Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaring is van wel, Suzuki is net even wat zachter en makkelijker te rijden, zit is net even minder extreem. Kop in de wind heb je dan wel, zeker als je langer bent zoals ik (1.97m).

Maar ik rijd er dagelijks woonwerk mee, bijna 20dkm per jaar, dis tsja haha. :+

Veel binnendoor of landweggetjes ga je wel voelen, lange rechte stukken heb ik eig minder last van.
 
Vraagje... ik ben me aan het oriënteren voor een "nieuwe supersport". Nou begrijp ik heel goed dat het comfort ver te zoeken is bij deze categorie. Het vol in de wind rijden op een naked bevalt me ook niet. Bij het googlen en testen lezen en uiteraard hier lezen heb ik een paar opties. Oa Suzuki komt er heel goed uit. Kunnen jullie dit bevestigen? Ik heb in het verleden een R6 gehad en een ZX6R. Vooral de R6 was behoorlijk extreem. De ZX6R was wat vriendelijker. Ik ben ruim 1.80 en had in het verleden op de R6 wat last van de polsen en soms in de rug. Ga ik in de Suzuki meer comfort vinden of niet?
Zelf rijd ik ±10.000 plezier km´s op een 750 K8 (qua afmetingen volgens mij gelijk aan een 600). Heb daarbij geen last van mijn polsen of rug. Denk ook dat het een kwestie van wennen is. Ik heb eens op een GSX-S 1000 proef gereden maar daarbij kreeg ik juist last van mijn nek.

Overigens ben ik wel aan het kijken voor bredere clip-ons/superbike stuur (vloeken in de kerk? :X), dit is niet vanwege de druk op de polsen maar om de handelbaarheid te verbeteren (ik rijd voornamelijk op krappe weggetjes in de Ardennen).
Ik heb een nieuwe set clip ons besteld , ivm mijn radiale brembo rcs die tegen mijn teller unit aan komt. Nu kan ik wat meer met de lengte, en hoek spelen om dit werkend te krijgen.
En aangezien ik hem niet nog een keer wil neerleggen op de straat, Leek me dit de beste oplossing.

[afbeelding]
[afbeelding]
M_Srad, hoe bevallen jouw verlengde clip-ons?
 
Zelf rijd ik ±10.000 plezier km´s op een 750 K8 (qua afmetingen volgens mij gelijk aan een 600). Heb daarbij geen last van mijn polsen of rug. Denk ook dat het een kwestie van wennen is. Ik heb eens op een GSX-S 1000 proef gereden maar daarbij kreeg ik juist last van mijn nek.

Overigens ben ik wel aan het kijken voor bredere clip-ons/superbike stuur (vloeken in de kerk? :X), dit is niet vanwege de druk op de polsen maar om de handelbaarheid te verbeteren (ik rijd voornamelijk op krappe weggetjes in de Ardennen).M_Srad, hoe bevallen jouw verlengde clip-ons?

Gisteren 1ste keer mee gereden. Ik moet zeggen dat het kwa handelbaarheid beter is dan eerst. Maar het zit wel weer wat dieper. Dus 60 per uur op de lekdijk bij amerongen met veel te veel zondagsverkeer is niet echt prettig :') . 3,5 uur gereden aan 1 stuk. Toen voelde ik de rug en de polsen wel. Maar dat afzien is toch een beetje de charme van een racer :+ .
Misschien nog ff het 1 en ander afstellen. Ik kan de hoek ook nog verdraaien, dus zo recht mogelijk zetten. ;)
 
full

full
 
Er zijn ook sport / langere clip-ons te koop die net zo hoog als origineel zijn.Zelf nog hoger als dat mocht je dat wensen.Wel kans erop dat je dan ook aan langere remleidingen moet?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook sport / langere clip-ons te koop die net zo hoog als origineel zijn.Zelf nog hoger als dat mocht je dat wensen.Wel kans erop dat je dan ook aan langere remleidingen moet?

Ik heb nog genoeg speling tot nu toe. Je hebt ze inderdaad ook die 1 inch verhoogd zijn volgens mij. Die originele clip ons zijn ook iets vehoogd dat klopt. Daarom zit ik nu ook lager
 
Vraagje... ik ben me aan het oriënteren voor een "nieuwe supersport". Nou begrijp ik heel goed dat het comfort ver te zoeken is bij deze categorie. Het vol in de wind rijden op een naked bevalt me ook niet. Bij het googlen en testen lezen en uiteraard hier lezen heb ik een paar opties. Oa Suzuki komt er heel goed uit. Kunnen jullie dit bevestigen? Ik heb in het verleden een R6 gehad en een ZX6R. Vooral de R6 was behoorlijk extreem. De ZX6R was wat vriendelijker. Ik ben ruim 1.80 en had in het verleden op de R6 wat last van de polsen en soms in de rug. Ga ik in de Suzuki meer comfort vinden of niet?
Ik heb voor ik de Suzuki kocht, wat verschillende 600 sportfietsen gehuurd. Heb gereden op CBR 600 2014 GSXR 600 2011 Triumph Daytona 675 2013 en laatst op de nieuwe R6. Voor op de weg is de Suzuki wel de fiets met de meest relaxte zithouding. De Soes heeft ook standaard verstelbare voetsteunen. Windbescherming op die nieuwe r6 is trouwens opvallend goed, bijna geen gebulder rond de helm. Maar goed ik ben maar 1.73.
 
Ik heb nog genoeg speling tot nu toe. Je hebt ze inderdaad ook die 1 inch verhoogd zijn volgens mij. Die originele clip ons zijn ook iets vehoogd dat klopt. Daarom zit ik nu ook lager
Je hebt de clipons wel ver naar binnen staan,er is wel een regel voor maar dat moet ik na vragen.
Bij mijn l2 heb ik ze eerst rechter gehad maar dat beviel niet,zal ook iets persoonlijks zijn en je went ook aan een positie.
Als ik een lijn zou trekken door het hart van de vorkpoten boven op dan staan de clipons 30 graden schijn tov deze lijn.
Misschien dat je er iets aan heeft maar ga er mee experimenteren.
Er zijn verhoogde clipons,ik had een set van LSL,niet goedkoop maar wel goed,heb daar vijf jaar mee rond gereden op mijn k6,in eerste instantie gekocht voor een trip naar de Noordkaap,het jaar daarvoor was ik twee keer aan een hernia geopereerd dus wou ik wat rechterop zitten.
Toen ik de l1 kocht wou ik ze daar ook opzetten maar die beviel zo ook goed,heb er speciaal een topkuipdeel voor gekocht want met die verhoogde clipons moet daar een stuk uit.
Rem leiding kon nog net maar als je nog remleidingen zoekt ,heb ik nog liggen,een et voor voor en 2x achter,Goodridge met blauwe alu koppelingen,heb ook nog een koelkast staan,die is gratis af te halen,werkt goed met inbouwkast.. lekker sliepe
 
Gebeurt hier de laatste tijd niet zoveel,daarom maar even een post.
Vandaag tussen de buien door geglipt en naar Damen leer geweest in Breda,mijn bestelde op maat gemaakte handschoenen waren klaar,Marten had herfst vakantie dus die kant op met de motor en ook maar een nieuw regenpak gekocht,de oude was overleden na die trip naar Denemarken.
Nu is het afwachten of er een nieuwe 750 komt,8 november weten we meer...
Gisteren een halve keuken naar het stort gebracht en ook die koelkast..
 
Hier ook rustig.

Heb al wel een nieuwe set regenrubbers gekocht voor volgend jaar. En plan is as zaterdag mijn racekuipen voor wat reparatie werk weg te brengen om ze daarna weer te laten spuiten. Volgend jaar nieuw design!

Daarna nog veeeeel meer to do voor 2018.
Mochten jullie je 27 januari nog vervelen, dan heb ik weer een feestavond :)
 
Ik ben in rouw Marten omdat mijn circuit SRAD verkocht is. Ik ga deze motor echt missen.Beetje spijt van maar goed ik heb het zelf ingang gezet.
 
Hier ook rustig.

Heb al wel een nieuwe set regenrubbers gekocht voor volgend jaar. En plan is as zaterdag mijn racekuipen voor wat reparatie werk weg te brengen om ze daarna weer te laten spuiten. Volgend jaar nieuw design!

Daarna nog veeeeel meer to do voor 2018.
Mochten jullie je 27 januari nog vervelen, dan heb ik weer een feestavond :)


Staat in de agenda :t

Heb gisteren wat circuitkuipen gekocht voor de K4 :t Voor de rest bougies vervangen en olie wissel doen met kleppen check ?
 
Voor de rest bougies vervangen en olie wissel doen met kleppen check ?

Dat is wel mijn plan. En luchtfilter schoonmaken of vervangen. Eigenlijk alles wat in de service manual staat.
 
Dat is wel mijn plan. En luchtfilter schoonmaken of vervangen. Eigenlijk alles wat in de service manual staat.


Misschien een KNN filter nemen Harald ? Mijn bougies zijn nog wel goed het zijn irridiums.Vervang ze en gebruik dan de oude als spare parts.
 
Gefeliciteerd ome Willem!!
Weg ermee en op naar iets nieuws *O*

Thanks.Had veel kopers Rick.

Uiteindelijk had ik iemand een aanbod gedaan hij reed ook een SRAD leuke eerlijke vent ook.Gunde uiteindelijk hem de motor.

Later wilde iemand van MF hem misschien nog kopen helaas kende hem van het circuitrijden.
 
Heeft een van jullie valdoppen op een k6/7 zitten? Ben me af aan het vragen of het plug and play is of moet je in de kappen gaan zagen?

Groetjes :]
 
Misschien een KNN filter nemen Harald ? Mijn bougies zijn nog wel goed het zijn irridiums.Vervang ze en gebruik dan de oude als spare parts.

Er zit volgens mij een BMC filter in, weet alleen niet welk type. Als het al de BMC RACE is heb niet het idee dat ik er dan veel mee op schiet om er een k&N filter in te zetten.
 
Zo zie je maar dat preventief onderhoud nog wel 's problemen kan voorkomen
Ik vond m'n koppelingskabel al een tijdje slap aanvoelen

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan