Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amerikanen doen niet aan preventief onderhoud. Rijden door totdat er iets stuk gaat. Doen ze met alles trouwens. Olie ververs je niet, maar vul je gewoon bij.

Als reparatie te duur wordt kopen ze een exemplaar wat verser is.
Wachten tot het wegwaait en daarna opnieuw opbouwen. Waar ze dat van betalen als de verzekering niet uitkeert weet ik niet. Aan de andere kant de vele trailer parken hebben een reden. En de bouwstijl zal goedkoper zijn dan dat je stormvast bouwt.

Met de wegen net zo, erbarmelijke staat maar zolang mensen niet stranden zal het goed zijn.

Als het overstroomt komt het leger na een paar dagen, dus preventie is nergens voor nodig.

Amerika is een sociaal land. In Nederland helpt de overheid, in Amerika moeten de mensen elkaar helpen. Zoniet dan wordt je trailer trash, gevalletje jammer dan.

Het systeem in Nederland maakt de mensen sociaal lui.

Terug naar de Harley. Ze zagen in milwaukee de bui al hangen dus hebben er maar automatische klepstoters in geflikkerd. Er kan ook motorolie voor een diesel in, simpel.

Verder is Amerika een land van uitersten, vrijheid em kleine lettertjes noem maar op. De freaks verversen voor elke rit de olie en de rest weet niet eens waar de olie zit. Oke ritje is daar gelijk een paar duizend mijl maar het gaat even om het idee :) Verder geloven ze daar werkelijk dat een standaard Harley een performance bike is. Maken zich serieus druk of een sportster of BT sneller is. Rare jongens daar aan de overkant van de plas. Blijft toch een beetje uitschot dat daar naartoe is geëmigreerd die hier niet konden meekomen :)
 
Laatst bewerkt:
Dat zou je denken ja dat een verwarmde garage beter is. Die van mij staat in een koud schuurtje. Wel op een betonnen vloer (geen optrekkend vocht) en goede ventilatie. Het meest slechte voor je motor is een slecht geventileerde garagebox dat is een grote condens box.

Maar ja een mens kan niet alles hebben he ;)


ZOOOOOO vaak meegemaakt dat die kut-benzine de boel verstopt.
Alcohol in de benzine trekt water aan.
Water is de pest in bijv je carburateurtje van gietzink .
De lood-vervanger in de benzine ( ??? ) slaat neer als een lichtgele residu wat verstopping veroorzaakt.
Jullie hoeven het niet te geloven ,...je komt er wel een keertje achter.
Bij gebrek aan betere benzine start ik 'm wel een aantal keren tussendoor , en net voor het seizoen gaat 'r pas nieuwe motor-olie in.( pas dan is het verversings-tijd )
 
Laatst bewerkt:
~
ZOOOOOO vaak meegemaakt dat die kut-benzine de boel verstopt.
Alcohol in de benzine trekt water aan.
Water is de pest in bijv je carburateurtje van gietzink .
De lood-vervanger in de benzine ( ??? ) slaat neer als een lichtgele residu wat verstopping veroorzaakt.
Jullie hoeven het niet te geloven ,...je komt er wel een keertje achter.
Bij gebrek aan betere benzine start ik 'm wel een aantal keren tussendoor , en net voor het seizoen gaat 'r pas nieuwe motor-olie in.( pas dan is het verversings-tijd )~



Is bij mij pas over 15 jaar .. ;)
 
ZOOOOOO vaak meegemaakt dat die kut-benzine de boel verstopt.
Alcohol in de benzine trekt water aan.
Water is de pest in bijv je carburateurtje van gietzink .
De lood-vervanger in de benzine ( ??? ) slaat neer als een lichtgele residu wat verstopping veroorzaakt.
Jullie hoeven het niet te geloven ,...je komt er wel een keertje achter.
Bij gebrek aan betere benzine start ik 'm wel een aantal keren tussendoor , en net voor het seizoen gaat 'r pas nieuwe motor-olie in.( pas dan is het verversings-tijd )
Ik geloof je, maar heb het zelf nooit meegemaakt na een wintertje stalling. Oke na twee jaar stilstand, maar dat is iets anders.
 
\
ZOOOOOO vaak meegemaakt dat die kut-benzine de boel verstopt.
Alcohol in de benzine trekt water aan.
Water is de pest in bijv je carburateurtje van gietzink .
De lood-vervanger in de benzine ( ??? ) slaat neer als een lichtgele residu wat verstopping veroorzaakt.
Jullie hoeven het niet te geloven ,...je komt er wel een keertje achter.
Bij gebrek aan betere benzine start ik 'm wel een aantal keren tussendoor , en net voor het seizoen gaat 'r pas nieuwe motor-olie in.( pas dan is het verversings-tijd )\



Is bij mij pas over 15 jaar .. ;)
Hij had het over seizoen, niet over pensioen :)

Maar mijn seizoen duurt ook wel even deze keer.
 
gewoon 'n seizoen....

herfst/winter stilstaan ,....voorjaar willen starten ,....krent !

ik ga 'r nou voor de zekerheid ook maar 'n tover-goedje in gooien wat Vosselman me voorschreef.

( maar ben vergeten "wat" ,....zal 'm daarover van de week nog effe bellen )
 
Laatst bewerkt:
Amerikanen doen niet aan preventief onderhoud. Rijden door totdat er iets stuk gaat. Doen ze met alles trouwens. Olie ververs je niet, maar vul je gewoon bij.

Als reparatie te duur wordt kopen ze een exemplaar wat verser is.

Doe ik ook, met mijn vriendinnen! :+
 
ja,.....ja,.....dat is 'n vrij normale gang van zaken hoor.... :/
 
Een neut single malt 40%. Dat zal die benzine afleren om te gummen.

Ben ik te zuunig voor, zuip het liever zelf op :)

Dan geef ik in een dronken bui wel een flinke schop tegen die motor dan loopt ie ook :)


Kibbe nog input op basis van ervaring? :). Proost jonge :)
 
Laatst bewerkt:
Yep` dan start ie in het voorjaar zonder de knop aan te raken .. ;)
kost een beetje meer, maar geen ellende. :t

Een beetje , ik heb het wel eens getankt was ongeveer 30 cent per liter meer
Ik heb ook best een oplossing , gewoon doorrijden , doe ik , nooit geen last met starten in het voorjaar
 
Een beetje , ik heb het wel eens getankt was ongeveer 30 cent per liter meer
Ik heb ook best een oplossing , gewoon doorrijden , doe ik , nooit geen last met starten in het voorjaar
Ik heb een model 2012 in de winter waait het chrome er vanaf :)

Een shovel rijdt nooit perfect, maar wel altijd.

Een EVO rijdt perfect, maar niet altijd.

Ik heb een sportster dus geen TC maar nog een EVO.
 
Laatst bewerkt:
Img_9021.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan