Silly Season 2018

Marquez naar KTM zou net zo gewaagd zijn als Rossi naar Yamaha indertijd. Ik zou het voor de drama fantastisch vinden, maar ik denk dat Marquez voorlopig nog wel goed zit en blijft zitten. Als het met de Honda al moeilijk is om kampioen te worden, gaat 'm dat met de KTM helemaal nog niet lukken, zal zijn afweging zijn.

Ktm komt net kijken. Vind het wel een verschil.
Maar wel bij MM passen!
 
Oké, dus idd een verplichte toerenbegrenzer en beperkingen mbt updates voor de snelste teams in WSBK 2018...

Nou ja, als het daardoor maar spannender wordt 🙄

WorldSBK

Technical Regulations
· REV LIMIT
The balancing system using air restrictors has been replaced with a rev limiting system. The rev limit can be altered at various points throughout the season and applies to each individual manufacturer.
· CONCESSIONS
A concession points system will be introduced to restrict engine development of the fastest machines. At certain stages in the season teams that have achieved fewer concession points will be allowed to introduce updated concession parts.
As a secondary benefit, the private teams will get access to cost capped engine parts to help them reach performance levels similar to the factory supported teams.
· FRONT AND REAR SUSPENSIONS AND APPROVED ENGINE PARTS
Price caps and approval process have been applied to several key frame, suspension and engine parts. These are called approved parts. This process ensures access and availability to all parts for all teams along with controlled pricing.
 
Laatst bewerkt:
Als het werkt: ik ben voor! Nu we aan het einde van het seizoen zitten, lijken de Yamaha's de aansluiting min of meer gevonden te hebben. Hopelijk geldt dat komend seizoen voor méér teams.
 
Als het werkt: ik ben voor! Nu we aan het einde van het seizoen zitten, lijken de Yamaha's de aansluiting min of meer gevonden te hebben. Hopelijk geldt dat komend seizoen voor méér teams.


Ik op zich ook, zolang het maar geen tactisch spel word ;)
Racen moet racen blijven, voor tactieken en rare regeltjes hebben we de F1
 
Ze zouden wat aan de elektronica moeten doen, al die geavanceerde traction control settings etc maken het racen er niet beter op. De betere teams hebben dit veel beter voor elkaar.
 
Ze zouden wat aan de elektronica moeten doen, al die geavanceerde traction control settings etc maken het racen er niet beter op. De betere teams hebben dit veel beter voor elkaar.

Tc en dergelijke er af ben ik meteen voorstander van !
Word hoog tijd dat de betere rijders weer naar voren komen ipv de betere teams
 
Tc en dergelijke er af ben ik meteen voorstander van !
Word hoog tijd dat de betere rijders weer naar voren komen ipv de betere teams
Traction-Control er af?
Heb je enig idee hoeveel highsiders we dan zouden zien?
Halverwege het seizoen heb je dan nog 25% van het aantal coureurs over.......
 
Traction-Control er af?
Heb je enig idee hoeveel highsiders we dan zouden zien?
Halverwege het seizoen heb je dan nog 25% van het aantal coureurs over.......

In de BSB gebeurt het gewoon...

Electronics
Electronic aids such as traction control, launch control and anti-wheelie strategies were outlawed back in 2012 when controlled electronics were introduced. The objectives behind this included improving the spectacle by creating closer racing, increasing the opportunity for private teams to battle competitively and restricting performance by only allowing limited modifications to improve reliability and durability and to create parity between different motorcycle models and types.

Wellicht één van de redenen waarom de BSB iedere wedstrijd spannende races heeft en het WSBK verworden is tot een saaie en bloedeloze optocht.....
 
Alex Lowes op Twitter: Alex Lowes (@alexlowes22) | Twitter

"I love twitter when rule changes are made. I clearly remember the negative response to @OfficialBSB Evo rules but now look at the series.
WSBk are trying to find a way to improve the racing which benefits everyone and most importantly the fans! Glasses half full please guys.
"
 
Laatst bewerkt:
Motogp is een prototype klasse waar ontwikkeling van de motor imho net zo belangrijk moet zijn als het poppetje erop. Het gaat om het totaalpakket. Daarnaast vindt veel van de electronica in moderne motoren zijn oorsprong in die klasse en de ontwikkeling daarvan zie ik graag doorgaan.

Technische hulpmiddelen verbieden omdat er dan wat mensen meer spektakel kunnen zien vind ik een stap in de verkeerde richting. Daar zijn andere kampioenschappen voor. Wil je dat zien dan kijk je daar toch naar?
 
@ btb : ik kijk ook zeker naar BSB bijvoorbeeld.

Vind je opmerking op zich kloppend ware het niet zo dat er toch "regelmatig "aanpassingen aan de regelementen gedaan worden omdat het anders te snel en te gevaarlijk wordt ?!
Als ze de ontwikkeling de volle gang laten gaan komen er dingen op die motoren die we zeker weten nooit terug gaan zien op straat fietsen, tenzij die fietsen dan een paar ton moeten gaan kosten ;)

BTW : ben er voorstander van dat een ieder zijn eigen mening mag geven , helaas vind ik pippen zn comment ( weer eens ) te kort door de bocht en krijg ik het gevoel dat ik mn mening niet zou mogen geven.
 
@ btb : ik kijk ook zeker naar BSB bijvoorbeeld.

Vind je opmerking op zich kloppend ware het niet zo dat er toch "regelmatig "aanpassingen aan de regelementen gedaan worden omdat het anders te snel en te gevaarlijk wordt ?!
Als ze de ontwikkeling de volle gang laten gaan komen er dingen op die motoren die we zeker weten nooit terug gaan zien op straat fietsen, tenzij die fietsen dan een paar ton moeten gaan kosten ;)

BTW : ben er voorstander van dat een ieder zijn eigen mening mag geven , helaas vind ik pippen zn comment ( weer eens ) te kort door de bocht en krijg ik het gevoel dat ik mn mening niet zou mogen geven.
En dus wil je een reglementswijziging die het weer gevaarlijker maakt? (geen tractioncontrol)
 
Wat Pippen bedoeld (denk ik) is dat de courreurs in de WK's echt wel kunnen gas geven. Ook zonder TC. Maar omdat de TC erop zit geeft dit wel een veilige marge. Stoner zijn drifts in Stonercorner op PI waren bijvoorbeeld zonder dat de TC ingreep, die stond met meer wheelspin afgesteld.

Ook veel nieuwe rijders maken de eerste testgen zonder TC kijk maar eens de rondetijden terug van Jack Miller zijn eerste 2 testsessies in de MotoGP. Die waren zonder hulp van TC en wheeliecontrol. Toch zat hij er goed bij voor zijn eerste km's sinds moto3..

De kunst in het afstellen van tractioncontrol is juist dat hij niet te vroeg ingrijpt maar wel die veilige marge heeft om een highsider te voorkomen. En aangezien niet in elke bocht dezelfde afstelling is gewenst kunnen ze ook nog tijdens de ronden van TC mapping wisselen.

Ik vind races zonder electronica ook spanneder, maar zeker niet altijd knapper
 
Highsiders zijn niet altijd te vermijden ondanks de TC weet ik helaas uit recente ervaring. Goede TC is juist een vooruitgang omdat je ook daadwerkelijk sneller van gaat rijden i.c.m. Datalogging. Die gasten in de WSBK en vooral MotoGP zijn echt wel de beste mannen van de wereld en kunnen echt wel rijden zónder TC.
Bij racen hoort ook afstellen van een motorfiets, niet alleen maar hersenloos gasgeven.
 
Highsiders zijn niet altijd te vermijden ondanks de TC weet ik helaas uit recente ervaring. Goede TC is juist een vooruitgang omdat je ook daadwerkelijk sneller van gaat rijden i.c.m. Datalogging. Die gasten in de WSBK en vooral MotoGP zijn echt wel de beste mannen van de wereld en kunnen echt wel rijden zónder TC.
Bij racen hoort ook afstellen van een motorfiets, niet alleen maar hersenloos gasgeven.

Was niet de eerste keer dat je zo kort door de bocht bent ;) Als je gewoon uitlegt wat je er mee bedoeld dan heb ik er ook iets meer begrip voor dan gewoon een populair lijkende opmerking plaatsen ;)

Ik zeg niet dat ze geen gas kunnen geven, ik zou graag de racerij zonder TC zien.. is iets persoonlijks
 
Was niet de eerste keer dat je zo kort door de bocht bent ;) Als je gewoon uitlegt wat je er mee bedoeld dan heb ik er ook iets meer begrip voor dan gewoon een populair lijkende opmerking plaatsen ;)

Ik zeg niet dat ze geen gas kunnen geven, ik zou graag de racerij zonder TC zien.. is iets persoonlijks

Sorry dat het zo overkomt, maar had geeen tijd om te nuanceren, maar de drang om te reageren was te groot om te wachten.
'(
 
Was niet de eerste keer dat je zo kort door de bocht bent ;) Als je gewoon uitlegt wat je er mee bedoeld dan heb ik er ook iets meer begrip voor dan gewoon een populair lijkende opmerking plaatsen ;)

Ik zeg niet dat ze geen gas kunnen geven, ik zou graag de racerij zonder TC zien.. is iets persoonlijks

:Y Net als bodybuilding zonder steroïden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan