Het grote BMW K1600 topic deel 2

En verlenging van de achterzijde van het voorspatbord zou ook niet helpen? Dat zie je ook wel eens, daar zijn verlengstukken voor in de handel.
 
Ik had al zo'n idee dat het van spul gemaakt was - zit ook in sporttassen en enzo.

Ik heb toevallig nog een stripje aluminium over van mijn "Zonnelader voor de motor DIY" projectje. Ik denk dat ik die verbinding alu/plastic met een popnageltje doe. Ik zie dat ze bij jou met een zelftappertje vastzitten? Leuk projectje voor de winter dit.. :]

En verlenging van de achterzijde van het voorspatbord zou ook niet helpen? Dat zie je ook wel eens, daar zijn verlengstukken voor in de handel.

Nu je het zegt... Op mijn GS en GS/a heb ik die altijd gehad en in 10 jaar nooit een spijker of wat dan ook in mijn achterband gehad. Nu in een half jaar tijd is het met de K1600 al twee keer raak..
 
Laatst bewerkt:
Opspattende spijkers en ander scherp materiaal gaan daar onderdoor. Zo'n spatbordverlenger is voor water (en zand, e.d.) dat door de adhesiekrachten met het rubber verder mee omhoog gevoerd wordt en pas later het rubber loslaat door de centrifugaalkrachten.
 
Ik had al zo'n idee dat het van spul gemaakt was - zit ook in sporttassen en enzo.

Ik heb toevallig nog een stripje aluminium over van mijn "Zonnelader voor de motor DIY" projectje.

Ik denk dat ik die verbinding alu/plastic met een popnageltje doe.
Ik zie dat ze bij jou met een zelftappertje vastzitten?

Leuk projectje voor de winter dit.. :]
Dat kunststof materiaal onderin sporttassen is vaak net wat dunner is mijn ervaring.

En inderdaad heb ik het kunststof plaatje met automotive-zelftappers vast gezet, en met een reden... ;)

Het eerste plaatje was iets van zacht rubber, en dat dan weer gelijmd op een heel dun stalen plaatje, om het nog iets van stevigheid te geven.
Was geen succes..., want dat zachte rubber zag er na een jaar al niet meer uit.

Het tweede plaatje was iets harder rubber, ook weer gelijmd op een heel dun stalen (ex-deksel van een koekjestrommel, dus ook eigenlijk weer vlijmscherp...) plaatje.

Plaatje 3 dus dat fietstassenmateriaal.

En omdat het met onderzijde-dashboard-zelftappers (grof draad, grote platte kop) vast zit, was het wisselen van het plaatje maar een paar tellen 'werk'.

Zelftappers na het vastzetten uiteraard ingekort, om eventueel de vingers er niet in een later stadium aan open te halen.
 
Laatst bewerkt:
Het e.e.a. mag dan allemaal wellicht geen schoonheidprijs verdienen, maar storen doet mij dat plaatje onder het blok, zo in het totaalaanzicht, ook eigenlijk überhaubt niet.

Plus dat ik tenslotte zelden of nooit vanaf deze hoogte naar de motor kijk.


i-vsZcKBT-L.jpg
 
Ik vind het net zo'n idee dat je hemd uit je broek hangt :+
Maar als het nuttig is en het risico op lekke banden verkleint dan moet het maar. :)
 
Laatst bewerkt:
Het helpt misschien iets zo een spijkervanger.
Meestal komen de spijker in de band doordat het voorwiel over de spijker rolt.
Als je pech hebt zal de spijker omhoog komen. ( vergelijkbaar dat als je op een hark gaat staan en deze tegen je pretmuil krijgt... |( )
Het achterwiel komt door de snelheid enkele miliseconden later over de rechtopstaande spijker en het gevolg kennen we inmiddels allemaal wel......

PS.. het kan trouwens van alles zijn hoor en niet alleen spijkers. :+
In de jaren heb ik b.v.: Naaldhakken, inbussleutels, knipperlichten/achterlichten, draadstaal van 1 tot 15 cm, steek en steekringsleutels en noem maar op uit banden gehaald.
Of laten zitten als het toch niet te repareren was ;)
 
Rij nu een tijdje met het originele scherm. Maar merk dat ik aanzienlijk minder windbescherming heb.

Alleen met regen komt de Vstrean net niet laag genoeg om de regendruppels weg te laten waaien van mijn vizier.

Zit dus in dubio??!
 
Ik zou het vstream scherm houden... Was duur, raak je nooit meer kwijt voor de nieuw prijs en je kan je scherm altijd iets lager zetten zodat je er wel over heen kan kijken..

(Wat is er trouwens met je blok?)


@Ron: Jij maakt wel mooie foto's zeg... Wil ook mooie foto's voor m'n website. :Y
 
Laatst bewerkt:
Rij nu een tijdje met het originele scherm. Maar merk dat ik aanzienlijk minder windbescherming heb.

Alleen met regen komt de Vstrean net niet laag genoeg om de regendruppels weg te laten waaien van mijn vizier.

Zit dus in dubio??!

De ruit hoger zetten want dan word je vizier niet nat.
Ik heb de hoge V-stream en ben dus verplicht om altijd door de ruit heen te kijken en dat was met regen zeer tricky.
Ik gebruik nu Rain-X op de kuipruit (word trouwens afgeraden door de leverancier van de V-stream) maar nu rollen de druppels er gewoon vanaf.
 
Alleen de ruit gaat niet lager, ik zit net op het uiterste van wel/niet. Ik heb ook RainX, dat gebruik ik ook gewoon, scheelt veel. Ook op je vizier. Ga dat maar weer eens gebruiken.

Je hebt gelijk Shades, ik hou de ruit, was erg duur en ik raak hem niet kwijt. Mijn blok is goed, alleen ik heb hoog olieverbruik. Heb nu een kleine 10.000 km gereden en ruim 2 liter olie verbruikt. Wat is jullie verbruik?.
 
Alleen de ruit gaat niet lager, ik zit net op het uiterste van wel/niet. Ik heb ook RainX, dat gebruik ik ook gewoon, scheelt veel. Ook op je vizier. Ga dat maar weer eens gebruiken.

Je hebt gelijk Shades, ik hou de ruit, was erg duur en ik raak hem niet kwijt. Mijn blok is goed, alleen ik heb hoog olieverbruik. Heb nu een kleine 10.000 km gereden en ruim 2 liter olie verbruikt. Wat is jullie verbruik?.

Mmmm - ik moest er bij 6000 ong 3/4 ingooien (ja - ik was inderdaad te laat).
Ik weet dat Richard standaard met een liter extra rond rijd. Zijn blok zweet namelijk driftig aan de rechter zijkant. - maar das meer een issue met de pakking dan dat ie verbruikt volgens mij.

Als ik weer gereden heb zal ik weer eens checken. Mag wel weer eens een keer.
 
Olieverbruik inderdaad rond de 1:5000. Nu 30k gereden. Ook bij mijn vorige was dat het verbruik. Heb met die toen 88k gereden.
Peter
 
Fijn om te horen!!
Ik vind dat mijn K nog steeds mooi loopt. Worden de kleppen altijd gesteld bij 60k of alleen indien nodig?.

Bij motoport doen ze het gewoon. Terwijl andere bedrijven zeggen als het nodig is. Maar dat scheelt nog al een slok op een borrel.
 
Hoezo doen ze het gewoon, je stelt ze als als na het inspecteren blijkt dat ze buiten tolerantie vallen. Als ze binnen de tolerantie staan valt er niks te stellen.
 
Hoezo doen ze het gewoon, je stelt ze als als na het inspecteren blijkt dat ze buiten tolerantie vallen. Als ze binnen de tolerantie staan valt er niks te stellen.

Dat snap ik, alleen bij motoport is het standaard. Ze stellen gewoon,beurt is gewoon standaard al 900 euro zonder extra’s. Dat weerhoudt me.
 
Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds één week eigenaar van een nieuwe K1600 GTL (2018). Door de dagelijks regen van de afgelopen week slechts een 200 km mee gereden maar wat me onmiddellijk opviel is dat bij het loslaten van het stuur de moto naar links trekt. Om recht te blijven gaan moet ik schuin op mijn moto zitten. Mijn vorige moto was een R1200 RT LC en deze liep kaasrecht. Ik kon bij manier van spreken kilometers rechtdoor gaan op cruise control zonder te moeten bijduwen met mijn gewicht.
Volgens de garage zou dit schuintrekken komen door de extra achteruitversnelling die de gewichtsverdeling beïnvloed. Iemand ervaring mee ?
Voor de rest een zalige moto en het koppel is niet te vergelijken met dat van mijn vorige RT.
 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik, alleen bij motoport is het standaard. Ze stellen gewoon,beurt is gewoon standaard al 900 euro zonder extra’s. Dat weerhoudt me.

Het hoort bij elke bmw dealer standaard te zijn dat je bij 30, 60, 90 enz kleppen controleert, dat zegt het onderhoudsschema namelijk... Niks vreemds aan..
 
Het hoort bij elke bmw dealer standaard te zijn dat je bij 30, 60, 90 enz kleppen controleert, dat zegt het onderhoudsschema namelijk... Niks vreemds aan..

Dat snap ik, maar ze gaan al gelijk over tot uitvoeren. Dus vertrouwen is dan weg.
 
Kleppen worden alleen gesteld als deze buiten de tolerantie zitten. Dat is alleen een klein stukje metaal vervangen voor een dikkere of een dunnere. Ook Motoprut. Alleen staat het op de nota als kleppen stellen, maar het komt neer op alleen controleren. Voor controleren van de klepspeling moet de complete radiador eraf om het kleppendeksel eraf te kunnen halen en bij de kleppen te kunnen. Dat is veel werk en dus duur. Dat is elke 30d km voorgeschreven door BMW, dus moet een officiële dealer zich daaraan houden.
 
Het prijsverschil tussen controleren en opnieuw stellen is dus niet heel groot neem ik dan aan? Bij beide handelingen moet de "halve" motor uit elkaar.
 
Dat snap ik, maar ze gaan al gelijk over tot uitvoeren. Dus vertrouwen is dan weg.

Wat wil je dan? Dat ze kleppen controleren maar niet stellen? Ik snap niet wat je zo tegenstaat aan het volgen van een door fabrikant opgesteld onderhoudsschema.. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan