Hyosung dat is het deel 2 van 9

Afdoppen van naverbranders zullen het alleen doen vertragen.
100% zeker dat er 1 of meer kleppen knappen en dan...........
Maar zoals Max al heeft benoemd, het kan bij 55.000 km, maar meestal bij zo`n 25.000/ 30.000km.
De klepgeleiders zijn te kort. Je kunt via de importeur nieuwe bestellen.
Koppeling kan een beetje schrapen als hij koud is, maar is geen probleem
Verder is het een topmachine.

Ik heb er 3 gehad.
Bij Bert Houkes staat er nog 1 in de aanbieding.
Als het nog lang duurt dan............... wordt deze nummer 4
 
Dit weekend was ik met mijn zusje op pad met het MF motorweekend. Op de heenweg na 20km gaat de snelheid eruit bij me zusje en jawel hoor, één cilinder kapot. bij 21.500 op de teller. Kort daarna het blok vastgelopen. Gelukkig waren we nog vlakbij huis en konden we nog een huurfiets regelen.

Iemand nog een tip voor een donor blok/fiets?
Vroeg mij nog af of een SV650 blok zou passen maar volgens korider zijn de mounts anders.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik wil niet negatief klinken maar ik heb een zelfde geval gehad bij 14000 km. Naar mijn mening kun beter je verlies nemen en een andere motorfiets aanschaffen. Ik ben in ieder geval het vertrouwen volledig kwijt. Mijn motor had alle modificaties en liep alsnog stuk. 2ehands blokken zijn niet te vinden en als je er wel een wel een tegenkomt weet je niet of de modificatie is uitgevoerd.

Overigens zijn er wel anderen die zoals je hierboven leest vele duizenden kilometers hebben gereden zonder problemen.
 
We hebben een schade hyosung gv 650 aquila uit 2011 gevonden die we als donor gaan gebruiken. Blok is hetzelfde als de GT met uitzondering van de versnellingsbak, dit is een 5 ipv 6 bak.

Het 650 blok is EFI, deze gaan we terugbouwen naar carb. Schijnt enkel een kwestie te zijn van de stator en de pickup coil van het defecte blok over te bouwen :)

Ik ben benieuwd. Blijft toch altijd maar weer afwachten of het ook allemaal gaat als gepland.
Voordeel is wel dat de kinderziektes in een 2011 blok volgens mij niet meer aanwezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
De Aquila 650 heeft riemaandrijving. Is dat gemakkelijk om te bouwen naar ketting?
Helemaal het zelfde zijn ze trouwens niet, die van de Aquila heeft minder pk's en meer koppel (tenminste de carb. versie die ik heb gehad).
 
De Aquila 650 heeft riemaandrijving. Is dat gemakkelijk om te bouwen naar ketting?
Helemaal het zelfde zijn ze trouwens niet, die van de Aquila heeft minder pk's en meer koppel (tenminste de carb. versie die ik heb gehad).

De uitgaande as is hetzelfde, kwestie van de pully eraf en het tandwiel erop. Klopt inderdaad dat hij iets minder pit heeft. Belangrijkste is dat het blok geen tikkende tijdbom is en dat schijnt met de 2011 wel goed te zitten :)

Nu nog hopen dat alle bouten en moeren nog een beetje gangbaar zijn en niet vastgekoekt zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik presenteer u bij deze de donor brommert :$ :o _O-

De motor is in 2012 opgekocht door een willy-wortel die het blok wilde gebruiken voor een vliegtuig. Uiterlijk wat verwaarloost maar van binnen gloednieuw (te zien aan luchtfilter, achterband, olie, bougies, km stand dashboard)

De motor heeft jaren in een open hangaar gestaan, het project is voor aanvang afgeblazen. Bij deze een tweede kans voor een nieuw leven.

A2PXVbE.jpg


Een slachtpartij later..
iBrzsby.jpg



De GV is volledig gestript en het blok uitgebouwd, alle kabels en slangen van de GT zijn gelabeld en losgekoppeld het blok is dus klaar om uitgebouwd te worden. De schade aan de achterste cilinder was overigens enorm

Nu nog even onderzoeken wat we hier mee gaan doen.
Scheur in ophanging motorblok. Lassen of niet ?

Ik ben nog op zoek naar nieuwe inlaatrubbers. De oude van de GT zien er niet helemaal fris meer uit.
Heeft er iemand een tip waar ik die eenvoudig kan bestellen?

Als mensen nog onderdelen zoeken v.w.b. de GV EFI, ik heb e.e.a. liggen. Volgens mij is het redelijk uitwisselbaar.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik wil niet negatief klinken maar ik heb een zelfde geval gehad bij 14000 km. Naar mijn mening kun beter je verlies nemen en een andere motorfiets aanschaffen. Ik ben in ieder geval het vertrouwen volledig kwijt. Mijn motor had alle modificaties en liep alsnog stuk. 2ehands blokken zijn niet te vinden en als je er wel een wel een tegenkomt weet je niet of de modificatie is uitgevoerd.

Overigens zijn er wel anderen die zoals je hierboven leest vele duizenden kilometers hebben gereden zonder problemen.

Dan heeft hij geen modificatie gehad. :N :N :N
De naverbranding afsluiten vertraagd alleen....
Een modificatie wil zeggen nieuwe kleppen met nieuwe klepgeleiders

Onderdelen heel makkelijk te bestellen bij de importeur en anders bij de Duitse importeur
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een cilinderkop van het oude blok (niet gemodificeerd) die nog intact is dus mocht er iemand interesse hebben.

Het blok is inmiddels ook terug van de lasser voor een nieuw ophangpunt, de scheur was groter gedacht maar het is echt keurig opgelost. Zo goed als nieuw :}

dVV2ctQ.jpg


Gestart met de paintjob van het blok. Check! The DOT :+
MteivJ1.jpg



Vanmiddag eens zien of we het vliegwiel en het voortandwiel van het oude blok over kunnen zetten en het blok af kunnen spuiten :)
 
Laatst bewerkt:
Huup huup ... barbatruuc. Het GV blok in de GT.

EZ36HTz.jpg


Naast het blok ook de velgen gespoten.
sZNAuGD.jpg



Alleen één uitdaging, bij de demontage iets te enthousiast geweest en niet alles gelabeld :$

Weet iemand
A. waar de massa op het blok aangesloten moeten worden
B. Of onderstaande aanname ook klopt

fBlCBWv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rustig hier -O-.

Bij deze de bevestiging dat een EFI blok zonder problemen omgebouwd kan worden naar Carbs

Het beest is inmiddels weer los. Vandaag voor het eerst gestart en de eerste 50km erop gezet. Blok loopt super. Kleine lekkage bij de deksel van de oliefilter maar dat is een kleinigheidje :) *O*

Met maar 1200km op de klok en jaren stil te hebben gestaan nu rustig een paar 100km inrijden en dan de olie wisslen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom ben je overgestapt op carbs? Wat beviel niet aan de EFI?

Lees hierboven, de kleppen van het orginele bok waren gebroken (je verwacht het niet bij een 2004). Donorblokken zijn amper /niet te vinden, maar toevallig liepen we tegen een 2011 EFI blok aan van een GV 650 (je weet wel, zo'n chopper :o )

Het was makkelijker om het blok om te bouwen naar carb dan de motor en bekabeling om te bouwen naar EFI.
 
Laatst bewerkt:
GV650 ken ik niet. Maar een Suzuki SV650 blok past niet?

Ik heb wel begrepen dat het frame op elkaar lijkt maar van alles niet past. Zelf heb ik een SV650 met buizen frame gehad de carb versie.
 
GV650 ken ik niet. Maar een Suzuki SV650 blok past niet?

Ik heb wel begrepen dat het frame op elkaar lijkt maar van alles niet past. Zelf heb ik een SV650 met buizen frame gehad de carb versie.

Nee het blok van de SV past niet zonder het betere kluswerk.
 
Dan heeft hij geen modificatie gehad. :N :N :N
De naverbranding afsluiten vertraagd alleen....
Een modificatie wil zeggen nieuwe kleppen met nieuwe klepgeleiders

Onderdelen heel makkelijk te bestellen bij de importeur en anders bij de Duitse importeur

Hoi Twickler om toch nog even terug te komen mijn motor had dus wel de modificatie gehad, dit heb ik meteen na aanschaf bij FD-motoren laten doen. Klepgeleiders en kleppen waren vervangen desondanks liep het blok toch in elkaar ;( .

Misschien had ik wel een maandagmorgen model ik weet het niet. Feit blijft hij had de modificatie en liep toch in elkaar. -O- Voor mij in ieder geval geen Hyosung meer...
 
Hoi Arjantje,

Het blijft een lastig verhaal.
Het is namelijk zeker dat de klepgeleiders van de oude Hyosungkoppen verkeerd zijn, waardoor de klep kan breken.
De nieuwe Hyosungs, vanaf de injectie zeg maar, hebben dit probleem niet meer.
Deze zijn voorzien van een cilinderkop met nippel, zoals je hierboven ergens ziet.
Als jouw Hyosung schade heeft gekregen door het breken van een klep, dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat de modificatie niet is uitgevoerd.
D.W.Z.geen nieuwe kleppen en klepgeleiders in de oude kop.
Zeker bij 14.000km.......

Het kan zijn dat hij bij FD-motoren is ingeruild met de mededeling dat hij een modificatie heeft gehad, en dus niet heeft gekregen.
Mocht FD- motoren deze modificatie hebben uitgevoerd dan kun je toch.......????
Dan zou ik toch maar even verhaal gaan halen bij FD-motoren, lijkt me
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ik een poot heb om op te staan. Het blok lag zo erg in elkaar dat vrijwel niet te achterhalen was wat de oorzaak was :+ .

Daarnaast denk ik niet dat de modificatie de oorzaak was van de problemen... Naar mijn idee ging het krukaslager stuk op de snelweg. Het metaal gruis heeft vervolgens de nokkenasketting eraf gewipt. Met als gevolg... dat eigenlijk het hele blok werd vernield. Ik wijs naar het krukaslager omdat het vliegwiel had aangelopen tegen het carter :X

Dit gebeurde allemaal met een snelheid van 140 op de snelweg :j. Gelukkig niks aan over gehouden en verder wel genoten van de Hyosung maar het had wel iets langer mogen duren :+
 
Die heb ik nog nooit gehoord.
Zover ik weet is het kleppen-klepgeleidersverhaal en het iets schrapen van de koppeling bij een koude motor.
Dat laatste heeft geen gevolgen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de evolutie bij Hyosung heb meegemaakt, en dat de kwaliteit en vooral afwerking bij de tweede al super was, en dat de derde "Japans" afgewerkt was.
Al mijn drie Hyosungs rijden nog en zitten allemaal ruim boven de 50.000 km.
Na drie GT`s was ik wel toe aan iets anders.
Ook al zie ik nog steeds die GT 650 staan bij Houkes in Nijmegen.
Houkes motortechniek - occasions
 
Laatst bewerkt:
Je zou voor een setje universele aftermarket kunnen gaan van ,wat is het?, 41 mm.
Voor ca 75 euro ben je klaar :Y
Ik heb zelf hele mooie in titanium kleur,zien er strak uit :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan