ktm 790 duke

de plaats en hoe de demper er uit ziet vind ik niet erg mooi
maar een grote pot er opzij naast hangen vind ik ook niet alles
ik heb bij mijn 690 duke ook een demper er onder
en akra zal hier ook wel een oplossing voor hebben (of een r kopen)
de koplamp kan nog alle kanten op aangezien er op deze proto een koplamp van 390 zit
maar wat ze er over schrijven klinkt goed!!!
 
Ben ook heel erg benieuwd naar de definitieve versie!
Tot nu toe vind ik het er erg veelbelovend uitzien.

KTM_790_Duke_Press_Cathcart_514.jpg


Hier nog een test door Alan Cathcart op Motorfreaks:
Motorfreaks - Eerste test prototype KTM 790 Duke - Het gat vullen
 
tuurlijk is proto "heftiger" dan de productie
dit is ook een voorproductie fiets
maar als je kijkt naar de lijnen van de tank , dan lijkt het het wel op de proto van vorig jaar
maar dan met stickers en dat ziet er goed uit
Ik denk dat als je er hier en daar wat oranje bij denkt en mooie "graphics" dan zit dat wel goed
en wat ik ook al bedacht heb .....( ja ben er erg mee bezig) bij de rempomp zie je een uitlaat klem zitten dus, de einddemper er af , de cat dempt ook flink dus misschien een klein dempertje er op of helemaal niets meer wat dempt , alleen een bocht naar buiten ( sidepipe achtig) dan ziet het er goed uit en wat ik ook een goed punt vind is dat je de passagiers voetsteunen er netjes af kunt halen
maar heeft iemand al gehoord of er een "r " komt
hoe was dat met de 690 duke 4 eigenlijk ??
was daar ook meteen een "r"van ??
weet het niet meer
 
Het eigenwijze van KTM gaat er een beetje vanaf. Van de Styling in ieder geval, geen idee hoe het rijdt,

Als je Yamaha of Suzuki zet oo die zwarte geloof ik het ook. Het wordt een beetje een dertien in een dozijn model voor de massa verkopen. Verkopen doen de KTM's wel dus als bedrijf timmeren ze flink aan de weg.
 
tuurlijk is proto "heftiger" dan de productie
dit is ook een voorproductie fiets
maar als je kijkt naar de lijnen van de tank , dan lijkt het het wel op de proto van vorig jaar
maar dan met stickers en dat ziet er goed uit
Ik denk dat als je er hier en daar wat oranje bij denkt en mooie "graphics" dan zit dat wel goed
en wat ik ook al bedacht heb .....( ja ben er erg mee bezig) bij de rempomp zie je een uitlaat klem zitten dus, de einddemper er af , de cat dempt ook flink dus misschien een klein dempertje er op of helemaal niets meer wat dempt , alleen een bocht naar buiten ( sidepipe achtig) dan ziet het er goed uit en wat ik ook een goed punt vind is dat je de passagiers voetsteunen er netjes af kunt halen
maar heeft iemand al gehoord of er een "r " komt
hoe was dat met de 690 duke 4 eigenlijk ??
was daar ook meteen een "r"van ??
weet het niet meer

Er zijn geruchten van een gewone en een R versie.
Ik hoop het wel eigenlijk. Want niet instelbare voorvork klinkt niet heel tof -O-

Ik hoop een R versie met volledig instelbare vering en monoblocks, miss iets lichter en/of meer vermogen.
Maar dat is allemaal nog afwachten!
 
Dan heeft het nog weinig van doen met een Duke behalve de naam. Ik weet nog dat de eerste Duke uitkwam dat was een eigenwijze fiets.

De 690 was toch nog een eencylinder of loop ik hopeloos achter? :)
 
Laatst bewerkt:
Komende van een 1290 Superduke zelf keek ik igenlijk best wel uit naar de 790 afgaande op de prototype fiets.

Gewoon een Kleine/lichte hooligan moto maar vind er zo niets aan, kon evengoed een kawa of suzuki zijn waar er zoals gezegd 13 in een dozijn van zijn zoals de Z800/900 reeks, goede moto's maar daar is ook alles mee gezegd.
 
Er zijn geruchten van een gewone en een R versie.
Ik hoop het wel eigenlijk. Want niet instelbare voorvork klinkt niet heel tof -O-

Ik hoop een R versie met volledig instelbare vering en monoblocks, miss iets lichter en/of meer vermogen.
Maar dat is allemaal nog afwachten!

In motoren&tourisme hadden ze er een artikel over en daar spraken ze van een volledig instelbare WP voorvork. Er was geen vermelding van een mogelijke 'R' versie dus ik die standaard is.

Kwa motor lijkt het me wel iets leuk, maar kwa styling moet ik nog overtuigd worden (vooral dan die lelijke uitlaat).
 
Ziet er veelbelovend uit. Wel een beetje verbaasd over de eenvoudige veringselementen maar dat zal wel een prijs dingetje zijn. Met WP in de gelederen zou dat toch beter moeten kunnen.
 
ja dat van die r met 115 pk heb ik ook ergens gelezen maar dat is al een jaar geleden
ik had gehoopt dat iemand hier er iets meer van wist
voor wat betreft styling.......
paar mooie stickers er op en een oranje frame of zo ..... dat komt wel goed!!!
 
Nog even geduld mannen! Over even meer dan een weekje weten we meer! :)

Dan worden uiteraard de uiteindelijke specs duidelijk en ook het uiterlijk (dat zwarte prototype is natuurlijk nog niet het geheel afgeronde model). Ik gok dat ie ongeveer het uiterlijk zal hebben als een superduke ;).

Ik hou em in de gaten!
 
ja leuk
heb je nog weinig aan
het enige wat je ziet is dat er meer kleur aan zit dan de prototypes
gewoon..... nog een paar nachtjes slapen
 
Terug
Bovenaan Onderaan