Honda PCX 125/150 deel 5

Mijn PCX 150 reed eerst ook 'slechts' 100 km per uur op de teller, nu met 15 gram Dr.Pulley 110, voordat hij in de begrenzer schiet. Maakt de vario van Dr. Pulley echt veel verschil?
Zal het nog uitmaken door de snaar te vervangen door een vers exemplaar (nu 20.000km)

Ja dat scheelt zeker om de V snaar te vervangen, moet bij 24.000 km, maar zelf ook al bij 18.000 laten doen.

Mijn sliders waren nog goed.

Nu rijd hij, origineel met 'vrij verse snaar' 110 a 112 op de teller.

Mogelijk dat ik nog een keer nieuwe sliders erin laat zetten.
 
Gisteren "even" olie vervangen. Heb ik vorige keer een of ander kunststof afdichtingsring gebruikt, fiber of zo. Na het uitdraaien van de bout bleef deze op het motorblok geplakt zitten. Een koperen ring tik je eenvoudig los, maar deze zat aan de motorblok gevulcaniseerd. Een half uur aan het peuteren geweest en nog steeds zwarte resten op het blok. Uiteindelijk de uitlaat moeten demonteren om de plek enigszins bereikbaar te maken en met een schuursponsje in de weer om het oplegvlak niet te beschadigen.

Ook de olie vervangen van de overbrenging bij het achterwiel. Heeft iets van 10000km gedraaid en kwam perfect blank te voorschijn. Heb de vorige keer met 10W40 gevuld en had de indruk dat de olie wat dunner leek, maar zou zo optisch bedrog kunnen zijn. Geen spanen of ijzerdeeltjes zichtbaar.
 
Passen DR Puller rollen en sliders in de PCX? Kosten 40 euro en moeten iets van 40k meegaan en je kunt iets op acceleratie winnen zonder op topsnelheid te verliezen. Of een hogere top afhankelijk van het aantal gram.
 
Geen idee of er per definitie kleurverandering optreedt. Bij remvloeistof zie ik het wel vaak maar motorolie.?.
 
Passen DR Puller rollen en sliders in de PCX? Kosten 40 euro en moeten iets van 40k meegaan en je kunt iets op acceleratie winnen zonder op topsnelheid te verliezen. Of een hogere top afhankelijk van het aantal gram.
Is al heel veel over geschreven in de eerdere delen van dit forum. Ook door mij. Even zoeken en je vind alles.
Ik heb op een PCX 150 van 2013 alleen de rollen vervangen door 15 grams sliders. Zitten er nu 18000 km in en geeft een flink betere prestatie. De monteur van Mulders in Veendam was verbaasd toen hij ging proefrijden na het vervangen van de V riem. Hij kwam tot 122 km op de teller. Dat is zeker 10 km sneller dan met de originele rolletjes.

Succes.
 
Dag iedereen,

Ik heb sinds kort een pcx 125 (2015) gekocht, deze heeft 2900 km.
Bij het vertrek (als hij koud is) trilt en schokt deze met wat lawaai (piepend/schurend) eens voorbij de 10 km/u is dit weg en na een 5 tal minuten als hij warm is is het ook verwenen bij de snelheid van 10km/u.

Is dit iets om zorgen over te maken?

Geert
Ik
 
Ik verdenk de vario riem ervan die op temperatuur moet komen. Als hij met warme motor soepel en geruisloos rijdt zou ik mij geen zorgen maken.
 
Dag iedereen,

Ik heb sinds kort een pcx 125 (2015) gekocht, deze heeft 2900 km.
Bij het vertrek (als hij koud is) trilt en schokt deze met wat lawaai (piepend/schurend) eens voorbij de 10 km/u is dit weg en na een 5 tal minuten als hij warm is is het ook verwenen bij de snelheid van 10km/u.

Is dit iets om zorgen over te maken?

Geert
Ik

Dat deed de mijne ook. Ik heb er meer dan 11.500 km mee gereden en me geen zorgen gemaakt.
 
Veel voorkomend probleem (heb ik ook gehad).

Vond het irritant en ben gaan zoeken.

Opgelost door +1500 rpm torque spring (Naraku) en gele clutch springs (Naraku).

BTW.
Heb nog de nodige PCX 125 eSP (JF28) onderdelen liggen.

1. Yasuni TUB653 B uitlaat, zie: https://www.yasuni.com/en/products/tub653--b--bc--honda-pcx-125/13/13 (4 maanden gebruikt, vanwege inruil vervangen door origineel).

2. NIEUW: YSS PD 238 Fork valves, incl. alle door Honda te vervangen onderdelen (excl. Fork oil).

3. Cheeky Seats (USA) Rain & Elements seat cover, incl. zakje.

Belangstelling?

PM ;)
 
Ik ben nieuw hier, even voorstellen. Deel 1 2 3 4 5 gelezen

Ik heb in 2014 een Honda PCX gekocht model met ESP zonder led koplampen.
Ik heb nu 24.000km om de 4000 km op onderhoud voor nieuwe olie en de gebruikelijke onderdelen laten vervangen luchtfilter bougie voorrem. Nog geen echt kosten gehad aan de pcx.

Nu heb ik aan 24000 km zelf luchtfilter, motorolie en eindreductie olie vervangen die was nog nooit vervangen geweest. Wat ik niet begrijp dat dit niet in de onderhoudstabel staat om die te vervangen.
Volgens het boekje moet je 10w30 gebruiken maar kan het kwaad als je andere olie gebruikt? Bv 10w40 of 5w30 voor motorolie? 10w30 is namelijk geen courante olie die je overal kan kopen, zelfs niet bij rad

Verder ga ik hem aan 28000 km binnen doen om de riem en een lager te vervangen van de aandrijving (gekent probleem bij de pcx blijkbaar al van 6000km maar nog niet vervangen) de riem vond ik nog niet nodig ik haal nog 100km/u in het begin maar 110km/u

Verder is hij goedkoop in onderhoud en verbruik 2,2 l/100km
 
Dag iedereen,

Ik heb sinds kort een pcx 125 (2015) gekocht, deze heeft 2900 km.
Bij het vertrek (als hij koud is) trilt en schokt deze met wat lawaai (piepend/schurend) eens voorbij de 10 km/u is dit weg en na een 5 tal minuten als hij warm is is het ook verwenen bij de snelheid van 10km/u.

Is dit iets om zorgen over te maken?

Geert
Ik

Ik heb een 150 (2016) met hetzelfde probleem. Bij zacht optrekken (file op provinciale weg bijv) schokt hij ook, zowel koud als warm.
Is na het opschuinen van de koppeling (geen idee hoe dit technisch moet) door de garage tijdelijk weg geweest.
Inmiddels 23.000 km (en alweer 4.000 km dat hij weer schokt) en hij rijd er nog steeds mee.

Ben maar gestopt om me er druk om te maken, net zoals de rem die herrie maakt bij het zachtjes inknijpen, heeft m'n monteur ook naar gekeken, niets aan te vinden. (mogelijk versleten remschoenen)

Kortom het hoort er helaas bij, en volgens mij best werk om het helemaal weg te krijgen.

Wel binnenkort maar eens de olie laten verversen.

Rijd nu weer met de verwarmde handschoenen, man wat was het gisteren koud, toen ik 111 km op de PCX reed (enkele reis) want 1 van de kabels van de handschoenen had een kabelknik, dus 1 bevroren en 1 verschroeide hand, pff, gelijk nieuwe controller besteld.
 
Ik heb in de zomer een nieuwe PCX gekocht voor woon werk. Ik ben hier zeer over te spreken en heb ondertussen een nieuw zadel uit thailand (langere zit) laten komen en een nieuw GIVI windscherm geïnstalleerd.

Onlangs bij zijn 4000 km onderhoud heb ik ook een malossi vario laten plaatsen met 10.5gr gewichten en een gele veer. De riem en buitenkant van de vario zijn origineel gebleven. Zijn top is van 110 naar 125 kph gegaan wat op zich wel top is.

De vraag die ik echter heb aan mensen die dit ook hebben laten steken is dat tussen 60 en 70 kph het lijkt of de riem pulsend trilt of slipt maar dit is louter een trillingsgevoel en ik merk niets in zijn rijden zelf. Ook geeft de scooter een rauwer geluid dan vroeger alsof er een gaatje in de uitlaat zit.

Nog een 2de vraagje ik merkte op dat er onderaan de luchtfilterbehuizing (met ESP op) wat olie hing. Bij openen van de luchtfilter heb ik gezien dat in de kamer hierachter olie op de bodem aanwezig was kan dit?
 
Ow er waren 10.5 en 12.5 bijgeleverd en volgens de beschrijving is de 10.5 voor de 125cc en de 12.5 voor de 150cc?
 
Ik heb ook de Malossi vario op de PCX 150, maar geen trillingen.
Wel een iets "rauwer" geluid.
Van de toeren begrenzer heb ik sindsdien niets meer gevoeld.
 
Ik zie nu dat de standaard banden op de pcx de Michelin City grip is ipv IRC. Zouden ze slimmer geworden zijn bij Honda of vertrouwen ze het zelf niet meer?
 
Is er voor 2018 alleen nog maar de 125cc versie ? Op de site van honda zie ik alleen een pcx 125 en een forza 125 (ook mooi maar een heel ander budget).

Zijn er hier ook mensen die de honda pcx hebben vergeleken met de yamaha N-max ?
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heeft Honda door dat de IRC banden troep zijn, en nu Michellin citygrip op de pcx125 monteerd. *O* De pcx150 is idd niet meer leverbaar in Nederland. -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan