Bmw S1000r de koning van de nakeds

Zaterdag opgehaald:
feb 2017 met 1745km op de teller.

- Dyna en sport pakket
- Gesmede velgen
- Alarm

Extra's:
- Metzeler Roadtec 01 (ipv van de standaard S20R banden....)
- Wünderlich tour screen
- HP hendels van de RR overgezet.

Deze rijdt prima en comfortabel, nergens last van. Het zadel wordt wel hard na ruim een uur rijden, dus misschien nog een comfort zadel erop zetten.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gefeliciteerd. :t *O*

Ik ben wel benieuwd hoe het rijdt tegenover je vorige motor. (RR) ;)

Wat is het voordeel van die Roadtec banden? Meer all season?
Zelf ervaar ik geen problemen met de Bridgestones.

En het zadel vind ik ook wel hard, zeker omdat ik al pijn heb daar :+ volgend jaar ook een comfortzadel overwegen.
Maar ik zit nog wel rond te kijken voor alternatieven.
 
Laatst bewerkt:
Mooi he, die motorsport kleuren!

Wel opvallend dat (bijna) iedereen klaagt over dat knetterharde zadel.
Ik zat zelf ook al te denken aan een comfort zadel.
 
Gefeliciteerd. :t *O*

Ik ben wel benieuwd hoe het rijdt tegenover je vorige motor. (RR) ;)

Wat is het voordeel van die Roadtec banden? Meer all season?
Zelf ervaar ik geen problemen met de Bridgestones.

En het zadel vind ik ook wel hard, zeker omdat ik al pijn heb daar :+ volgend jaar ook een comfortzadel overwegen.
Maar ik zit nog wel rond te kijken voor alternatieven.
Ja, rijdt veel fijner in het stadsverkeer en voor toerritjes, maar ja, daar is een RR ook niet voor bedoeld. :+ De HP hendels zijn super, zijn beide instelbaar en relaxter in bediening.

De banden zijn uit een ander categorie: sporttour. Het profiel is erg verschillend. Zelf heb ik 2 jaar met S20 (evo) gereden en nooit problemen mee, maar dat is de sport categorie.

Ik ben geen regelmatige circuit rijder en ik wil ook met slecht weer goede grip hebben, vandaar sporttour en de Roadtec kwam prima uit de tests. Als je wel regelmatig circuit doet en weinig met slecht weer rijdt, zou ik het bij sportbanden houden.

Het zadel en duozit zijn hetzelfde als van de RR. Tja, dat zegt genoeg over de harde zit :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, rijdt veel fijner in het stadsverkeer en voor toerritjes, maar ja, daar is een RR ook niet voor bedoeld. :+
:t

Het concept en de elektronica die je al gewend was zijn volgens mij ook nog onovertroffen. *O*
Ik ben geen regelmatige circuit rijder en ik wil ook met slecht weer goede grip hebben, vandaar sporttour en de Roadtec kwam prima uit de tests. Als je wel regelmatig circuit doet en weinig met slecht weer rijdt, zou ik het bij sportbanden houden.
Great minds think alike. :Y

Dan heb je een goede keuze gemaakt met afleveren. 8-)
Het zadel en duozit zijn hetzelfde als van de RR. Tja, dat zegt genoeg over de harde zit :)
Dat begrijp ik inmiddels :Y :t maar goed om de bevestiging te horen i.v.m. onderdelen.

Ik heb er nu meer last van dan bij mijn RSV4/Raptor 1000/GSX-F750 die ik twee maanden geleden nog dagelijks om de dag reed.
Zelf heb ik al te jong een versleten heup en die pijn strekt zich door tot het zitvlak.
Van een BMW had ik toch meer comfort verwacht. :Y (Die optie hebben ze dan wel.. maar toch)
 
Laatst bewerkt:
Mooi he, die motorsport kleuren!

Wel opvallend dat (bijna) iedereen klaagt over dat knetterharde zadel.
Ik zat zelf ook al te denken aan een comfort zadel.
Ik moest vorige week wegens een training tweehonderd kilometer rijden x 2 dagen.
Heb de tweede dag toch maar een CBR250R gepakt. Beviel me nog beter ook. _O-
(En het verbruik kwam met 110..120 km/u cruisen op slechts 1:31.5 :o :o )

Eerlijk gezegd gebruik ik die nu vier, vijf dagen per week, 50 kilometer per dag.

Zandvoort komt pas april 2018 weer in beeld. -O-
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag proefgereden met een S1000R... ben nu op zoek naar redenen om er geen te kopen maar volgens mij zit ik dan verkeerd hier :D
 
Alleen luisteren naar je hart. :Y

En koop gelijk het optionele comfort zadel.
 
Had de mijne ook nieuw zonder het Comfortzadel gekocht maar kwam een paar maanden later per toeval in België een hagelnieuwe tegen voor de helft van de prijs.

Nog geen minuut spijt van! Zeer aan te bevelen...
 
Laatst bewerkt:
Had de mijne ook nieuw zonder het Comfortzadel gekocht maar kwam een paar maanden later per toeval in België een hagelnieuwe tegen voor de helft van de prijs.

Nog geen minuut spijt van! Zeer aan te bevelen...
Dat was een mooie deal. :9
 
Had de mijne ook nieuw zonder het Comfortzadel gekocht maar kwam een paar maanden later per toeval in België een hagelnieuwe tegen voor de helft van de prijs.

Nog geen minuut spijt van! Zeer aan te bevelen...

Heb je daar een paar foto's van?
 
Heb je daar een paar foto's van?

full

full
 
Mooi!
Toch maar eens kijken wat zo'n zadel nieuw kost.
Bij verkoop verkoop je hem gewoon weer los. Zijn de kosten niet zo hoog :)
 
Voor wie het kan gebruiken, ik zag vanochtend op de telefoon een carbon bellypan op Marktplaats. :P
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week de akra gemonteerd! *O*

Eens kijken of ik nog weet hoe ik hier een foto plaats O-)
Dat scheelt wel een paar kilo zeker? :t

Apart en compact model met die twee pijpjes. :Y

Wat is dat blokje bovenop. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan