Honda Helix

Het rijdt echt heerlijk relaxed t.o.v. een motor.
Zeker de Helix is een rijdende sofa, komt zijn unieke uiterlijk nog bij dus je moet wel van bekijks houden.
Meestal toch wel positieve reacties.
 
Klopt als je er ergens mee stopt komen ze kijken en ook onderweg.
Bij het lachen bedoel ik ook dat ze zeggen je hebt zoveel keus dat ik niet begrijp dat je met die het liefst rijdt zoiets raars.
 
Succes ermee, mooie motorscooter heb in 1998 in twijfel gestaan of ik er één zou kopen (2e of 3e hands) het is uiteindelijk een burgman 400 geworden.
 
Heeft toevallig iemand nog een originele CDI over van het eerste type?
De mijne is gesneuveld en er zit nu een Chinese in maar dat is toch niet wat het moet zijn.
full
 
Zo een spitse neus hebben hogesnelheidstreinen en motoren voor snelheidsrecords op de zoutvlakte ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die van een later type is en waarschijnlijk niet geschikt is. Iets met wisselstroom en gelijkstroom. Ik heb dus een wisselstroom (AC) nodig. Maar zeker weten doe ik het niet. Aansluiting is wel hetzelfde.
De Chinese kosten geen drol maar zijn niet erg nauwkeurig. Ik heb er een waar de motor goed op loopt maar stationair nogal onregelmatig en te hoog. De andere doet het precies andersom. Loopt mooi stationair maar houdt wat in bij optrekken.
 
Laatst bewerkt:
Chinezen spreken geen Japans daar gaat het mis, dat geeft storingen, de onderdelen zijn niet goed compatible.
 
Een originele CDI kost 220 euro! een Chinese 6 euro.

Bij Camro hebben ze er speciaal een ontworpen voor de Helix zodat deze beter loopt en start etc.
Die kost echter ook nog 140 euro.
Honda CH250 Elite, CN250 Helix CDI unit [Honda CH250 CDI] - €119,00 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
Misschien toch maar eens voor gaan sparen.

Er is genoeg te krijgen voor de Helix/Spazio omdat de Chinezen de Helix hebben nagemaakt. CF Moto
Het motorblok wordt ook veel gebruikt in allerlei Chinese buggy's en scooters, dacht dat ze dan GY6 genoemd worden.
Kwaliteit komt niet in de buurt van het origineel.
full
 
De uitdrukking 'mooi van lelijkheid' is echt van toepassing op de Helix. ;)
Mooi dat futuristische design van jaren terug.
 
Bij elke waar ik ben wezen kijken tot nu toe waren er helaas verborgen gebreken, einde van deze week naar Duitsland voor hopelijk “de mijne.”
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Terug
Bovenaan Onderaan