KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

En ook nog een SMR destijds.

5104890020_224c7491a8_o.jpg
 
Ik heb hier nog een z.g.a.n. zadel voor een SMT 990 liggen.
Die had ik een tijdje geleden gekocht om te kijken of dat iets comfortabeler zou zitten op mijn SMR.
Maar het SMT zadel zit toch iets te laag voor mij.
Daarom te koop aangeboden.
Vraagprijs 75 euro, af te halen in Den Helder.
 
prachtig die 950, buiten de stikkerds

Vind hem met deze stickers ook echt heel mooi, hij straalt echt wat uit.
Net zoals de 640 Adventure echt een badass ding!!
Had zelf het eerste model 990 adventure met die zwarte banen onderaan de tank, die is echt een stuk minder mooi.
De latere versie met sparkly lak op de tank was wel echt mooier maar toen buiten budget.

Dat ik de 640 ooit een trap heb gegeven snap ik eigenlijk niks van...
Beetje offtopic maar toch:

full
 
Laatst bewerkt:
620 adv ooit getest.. Lelijk, maar reed heel erg fijn.

Lelijk? Zo'n blauw oranje versie dan oid?

De 640 ADV reed onwijs lekker, 28 liter benzine bij een verbruik van 1 op 24, eencylinder klappen, koppel etc. helemaal top, totdat je je vingers en tenen niet meer voelde van het getril.
Vervolgens een warmloper op de A28 gehad na iets langere tijd 140-180 gereden te hebben, toen was de lol er wel vanaf. Heb thuis voorgesteld om hem in de woonkamer te zetten als accesoire/kunststukje, dat heeft het gek genoeg niet gehaald... Is eigenlijk de enige motor die ik wel eens mis naast de Multistrada 1000.
Daarom gaat de 950 SE nooit-of-te-nimmer meer weg.
Vanavond een aanhanger ophalen die ik gekocht heb en dan een paar offroadtrainingen doen in Belgie.
Volgend jaar wil ik vervolgens de offroad Alpenrit of Pyreneenrit doen met die club.
Heb een paar leuke ritten gedaan in het buitenland maar heb van Europa nog lang niet genoeg gezien.
 
Die 640 Adventure's zijn best gaaf inderdaad. Heb zelf een 640SM gereden lange tijd.

Tijdens de reis dit jaar kwamen we nabij Grenoble op weg naar Nice een stel tegen dat met Adventure's de bergen in ging. Die gingen daar overal die oude militaire paden af, man en vrouw, zo zou ik ook wel oud willen worden...

Hier een plaatje met als je goed kijkt op de achtergrond mijn 950, dus toch ontopic. :)

IMG_5168.jpg
 
Iemand linkje naar leuke handguard? Ik had deze voor de 640 gekocht en wil ongeveer dezelfde, echter kan ze niet in het zwart vinden :(


HANDGUARDS HIGH VERSION ALL SX/EXC/SMR MODELS/ 1050 ADV 15-16/ 1190 ADV/R 13-16/ 1290 SUPER ADV 15-16/ 1290 SUPER ADV T 2017 | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen


Edit: kleur kan je onderin kiezen
Deze zouden toch gewoon moeten passen op een 950 sm?

Alles zelf al gevonden |(

Andere vraag dan maar, iemand nog leuke (plaatjes van) rimstriping op een 950 sm? Heb nu zo'n standaard oranje velglintje maar volgens mij is er wel iets leukers van te maken. Vraag me alleen af of zo'n hele drukke bestickering er niet een beetje over is op de 950.
 
Laatst bewerkt:
Vind hem met deze stickers ook echt heel mooi, hij straalt echt wat uit.
Net zoals de 640 Adventure echt een badass ding!!
Had zelf het eerste model 990 adventure met die zwarte banen onderaan de tank, die is echt een stuk minder mooi.
De latere versie met sparkly lak op de tank was wel echt mooier maar toen buiten budget.

Dat ik de 640 ooit een trap heb gegeven snap ik eigenlijk niks van...
Beetje offtopic maar toch:

[afbeelding]

Tof! Mijn zwager heeft dezelfde, een 640 Adventure uit 2006.
Mooi gezicht altijd als we samen op pad gaan :]
 
Die 640 Adventure's zijn best gaaf inderdaad. Heb zelf een 640SM gereden lange tijd.

Tijdens de reis dit jaar kwamen we nabij Grenoble op weg naar Nice een stel tegen dat met Adventure's de bergen in ging. Die gingen daar overal die oude militaire paden af, man en vrouw, zo zou ik ook wel oud willen worden...

Hier een plaatje met als je goed kijkt op de achtergrond mijn 950, dus toch ontopic. :)

[afbeelding]

Dit is de benzinepomp onder aan de alp d'huez, in bourg d'oisans :-)

Daar gooi ik de 990 wel eens vol om vervolgens een mooi stukje te gaan crossen:

full
 
Dan moet het scherm lager, niet hoger.

Dan word ik ook natter..

Zo dan heb je wel ballen, de good old 950 staat nu niet bekend als de ultieme forensen fiets..
Heb je de touring ruit van ktm al geprobeerd?
Oogt ietsjes beter dan die andere 2 gedrochten :X

Hij is hoog en biedt veel overzicht. Daarnaast ben ik meer fan van 2 cilinders dan 4, had ik geen zin in een BMW 1150 oid. Daar rijdt iedereen al op. Hij is niet zuinig te noemen, maar brengt me waar ik moet zijn. Ik kocht de 950 voor weinig, dus kunnen we de winter testen of het forensen en pekel rijden iets is, voordat ik een duurdere fiets koop O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan