Kawasaki versys 650 deel 4

Ter vergelijking : er staat in B bij mijn dealer een model 2015 te koop met een aantal opties en 3.500 km op de teller voor € 5.950 met 2 jaar garantie...

Dan is 5K voor een oud model met 45.000 km echt wel veel ,zelfs met de BPM indachtig.

Qua koplampen : in een vorige aflevering van dit topic staat iets van een oververhitte en smeulende aansluiting ingeval van gelijktijdig aankoppelen van beide koplampen op de Versys.... :N
 
Arjan van Wendel,
Ik lees net dat je uit kampen komt.
ik kom ook uit kampen en ben lid van MTC de Steur.
misschien zin om een keer met ons mee te rijden?

gr,
Ronnie-L
 
Is er een manier om beide koplampen tegelijk te laten branden op het 2016 model?

Op de linker stuurhelft zit een knopje, als je die indrukt gaat er op het dashboard een blauw lampje branden waaraan je kunt zien dat ie aanstaat, heel handig :Y :+

_O-


Sorry, kon het niet laten :P
Maar nee, kan niet want de ander is grootlicht. Enige optie is projector lampen inbouwen of kant en klaar kopen ;)
 
Is er een manier om beide koplampen tegelijk te laten branden op het 2016 model?


Ja hoor, het kan wel, maarrrr......... het heeft wat voeten in aarde.
Ik heb het ook gedaan dmv een module. Dit ging prima, mits je de gebruiksaanwijzing goed leest, en niet bang bent om in draadjes te knippen en plakken.
Voorts moet je ook nog je grootlicht bundel in hoogte afstellen, en op de module dmv een stelschroef de lichtsterkte reduceren.
Bij mij heeft het geresulteerd dat ik waarschijnlijk na verloop van tijd een sluiting oid op zou hebben gelopen, want zag dat de bekabeling achter het grootlicht unit iets wat gesmolten/verschroeid was, en de stekker op het lampje over de polen van het lampje vast gesmolten was(helaas vergeten een foto van te maken voordat ik het weggegooid had :/ )

Ik ben dus gelukkig op tijd weer terug gegaan naar 1 werkende dimlicht.(vind trouwens een dubbel brandend licht wel mooier smoelen hoor, maar dit terzijde *D )
Heb ze nu wel voorzien van LED lampen, en dat is mooiiii :9~ :9~ :9~
 
Thanks green smile! Ik heb ook de LED verstralers van Kawa erbij en dat enkele koplampje is een beetje een doorn in het oog.... Ik ben niet bang om wat draadjes door te knippen, heb een hele handige electrotechnieker in de familie die dat prima voor mij kan regelen.

Ik heb een 'dubbel-licht' module gevonden via google, wellicht een zelfde soort als dat jij had? https://www.doubletronics.com/

Deze 'knijpt' je groot licht naar 40%, nu ben ik geen electrotechnieker maar wellicht dat je hierdoor een grote weerstand op deze bekabeling krijgt?

Aangezien mijn mistlampen LED zijn ben ik ook wel geinteresseerd in de LED koplampen, geen idee hoe de meerderheid hier met mistlichten omgaat maar ik zal ze eigenlijk altijd aan hebben ivm de zichtbaarheid en dan misstaat dat halfbakken dorre gele peertje wel bij die helder witte mistlampjes. Nog suggesties voor de LED-lampen? Wellicht gaan deze ook beter met zo'n 'module' omdat ze minder stroom nodig hebben?

Thanks voor alle support hier overigens! Mijn aanvraag voor kenteken ligt momenteel bij het RDW en zodra ik een kentekenplaat heb en mag rijden zal ik eens wat mooie kiekjes maken om hier te showen!
 
Thanks green smile! Ik heb ook de LED verstralers van Kawa erbij en dat enkele koplampje is een beetje een doorn in het oog.... Ik ben niet bang om wat draadjes door te knippen, heb een hele handige electrotechnieker in de familie die dat prima voor mij kan regelen.

Ik heb een 'dubbel-licht' module gevonden via google, wellicht een zelfde soort als dat jij had? https://www.doubletronics.com/

Deze 'knijpt' je groot licht naar 40%, nu ben ik geen electrotechnieker maar wellicht dat je hierdoor een grote weerstand op deze bekabeling krijgt?

Aangezien mijn mistlampen LED zijn ben ik ook wel geinteresseerd in de LED koplampen, geen idee hoe de meerderheid hier met mistlichten omgaat maar ik zal ze eigenlijk altijd aan hebben ivm de zichtbaarheid en dan misstaat dat halfbakken dorre gele peertje wel bij die helder witte mistlampjes. Nog suggesties voor de LED-lampen? Wellicht gaan deze ook beter met zo'n 'module' omdat ze minder stroom nodig hebben?

Thanks voor alle support hier overigens! Mijn aanvraag voor kenteken ligt momenteel bij het RDW en zodra ik een kentekenplaat heb en mag rijden zal ik eens wat mooie kiekjes maken om hier te showen!

Jep doubletronics heeft de versys 2016 van me pa ook.
 
Led lampen zijn perfect, ik heb ze er ook weer ingebouwd. Die gaan niet samen met die genoemde dubbel licht module waarbij het grootlicht op 40% werkt.
Persoonlijk vind ik zo'n ding echt een waardeloze hobbybob prul.
Doe het dan goed en bouw er projector lampen in, dan heb je echt goed licht.
Je kunt zelfs kant en klare koplampen kopen met projector en led strips voor dagrij verlichting. Ik weet alleen nog niet hoe het zit met de kwaliteit van die dingen.
 
Ik heb net het TOPSELLERIE zadel binnengekregen, verhoogd, verlengd en verwarmd...

Mooi afgewerkt, maar ik heb de indruk dat ik nu nog wat meer naar de brandstoftank toeschuif...

Enige gelijkaardige ervaringen hier ?

Nee, geen ervaring mee, rij nog met het standaard bankstel.
Maar wel een tegenvaller, je zou een verbetering verwachten :?
 
Led lampen zijn perfect, ik heb ze er ook weer ingebouwd. Die gaan niet samen met die genoemde dubbel licht module waarbij het grootlicht op 40% werkt.
Persoonlijk vind ik zo'n ding echt een waardeloze hobbybob prul.
Doe het dan goed en bouw er projector lampen in, dan heb je echt goed licht.
Je kunt zelfs kant en klare koplampen kopen met projector en led strips voor dagrij verlichting. Ik weet alleen nog niet hoe het zit met de kwaliteit van die dingen.

Welke LED-lampen heb je Salami? Is de lichtopbrengst gelijk aan een standaard lamp en is het plug en play? Ik begrijp dat er een vrij groot koel-blok bijzit, is daar voldoende ruimte voor op een 2016?
 
Welke LED-lampen heb je Salami? Is de lichtopbrengst gelijk aan een standaard lamp en is het plug en play? Ik begrijp dat er een vrij groot koel-blok bijzit, is daar voldoende ruimte voor op een 2016?

Ik heb ze van Hilox, ze passen prima maar ik heb wel andere rubber doppen op de lampen gezet, met wat meer binnenruimte.
Best wel plug en play, je hoeft niet te knippen in de bedrading.
Lichtopbrengst is groter dan de standaard halogeen lamp, en het is wit licht.
Ik ben er erg tevreden over. Als ik er nog wat aan zou gaan veranderen dan komen er projector lampen in, voor dubbele lampen bij dim en groot licht.
 
De fun was van hele korte duur: 3 dagen om precies te zijn.
Zojuist stopte er een auto voor haaientanden terwijl ik dacht dat ze door ging rijden. Ik kijk naar links om te kijken of ik ook door kan rijden en klabats; ik lig op de grond. Natuurlijk niet all risk verzekerd dus nu kunnen we op zoek naar zo’n beetje elk plastic onderdeel van een oranje Versys uit 2016....

Is er een webshop die orginele kawa onderdelen verkoopt? Een link zal gewaardeerd worden.

Ps. Zelf enkel een zere rug, hopelijk gaat dat snel over.

Kan wel janken!
 
Aaai das balen man!!
Sterkte en succes met zoeken naar onderdelen. Helaas heeft motorpartsonline nog geen onderdelen voor de versys van jouw bouwjaar. Anders denk ik toch bij de kawa dealer bestellen
 
De fun was van hele korte duur: 3 dagen om precies te zijn.
Zojuist stopte er een auto voor haaientanden terwijl ik dacht dat ze door ging rijden. Ik kijk naar links om te kijken of ik ook door kan rijden en klabats; ik lig op de grond. Natuurlijk niet all risk verzekerd dus nu kunnen we op zoek naar zo’n beetje elk plastic onderdeel van een oranje Versys uit 2016....

Is er een webshop die orginele kawa onderdelen verkoopt? Een link zal gewaardeerd worden.

Ps. Zelf enkel een zere rug, hopelijk gaat dat snel over.

Kan wel janken!

Sjonge, je moét niet echt je onderschrift in praktijk brengen... zeker dat er mechanisch niks kapot is ?

Ik zou toch maar eens bij de dealer passeren.... zonde... ook en vooral voor je rug ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan