Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Wel mooi: heb in de hele rit niks negatiefs meegemaakt van andere rijders terwijl ik toch continu iedereen op heb gehouden. Hiervoor heb ik MTB-toertochten gedaan en daar wordt je toch wel 5x per rit uitgescholden, afgesneden, van je fiets gereden als je bij de langzamen hoort. Goei volk die motorrijders ;)

Haha maak je maar niet druk, dat komt nog wel _O-
 
Laatst bewerkt:
Als ik op daglicentie een enduro wil rijden, moet ik dan ook fim banden rijden?
Ik denk zelf van wel, maar als het met dot genoeg is zou dat mooi zijn.

Gr Johan
 
Als je met een DL start doen ze er niet moeilijk over als je met een ac10 aan de start staat. Wel moet je verlichting werken, ook je remlichten en claxon willens ze ook weleens controleren. En een fatsoenlijke helm, want die moet je meenemen als je je motor gaat keuren s'ochtends.

Ik heb vorige week Vorden gereden en gefinished op P26 met helaas 1min tijdstraf.

Gisteren Hellendoorn gereden, was heel mooi met hele lange, zware proeven. Gefinished op P25.




Volgende week Zelhem!
 
Rijd altijd met FIM de laatste tijd, maatje van me rijdt altijd met een AC10 en na mijn kapotte band in Vorden heb ik ook een AC10 die ik nog had liggen erop gelegd. Doen se niet moeilijk over. Zolang je maar DOT hebt.
 
"8 Enduro banden
8.1
Banden worden gemeten in gemonteerde toestand, bij een druk van 1 ato, op een sectie
van 90 graden t.o.v. het grondoppervlak.
8.2
Schoepenbanden of die daaraan gelijk gesteld zijn, met doorlopende radiale rib of
tractorband profiel, zijn verboden.
8.3
Banden voorzien van metalen noppen, spikes, kettingen of andere antidoorslipmiddelen zijn
niet toegestaan.
8.4
Slechts banden die via het normale commerciële circuit bedoeld voor het gebruik op de
verharde openbare weg, voor een ieder verkrijgbaar zijn en opgenomen in de publieke
verkooplijsten en brochures van de Fabrikant/- Importeur zijn toegestaan.
8.5
Banden moeten zijn gefabriceerd in overeenstemming met de normen van ETRO.
In overeenstemming daarmee moet de band een goedkeuringsmerk E (geplaatst in een
cirkel) of een DOT-aanduiding dragen. Dit goedkeuringsteken wordt altijd gevolgd door een in
de band aangebracht nummer. De band moet tenminste een codering hebben van 45 M.
8.6
Banden voorzien van een aanduiding zoals: "Not for highway use ", "NHS", of "Motocross only"
zijn niet toegestaan.
8.7
Banden waarvan de tekst op de band zoals omschreven in Art. 8.6 is verwijderd op welke
wijze dan ook, zijn eveneens niet toegestaan.
8.8
De nophoogte van zowel voor- als achterbanden mag maximaal haaks gemeten op de
bandomtrek, 13 mm bedragen.
8.9
Ventielen van banden moeten zijn voorzien van, bij voorkeur metalen, ventieldoppen."
aldus het KNMV reglement.
 
Laatst bewerkt:
Grappig verhaal en herkenbaar over die eerste otr rit. Heb afgelopen zondag mijn tweede gereden in Handel en dat ging weer al een stuk lekkerder. Nog steeds snel verzuurde arm en te weinig snelheid, maar ik heb dit keer al niet meer lopen huilen om mn moeder :+
 
Ik heb zelf een fles van Lucas oil gekocht, ik vind het geweldig werken zonder dat Gesmeer. Ik heb nu geen vet filter meer en dat scheelt!!

Kijk dit maar eens vanaf 3:00 of helemaal kan ook😉

Dat bovenstaande gaat niet werken,zal wel iemand zijn die motoronderdelen verkoopt :+
Lees ook de reviews onder het filmpje

deze weet wat goed is
 
Ohja, handel. Wat lag hij gruwelijk gruwelijk mooi. 4 rondes rond gesjeesd. Alleen de crossbaan was 10x kut. Wat was die ongelooflijk slecht.

Eerste ronde veel file rijden. Daarna 3 rondes heeeeeelijk rond geknald.
 
Zaterdag de OTR na de enduro gereden in Hellendoorn, was echt aangenaam leuke verrassing :)

1e stuk veel landwegen wat mij niet echt kon boeien, ook de rechtdoorpaadjes langs weilanden niet, toen een prachtig stuk bos afgewisseld met snelle paden en meer boomstronk-rijk gedeelte.. over een veranda, crossbaantje, bouwland, boomstronken, crossbaan, zandgat met mooie klim (die ik verneukte door em in de vrij te rammen) en nog wat spul..

Was echt toffe rit, als je weer langs het paddock kwam zat je ongeveer op 77km begreep ik, toen nog dat rondje over crossbaan en bos wat nog best wel een stukkie was.

:]
 
Dat bovenstaande gaat niet werken,zal wel iemand zijn die motoronderdelen verkoopt :+
Lees ook de reviews onder het filmpje

deze weet wat goed is

Ik verkoop iig helemaal niks haha, maar ik doelde dan ook alleen op het in olien.
Ik vind dat iig erg prettig werken, het schoonmaken doe ik gewoon in een grote emmer met cleaner
 
Als je met een DL start doen ze er niet moeilijk over als je met een ac10 aan de start staat. Wel moet je verlichting werken, ook je remlichten en claxon willens ze ook weleens controleren. En een fatsoenlijke helm, want die moet je meenemen als je je motor gaat keuren s'ochtends.

Ik heb vorige week Vorden gereden en gefinished op P26 met helaas 1min tijdstraf.

Gisteren Hellendoorn gereden, was heel mooi met hele lange, zware proeven. Gefinished op P25.


[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/Mobile%20Uploads/2017-10/A12AA77D-AC58-4EE8-8E9D-992317DA382D_zpspnsvpxeh.jpg"]afbeelding~][/URL]

Volgende week Zelhem!

Mooie prestatie!
 
"8 Enduro banden
8.1
Banden worden gemeten in gemonteerde toestand, bij een druk van 1 ato, op een sectie
van 90 graden t.o.v. het grondoppervlak.
8.2
Schoepenbanden of die daaraan gelijk gesteld zijn, met doorlopende radiale rib of
tractorband profiel, zijn verboden.
8.3
Banden voorzien van metalen noppen, spikes, kettingen of andere antidoorslipmiddelen zijn
niet toegestaan.
8.4
Slechts banden die via het normale commerciële circuit bedoeld voor het gebruik op de
verharde openbare weg, voor een ieder verkrijgbaar zijn en opgenomen in de publieke
verkooplijsten en brochures van de Fabrikant/- Importeur zijn toegestaan.
8.5
Banden moeten zijn gefabriceerd in overeenstemming met de normen van ETRO.
In overeenstemming daarmee moet de band een goedkeuringsmerk E (geplaatst in een
cirkel) of een DOT-aanduiding dragen. Dit goedkeuringsteken wordt altijd gevolgd door een in
de band aangebracht nummer. De band moet tenminste een codering hebben van 45 M.
8.6
Banden voorzien van een aanduiding zoals: "Not for highway use ", "NHS", of "Motocross only"
zijn niet toegestaan.
8.7
Banden waarvan de tekst op de band zoals omschreven in Art. 8.6 is verwijderd op welke
wijze dan ook, zijn eveneens niet toegestaan.
8.8
De nophoogte van zowel voor- als achterbanden mag maximaal haaks gemeten op de
bandomtrek, 13 mm bedragen.
8.9
Ventielen van banden moeten zijn voorzien van, bij voorkeur metalen, ventieldoppen."
aldus het KNMV reglement.
Conclusie en zoals hierboven foutief vermeld:
DOT is ook voldoende, FIM is niet meer verplicht! (let dan wel op de noppenhoogte)
 
Correct. Maar met een recente AC10 of Trakmaster achterband heb je er niets te zoeken, want die zijn 18mm... Ik gooi ze er iig meestal af als ze op 13mm staan. In de praktijk kom je waarschijnlijk op afgekloven offroad banden of nieuwe FIM banden uit.
Kan iemand trouwens bevestigen dat ze de hoogte van de middelste nop meten?
 
Ik ga dit topic/forumgedeelte eens goed doorspitten. Ik denk dat ik ben aangestoken met het OTR gebeuren door een collega van mij :+ Sinds kort verhuisd naar de mooie Achterhoek, vlakbij Lichtenvoorde, dus ik hoor iedere zaterdag en zondag al vaak dikke 1-pitters in de verte, heerlijk. Nu heeft een collega van mij sinds een paar weken een KTM 450EXC, en afgelopen weekend zijn eerste OTR rit gemaakt hier in de buurt, en was er erg enthousiast over.
Aangezien ik nu motorloos ben, en nog steeds niet weet (of wist :P) wat er als vervanger gaat komen (het hele supersport gebeuren ben ik klaar mee, twijfel tussen een SM of dikke naked, maar alleen een SM is te onpraktisch, en een beetje OTR lijkt me ook leuk), ben ik aardig geprikkeld door mijn collega en zijn verhalen 8-) Lijkt mij supertof om per jaar wat OTR ritten te kunnen rijden, zonder wedstrijdelement, en een groot gedeelte is hier nog in de buurt ook.
Ben dus nu al een paar avonden bezig met het lezen en zoeken naar info. Een Yamaha WR450F lijkt mij wel wat!
 
Hej Tom! Waar kom je vandaan dan, ik kom uit lichtenvoorde namelijk. En een maat van mij heeft ook pas een 450 ktm gekocht en ook paar week terug zijn eerste otr gemaakt.
Misschien hebben we het over dezelfde :)
 
Correct. Maar met een recente AC10 of Trakmaster achterband heb je er niets te zoeken, want die zijn 18mm... Ik gooi ze er iig meestal af als ze op 13mm staan. In de praktijk kom je waarschijnlijk op afgekloven offroad banden of nieuwe FIM banden uit.
Kan iemand trouwens bevestigen dat ze de hoogte van de middelste nop meten?
Geen enkele nop mag hoger zijn dan die 13mm.
Even scherp maken met een Knobby Knife en je hebt een prima bandje ;)
 
Iemand hier nog tips voor t afstellen van de vering op bilstain ?
Achterwiel stuitert alle kanten op.
 
Hej Tom! Waar kom je vandaan dan, ik kom uit lichtenvoorde namelijk. En een maat van mij heeft ook pas een 450 ktm gekocht en ook paar week terug zijn eerste otr gemaakt.
Misschien hebben we het over dezelfde :)
Harreveld (woon er pas een paar weken, kom oorspronkelijk uit Nijmegen)! Collega van me komt uit Arnhem!
 
Dan hebben we het niet over dezelfde ;) Wij rijden altijd met de weg motor vanuit café van Ooijen in lichtenvoorde, ondertussen hebben we al een clubje met 80 leden, ook stuk of wat uit Harreveld. Misschien ook wel leuk voor jou!

Harreveld (woon er pas een paar weken, kom oorspronkelijk uit Nijmegen)! Collega van me komt uit Arnhem!
 
Dan hebben we het niet over dezelfde ;) Wij rijden altijd met de weg motor vanuit café van Ooijen in lichtenvoorde, ondertussen hebben we al een clubje met 80 leden, ook stuk of wat uit Harreveld. Misschien ook wel leuk voor jou!
Gaaf. Hoorde al zoiets van de vorige bewoner van ons huis, die reed dan geen OTR maar gewoon toeritten mee (had alleen van de zomer zijn motor platgereden :P)
 
Terug
Bovenaan Onderaan