De Yamaha T-Max 500 !!

Dat kan dan op een zondag in november gebeuren.
Zelfde locatie als afgelopen keren.
Brasserie Schutterslust. Bavelseweg 165, 5124 PX Molenschot.
Goede koffie en lekkere broodjes of soep.
Zondag 5 november lijkt nat te worden dus stel ik voor om 12 november 11.00hr.
Hoe langer we wachten des te kouder wordt het.
Andere locaties is natuurlijk mogelijk.
Gr Joop
 
Aaaai.
Ik geloof dat m’n koppelingsplaatjes het niet meer bijhouden.
Kom net terug van een ritje en heb het idee dat ik steeds meer toeren maak als ik de gaskraan open draai. Hij gaat zelf naar 9000 toeren als ik hem bij stilstand opendraai. Kan bijna niet meer rustig rijden.
Ga maar eens nadenken of het de nieuwe malossi veer is met de torsiringen of koppelingsplaatjes .............
Word vervolgd

Groeten
Theemaks
 
Hoelang zit je vario riem erin?

Openmaken die CVT kast en kijken wat je aantreft.

Je centrifugaal koppeling werkt als een trommelrem maar dan contract he. Dus geen koppelingsplaatjes maar koppeling voering/schoentjes.
 
Laatst bewerkt:
Tmax werkt met echte koppelingsplaten net zoals iedere motor. Deze worden echter niet met een koppelingshendel maar met centrifugaal gewichtjes bedient. Dit gebeurt rond de 2000 toeren.
Ik ken geen enkele andere scooter die dit heeft, de meeste werken met een trommel en centrifugaal schoenen.
 
Hoelang zit je vario riem erin?

Openmaken die CVT kast en kijken wat je aantreft.

Je centrifugaal koppeling werkt als een trommelrem maar dan contract he. Dus geen koppelingsplaatjes maar koppeling voering/schoentjes.

Varioriem heb ik net vernieuwd. Hij geeft bij heel iets gas al ontzettend veel toeren. Trekt (nog) wel verder goed, maar ik krijg de toeren bij weinig gas geven moeilijk omlaag.
 
Laatst bewerkt:
Varioriem heb ik net vernieuwd. Hij geeft bij heel iets gas al ontzettend veel toeren. Trekt (nog) wel verder goed, maar ik krijg de toeren bij weinig gas geven moeilijk omlaag.


Klinkt als rolletjes met een (te)laag gewicht. Koppelingsplaten versleten kan wel, maar is niet heel waarschijnlijk. Hoe veel km staat er op de teller?
 
Klinkt als rolletjes met een (te)laag gewicht. Koppelingsplaten versleten kan wel, maar is niet heel waarschijnlijk. Hoe veel km staat er op de teller?

Gewichtjes j.costa waren ongeveer 1 mm aan de kop iets versleten en wogen 14/15 gram. Ik heb 16.5 gram gekocht. Er staat 32000km op teller
 
Aaaai.
Ik geloof dat m’n koppelingsplaatjes het niet meer bijhouden.
Kom net terug van een ritje en heb het idee dat ik steeds meer toeren maak als ik de gaskraan open draai. Hij gaat zelf naar 9000 toeren als ik hem bij stilstand opendraai. Kan bijna niet meer rustig rijden.
Ga maar eens nadenken of het de nieuwe malossi veer is met de torsiringen of koppelingsplaatjes .............
Word vervolgd

Groeten
Theemaks

Ik had hetzelfde Rene toen ik hem 3 dagen had,(staat in het oude topic)kwam toen stil te staan uit mijn werk.
Had totaal geen aandrijving meer, dat waren de koppelings plaatjes, en zijn toen onder garantie vervangen.

vervelend voor je, wens je success.

Gerard,
 
29.500 km Rene!
De monteur dacht toen aan de rollen,die zijn eerst vernieuwt maar dat hielp niet toen zijn de koppelings plaatjes vernieuwt, en was het voor mekaar :t
 
Laatst bewerkt:
Heb vanmorgen deksel en j.costa gedemonteerd en zag tot mijn verbazing dat de glijbus in de j.costa heel zwaar ging.
Heb de bronzen bus iets met waterproof schuurpapier opgeschuurt en de glijbus en bronzen bus goed ontvet omdat hij vettig bleek te zijn.
Misschien ga ik de bronzen bus en glijbus vernieuwen.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Renee,
Staat er op de vario zelf geen type nr ...dan weet je meteen welke bus je kan bestellen ...ik zou er persoonlijk niet te lang mee wachten.
Hoop dat je vario riem geen vettigheid heeft opgenomen ...niet echt gezond.
Al goed dat je het probleem snel gevonden hebt !!
 
Riem was gelukkig niet vet, alleen iets de bus. Op de vario stond jc605r
 
De glijbus is niet uit brons, maar uit soort staal.
Ze draait in een bronzen huls die in de vario geperst is.

Het brons slijt sneller dan de bus, want is zachter.

Is niet als onderdeel te krijgen zover ik weet.

Indien er trillingen zijn of teveel speling is best vario vervangen...
 
Iemand eventueel tips welke j.costa ik zou kunnen kopen, de normale of de race uitvoering, en wat het verschil nou eigenlijk is tussen de twee?
Eventueel adresje?
 
Laatst bewerkt:
Theemaks
Ik zou gaan voor de evo4R je hebt ook nog de xrp uitvoering deze is met vario in combintie riem . Ik zelf heb de Evo4R in combinatie met 16.5 gr gewichtjes en ben er heel tevreden over....ben niet zo een fan van hoge toerentallen...rijdt nu lekker op koppel.
Ik zou de riem eerder standaard houden deze zijn kwalitatief echt zeer goed en betrouwbaar
 
Theemaks
Ik zou gaan voor de evo4R je hebt ook nog de xrp uitvoering deze is met vario in combintie riem . Ik zelf heb de Evo4R in combinatie met 16.5 gr gewichtjes en ben er heel tevreden over....ben niet zo een fan van hoge toerentallen...rijdt nu lekker op koppel.
Ik zou de riem eerder standaard houden deze zijn kwalitatief echt zeer goed en betrouwbaar

Nieuwe orginele riem heb ik net gemonteerd.
Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
De vuistregel bij scooters is dat voor de riem de originele het langste mee gaat. Al maakt geen enkele scooter fabrikant zelf riemen maar goed :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan