XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer even een leuk ritje kunnen doen, kort maar krachtig zegmaar!

even wat kunnen spelen met terugschakelen:
22829720_10212071167872373_8831819763511153458_o.jpg


Ik denk dat de XT veel speelser word met in ieder geval 1 tandje kleiner voor..
bij 90 a 100 pas in zijn 5 bijvoorbeeld is heerlijk als je lange snelwegritjes maakt, maar om wat meer motorrem en acceleratie te krijgen zou dat wel helpen.


Nou heeft de vorige eigenaar de motor 2-3cm verlaagd en daardoor raken de stepjes maar ook de standaard veel te snel de grond :O
22861852_10212071329156405_2065792044927272741_o.jpg


Je krijgt de schaamranden er wel mee weg maar moet dat apparaat echt weer terugbrengen naar originele hoogte haha, die standaard is op dit moment levensgevaarlijk joh.

Maar t blijft een heerlijke motor op mee te rijden!
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie ervaringen met aftermarket koplampen? alle mooie die ik kan vinden worden gemonteerd met die rubberen straps die je om je voorvork heen trekt.
vind ik opzich geen ramp als het enigzins goed werkt natuurlijk.

Dan rest de vraag nog,

NL sites bieden ze aan tussen de €60 en €120,-

op Ebay gaan exact dezelfde lampen voor €20 tot €50

Zou daar nou belachelijk veel verschil in zitten?
 
Net te laat precies. Iemand misschien nog een kuipset te koop?

sorry kuipen zijn inderdaad verkocht,

heb alleen nog,

zwart spatbord voor
orginele hendels (rem+koppeling)
xtx stuurkussen en yamaha stuurkussen
orginele kentekenhouder compleet met achterlicht kentekenhouder en onderplaat
Blauw of grijs zadel 100euro
xt660x acerbis handkappen zwart met wat gebruikersschade en montagekit nieuw.
 
sorry kuipen zijn inderdaad verkocht,

heb alleen nog,

zwart spatbord voor
orginele hendels (rem+koppeling)
xtx stuurkussen en yamaha stuurkussen
orginele kentekenhouder compleet met achterlicht kentekenhouder en onderplaat
Blauw of grijs zadel 100euro
xt660x acerbis handkappen zwart met wat gebruikersschade en montagekit nieuw.

Ik heb interesse in de stuurkussens, het grijze zadel en de handkappen met montagekit. Heb je misschien meer informatie en foto's? En wat mag het kosten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb interesse in de stuurkussens, het grijze zadel en de handkappen met montagekit. Heb je misschien meer informatie en foto's? En wat mag het kosten?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/motore...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

https://link.marktplaats.nl/m1218601735

https://link.marktplaats.nl/m1218602426

zadel heb ik geen foto's van op het moment zo los. Prijs van handkappen en montage set moet ik met mijn vriendin overleggen (haar spul) yamaha stuurrol daar wou ze 10 voor.
 
Laatst bewerkt:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/motore...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

https://link.marktplaats.nl/m1218601735

https://link.marktplaats.nl/m1218602426

zadel heb ik geen foto's van op het moment zo los. Prijs van handkappen en montage set moet ik met mijn vriendin overleggen (haar spul) yamaha stuurrol daar wou ze 10 voor.


Bedankt voor de linkjes.

Ik was vooral benieuwd naar het zadel omdat mijne scheurtjes vertoont.
Maar ik denk dat ik naar JVL in Zelhem ga om mijn zadel opnieuw te laten bekleden met een mooi design en om even te kijken wat er mogelijk is voor meer comfort.

Toch bedankt voor de moeite :t
 
Zo even weer een update over mijn motor. Niet dat het iemand intereseers waarschijnlijk maar ik vertel het toch.

Afgelopen week ben ik begonnen met het vervangen van de volende onderdelen:

Balhoofdlagers konisch
Voovork olie
Voorvork stof en olie keerringen
Voorvork keerring borg clipjes

Inmiddels is alles vervangen en ben ik bezig met het in elkaar zetten.
Wat een pokke werk was dat. Maar het resultaat mag er wezen. Balhoofd gaat super soepel en voorvork is kurk droog. Ipv lekkende keerringen.

Mocht iemand fotos willen zien die staan op me insta:

Ben je van plan dit ook zelf te doen en je wilt horen hoe ik het gedaan heb. Ik sta altijd open om advies te geven.

En nu lekker genieten van t weekend boys.
 
Hallo allemaal,

Ik ben Melissa en heb sinds oktober een xt660x. Het is een vrij complete xt660x. G&G dempers met otr voorbochten, de motor is afgesteld met een powercommander 3 op uitlaat, dna lucht filter en de cilinder kop is geflowed. Verder heb ik zelf een nieuw zadel gekocht, blauwe handkappen, blauwe rem en koppeling hendel en spaak strips blauw/wit gemonteerd.

Ik hoor graag wanneer er een keer een rit gemaakt word met deze groep. En voor de rest alle tricks en tips zijn welkom! :)

Groetjes Melissa
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben Melissa en heb sinds oktober een xt660x. Het is een vrij complete xt660x. G&G dempers met otr voorbochten, de motor is afgesteld met een powercommander 3 op uitlaat, dna lucht filter en de cilinder kop is geflowed. Verder heb ik zelf een nieuw zadel gekocht, blauwe handkappen, blauwe rem en koppeling hendel en spaak strips blauw/wit gemonteerd.

Ik hoor graag wanneer er een keer een rit gemaakt word met deze groep. En voor de rest alle tricks en tips zijn welkom! :)

Groetjes Melissa
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie complete motor. Je hoeft hem alleen nog maar evt naar eigen smaak aan te passen.

Het is hier heel rustig op het forum. Het zijn altijd de zelfde die reageren.
 
Bedankt! Ik heb ook al meerdere onderdelen en accessoires vervangen omdat ik niet mooi vond of praktisch. Verder zou ik inderdaad de xt aanpassen naar smaak, dat zou alleen het uiterlijk nog zijn.

Ondanks dit slechte weer vind ik het niet erg om te blijven rijden. Hopelijk komt er dit jaar of begin volgend jaar een tour rit of meeting. Ik ben wel benieuwd hoe andere hun XT qua uiterlijk hebben gemaakt. Kan ik misschien weer ideeën aan op doen.
Groeten Melissa
 
Bedankt! Ik heb ook al meerdere onderdelen en accessoires vervangen omdat ik niet mooi vond of praktisch. Verder zou ik inderdaad de xt aanpassen naar smaak, dat zou alleen het uiterlijk nog zijn.

Ondanks dit slechte weer vind ik het niet erg om te blijven rijden. Hopelijk komt er dit jaar of begin volgend jaar een tour rit of meeting. Ik ben wel benieuwd hoe andere hun XT qua uiterlijk hebben gemaakt. Kan ik misschien weer ideeën aan op doen.
Groeten Melissa

Die van mij staat elke winter stil ivm de slechte verf op het motorblok. De verf bij mij is al niet zo mooi meer op sommige plaatsen(komt verandering in. Eind van de maand laten stralen en opnieuw spuiten).

Die van heb ik helemaal naar me eigen zin aangepakt. Lelijke bouten verv of zwart gemaakt. Ben graag bezig hahah
full
 
Ik ben ook graag aan het knutselen, poetsen en onderhouden van mijn motor. Heel fijn dat je zegt dat de verf van het blok niet op en top is. Dat word gewoon bijna elke dag afspoelen als ik op de xt gereden heb. Mijn xt is nog nauwelijks gebruikt in de winter, maarja eens moet de eerste keer zijn!
Groeten Melissa
 
Hallo allemaal,

Ik ben Melissa en heb sinds oktober een xt660x. Het is een vrij complete xt660x. G&G dempers met otr voorbochten, de motor is afgesteld met een powercommander 3 op uitlaat, dna lucht filter en de cilinder kop is geflowed. Verder heb ik zelf een nieuw zadel gekocht, blauwe handkappen, blauwe rem en koppeling hendel en spaak strips blauw/wit gemonteerd.


Groetjes Melissa
Mooi ding zeg! waar heb jij je zadel gekocht? in zijn geheel of alleen de omtrek?

Bedankt! Ik heb ook al meerdere onderdelen en accessoires vervangen omdat ik niet mooi vond of praktisch. Verder zou ik inderdaad de xt aanpassen naar smaak, dat zou alleen het uiterlijk nog zijn.

Ondanks dit slechte weer vind ik het niet erg om te blijven rijden. Hopelijk komt er dit jaar of begin volgend jaar een tour rit of meeting. Ik ben wel benieuwd hoe andere hun XT qua uiterlijk hebben gemaakt. Kan ik misschien weer ideeën aan op doen.
Groeten Melissa

Die van mij staat elke winter stil ivm de slechte verf op het motorblok. De verf bij mij is al niet zo mooi meer op sommige plaatsen(komt verandering in. Eind van de maand laten stralen en opnieuw spuiten).

Die van heb ik helemaal naar me eigen zin aangepakt. Lelijke bouten verv of zwart gemaakt. Ben graag bezig hahah
full

Je rimstriping is ook echt vet, heb zelf ook een oranje en ben echt aan het twijfelen wat ik met de velgen ga doen.. vind sowieso spokeskins erg vet om het mooi en strak te maken ( worden oranje en zwart ) maar wil verder nog wat op de velg aan rimstriping of iets in die richting.
 
Zo even weer een update over mijn motor. Niet dat het iemand intereseers waarschijnlijk maar ik vertel het toch.

Afgelopen week ben ik begonnen met het vervangen van de volende onderdelen:

Balhoofdlagers konisch
Voovork olie
Voorvork stof en olie keerringen
Voorvork keerring borg clipjes

Inmiddels is alles vervangen en ben ik bezig met het in elkaar zetten.
Wat een pokke werk was dat. Maar het resultaat mag er wezen. Balhoofd gaat super soepel en voorvork is kurk droog. Ipv lekkende keerringen.

Mocht iemand fotos willen zien die staan op me insta:

Ben je van plan dit ook zelf te doen en je wilt horen hoe ik het gedaan heb. Ik sta altijd open om advies te geven.

En nu lekker genieten van t weekend boys.
I care :+
Vind het altijd interessant om te lezen wat mensen zelf doen aan hun motoren ipv dat ze hem wegbrengen.

die van mij gaat pas in Februari helemaal open en los denk ik..
had het al op insta gezet maar echt een mooie fiets heb je!
 
heb in geen weken meer gereden trouwens.. sowieso als er pekel op de weg ligt komt er geen enkele motorfiets van me meer naar buiten toe..

Nou klinkt het alsof ik er veel heb maar heb de hobby in moeten slinken afgelopen jaar.. iets met trouwen ^^

Nee ik rijd graag door in de winter maar ik heb al eens ervaren wat pekel kan doen met motoren/brommers en dan vind ik het rijden in de winter het werk niet waard wat je er voor terugkrijgt..

Maar ben ook in voor een meeting volgend jaar met zijn alle!
Misschien kan ik wel wat leuks regelen voor een meeting bijvoorbeeld op Midland of Berghem met gelijk een circuitdagje erachteraan voor diegene die daar zin in hebben?
 
Mooi ding zeg! waar heb jij je zadel gekocht? in zijn geheel of alleen de omtrek?Je rimstriping is ook echt vet, heb zelf ook een oranje en ben echt aan het twijfelen wat ik met de velgen ga doen.. vind sowieso spokeskins erg vet om het mooi en strak te maken ( worden oranje en zwart ) maar wil verder nog wat op de velg aan rimstriping of iets in die richting.

Lukepro3 heeft het zadel in een geheel gekocht via eBay. Was nieuw bij een zaak te koop. Met de rimstrips ben ik vrij lang mee bezig geweest. Ik heb ze erop gedaan terwijl de wielen nog onder de motor zaten. Helaas geen apparatuur of werkbank waar ik mijn motor op kon zetten. Het was een karwei maar dan heb je ook vind ik zelf een mooi resultaat.
 
Ik heb nog zo’n rim-striping afstands-blokje liggen als iemand die wil lenen (omgeving den bosch of nijmegen). Klusje vond ik meevallen, uurtje werk maar wel secuur werk en een krik is wel erg handig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan