Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Bijna, nog ff nieuwe kabeltjes dynamo --> spanningsregelaar. Spullen in huis, nu nog tijd ;)

Opschieten joh
full
,gaan we samen eens :]

;)
 
Laatst bewerkt:
Vanuit italie ontving ik het volgende, voor granpasso rijders wellicht interessante, bericht:
Dear Moto Morini Club Netherlands,

My name is Luca Biagini, also known in italian forums as Biagio.
Here in Italy we're trying to do a group order for a production of Central stands for Granpasso 1200.
The producer is exactly the same supplier which supplied Moto Morini from 2006 to 2010.

We've been asked for min. 25 pcs of production and the cost will be from 200 to 250€ depending on the quantity. The price will include also fitting hardware.

This is no business communication! This is just a bunch o passionate people trying to get this item for us!
At the moment we've around 10 people interested in Italy. We're trying to find others!

Hope some of you might be interested or might share the word to some friends interested into!

Thank you

Best regards
Luca
 
Hi Hans,

passen doet 'ie maar qua hoogte?
Actervorken lijken hetzelfde, maar voorvork en achterdemper - rijhoogte??
Maar stuur je wel ff Luca's mailadres, wellicht weet hij het (en anders Grambler op het italiaanse forum)
 
is misschien wel van oude bekende van dit forum geweest?
staat bij mc Rijen??

Ooo die zwarte,die is net in prijs gezakt. :)
Als men je een beurt belooft,kijk dan goed of die ook is uitgevoerd ;)
Voor de rest,verslavende fiets :Y ,lang geleden dat ik met een motor 10000 kilometer in een half jaar heb gereden :]

Qua onderdelen moet je ook wat creatief zijn,en hier kun je veel opsteken en hulp vragen :t
 
Laatst bewerkt:
hoi

Heb met mijn Morini nog nooit problemen gehad en rij er nog steeds mee met veel plezier.
De mijne heb ik nieuw gekocht bij MC Rijen en naar alle tevredenheid.
Toen Moto Morini falliet ging hebben ze nog altijd voor me klaar gestaan klasse.
Helaas zijn er ook mensen die er een heleboel ellende mee hebben gehad.
Als je een 2e hands Morini koopt zeg ik net als bij een Ducati dat je de onderhoud geschiedenis weet of kent.

Gr Geert en Irma
 
Nog nooit zo'n betrouwbare motor gehad :]



Sorry Bert... :X


Geeft niet , soms zit het mee en soms zit het tegen , ik ga er wel mee door denk ik , zal van de winter even een gesprek aangaan met de lokale monteur ( heb ik vertrouwen in ) , kijken wat een kop revisie kost want als de kop er toch af moet dan maar gelijk goed doen . Setje nieuwe kleppen en geleiders , kleppen goed in laten slijpen , stellen enz .
Kost me wel weer een arm en een been maar hoop dan wel weer klaar te zijn .
 
Ik wilde vanmiddag gaan proefrijden maar motor moest eerst door de werkplaats omdat ik had aangegeven dat er olie onder de motor stond, zal wel dichtgeplakt worden.
zou best met vorige eigenaar willen buurten.
 
Ik wilde vanmiddag gaan proefrijden maar motor moest eerst door de werkplaats omdat ik had aangegeven dat er olie onder de motor stond, zal wel dichtgeplakt worden.
zou best met vorige eigenaar willen buurten.

Van die van MC rijen?
Dichtgeplakt :?
 
Weet ik nog niet, maar vertrouwen begint te slinken.
Vorige week werd me nog verteld een uur voor proefrit even bellen, nu wil men lek bekijken, hopelijk valt alles mee maar ik moet maar eens opzoeken hoe ik kan zien welke modificaties zijn uitgevoerd. ik kom van Yamaha mt 09 Tracer af en ook vorige Yamaha's nooit iets stuk gehad.
(alleen kon ik niet wennen aan speed wobble)
 
Aan de linkerkant kunnen ze een beetje zweten maar een plasje olie mag natuurlijk niet. Sommige modificaties kun je wel goed zien zoals de spanningsregelaar, koelvloeistoftank en de temperatuur waarop de fan aanslaat.

Bouwjaar? Normale of Veloce?
 
2007 Normale (denk ik) bij mc Rijen
modificaties kan je misschien wel goed zien maar dan moet je wel weten hoe ze er uit moeten zien.
kenteken MR-ZS-59
 
2007 Normale (denk ik) bij mc Rijen
modificaties kan je misschien wel goed zien maar dan moet je wel weten hoe ze er uit moeten zien.
kenteken MR-ZS-59
Heb een beetje terug zitten lezen maar kan het plaatje van het kvs reservoir niet meer vinden. Er is ooit een update voor de mapping geweest waarbij de fan aanslaat bij 98 graden. Voorheen was dit 92 graden. Een indicatie dat niet alle updates zijn doorgevoerd.

De eerste modellen hadden bij de spanningsregelaar een connector welke kon smelten. Deze zijn vervangen door kroonsteentjes.
 
2007 Normale (denk ik) bij mc Rijen
modificaties kan je misschien wel goed zien maar dan moet je wel weten hoe ze er uit moeten zien.
kenteken MR-ZS-59

Staat niks bij,wel termignoni pijpen.

de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Laat je niet te snel afschrikken,laat men eerst eens de lekkage verklaren en bepaalde modificaties kan ik wel zien voor je.
ik wil best mee gaan kijken en samen (2 MOMO's :] )een proefrit met je maken.

ik heb hier ooit een gsxr 750 gekocht waarvan de beloofde beurt niet was uitgevoerd.(vergeten in alle drukte zei men O-) )
Dat heb ik later rechtgezet,maar vertrouven geeft het niet. -O-

P.s. men geeft garantie op de fiets (ik neem aan 3 maanden)
 
Laatst bewerkt:
Heb een beetje terug zitten lezen maar kan het plaatje van het kvs reservoir niet meer vinden. Er is ooit een update voor de mapping geweest waarbij de fan aanslaat bij 98 graden. Voorheen was dit 92 graden. Een indicatie dat niet alle updates zijn doorgevoerd.

De eerste modellen hadden bij de spanningsregelaar een connector welke kon smelten. Deze zijn vervangen door kroonsteentjes.

Dat zie ik zo ,het oude reservoir heeft aan de zijkant een "tuutje",bij mij is de SR nu netjes
"doorgelast" :)

Wat ik al zei,ik wil best mee gaan kijken,ik heb nu reeds wat ervaring met de euvels O-)
 
Laatst bewerkt:
Helaas mag ik ook aan nieuwe klepgeleiders gaan geloven.
Maar dan heb ik straks wel weer een verse morini :t



That's the spirit :t
Meteen ook distributie verversen?
Kijk dan even hier, ital-web.de ~ pagina 10 ev..., Ebi heeft de "nieuwste" ketting vergeleken met de oude. Had nog een setje "nieuwe" oude liggen, dus die gebruikt, maar als je toch nog moet kopen....
De nieuwe borgwarner is iets krachtiger uitgevoerd, geeft extra rust qua versheid :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan