Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Tracer-isten,

Zoals iedereen weet( die 3 cylinder rijd of gereden heeft :t )is een 3-pitter het beste van 2 werelden *O* .
Ik rij momenteel Triumph Tiger 1050 met zijn alom geroemde 3 cylinder.

Deze wil ik komend jaar gaan vervangen door weer een 3 cylinder omdat deze gewoon geweldig lekker zijn ding doet *O*

Tot een tijd geleden zou ik zo weer een Tiger kopen, maar door de komst van de Tracer 900 is er nu dus een (wellicht) goed alternatief 8-).

Als ik ga om zetten wordt het óf een Tiger 1050 Sport van 2013 óf een Tracer900 van 2015/2016.

Jullie kunnen als geen ander aan geven waarom ik een Tracer zou "moeten" nemen i.p.v. de Tiger Sport.
Ik heb nog geen proefrit gemaakt met een Tracer.

Dus ik zou zeggen geef eens wat "voordelen" van de Tracer t.o.v. de Tiger welke mij zouden kunnen overtuigen om tóch te kiezen voor de Tracer900


Ik zou zeggen :
Maak een proefrit en ga puur op je eigen gevoel en bevindingen af.

Simpel toch ?

( want wij van wc-eend....) :+
 
Beste Tracer-isten,

Zoals iedereen weet( die 3 cylinder rijd of gereden heeft :t )is een 3-pitter het beste van 2 werelden *O* .
Ik rij momenteel Triumph Tiger 1050 met zijn alom geroemde 3 cylinder.

Deze wil ik komend jaar gaan vervangen door weer een 3 cylinder omdat deze gewoon geweldig lekker zijn ding doet *O*

Tot een tijd geleden zou ik zo weer een Tiger kopen, maar door de komst van de Tracer 900 is er nu dus een (wellicht) goed alternatief 8-).

Als ik ga om zetten wordt het óf een Tiger 1050 Sport van 2013 óf een Tracer900 van 2015/2016.

Jullie kunnen als geen ander aan geven waarom ik een Tracer zou "moeten" nemen i.p.v. de Tiger Sport.
Ik heb nog geen proefrit gemaakt met een Tracer.

Dus ik zou zeggen geef eens wat "voordelen" van de Tracer t.o.v. de Tiger welke mij zouden kunnen overtuigen om tóch te kiezen voor de Tracer900
Persoonlijke voorkeur, velen dwepen ermee maar ik vind het niet het beste van twee werelden. Ik heb een Triumph Street Triple gehad en het kon mij niet echt bekoren. Ik vond het echt meer een wat rauwere viercylinder maar niets van doen hebben met een twee cyclinder.

Ik ben een echte een en twee cylinder liefhebber. Drie cylinders en meer vind ik voor auto's. Technisch zijn de triples perfect hoor, daar hoor je mij niet over.
 
Persoonlijke voorkeur, velen dwepen ermee maar ik vind het niet het beste van twee werelden. Ik heb een Triumph Street Triple gehad en het kon mij niet echt bekoren. Ik vond het echt meer een wat rauwere viercylinder maar niets van doen hebben met een twee cyclinder.

Ik ben een echte een en twee cylinder liefhebber. Drie cylinders en meer vind ik voor auto's. Technisch zijn de triples perfect hoor, daar hoor je mij niet over.

Wat motor karakteristiek betreft praat je met een Street Triple en Tracer/Tiger over heel andere motoren. Ten eerste vermogen/koppel ligt op een ander niveau en de manier van vrijkomen van het vermogen en koppel bij een Naked ( moet) ook anders zijn dan bij een All-road als de Tiger en Tracer. 106 pk en 68Nm tegen ca. 115pk en 98Nm en 86Nm geeft het blok een heel ander karakter.
Dus met Tiger en Tracer kun je in lagere toerentallen hetzelfde halen als met de Street in hogere.
Maar het is ieder zijn ding natuurlijk.
Ik heb afgelopen zomer ook een volle dag een BMW R800GS, met staande twin, mee de bergen in gehad in Spanje. En daar kun je ook behoorlijk mee gassen en dat blok liep ook heel goed en mooi, maar om met duo te rijden is het te weinig.
Ook nog 2 dagen een BMW R1000XR gehad, maar dat is gewoon over de top.
 
Ik heb ook met een 1050 Triumph een 1200 Triumph en een zwaar opgefokte nerveuze T595 een een tammere 955i gereden en allemaal zaten ze meer naar vier dan twee cylinder vond ik.

Met mijn eencylinder met 48pk aan de krukas reed ik op bochtige trajecten gewoon mee met 1000cc sportmotoren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook met een 1050 Triumph een 1200 Triumph en een zwaar opgefokte nerveuze T595 een een tammere 955i gereden en allemaal zaten ze meer naar vier dan twee cylinder vond ik.

Met mijn eencylinder met 48pk aan de krukas reed ik op bochtige trajecten gewoon mee met 1000cc sportmotoren.

Wat het overeen komen met het 4-cylinder betreft heb je wss wel, op zijn minst een beetje, gelijk.
Toevallig stond in de nieuwste Motorplus een vergelijkingstest van de Tracer900 met de Kawa Versys1000. Als je de vermogen/koppel curves bekijkt zijn ze ongeveer identiek, alleen liggen ze bij de Kawa wat hoger maar wel synchroon wat helling betreft, dus niet meer het hoogtoeren-pieken van een 4 pitter.

En voor wat betreft de 48pk eencylinder in de bergen heb je helemaal gelijk. Afgelopen zomer dan in Spanje geweest met Duitse vrienden welke beide een Yamaha XT660 hebben en in de buurt van Ulm wonen, dus dicht tegen de Alpen.
Ik kan je zeggen dat ik er behoorlijk "aan moest trekken" om in de bochten bij te blijven. Alleen als de rechte stukken langer als 200m waren kon ik hem op zijn staart blijven :] :]
"Dingetje" weegt afgetankt 186kg tegen de Tiger ca.243
 
Zo een Tracer lijkt mij wel een mooie kilometervreter zonder dat het zo lomp wordt. Beetje combi van kilometervreter en lekker kunnen sturen.

En vierpitter kan ook laagtoerig worden getuned. En ik heb ooit op een opgefokte T595 gereden. Tot 5k toeren liep het beroerd, pas bij 80 naar zijn twee bij rustig rijden. Maar hoog in toeren ging het ding als een raket. Ik schakelde bij 180 naar zijn drie gooide dat malle dIng het voorwiel in de lucht. Ik heb die motor snel terug gegeven en gezegd veel plezier ermee :) Dat was zo nerveus daar was gewoon niet normaal mee te rijden.

Kanttekening van het viercylinder verhaal. Eigenlijk heeft een driecylinder dezelfde loop als een zescilinder. Maar ieder blok heeft zijn eigen sound dus je moet wel goed luisteren om die overeenkomsten te kunnen herkennen.
 
Laatst bewerkt:
@ Mojave :
Wat voor motor rij je momenteel als ik vragen mag ?
 
Op dit moment rij ik geen motor om gezondheidsredenen.

Maar er staat een Harley sportster 1200 een 300cc motorscooter en mijn afgeronde project (zie foto hieronder)

Begin dit jaar heb ik mijn in showroomstaat verkerende SRX600 verkocht met origineel 13k op de teller. Vier brommers werd wat veel en ik ben nu ook aan het inkrimpen. Ik heb 1 keer een uitstapje gemaakt naar een triple (Street Triple) maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar eencylinder en tweecylinder motoren. Persoonlijke voorkeur.

full
 
Op dit moment rij ik geen motor om gezondheidsredenen.

Maar er staat een Harley sportster 1200 een 300cc motorscooter en mijn afgeronde project (zie foto hieronder)

Begin dit jaar heb ik mijn in showroomstaat verkerende SRX600 verkocht met origineel 13k op de teller. Vier brommers werd wat veel en ik ben nu ook aan het inkrimpen. Ik heb 1 keer een uitstapje gemaakt naar een triple (Street Triple) maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar eencylinder en tweecylinder motoren. Persoonlijke voorkeur.

[afbeelding]


Owkee,

3 cilinder cq. Tracer is dus niet zo jouw ding.... O-)
Ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Succes met je gezondheid, en dat je snel weer aan het rijden komt. 8-)
 
Moderne blokken zitten veel strakker in elkaar. Luister op YouTube maar eens naar een Triumph T160 of een Laverda Jota met 120 of 180 graden krukas dat loopt heel anders.

Voor mij zijn de moderne triples te perfect in hun motorloop. Mijn smaak is meer het stampen van een grote eencylinder of een Harley. Maar dat doet niets af aan hoe perfect de moderne triples zijn.

Zo voldoende toegelicht?
 
Moderne blokken zitten veel strakker in elkaar. Luister op YouTube maar eens naar een Triumph T160 of een Laverda Jota met 120 of 180 graden krukas dat loopt heel anders.

Voor mij zijn de moderne triples te perfect in hun motorloop. Mijn smaak is meer het stampen van een grote eencylinder of een Harley. Maar dat doet niets af aan hoe perfect de moderne triples zijn.

Zo voldoende toegelicht?


Nou, ik vroeg niet om toelichting hoor.
Het stond er al wel duidelijk.
Meerdere malen zelfs.
 
Wat bij mij ook meespeelde was dat ik de Street Triple niet veilig vond voor mijn rijbewijs :)

Hij deed het prima met 50 in zijn vier maar daagde mij toch nog teveel uit. Een Tiger 1050 heeft een veel rustiger karakter, hij kan het wel maar daagt gewoon minder uit.

Zit de Tracer meer richting de Street Triple of de Tiger1050 op dat gebied?

Ik ben voorlopig wel uitgekocht maar ontwikkelingen volgen kan geen kwaad :)
 
Op de Tracer heb ik nooit gereden wel op een Tiger. 1050.

Even wat vergelijkingsmateriaal waar ik zoal op heb gereden.

Voor ik begin nog even een uitstapje. Het comfort van mijn Harley is ruk. Daarop is 100km een hele onderneming net als op de eencylinders die ik heb (gehad).

Laten we bovenaan beginnen. Ik heb op een double triple gereden een Goldwing bagger model. Het comfort en de souplesse vielen mij tegen. Dan deed de Triumph Trophy 1200 triple met cardan het een stuk beter. De Tiger is dan weer een stuk lichter en wendbaarder. Een Street en Speed Triple zijn speelfietsen maar minder geschikt voor de langere afstanden.

Als de Tracer vergelijkbaar is met de Tiger 1050 dan is hij inderdaad best of both worlds. En dan heb ik het niet alleen over het aantal cylinders. Je kunt ermee over de autobahn naar de Alpen en daar lekker sturen in de bergen.

Een BMW GS schijnt dat ook te doen, maar objectief gezien niet beter dan een triple. Zo een triple kun je desnoods met 2K toeren uit een haarspeldbocht trekken dat ga je met je twin niet redden :)
 
Even wat anders... kwam de Sena helm met noise cancelling tegen, maar zie hem (nog) nergens te koop. Volgens YouTube zou het ding met alle opties rond de 800 Euro gaan kosten. Heeft iemand hem al ergens in de winkel gezien?
 
Heeft iemand een idee ?.

Sinds gisteren blijft plotseling mijn remlicht constant branden.
Zowel op de handrem of voetrem geeft ie geen reactie.
 
Hi, welke ruit zit er op deze Tracer? Ziet er goed uit :9~~

Van givi :+

Toevallig vandaag weer iets van 380 km gereden. Vies dat de motor is geworden :o . Zal wel een van de laatste ritjes zijn geweest, ik ben bang dat de strooiwagens binnenkort weer actief worden,
 
Mooier zadel idd.
Ik zag op een filmpje ook een nieuw dashboard ? Maar waarom dit nou een gt moet heten is me nog niet duidelijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan