Wie rijdt er met een hele dure helm?

Je bent een week of twee aan het wennen en daarna wil je geen andere sluiting meer, een DD sluiting zit altijd precies goed. Met een kliksysteem irriteer ik me ook onder het rijden vaak aan een te los danwel te strak kinbandje.
Dat begrijp ik dus niet. Zo'n kliksysteem doe je toch in een paar seconden met je linkerhand losser of strakker zetten, ook onder het rijden? Ik wel iig. Bovendien weet ik dat 'ie bij mij op vijf klikjes precies goed staat.

Rij nu een paar jaar met zo'n sluiting en vast- en loshalen gaat nu ook met een hand. :+
Daar ga ik dus echt geen jaar voor oefenen :) Mijn kliksluiting ging de allereerste dag dat ik het ooit probeerde al met zowel alleen linker- als alleen rechterhand.
 
Laatst bewerkt:
Wacht! Ik snap opeens wat je bedoelt met kliksluiting. Nee, ik bedoel zo'n ratelsluiting. Die kliksluitingen gaan nergens over inderdaad. Die heb ik op de brommerhelm.
 
Wacht! Ik snap opeens wat je bedoelt met kliksluiting. Nee, ik bedoel zo'n ratelsluiting. Die kliksluitingen gaan nergens over inderdaad. Die heb ik op de brommerhelm.

Zelfde laken een pak.

Op een dag heb je een helm met DD sluiting, vraag je je af of er een beter voorbeeld was van een uitvinding die eigenlijk weinig toevoegt, en denk je terug aan dit moment. :P
 
Laatst bewerkt:
Met de Arai ging 200+ km/u op de naked prima. Maar ik heb maar 1 keer een andere helm gehad dus kan niet vergelijken.

Ik heb een goedkope HJC IS 17. Dat ging met 250 km/u op mijn vmax ook prima. :]
 
Rijd je ook in t-shirt? Zo zonde van je pak als je valt.

? hoe bedoel je, koop nog steeds goede helm maar rond de €400,- a 500,- vind ik wel voldoende, helm van 1000 a 1500 vind ik een beetje te veel voor Woon Werk.

Voor het Circuit gebruik heb ik echter wel een goed gekeurde goed zittende helm, die zit echt super en ook lekker ligt.

Van de helm van die maat kan ik verder niet spreken wat die zonden vind of niet hij had meerdere helmen maar met regen kwam de dure niet buiten zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het ook een beetje eraan ligt wat je ermee wilt gaan doen.
Heb de Arai gekocht, want goede ervaring mee. De AGV moest ik hebben vanwege het design.
2n6vjig.jpg

De Arai rijd ik mee en de AGV staat in de kast :+
Kan de AGV max een half uurtje op en dan MOET ie af, want knallende koppijn..
Voor mijn gevoel is het meer een hardcore racehelm, terwijl de Arai meer comfort biedt (op mijn hoofd dan)

m.a.w. duurkoop is niet altijd een goede koop, maar in dit geval wel een mooie koop :9~
 
Als je koppijn krijgt van je helm, heb je gewoon een niet goed passende helm gekocht :P

Mee eens :+
m.a.w. het wil niet zeggen dat een dure helm altijd de beste optie is, passen tot je oren er ongeveer afvallen wel.

Maar had de AGV ook niet gekocht om mee te rijden, meer als verzamelobject/hebbeding en daarin past ie perfect *D
 
Mijn helm zit in de €400-€500 en dat vind ik ook behoorlijk aan de prijs. Dat is ook ongeveer wat ik maximaal aan een helm uit wil geven. En is dezelfde helm in fluorisend paars met een gele flake €50 goedkoper, koop ik die. Gaat mij om de kwaliteit van de helm, niet om de kleur.
 
Er zijn meer mensen die helmen verzamelen net als horloges. Ieder zijn ding prima toch.
 
Mee eens :+
m.a.w. het wil niet zeggen dat een dure helm altijd de beste optie is, passen tot je oren er ongeveer afvallen wel.

Maar had de AGV ook niet gekocht om mee te rijden, meer als verzamelobject/hebbeding en daarin past ie perfect *D

Af en toe ga je een half uurtje met dat ding op je hoofd in de kast zitten, totdat het te erg wordt, meen ik te begrijpen. Het moet maar je hobby zijn.
 
Probeer iemand die niets met motorfietsen heeft maar eens uit te leggen waarom je op zo een ding gaat zitten als je ook lekker comfortabel in de auto kunt zitten :)
 
Arai's zijn niet zo licht (met een lichte helm heb je bij een val de minste kans op schade aan je nek).
Dat is ook een redelijke aanname die je daar stelt.

Sowieso is gewicht niet de grootste issue, zeker niet zodra het lichter wordt dan nodig is voor de gewenste bescherming. Maar ook is lichter niet altijd comfortabeler, ik heb ook eens een superlichte carbonhelm gehad die door z'n gebrek aan gewicht op een circuit niet stil te houden was in de rijwind. Undsofort undsoweiter... redelijk eindeloze discussie. (eindeloos, niet zinloos... daar zit verschil in)
 
Er is een verschil tussen prijs 'omdat het moet' en prijs 'omdat het kan'. Effen kleuren zijn vaak voor een basisprijs te koop, replica's en limited editions kosten meer door marktwerking, maar zijn niet noodzakelijk veiliger.

Wil je dus 'heel duur', dan bedoel je waarschijnlijk de prijs voor de replica en bijzondere edities. Noodzakelijk duur is iets anders en heeft vaak ook een andere argumentatie. Namelijk de veel gehoorde en redelijk waterdichte repliek 'wat is je hoofd je waard'.
 
Zulke duren helmen zal ik denk ik nooit kopen. Al is het maar omdat ik altijd een zwarte wil en de varianten met exotische printjes vaak de duurdere versies zijn.

Bij mij is het momenteel juist andersom. Ik heb een paar maanden terug een HJC RPHA 11 gekocht voor rond de 400 euro. Enorm ontevreden dat ik was na een x aantal maanden heb ik nu dus weer mijn oude Shoei opnieuw gekocht (Qwest). Deze helm is inmiddels vervangen door een nieuwer model waardoor die niet meer rond de 400 euro kost, maar nog maar rond de 250!

Ik heb dus een goedkopere helm gekocht waarmee ik veel meer tevreden ben.
 
Laatst bewerkt:
Ha!

Ik ben vast gek, maar toen ik nog in Amsterdam woonde en op vrijdag lekker vrolijk aan het einde van mijn dag op de (trap)fiets stapte om als Rossi naar huis te sjeezen, maakte in mijn hoofd wel eens vroooooooooooooooooooooooooem, vroeeeeeeeeeeeeeem geluidjes inbeeldende dat ik op mijn rode stier zat die thuis stond te wachten (tot vaak de volgende dag).

Het was geen echte hobby, maar de geluiden kwamen met elkaar overeen.

De tweetakt geur kreeg ik meermaals gratis bij op het fietspad. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf heb deze. Onbekend goedgekeurd merk voor weinig.Past bij mijn HONDA VF750F colors. Zit prima ,maar merk wel dat het wat "goedkoper" aanvoelt.
full
 
Zoveel geld voor een helm zou ik niet over hebben.

Heb zelf een Shoei Neotec. Was ook niet goedkoop. Gekeken naar een Schuberth in fluor-geel met Europa-design erop, vond ik geinig en veilig. Maar ik heb geen Schuberth-hoofd.

Uiteindelijk uitgekomen bij Shoei, en aangezien ik vind dat een helm er ook nog mooi uit mag zien, voor een fluorgeel-grijs-zwarte combi gekozen.

Fraai design is leuk, maar de prijs moet wel leuk blijven.
 
Gemiddelde prijs van aanschaf €500/600.Duur genoeg vindt ik zelf.

Laatste is de HJC RPHA10+
(eerste kostte €650,- mijn nieuwe kostte €225 :X Ook de RPHA10+ alleen andere kleurstelling)
 
Kan de AGV max een half uurtje op en dan MOET ie af, want knallende koppijn..
Voor mijn gevoel is het meer een hardcore racehelm, terwijl de Arai meer comfort biedt (op mijn hoofd dan)

Wat jij al niet over hebt... :o

Een helm kopen om hem vervolgens nauwelijks te gebruiken (en anders als 'martelvoorwerp' ;) ), petje af ;)
 
Als ik een helm koop is het niet om er goed uit te zien, maar dat ie comfortabel is, een volledig verwijderbare liner heeft, en geen dubbele D sluiting heeft.

HJC IS Max II: 200-220€
Komt ook in leuke designs.
Veilig? Is gekeurd, en dat is het belangrijkste.

Deze helm kan ik makkelijk 3 uren aan een stuk aan houden, mits ik m'n helmmuts wel juist heb gepositioneerd, anders krijg ik een deuk in m'n schedel :')
 
Correct, maak ik 'vroem, vroem' geluidjes en steek ik een 2-takt geurkaars aan. :+

_O- Ik moest vrij lang lachen om die "2-takt geurkaars" opmerking.

Zelfs mijn mooie (vind ik tenminste) Arai Chaser Phil Read replica zit niet bijzonder goed. Ondanks maatje M op een bol hoofd lift de helm behoorlijk en verdraait ook iets bij opzij kijken. Nauwelijks beter dan de goedkope (maar eveneens mooie) Lazer in Joe Bar design die ik hiervoor had, dat was eigenlijk meer een bromfietshelm. Bovendien zitten de ventilatiesleuven zowat voor mijn ogen en ook de helmrand is laag, zodat ik de helm af en toe wat achterover moet kantelen bij het rijden (met clip-ons). Gelukkig vind ik, tot op zekere hoogte, vorm belangrijker dan functie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan