extra brede achterband T-max 500 (2008-2011)?

guile

MF'er
16 mei 2013
108
0
Scootervrienden,heeft iemand ervaring met een extra brede achterband voor de T-max 500 (2008-2011)?
 
In het algemeen werkt een andere bandenmaat niet goed omdat die niet op de velg past.
 
Eeeuh..
Gaat hier om de breedte van het loopvlak; uiteraard niet de velgmaat van de band
 
Is dat echt een wetmatigheid? Ik heb lange tijd een Honda Shadow gereden waar geen standaard achterband op zat wat betreft breedte.
 
Is dat echt een wetmatigheid? Ik heb lange tijd een Honda Shadow gereden waar geen standaard achterband op zat wat betreft breedte.

Elke bandmaat heeft een aantal velgbreedte's waar hij op mag, en 1 nominale velgbreedte.

Het kan dus best zijn dat 1 maatje breder nog steeds op de zelfde velg mag. Echter zodra je stevig gaat afwijken zul je ook naar een bredere velg moeten.

Heb zelf geen ervaring met de Tmax, dus kan niet zeggen of er daar op de standaard velg mogelijkheden zijn voor een bredere band.
 
Is dat echt een wetmatigheid? Ik heb lange tijd een Honda Shadow gereden waar geen standaard achterband op zat wat betreft breedte.
Is bij wet niet geregeld :)

Het is wel wat men in het algemeen ervaart. Maar als het voor jou voldoet is dat helemaal prima
 
Is bij wet niet geregeld :)

Het is wel wat men in het algemeen ervaart. Maar als het voor jou voldoet is dat helemaal prima

Dat is maar hoe je het bekijkt, de fabrikant geeft wel dergelijk aan op welke velgbreedte je zijn banden mag monteren.
 
Dat is maar hoe je het bekijkt, de fabrikant geeft wel dergelijk aan op welke velgbreedte je zijn banden mag monteren.
We leven niet in Duitsland waar je officieel geen andere band dan voorgeschreven door fabrikant mag monteren. Gelukkig ligt dat in Nederland iets anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan