Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke weer iets nieuws geleerd nu verkoop ik niets wat slecht is dat scheelt weer :)

Dat is ook de gedachte er achter
Dat je openheid van zaken geeft en heen verborgen gebreken verzwijgt
Mijn SRAD 1998 die heeft ook al de nieuwe NAKS.Maar ik begreep meen ik van jou dat de modificatie meer inhield als enkel de NAKS ?

Begreep ook de 2 GUIDE dat die vervangen moesten worden plus de ketting ?

Nope, alleen de NAKS werd een terugroepactie in '99 ('98ers hadden dezelfde fiets maar konden van suzuki aan het gas)
 
Ik heb de Puig R12 op mijn 750 K8. Hiervoor hoeft niet geboord te worden. Ook kunnen de zijkuipen verwijdert worden zonder de valdoppen eerste te demonteren.
Als je interesse hebt kan ik van de week wel wat foto's posten hoe het eruit ziet?

Thanks voor je bericht! Zou fijn zijn als ik een paar plaatjes heb. Heb zelf al op mdi en puig gekeken maar zie helaas geen foto’s van gemonteerde valdoppen.

Groetjes :]
 
Thanks voor je bericht! Zou fijn zijn als ik een paar plaatjes heb. Heb zelf al op mdi en puig gekeken maar zie helaas geen foto’s van gemonteerde valdoppen.

Groetjes :]
Hierbij de foto's:
Links
full

Rechts
full

Rechts_2
full

Disclaimer: ja ik moet hem nodig een keer een poetsbeurt geven :)

Het zwarte kunststof deel wordt met een metalen bracket aan het frame bevestigd (via de bouten waar het blok mee vast zit, aan de rechterkant is dat de buit die door het witte kuipdeel zichtbaar is).

In het zwarte kunststof monteer je vervolgens een (in mijn geval) grijze rubberen dop. Dit vind ik overigens nadelig, bij deze valdoppen krijg je er vier (2x links, 2x rechts) en ondanks dat ik ze goed gemonteerd heb ben ik er reeds drie verloren onder het rijden |(. Die dingen zijn wel los te koop (~€8 per 2). Mocht ik nieuwe kopen dan doe ik er dubbelzijdige tape tussen...
 
"Er is altijd ruimte voor verbetering" De 300km op een tank is niet echt haalbaar. :+ Was een paar druppels voor duwen...
WP_20171031_17_43_49_Pro-Medium-800x450.jpg

WP_20171031_17_43_43_Pro-Custom-e1509732627236.jpg

En de eerste winterperikelen zijn een feit, starten ging al wat moeizamer maar nu had ie er echt geen zin meer in. Paar weken terug al aan de lader gehangen 's nachts, nu ook weer even om morgen even naar Huybers te knallen voor een nieuwe accu.
WP_20171103_18_55_28_Pro-Custom-e1509732637370.jpg

WP_20171103_18_55_40_Pro-Medium-800x450.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is een 1 op 16, 17 haal ik met iets warmer weer ook nog wel met woon-werk verkeer. :P Idd met 6000 toeren constant 130 rijden op de snelweg. :+

Gelukkig compenseer ik dat wel met de weekendjes Duitsland. ;)
 
Dit is een 1 op 16, 17 haal ik met iets warmer weer ook nog wel met woon-werk verkeer. :P Idd met 6000 toeren constant 130 rijden op de snelweg. :+

Gelukkig compenseer ik dat wel met de weekendjes Duitsland. ;)

En dat is de reden dat ik niet met een dergelijke fiets zou woon-werken. Saaaaaai en kan me toch niet inhouden dan _O-
 
Vanmorgen ook een rondje gemaakt.
Echter denk ik dat mijn accu niet meer veel is. Ongeveer 60km gereden, daarna getankt. Wou de motor weer starten en de accu was he-le-maal leeg. De motor een berg opgeduwd (gelukkig werd ik nog geholpen door een vriendelijke voorbijganger), de motor omgedraaid en de berg laten afrollen in z'n 2. Koppeling laten opkomen en de motor liep weer :)
Zou de acco gewoon dood zijn of zou ik eens moeten kijken richting de spanningsregelaar/dynamo?
 
Ik had hetzelfde, eerst na een tien minuten op contact, en later binnen 2 min al tot van de week. :+

Of ie goed laad kun je meten (het is gene Aprilia :+ ), ik had daar geen problemen mee iig. Verse Yuasa erin en gaan. :)
 
"Er is altijd ruimte voor verbetering" De 300km op een tank is niet echt haalbaar. :+ Was een paar druppels voor duwen...
[afbeelding]

Die KM-stand heb ik nooit behaald, wel een keer zo lang op solide amber door blijven rijden, dat toen ik na m'n werk ging tanken,
en ik het laatste bochtje maakte om hem naast de tankinstallatie te parkeren, het beessie uitviel

Leuk feit dat de benzinepomp 200m naast m'n werk zit, dus als ik 's ochtends ik iets meer gas had gegeven, of effe wat langer voor een stoplicht had gestaan ik het niet had gehaald

En de eerste winterperikelen zijn een feit, starten ging al wat moeizamer maar nu had ie er echt geen zin meer in. Paar weken terug al aan de lader gehangen 's nachts, nu ook weer even om morgen even naar Huybers te knallen voor een nieuwe accu.

Ik heb heel wat jaren in de winter doorgereden, de enige keer dat ik een accu heb moeten vervangen was omdat m'n spanningsstabilisator het begaf en hem opblies
 
Deze heeft na al de jaren geen capaciteit meer over, en dan helpt dat koude weer niet mee. :) Verder heb ik ook nog nooit een accu hoeven vervangen idd. :P
 
Hoy Gixers,

Nu de winter er weer aankomt had ik enkele ombouwplannen voor mijn goeie ouwe k5 in gedachten, nl quikshifter en tractie controle monteren.
Blijkbaar zijn er aftermarketkits die dit kunnen. Iemand (goede / slechte ) ervaringen hiermee?
Thnx alvast voor de info.
 
Voor de K4-5 is niet echt veel voor te krijgen.IRC pakket is enkel verkrijgbaar voor de nieuwe modellen.Traction control voor een 750 :P

Je kan eens kijken naar SP hebben QS , pitlim , en start control in een pakket zitten.

Heb zelf een powercommander met dynojet Qs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan