Centraal "welke navigatie moet ik kiezen" topic

Heb ondertussen de GoRider Extensa met een apart bestelde RAM mount binnen. Staat prima op mijn GSXR. Heb de GPS al een keertje in de auto gebruikt, morgen tijdens woon-werk zet ik hem voor het eerst op de motor aan.

GoRider-GSXR600K5.jpg
 
Ik kan op internet voor 180 euro een GoRider excalibur bestellen (zonder RAM mount). Als ik op dezelfde website een RAM mount bestel kost dat nog is 3 tientjes en dat lijkt mij een prima deal. Als ik echter ook een cradle wil dan kan ik alleen een pakket kopen met cradle+RAM mount+ adapter (adapter is overbodig want die zit al bij het systeem zelf), dat kost ineens 110 euro.

Is het goed te doen om dit te gebruiken zonder cradle? of MOET er een cradle tussen om de navigatie in te doen zodat die cradle weer bevestigd word op de mount?

Ik hoop dat iemand dit weet.

Alvast bedankt.
 
Weer wat extra ervaring:

Batterijduur is ongeveer 3,5 uur. In de stad raakt hij bij mij nog wel eens de weg kwijt, dan denkt ie dat ik ergens in een wijk rondrij waar ik niet zit. Ik heb geen idee of dat een probleem van de navi zelf is of dat het ligt aan de satelieten of het weer trouwens.

Ben er verder prima tevreden over. Layout is overzichtelijk en makkelijk in te stellen, routes zelf maken via Tyre en inladen gaat makkelijk, en hij houdt ook bij waar je geweest bent, zodat je kunt terugzien waar je bent geweest.

Rrikkert: De Extensa kun je zonder cradle in ieder geval nergens aan bevestigen.
 
Nou, daar ben ik hoor...

Ben begonnen met TomTom op zo'n Palm Top (ik hou het kort) en die zei bijvoorbeeld in Oostenrijk, als ik de A8 of de A25 opdraaide richting huis "Na 760 kilometer houd rechts aan" :} . Verder hield hij zijn muil, de hele weg. Daarna nog een keer bij Oberhausen een melding en dan weer bij nootdorp... Nu heb ik een TomTom start 20 en dat ding blijft maar ouwehoeren over rechtdoorrijden, gadverdegadver. Die is inmiddeld aan vervanging toe... Maar: de eisen zijn hoog!

1) ik wil met een druk op de knop weer kunnen schakelen tussen route en navigeren
2) Met een druk op de knop een favoriet toevoegen, op de plaats waar ik sta.
3) poi's uploaden, in bijv een OV3 (?) bestand
4) Inhoud kunnen bewerken op de PC
5) geen 50 eurie betalen voor updates die iedereen gratis krijgt
en een mager zesje: ik hoef niet te weten dat ik rechtdoor moet
7) Ik wil niks met camera's en flitsers erin te maken hebben, weg die troep

Het lijkt wel eens of die navigaties alleen maar bezig zijn met die flitsers. Zat bij een maat in de auto begint er ineens alles te piepen, trillen en knipperen, gaat het over een snelheidmeetmatrixbord die geeneens flitst op een weg waar we 200 meter bij vandaan zijn en niet op terecht komen |(

8) $$=no-issue, alleen betaal ik niet voor updates.
Ik heb ook express geen navi in de auto genomen omdat ik één systeem in alle4 mijn eigen autos, alledrie mijn motoren en gewoon thuis wil gebruiken bij ritvoorbreidingen.

Neig naar Garmin omdat ik ook Topo kaarten wil kunnen laden... Die map60CSX dee het best

ik had dus:

Tomtom op PDA, okee; Tomtom start20; okee tot communicatie niet meer mogelijk was; Map60CSX, klein maar okee; Tomtom op smartphone, helemaal kut. Sygic op smartphone, geen knoppen en kaartoverzicht, verder best tevreden.
 
Nou, daar ben ik hoor...

Ben begonnen met TomTom op zo'n Palm Top (ik hou het kort) en die zei bijvoorbeeld in Oostenrijk, als ik de A8 of de A25 opdraaide richting huis "Na 760 kilometer houd rechts aan" :} . Verder hield hij zijn muil, de hele weg. Daarna nog een keer bij Oberhausen een melding en dan weer bij nootdorp... Nu heb ik een TomTom start 20 en dat ding blijft maar ouwehoeren over rechtdoorrijden, gadverdegadver. ................
Dat is niet alleen bij Tomtom maar ook bij Garmin.
Heel simpel: Geluid bij mijn Zumo staat altijd UIT.

Rijd je op de motor, dan hoor je het niet/nauwelijks. (geen koppeling met helm)
Rijd je in de auto, vooral als je niet alleen rijdt, dan word je er helemaal gek van.
Zeker als je in de auto in gesprek bent begint de Zumo altijd op een verkeerd moment te ratelen dat je bij de rotonde de 3e afslag.....ect.
(Was nog erger. 'Rotonde' is nu ge-update. Heette voorheen 'rondpunt'. Uit het Frans? Le rond-point?)

Op de motor rijd ik sowieso altijd alleen visueel. In de stad kijk ik idd veel op het scherm. Boven in het scherm staat altijd wanneer de volgende richtingswijziging gaat komen. Dus bijv op de snelweg weet je de (grote) afstand waarbij je moet gaan opletten. Soms is dat heel ver weg. Afgelopen zomer vanaf Brest 275km tot afslag. (dan ben je dus ook niet blij!)

Verder vind ik het onprettig als je op de motor stapt midden in de stad en je klikt je Zumo in de houder dat die keihard begint te bleren: 'GA NAAR DE GEMARKEERDE ROUTE!' :( (herberek. is UIT)
(dat snapt mijn bougie-dop ook nog wel)
 
Laatst bewerkt:
Als ik die stemhulp voor daadwerkelijke afslagen niet heb kom ik onderweg naar Beieren dus steevast midden in opberhausen uit, terug zal ik in hannover ergens erachter komen dat ik bij Oberhausen af moet slaan om de A 3 op te moeten. Ik rij trouwens overwegend niet hoe die navogatie vindt dat ik moet rijden. Als ik op maandagochtend naar Munchen moet ga ik echt niet door de Rühr, dan neem ik de A61... dan wordt dat ding echt annoying :)
 
Na jaren de Zumo te hebben gehad...die is helaas stuk gegaan denk ik erover om over te gaan op de TT Rider 450.

Ga toch geen routes narijden omdat ik door de jaren heen nu grotendeels zomaar door de omgeving alleen rij...

Kronkelwegen ed optie spreekt mij dus meer aan... :]
 
Ik neem van A naar B wel eens de kortste weg, ben je veel langer onderweg. meestal wordt de schade op boerenerven, barbequeveldjes achtertuinen en overpad wel door de verzekering gedekt
 
Terug
Bovenaan Onderaan