Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Hoi allen, mijn RSV staat te koop! Hij zit mij simpelweg niet comfortabel genoeg en sinds ik op een ZX10R heb gereden weet ik het zeker, de RSV mag iemand anders blij gaan maken :)

23982509518_96d715006d_b.jpg


37577149540_672b49ee63_b.jpg


Ik heb 'm op MP gezet voor 6500, dat is volgens mij wel een fair price met 21.500km.. Originele uitlaten en stepjes zitten erbij. Heb nog wat carbon spul er bij gekocht zoals ophangpunten voor de dempers, tandwiel afdek klepje en voor de ketting achter boven en onder. Duo seat zit er ook bij.

Qua onderhoud is die wel goed verzorgd, afgelopen maand is die wat onregelmatig gaan lopen en gelijk de dynamo vervangen + beurt. Banden zijn zo'n 5000 km oud, kan nog goed mee gegumd worden :]

https://link.marktplaats.nl/m1219658980
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb nog een passagier zitje voor een 2004 Rsv 1000 R.
Ziet er goed uit, geen schade, als nieuw.

60 eur...

Omgeving Den Haag of eventueel opsturen.

Mail voor interesse jaspervanb@gmail.com
 
Laatst bewerkt:
opa mensen

iemand hier nog interesse in een serie velgen voor weinig?

mogen weg voor eu 245

altijd handig voor een circuitdaggie


gr Jorgossss
 
Uiteraard geen OZ velgen voor dit magere prijsje😄
De OZ velgen heb je in 2 soorten, gegoten en gesmede wielen. Je ziet bijna het verschil niet, model is hetzelfde.
Bij de gesmede versie staat er "Forged" in.

De gegoten zijn in de mijn model touno standaard.
De gesmede versie kom je tegen bij de factory uitvoering, die laatste zijn dus erg gewild, die zijn lichter en sterk door die fabricagemethode, daardoor idd meestal vanaf 500,- een set.
Gegoten wielen (ook dus van OZ ) zijn een stukje voordeliger te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Tenks voor de info Bor

Heb ook nog een circuitkuip te koop ( geen ruitje, geen kont)
Mille vanaf 2004.
Zeg maar t tussenmodel


€200

Leuk setje : kuipwerk plus set wielen :€400

Isdawah😄


Gr jorgossss
 
Nog een vraagje,
Wat is jullie top snelheid met de rsv? :+

Aangezien ik nog jong en onbenullig ben wou ik vandaag effe een top speed run doen.
Op internet her en der getallen gezien van rond de 270/280 maar kreeg em zelf niet boven de 240 op de teller.

Ben zelf niet heel aerodynamisch gebouwd maar had toch wel meer verwacht eigenlijk...
Maakte ook niet uit of ik in de 5 of 6e versnelling was maar harder wou hij gewoon niet, boven de 200 voelde het wel of de pit er uit was terwijl hij wel 170 in de 2e versnelling doet.
Vertanding is voor zover ik weet nog origineel.

Kan het zijn dat omdat de teller is gereset datie misschien nog iets begrensd is ofzo qua mapping?
Misschien keertje op een testbank afstellen?
 
Chielo:
Paar tandjes erbij achter en je gaat:
Like a bat out of hell🤠

Acceleratie is het probleem niet, dat doet die al als een malle.
Ik zie alleen overal hogere snelheden bij andere RSV's staan en vraag me af of mijne om een of andere manier nog begrensd is of niet optimaal loopt en wat ik daar aan kan doen.
 
Nog een vraagje,
Wat is jullie top snelheid met de rsv? :+

Aangezien ik nog jong en onbenullig ben wou ik vandaag effe een top speed run doen.
Op internet her en der getallen gezien van rond de 270/280 maar kreeg em zelf niet boven de 240 op de teller.

Ben zelf niet heel aerodynamisch gebouwd maar had toch wel meer verwacht eigenlijk...
Maakte ook niet uit of ik in de 5 of 6e versnelling was maar harder wou hij gewoon niet, boven de 200 voelde het wel of de pit er uit was terwijl hij wel 170 in de 2e versnelling doet.
Vertanding is voor zover ik weet nog origineel.

Kan het zijn dat omdat de teller is gereset datie misschien nog iets begrensd is ofzo qua mapping?
Misschien keertje op een testbank afstellen?

245 was de top van mijn mille van 99 met een kleiner voortandwiel. Kameraad van mij reed 280 op zijn teller was een tl1000 terwijl we even hard reden.
Mijn tuono heb ik op 220 gehad en dat was hard zat waaide er bijna af...
 
Ik reed met een tandje minder voor +- 245-250 topsnelheid (99 model). Was met std verhouding iets hoger, zeker 260.
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje,
Wat is jullie top snelheid met de rsv? :+

Aangezien ik nog jong en onbenullig ben wou ik vandaag effe een top speed run doen.
Op internet her en der getallen gezien van rond de 270/280 maar kreeg em zelf niet boven de 240 op de teller.

Ben zelf niet heel aerodynamisch gebouwd maar had toch wel meer verwacht eigenlijk....
Maakte ook niet uit of ik in de 5 of 6e versnelling was maar harder wou hij gewoon niet, boven de 200 voelde het wel of de pit er uit was terwijl hij wel 170 in de 2e versnelling doet.
Vertanding is voor zover ik weet nog origineel.

Kan het zijn dat omdat de teller is gereset datie misschien nog iets begrensd is ofzo qua mapping?
Misschien keertje op een testbank afstellen?
Wat voor een uitlaat zit erop ??? Akra, of een aftermarket met of zonder killer? of orgineel?
Met een te geknepen uitlaat is het testen van topsnelheid vragen om een hele dure repatatie, je motor kan dan veel te heet worden, met alle gevolgen vandien :N


Afstellen op de testbank kan alleen met montage van een extra module.....
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen!
Heb laatst een 2001 rsv mille R gekocht. Zat een dubbele demper op (boven elkaar aan 1 kant).
Nu lees ik dat er ‘snelle’ en ‘langzame’ eproms voor deze motor zijn.
Er zit nu een ‘mrt-fuchs rsv 99-00’ eprom in.
Ik heb gegoogled maar kan niks over deze eprom vinden.
Kan iemand mij zeggen of dit een originele eprom is of een al aangepaste?
Bedankt alvast!
 
Wat voor een uitlaat zit erop ??? Akra, of een aftermarket met of zonder killer? of orgineel?
Met een te geknepen uitlaat is het testen van topsnelheid vragen om een hele dure repatatie, je motor kan dan veel te heet worden, met alle gevolgen vandien :N


Afstellen op de testbank kan alleen met montage van een extra module.....

Gewoon nog de originele uitlaat en dempers.
Er staat in een oude rekening wel dat er bij 6000km een andere mapping is geïnstalleerd maar geen idee welke of wat.
Voor zover ik weet is de motor nog compleet origineel dus dan zou een topsnelheid test toch geen problemen moeten opleveren?
 
Voor zover ik weet is de motor nog compleet origineel dus dan zou een topsnelheid test toch geen problemen moeten opleveren?

Tuurlijk niet! Gewoon gas geven! Vaak genoeg op de Duitse autobahn geknald en nog nooit problemen met het blok gehad, die dingen zijn redelijk bulletproof.
 
Tuurlijk niet! Gewoon gas geven! Vaak genoeg op de Duitse autobahn geknald en nog nooit problemen met het blok gehad, die dingen zijn redelijk bulletproof.
De V2 is bulletproof, maar die ervaringen heb ik niet met de V4 :N en daar gaat het hier om....
 
De V2 is bulletproof, maar die ervaringen heb ik niet met de V4 :N en daar gaat het hier om....
Dit is het topic voor de RSV Mille en RSV1000R vriend.
Niet de V4.

En blok stuk door topsnelheidmeting lijkt me stug. Dan zou hij ook in zijn 2e versnelling kapot moeten lopen bij volgas? :?
 
Nog een vraagje,
Wat is jullie top snelheid met de rsv? :+

Aangezien ik nog jong en onbenullig ben wou ik vandaag effe een top speed run doen.
Op internet her en der getallen gezien van rond de 270/280 maar kreeg em zelf niet boven de 240 op de teller.

Ben zelf niet heel aerodynamisch gebouwd maar had toch wel meer verwacht eigenlijk...
Maakte ook niet uit of ik in de 5 of 6e versnelling was maar harder wou hij gewoon niet, boven de 200 voelde het wel of de pit er uit was terwijl hij wel 170 in de 2e versnelling doet.
Vertanding is voor zover ik weet nog origineel.

Kan het zijn dat omdat de teller is gereset datie misschien nog iets begrensd is ofzo qua mapping?
Misschien keertje op een testbank afstellen?

De ecu kan bij de RSV1000R op twee standen gezet worden. Als ik het zo hoor rijd je met standaard uitlaat, maar staat op de rekening dat hij in een andere mapping is gezet (map 2?).

Die map 2 is er voor als je met open uitlaat rijdt. Wellicht staat hij dus in map 2 met originele uitlaat en loopt hij veel te rijk.

Topsnelheid met mijn RSV Mille (2002) was 265.
Met de RSV1000R (ook 2004, met Akra dempers & map 2) heb ik 272 gehaald, maar hij liep nog wel iets door, dus ik denk dat 280 haalbaar is. (standaard tandwiel verhouding)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan