Waterdicht textieljack voor over leer

CoenoX

MF veteraan
6 aug 2001
1.195
445
Ede (Gelderland)
Ik reed meestal met een all season textieljack. Woon-werk. Maar ik ben gestopt. Niet met werken, maar met op de motor naar mijn werk. Rij dus nu vooral recreatief. Mijn leren combi van 10 jaar geleden past me nog :}

Nu zoek ik een oplossing voor als het onderweg wat kouder of natter wordt. Een jack dat ik mee kan nemen in mijn koffer en op dat soort momenten aan kan doen. Niet te dik, maar wel dikker en warmer dan een regenjack. Iets van softshell of zo. Kent iemand zo’n oplossing? Ervaringen? Ik meen wel eens zoiets van Rev’it te gezien.
 
ik zou gewoon een vuilniszak pakken, 3 gaten erin (hoofd + armpjes) en gaan.
 
Ik zou toch voor een motor-regenjas gaan.
En voor als het toch koud is een (oude) fleece-trui in je koffer.

Dan doe je ze beide aan of enkel de regenjas.
 
Ik heb laatst bij de Motozoom de Thermoboy Winter Touring Combi van €139 aangepast. (En nee, ik heb 'm niet daarna op internet voor €19 minder in Duitsland gekocht - ik was wèl op zoek naar een zo dun mogelijke regenoverall :) ) Zat op zich heerlijk, 't was dat ik dus niet op zoek was naar thermo. Misschien het passen waard?

Thermoboy WinterTour combi 1.0
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch voor een motor-regenjas gaan.
En voor als het toch koud is een (oude) fleece-trui in je koffer.

Dan doe je ze beide aan of enkel de regenjas.

Dat is eigenlijk een hele goede suggestie. En een goedkope oplossing.


Ik heb laatst bij de Motozoom de Thermoboy Winter Touring Combi van €139 aangepast. (En nee, ik heb 'm niet daarna op internet voor €19 minder in Duitsland gekocht - ik was wèl op zoek naar een zo dun mogelijke regenoverall :) ) Zat op zich heerlijk, 't was dat ik dus niet op zoek was naar thermo. Misschien het passen waard?

Thermoboy WinterTour combi 1.0


Dank ook voor deze suggesties, maar ik zoek alleen een jack.
 
Laatst bewerkt:
Dat is eigenlijk een hele goede suggestie. En een goedkope oplossing.

Dank ook voor deze suggesties, maar ik zoek alleen een jack.
O, dat had ik niet door. Ja, dan zou ik inderdaad ook niet moeilijk doen en gewoon een simpel regenjasje pakken. Vergis je niet in hoe veel een laagje stof nog isoleert. Best kans dat je helemaal geen extra isolatie meer nodig hebt. En zo wel dan kun je altijd nog gewoon een extra shirt of trui pakken. Zeker als je naar goedkopere oplossingen zoekt zijn meer laagjes gewoon de beste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een wat luxere regenjas. Die zijn wat soepeler, vormen zich mooier om je jas. Ik reed daarmee in de winter altijd ook als het droog is. Het idee was juist dat het de wind buiten houdt en dat scheelt al een stuk in de temperatuur.

Verder vind ik onder mijn jas een heel dun fleece truitje helpen om het water te houden.

Als je van hele dikke lagen over elkaar gaat dragen wordt je net een astronaut.
 
Probeer eens een wat luxere regenjas. Die zijn wat soepeler, vormen zich mooier om je jas. Ik reed daarmee in de winter altijd ook als het droog is. Het idee was juist dat het de wind buiten houdt en dat scheelt al een stuk in de temperatuur.

Verder vind ik onder mijn jas een heel dun fleece truitje helpen om het water te houden.

Als je van hele dikke lagen over elkaar gaat dragen wordt je net een astronaut.


Ik heb dat inderdaad wel eens gedaan met een regenjas. Was al weer vergeten hoeveel dat tegenhoudt. Fleecetriutije eronder is een goed idee.
 
Goed plan. Ik twijfel alleen over de looks. Heb je ervaring en kun je een foto van jezelf plaatsen? Kan ik even zien hoe het eruit ziet.

Je doet die zak onder je motorpak, dus daar zie je niets van.

Andere, zeer beproefde methode, zijn oude kranten.
 
Ik heb dat inderdaad wel eens gedaan met een regenjas. Was al weer vergeten hoeveel dat tegenhoudt. Fleecetriutije eronder is een goed idee.
Voorheen had ik een goedkoper regenpak. Dat was van harder materiaal en wapperde.

De laatste keer heb ik een pak gekocht volgens mij was dat van Scott. Die was iets duurder maar is soepeler, voelt een beetje rubberachtig aan, daarvoor wordt het mooier om je motorpak valt en wappert het minder.

De kunst met isoleren is meerdere dunne laagjes zodat de lucht ertussen je warm houdt. Bepaalde soorten wollen truitjes of fleece houden goed warmte vast. Zo en grof gebreide wollen trui moet je niet hebben. Beter is een dun geweven wollen truitje. Ik heb eens een isolerend Marino wollen truitje uit een outdoor zaak gehad, dat truitje kostte 80 euro. Werkte op zich wel maar mijn dunne fleece truitjes van een paar euro doen het ministers zo goed.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een wat luxere regenjas. Die zijn wat soepeler, vormen zich mooier om je jas. Ik reed daarmee in de winter altijd ook als het droog is. Het idee was juist dat het de
wind buiten houdt en dat scheelt al een stuk in de temperatuur.

Verder vind ik onder mijn jas een heel dun fleece truitje helpen om het water te houden.
Als je van hele dikke lagen over elkaar gaat dragen wordt je net een astronaut.
Dat van die wind, dat klopt.
Ik reed met met mijn doorwaaijas (gewoon in stand 40'C) en een regenjack er overheen, op de terugweg naar NL over de Gotthardpass bij 3'C. Koud heb ik 't niet gehad. Het is dan vooral de wind buiten houden!
(GH-pass was op terugweg van Sicilië - daar is een doorwaaijas eigenlijk nog te warm))
 
Laatst bewerkt:
In de zomer rijd ik het liefste in een leren combipak.
Omdat ik regelmatig was langer wegblijf heb ik in mijn tas altijd een
Difi Seismo Flash regenjack bij me.
https://www.motoport.nl/epages/Moto...s/Motoport/Products/041907/SubProducts/041907
Door de voering die erin zit kun je hem makkelijk over je leren jack aantrekken, ook als dit al wat vochtig is.
Als je het jack netjes opvouwt of oprolt neemt het weinig plek in in je bagage.
Wat mij betreft een aanrader....
 
Vetjas
Belstaff_Tourist_Trophy_05.jpg
 
Hij rijdt met een leren combi. Dat is een deelbare overal ij mijn weten. Daar kan je prima een vetjas over aan doen.
Hij zoekt is voor als het onderweg kouder wordt. Als het warmer wordt is zo een vet of wax-cotton jas wat veel om op te bergen lijkt mij. Natuurlijk kun je allemaal motorjassen over elkaar aantrekken. Maar dan kan hij volgens mij net zo goed zijn textiel pak aantrekken waar hij voorheen woon werk mee deed.
 
Hij zoekt is voor als het onderweg kouder wordt. Als het warmer wordt is zo een vet of wax-cotton jas wat veel om op te bergen lijkt mij. Natuurlijk kun je allemaal motorjassen over elkaar aantrekken. Maar dan kan hij volgens mij net zo goed zijn textiel pak aantrekken waar hij voorheen woon werk mee deed.


Klopt. Ook al vind ik zo'n vetjas wel gaaf. Ik heb mijn textieljack ook nog. Het handige van eerder genoemde oplossing - een dun fleecevest en een regenjack - is dat je het gemakkelijk mee kan nemen. Overdag de leren combi en als het wat frisser wordt het regenjack en eventueel het vest uit de koffer trekken. Voordeel is dat ik het regenjack al heb en alleen nog ergen een dun fleecejack moet kopen.
 
Een fleece trui hoeft maar heel dun te zijn, dan past het ook beter onder je leren jas.
 
Goed plan. Ik twijfel alleen over de looks. Heb je ervaring en kun je een foto van jezelf plaatsen? Kan ik even zien hoe het eruit ziet.

Effectief is het wel, en het zal er minder slecht uitzien dan een geel/oranje hesje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan