Opzoek naar een motor, maar welke?

RunnerRijder

Rookie
19 sep 2017
19
0
Goedeavond, :)

Ik ben opzoek naar een motor alleen ik heb geen idee welke ik moet nemen..
Ik heb wel bepaalde eisen die ik graag wil dat de motor heeft.

-4 takt.

- Niet te lichtte motor liefst minimaal 400 tot max 600 ivm a2 rijbewijs.

- Crossmotorlook wel straatlegaal met motorbanden ipv noppen.

- Het liefst zo min mogelijk onderhoud, wil er niet continu mee bezig (zo min mogelijk) zijn. vandaar dat het me ook verstandiger leek om 4takt te nemen ipv 2takt. ook ben ik niet erg vaardig op dit gebied op een scooterverleden na.

Waar ga ik deze motor voor gebruiken?

- Af en toe naar school of werk met mooi weer
- toeren in het weekend maar geen enorme afstanden.

Ik hoor graag van jullie,
 
XT660X of Aprilia Pegaso Strada. KTM 690 SMC/SM kan ook maar die zijn meestal iets duurder.
 
XT660X of Aprilia Pegaso Strada. KTM 690 SMC/SM kan ook maar die zijn meestal iets duurder.

Ik heb zelf in mijn A2 periode een Pegaso Strada gehad. Leuke fiets, geen gezeik en en stuk goedkoper dan een 690. Een 690 rijdt wel een stuk beter.
 
KTM is sneller en duurder in aanschaf en onderhoud.

Yamaha XT660 is bullet proof en goedkoper.

Suzuki DRZ 400 is ook goed maar wordt veel geld voor gevraagd gezien de leeftijd en aanbod van deze motoren is zeer beperkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken nog wel iemand die z'n ktm 690 SM wilt verkopen, A2 op kenteken. Zn vraagprijs is ruim onder de 5000, weinig op gereden. Stuur maar een bericht als je meer info wilt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle suggesties! ik zal even wat rondneuzen.. Als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag.
 
Ik vond dit erg mooie motors tot nu toe mijn top 3:

1.KTM 690SMC
2. KTM 625
3. XT660x

Welke motor raden jullie mij het meest aan als ik tussen die 2 ktms zou kiezen, die xt660 is namelijk wel een erg mooie motor alleen mijn wens gaat meer uit naar die 2 ktms.
 
Honda XR
Kawasaki KLX
Honda FMX
Suzuki DR
Husqvarna TE 450 t/m 610 volgens mij

KTM LC4 tril je vanaf
Maar de Honda XR rijd als een tractor vergeleken met de KTM
 
Ik vond dit erg mooie motors tot nu toe mijn top 3:

1.KTM 690SMC
2. KTM 625
3. XT660x

Welke motor raden jullie mij het meest aan als ik tussen die 2 ktms zou kiezen, die xt660 is namelijk wel een erg mooie motor alleen mijn wens gaat meer uit naar die 2 ktms.
De 625 ken ik níet. Maar let bij merken als KTM wel op dat ze ook competitieblokken hebben waar het onderhoud in draaiuren wordt gerekend. Die vragen aanmerkelijk meer onderhoud dan een tammere. De Yamha is de veiligere keuze.
 
De 625 ken ik níet. Maar let bij merken als KTM wel op dat ze ook competitieblokken hebben waar het onderhoud in draaiuren wordt gerekend. Die vragen aanmerkelijk meer onderhoud dan een tammere. De Yamha is de veiligere keuze.

Ja draaienuren lijkt me ook weer niks..
Is er nog een yamaha of ander merk met normaal onderhoud die op een crossmotor lijkt net zoals die ktms die ik mooi vond?

yamaha XT660 vond ik zelf namelijk net wat teveel ''onroad'' lijken en te weinig op een echtte crossmotor
 
Laatst bewerkt:
Uren bijhouden lijkt me namelijk niks..
Daar hebben ze iets voor uitgevonden dat noemen ze een klok. Of je nu in kilometers mijlen of uren rekent maakt niet uit.

Het gaat erom of je het een probleem vindt als het normaal is als je bijvoorbeeld bij 15k kilometer of eerder je blok moet reviseren. Iets met budget en zo :)

Een KTM is duurder in onderhoud dsn een Yamaha XT660. Een competitie blok van KTM heeft nog meer onderhoud duurder dus dat wordt weer duurder. Zo een 690 blok van KTM is volgens mij geen competitie blok, maar houdt er wel rekening dat die motoren niet worden gekocht om rustig te cruisen dus ze hebbn vaak een zwaar leven achter de rug. Dat zijn de kosten. Een KTM blok is feller, de remmen en vering beter, de hele motorfiets is lichter. Het is een afweging tussen betere rijeigenschappen bij sportiever gebruik en kosten. Die keuze moet je voor jezelf maken.
 
Laatst bewerkt:
De eerste Honda Transalp, de XLV600 is een zeer betrouwbare motor, en volgens mij zat die aardig in de richting van de 35Kw. Voldoet prima aan jouw wensen, en zijn ruim binnen het budget te krijgen. De opvolger, de XLV650 is wat "volwassener", maar heeft iets meer vermogen, ik denk rond de 45 Kw. Is natuurlijk te begrenzen. Ook een suzuki DL650 V-strom is te begrenzen tot 35 Kw, robuust, betrouwbaar en zeer zuinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan