Shiver, Aprilia più bella, deel 5

De meeste hebben een software mapping omdat voor de aparte mapping de typegoedkeuring op 35kW is.

Ja dat klopt, maar ik heb het merendeel gehoord over een plaatje. Nog maar 1 iemand die het softwarematig heeft laten doen. Met het plaatje krijg je namelijk ook een type goedkeuring alleen kan je dat zelf monteren/verwijderen. Voor de rest zit er geen verschil in,buiten dat als de Shiver een keer getuned is dat je met plaatje niet aan de 35kw komt, maar wel in het bezit bent van de goedkeuring van 35kw
 
Dan ben ik benieuwd hoe en waar dat met het plaatje op 35kW is te krijgen, heb namelijk direct contact gehad met de technische afdeling van de importeur van aprilia en deze heeft aangegeven het alleen met andere mapping te kunnen doen. Mijn shiver zal eerder richting de 35kW op het achterwiel zijn ivm ander luchtfilter, decat en afgesteld op testbank. Mits de normale mapping er weer in gaat kom ik uit op ongeveer 87pk op het achterwiel.
 
Volgens mij plaatjes met kleinere gaatjes in de aanzuigkelken.

Iemand hier had die ook bij zijn Shiver gekregen...
 
Dan ben ik benieuwd hoe en waar dat met het plaatje op 35kW is te krijgen, heb namelijk direct contact gehad met de technische afdeling van de importeur van aprilia en deze heeft aangegeven het alleen met andere mapping te kunnen doen. Mijn shiver zal eerder richting de 35kW op het achterwiel zijn ivm ander luchtfilter, decat en afgesteld op testbank. Mits de normale mapping er weer in gaat kom ik uit op ongeveer 87pk op het achterwiel.

Ik heb een begrenzing uit Duitsland, met een TUV verklaring(boekje met framenr erin gestempeld).
Dit plaatje zit op de gasklep(onder de tank) geschroefd, hierdoor kan je maar de helft van je gas gebruiken.
Die van mij heeft ook een ander luchtfilter, decat en heeft een powercommander. Ik trek andere met 35kw er vaak makkelijk uit. Loopt nu ook gewoon over de 200 waarbij je normaal gesproken niet veel hoger dan 150/160 komt als ik het goed herinner.
 
De mijne was begrensd geweest toen ik deze kocht. De TuV papieren gaven aan dat er een "drosselsatz" gemonteerd was. Eigenlijk een vernauwing aan de inlaatzijde. Dat was toen nog naar 25 kW
 
Bij mijn Shiver, is het achtergrondlicht van de snelheid meter kapot.
Heeft een van jullie dit wel eens gerepareerd?
Volgend mij is het een LED gesoldeerd op de printplaat.Ik wil hem van de winter loshalen en repareren.
 
Bij mijn Shiver, is het achtergrondlicht van de snelheid meter kapot.
Heeft een van jullie dit wel eens gerepareerd?
Volgend mij is het een LED gesoldeerd op de printplaat.Ik wil hem van de winter loshalen en repareren.

Zijn SMD ledjes gesoldeerd op de printplaat idd. Zijn niet los te verkrijgen, eerdere postings hierover eindigde in de optie voor een nieuw dashboard of het laten zoals het was/is.
In het dashboard zit ook de electronica voor de start onderbreker etc, dus je kunt niet zomaar even je dashboard wisselen. Er word op marktplaats zo af en toe wel is een dashboard aangeboden door van die motor slopen.
 
SMD ledjes zijn inderdaad bijna niet te solderen, zo klein.
Maar ik weet niet hoeveel ruimte er is voor een los ledje en of de soldeerpunten een beetje groot zijn, anders kan je misschien een "gewoon" ledje eraan vast solderen. Zal wel flink priegel werk worden + risico het verkeerde te raken tijdens solderen
 
Nu geen, ik heb gebeld naar importeur en die gaf aan alleen via andere mapping bij importeur erkende aprilia dealer het kenteken aan te kunnen passen. Ben naar dealer gegaan en alles was geregeld, simpeler kon niet.
 
SMD ledjes zijn inderdaad bijna niet te solderen, zo klein.
Maar ik weet niet hoeveel ruimte er is voor een los ledje en of de soldeerpunten een beetje groot zijn, anders kan je misschien een "gewoon" ledje eraan vast solderen. Zal wel flink priegel werk worden + risico het verkeerde te raken tijdens solderen
Eem beetke elektronica freak draait daar zijn hand niet voor om hoor...
 
Eem beetke elektronica freak draait daar zijn hand niet voor om hoor...

Ik kan aardig solderen, maar smd vind ik toch wel klote om te doen hoor. Maar dat komt ook omdat ik het daarom niet probeer en misschien een betere soldeerbout moet kopen daarvoor
 
RSV4 blok erin :)
Had tijdje geleden al gezien

201 pk op 390 kg in een auto...
 
Ik zag een youtube video van Motorcycle.com over de Shiver 900 en Dorsoduro 900. Hier werd het vermogen aangehaald.
Aprilia flikt het weer. De Shiver levert ongeveer 10 pk minder dan op gegeven. Dat was bij de 750 ook al zo.
 
Ik zag een youtube video van Motorcycle.com over de Shiver 900 en Dorsoduro 900. Hier werd het vermogen aangehaald.
Aprilia flikt het weer. De Shiver levert ongeveer 10 pk minder dan op gegeven. Dat was bij de 750 ook al zo.

Zo jammer is dat he.
Ze kunnen veel meer uit het blok halen, maar zouden ze het niet durven?
 
En dat terwijl er ook fabrikanten zijn die dan 70kw opgeven maar eigenlijk meer hebben

En de Shiver is niet eens zo zuinig..

Maar 10 pk op 95 is gewoon bijna 10% minder
 
En dat terwijl er ook fabrikanten zijn die dan 70kw opgeven maar eigenlijk meer hebben

En de Shiver is niet eens zo zuinig..

Maar 10 pk op 95 is gewoon bijna 10% minder

Ik mis die 10PK niet op mijn Shiver, is maar een getal. De trekkracht mag van mij ietsje meer.
Maar slordig is het wel van ze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan