Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn eigen twee “affaires” met een K eindigden in tranen... hetgeen naar het schijnt gebruikelijk is... als men naast het potje piest... :+
~[/size] :P

Ik heb 17 jaar K-serie gereden, heb daarna mijn eerste GSA gekocht. Die beviel prima. Na een zwempartijtje weer een uitstapje naar de K gedaan, maar binnen 2 1/2 jaar was ik weer terug bij de GSA. K is voor mij verleden tijd...
 
None of the above

Hoezo leegloop? Ik ga nergens heen.

installed-altrider-skid-plate-for-the-bmw-s-1000-xr.jpg
 
Ik denk dat Erik overstapt naar de K1600 bobber......
Past wel bij hem....

Ik kreeg onlangs de sleutels van dat ding in mijn handen gedrukt om toch echt even erop te gaan rijden..niks voor mij zei ik...na aandringen toch een ritje gemaakt.
Reed verassend goed en ondanks dat grote gewicht, zooo lichtvoetig.....

Maar goed..de rt voor Ten Cats...neuhhhh eerder die gs naaper uit eigen huis..de 1000cc..4cyl....want Erik houdt wel van wat snelheid..

En Erik blijkt ook een teaser te zijn......
 
Sorry, maar ik rangschik een RT in de categorie van de Mastodonten. Net als die Bagger overigens.

Keep guessing.. 8-)
 
Tja, dan blijft de RS over.... wat voor een zekere exclusiviteit zorgt... en Janneke zal je wel vanop haar hoge GS-zit verwittigen als er verkeer aankomt... ;)

Janneke zit op het extra lage touratech zadel. Dat levelt uit...

Maar, je hebt het goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ruim 100 km op een 2017 model gereden en die schakelde als een japanner (!). Ook het blok loopt als een turbine met in de lagere regionen nog wat meer koppel als de GS (of RT). Ook heeft de RS een andere overbrengingsverhouding. Zitpositie is sportiever met iets meer opgetrokken knietjes maar voor mijn lengte perfect. En ondanks de kortere veerwegen t.o.v. de GS had ik geen extra klagen over de dwarsrichels en drempels.

Nu maar hopen dat de kwaliteit van het door mij te ontvangen exemplaar qua motor op hetzelfde niveau ligt als de bij mijn dealer ingeruilde brommer (met 10K op de teller) waarop ik heb gereden.
 
Feli Erik! Mooie fiets hoor, zo’n RS.

Nou moet ik zeggen dat de 2018 GSA ook erg soepel schakelt. Vergelijking met een Japanner kan ik niet maken, want ik heb al in geen 10 jaar meer op een Japanse motor gereden.
 
Laatst bewerkt:
Feesteerd meneer ten cats. *O* :]
In een ver verleden zelf ook een RS gehad en dat reed idd erg goed. Alleen korte bochten was meer werken.
 
Ik ben benieuwd hoe de RS wordt afgeveerd, of hij spijkerhard is of meer ala GS. Ik vind de RS minder lelijk dan de GS, maar hoe hij rijdt, geen idee.

Gefeliciteerd TC, nu afwachten hoe snel Janneke weer een andere motor heeft. :P
 
Mooi ding, ook wel aan gedacht! Misschien volgens jaar eens een proefritje maken :)

lampf kapot.. is een lampje te wisselen zonder de voorkant te demonteren? :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan