Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Nieuwe Ruit
full
 
Gisteravond nog even getest met beide ruiten.
Op hogere snelheid heb ik met de Puig-ruit beduidend minder gebulder rond de helm dan met het standaard ruitje. Ben 1.74 zadel lage stand.
Ook verschillende standen van de ruit geprobeerd en gek genoeg was juist de hoogste stand het minst prettig,leek alsof er een vacuüm ontstaat tussen ruit en bovenlijf( getest t/m 180 km/uur }) )
Maar hoogste stand vind ik er ook minder mooi uitzien dus dat scheelt.

Weet iemand of de ruit ook op de XRX past?
Ga de Tiger misschien volgend jaar inruilen voor een XRX versie.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde even laten weten dat ik al een tijdje mee lees hier. Trotse bezitter van een XC uit 2015. Ik ben er (na ongeveer 6 maanden) achter gekomen dat er op mijn motor een alarmlicht functie op zit! Simpel de knipper naar rechts en direct naar links aandoen! Ik had er hier nog niets over gelezen, dus wilde het graag met jullie delen...

Verder heb ik het originele ruitje verzaagd, ongeveer 10cm van de bovenkant afgehaald. Hierdoor krijg je een fijnere luchtstroom op je lichaam ipv op je helm. Ook heb ik het verhoogde puigruitje, maar ik vind de kortere fijner.

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, geen idee, maar de rechterzijde van mijn motorbroek is onderaan gesmolten! Bleek tegen de uitlaatbocht aan te komen... gelukkig zijn hier gewoon 'heelplates' voor te bestellen die dit probleem oplossen.

Reden er vanuit hier mensen mee met de allroadrit? Ik wil graag de volgende keer mee gaan rijden, ben benieuwd hoe de tigers het deden.
 
Ik heb een voorwielnaaf van een Tiger 800 gekocht en wil die gebruiken voor een project.Hiervoor zoek ik een enkele remschijf,weet iemand welke schijf van een ander type hierop past?
Maakt het zoeken wat makkelijker,ze zijn gebruikt niet veel te vinden.
 
Ik heb een voorwielnaaf van een Tiger 800 gekocht en wil die gebruiken voor een project.Hiervoor zoek ik een enkele remschijf,weet iemand welke schijf van een ander type hierop past?
Maakt het zoeken wat makkelijker,ze zijn gebruikt niet veel te vinden.
ABS of niet?
Voor zover ik snel op het grote boze internet kan nagaan zijn de schijven specifiek voor alle Tigers.
 
Ik wilde even laten weten dat ik al een tijdje mee lees hier. Trotse bezitter van een XC uit 2015. Ik ben er (na ongeveer 6 maanden) achter gekomen dat er op mijn motor een alarmlicht functie op zit! Simpel de knipper naar rechts en direct naar links aandoen! Ik had er hier nog niets over gelezen, dus wilde het graag met jullie delen...

Verder heb ik het originele ruitje verzaagd, ongeveer 10cm van de bovenkant afgehaald. Hierdoor krijg je een fijnere luchtstroom op je lichaam ipv op je helm. Ook heb ik het verhoogde puigruitje, maar ik vind de kortere fijner.

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, geen idee, maar de rechterzijde van mijn motorbroek is onderaan gesmolten! Bleek tegen de uitlaatbocht aan te komen... gelukkig zijn hier gewoon 'heelplates' voor te bestellen die dit probleem oplossen.

Reden er vanuit hier mensen mee met de allroadrit? Ik wil graag de volgende keer mee gaan rijden, ben benieuwd hoe de tigers het deden.

Ik heb meegedaan, heb wel het record van 3x omvallen in een plas modder op mn naam staan, missende ervaring, te snel willen en een slic als achterband zijn hier grotendeels de oorzaak van.... aldoende leert men.Verder prima rit waar de tiger geen moeite mee heeft.
 
Hmm, ik kreeg de bekende "motor-forum OMA" te zien, "Dit is een oud onderwerp,
de laatste reactie was meer dan 14 dagen geleden!"

Ok, ik heb een Givi PLR6401 Quick Release zijkofferrek voor de Tiger 800 beschikbaar.
Voor de Trekker monokey koffers, zowel 33 als 46 liter.
Geschikt voor alle modellen (road of xc) bouwjaren 2011-2014.
Onbeschadigd.
Vraagprijs €165

Modellen vanaf 2015 (xr, xrx, xcx etc) hebben ander PLR model nodig.

Plaats het hier even, en niet in de tekoop sectie, want is alleen maar voor de Tiger800 uiteraard.
Foto's heb ik eventueel

En ook nog een Valter Moto aluminium zwarte olievuldop. Deze is alleen met een hex dopsleutel of steek/ringsleutel te openen, en dus niet met 't handje.
Past op alle Tigers, ook de nieuwe.
€20
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 19 november presenteert Triumph tijdens het Triumph Preview Event haar nieuwe modellen 2018 op een legendarische locatie, het Nationaal Militair Museum in Soest. Het Britse motormerk biedt hiermee de unieke mogelijkheid aan haar fans om maar liefst vier nieuwe modellen te aanschouwen, ruim voordat deze op de markt komen.
Na het introduceren van de nieuwe Bonneville Speedmaster en Bobber Black tijdens het openingsevenement van het nieuwe bezoekerscentrum in Hinckley, kan de Britse motorfabrikant niet wachten om deze sensationele nieuwe Bonnevilles in levende lijven aan het publiek te tonen.

Wachten is niet het sterkste punt van de Britten want naast de reeds onthulde Speedmaster en Bobber Black zullen zij nog twee onbekende nieuwe modellen op het toneel hijsen. Over welke modellen het gaat mag op dit moment nog niet vrijgegeven worden, hiervoor zal de persdag – 7 november – van de EICMA afgewacht moeten worden.


Mmmm.
Ben wel benieuwd welke twee nieuwe modellen dit zullen zijn.
Zou er dan misschien toch een nieuwe versie van de Tiger komen voor 2018??

Iemand hier die meer weet????
 
Op zondag 19 november presenteert Triumph tijdens het Triumph Preview Event haar nieuwe modellen 2018 op een legendarische locatie, het Nationaal Militair Museum in Soest. Het Britse motormerk biedt hiermee de unieke mogelijkheid aan haar fans om maar liefst vier nieuwe modellen te aanschouwen, ruim voordat deze op de markt komen.


thanks,staat in de agenda!Die speedmaster vind ik op de foto erg mooi,ben benieuwd hoe die er in het eggie uitziet.
 
Ik vermoed ook dat het de 1200 betreft.

Maar het TFT stuk gaat zeker ook op de 800 komen in de toekomst.
Denk dat alle merken op (langere) termijn daar zullen (moeten) op overschakelen.
 
Lijkt me ook een 1200, zover je het kan zien natuurlijk. Pauzeren bij 15 seconden doet me wel aan een 1200 denken) zeker in vergelijking met deze foto:
triumph-explorer-riding.jpg


vandaag mijn tiger 800 weer terug van de 20k km beurt, enige wat ik niet verwacht had was nieuwe voorwiellagers, daar zat blijkbaar al speling in. Al met al flinke beurt geworden, maar toch 10.000km gereden sinds april dus mag ook wel :). Een Speed triple R als leenmotor was ook wel een interessante ervaring :] . Maar erg blij om weer op de tiger te mogen stappen!
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel de kracht van de tiger. het comfortabel afleggen van lange afstanden. Maar het zou wel wat lichter en speelser mogen zijn. Dit ziet er uit als een r versie. Wellicht komt er ook een meer straatgerichte versie. We gaan het zien. Morgen gaat de Eicma beginnen. Dan weten we meer.
De preview van Triumph op 19 november staat iig in de agenda.
 
Dat is wel de kracht van de tiger. het comfortabel afleggen van lange afstanden. Maar het zou wel wat lichter en speelser mogen zijn. Dit ziet er uit als een r versie. Wellicht komt er ook een meer straatgerichte versie. We gaan het zien. Morgen gaat de Eicma beginnen. Dan weten we meer.
De preview van Triumph op 19 november staat iig in de agenda.

Tja, dat ligt er denk ik helemaal aan wat je zoekt in een motor en wat je er mee wil doen. Voorlopig vind ik de Tiger 800 een mooi compromis, hoewel ik hierna toch wel weer wat zwaarder (meer cc's) en toch liever weer een twin wil rijden. Zo'n Ducati Multistrada 950 heeft toch ook wel wat ;) :9~
2017-ducati-multistrada-950-fast-facts-7.jpg
 
Die is bijzonder mooi ja maar ik denk dat je dan leegloopt op je onderhoudskosten. De KTM is trouwens ook een twin. (parallel)
 
Terug
Bovenaan Onderaan