Wie rijdt er met een hele dure helm?

Als ik een helm koop is het niet om er goed uit te zien, maar dat ie comfortabel is, een volledig verwijderbare liner heeft, en geen dubbele D sluiting heeft.

HJC IS Max II: 200-220€
Komt ook in leuke designs.
Veilig? Is gekeurd, en dat is het belangrijkste.

Deze helm kan ik makkelijk 3 uren aan een stuk aan houden, mits ik m'n helmmuts wel juist heb gepositioneerd, anders krijg ik een deuk in m'n schedel :')

Ja, zelfs de liner krijg ik niet uit die Arai. Gelukkig ruik je dat (na 3 jaar gebruik) van een afstandje niet (hoop ik); terwijl het er, met een perfect matchende kleurstelling van mijn overall, wel weer flitsend uitziet.
 
Probeer iemand die niets met motorfietsen heeft maar eens uit te leggen waarom je op zo een ding gaat zitten als je ook lekker comfortabel in de auto kunt zitten :)
Dat moet ik toch regelmatig doen. Welnu:
1) Veel lagere bijtelling/belasting.
2) Nul parkeerproblemen, nul tijd- en geldverspilling aan parkeerplekken. De misschien vijf minuten per dag die mijn kleding me extra kost weegt daar makkelijk tegenop.
3) Fileprobleem gereduceerd tot een fractie van wat het in de auto is.
4) Veel wendbaarder - als het ergens te druk is in de stad piep ik ertussenuit, desnoods een stukje over de stoep of over het lijntje, veel makkelijker en minder aso met de motor, en pak ik een ander pad.
5) Meer en leuker contact met medeweggebruikers.
6) Cool factor 8-)

Nadelen:
1) Soms regent het en dan moet ik een regenpak aan. Of het is koud en dan moet ik mijn winterhandschoenen aan.
2) Statistisch gevaarlijker.
3) Ehm...?
 
Ik heb een dure replica helm van Arai en ook een goedkopere Arai,verschil zit hem niet alleen
in de kleur,je merkt duidelijk dat de dure lichter is,betere ventilatie heeft en prettiger op
mijn knar zit.Dus ja ik vind dat het prijsverschil wel waard,de goedkopere Arai ligt nu alleen nog
maar stof te happen,omdat de dure fijner is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe matzwarte Shoei GT AIR met pinlock liggen, maat L, kost nu nog steeds €449,-- maar deze mag je hebben voor €300,-- dan heb je een redelijk dure helm voor weinig :+
 
Arai RX-7V, iets van €950 voor betaald.

Waarom?

- Omdat het kan.
- Qua pasvorm heb ik nog geen gelijkwaardige helm opgehad.
- Stuk beter gestroomlijnd dan de SR-1 die ik hiervoor had.

edit:

- Ventilatieklepjes en viziermechanisme zijn een heel stuk degelijker dan alles wat ik hiervoor op heb gehad. Ook eerdere Arai's hadden vooral een brak viziersysteem.


Ik ben dan wel benieuwd over hoe vaak je een nieuwe koopt. Vast niet elke 3 jaar.
 
Ik ben dan wel benieuwd over hoe vaak je een nieuwe koopt. Vast niet elke 3 jaar.

Is ook helemaal niet nodig. Helmen met een goede (meestal duurdere) schaal van kevlar/glasvezel/carbon of iets soortgelijks hebben een verwachte levensduur van 5-6j (in sommige gevallen zelfs 8).
 
Laatst bewerkt:
Je bent een week of twee aan het wennen en daarna wil je geen andere sluiting meer, een DD sluiting zit altijd precies goed. Met een kliksysteem irriteer ik me ook onder het rijden vaak aan een te los danwel te strak kinbandje.

Rij nu een paar jaar met zo'n sluiting en vast- en loshalen gaat nu ook met een hand. :+
Ze zijn wel fijner inderdaad zit strakker.
Vindt de klik (heb ik nu ook toevallig) niet een minder veilig gevoel geven dan een dubbel d sluiting.
 
Ik heb wel eens begrepen dat je bepaalde circuits niet op komt met een kliksluiting en dat d-riem veiliger zou zijn? :?
Geen idee. Mijn Shoei XR1100 heeft een D-riem. Ben eraan gewend. Enkel met kouwe klauwe is het knap lastig deze los te krijgen (hoera voor de verwarmde handschoenen *O*)

Zelf gekocht voor 250 euro, was een aanbieding even ruim 3 jaar geleden. Zolang ik niet val kan 'ie nog wel een paar jaar mee. :)

Heb ook nog een HJC IS-17 liggen, ooit voor een ex-vriendinnetje gekocht... die past ook op mijn hoofd ontdekte ik toen ik de binnenvoering van de Shoei te drogen had liggen. Mooi helmpie met roze accenten. Past goed bij mijn lange haar. :+
De Shoei is wel veel beterder. Stiller en hogere kwaliteit. Het visiertje van de HJC vond ik wat krakkemikkig.
 
Ik heb wel eens begrepen dat je bepaalde circuits niet op komt met een kliksluiting en dat d-riem veiliger zou zijn? :?
Geen idee. Mijn Shoei XR1100 heeft een D-riem. Ben eraan gewend. Enkel met kouwe klauwe is het knap lastig deze los te krijgen (hoera voor de verwarmde handschoenen *O*)


Hoezo moeilijk dan? je kan toch je duim of vinger achter de onderste D-ring drukken en hem omhoog trekken. Nooit problemen mee.
Het is wel iets meer moeite om het vast te krijgen, maar je trekt hem wel elke keer strak. Daarmee komt hij dus niet op den duur losser te ziiten. bijvoorbeeld als je net naar de kapper bent geweest :)
 
Laatst bewerkt:
ik ben afgelopen jaar begonnen met circuitrijden en heb toen een AGV pista GP Project 46 gekocht. toendertijd omdat iedereen riep dat agv goed zou moeten zijn en ik het echt een geweldig vette helm vind.

in oktober ben ik gecrasht en is er schade op gekomen. niet veel maar het materiaal moet 100% zijn. heb eergisteren dan de nieuwe helm opgehaald..

wederom een pista GP project 46 :+

en ja het is veel geld en voor straat is het helemaal niks ( veel te gehorig ) maar op het circuit fenomenaal. na de crash was ik de achterspoiler verloren en voelde ik direct op het rechte stuk de wind aan mijn hoofd rukken. het zicht wat ik er mee heb is perfect en zeer ruim ( vizierruimte is groter en vooral hoger voor als je langs de motor hangt )

wkqvm8.jpg


Mocht je er dus nog eentje zoeken met mooie korting :+ ik heb er nog eentje over haha
 
Overigens heb ik voor straat andere helmen voorzien van zonneviziertje en multimedia. De agv doe ik zelden op of ik moet met n paar gangmakers de duitse snelweg op gaan. het blijven wel de fijnste helmen die ik heb ( ik rij zoieso met oordoppen in dus herrie boeit me niet. ) nu het kouder wordt is de agv niet handig want de ventilatie kun je niet zomaar open en dicht doen ( pielen met losse klepjes die je makkelijk kwijt raakt )
 
Hoezo moeilijk dan? je kan toch je duim of vinger achter de onderste D-ring drukken en hem omhoog trekken. Nooit problemen mee.
Da's dan een kunstje dat ik nog niet helemaal door heb denk ik. Zojuist nog even geprobeerd maar ik moet 'm echt even lospeuteren. Kost me maar een seconde, maar met steenkoude vingertoppen lukt me dat dus niet. Ben wel vaker gewoon naar binnen gewandeld met de helm op m'n kop. Even de handen spoelen met lekker warm water uit de koude kraan (;)) waarna het wel lukt. Blij dat ik vorig jaar verwarmde handschoenen heb gekocht dus. :)

Het is wel iets meer moeite om het vast te krijgen, maar je trekt hem wel elke keer strak. Daarmee komt hij dus niet op den duur losser te ziiten. bijvoorbeeld als je net naar de kapper bent geweest :)
Juist dat kost me minder moeite dan met een klikding. Ik laat het bandje altijd nèt aan vastzitten, dan hoef ik alleen maar aan het riempje te trekken en m'n helm zit vast.
 
W00T!! Ik heb 't net nog even rustig op de bank geprobeerd. Door tegen de onderste ring aan te duwen komt 'ie alvast een beetje los zodat je meer ruimte hebt! Vet! Rijd er al ruim 3 jaar / 60.000km mee rond en dit trucje kende ik nog niet! :P
 
W00T!! Ik heb 't net nog even rustig op de bank geprobeerd. Door tegen de onderste ring aan te duwen komt 'ie alvast een beetje los zodat je meer ruimte hebt! Vet! Rijd er al ruim 3 jaar / 60.000km mee rond en dit trucje kende ik nog niet! :P


als je aan t rode bandje trekt gaat t nog makkelijker
 
ik ben afgelopen jaar begonnen met circuitrijden en heb toen een AGV pista GP Project 46 gekocht. toendertijd omdat iedereen riep dat agv goed zou moeten zijn en ik het echt een geweldig vette helm vind.

in oktober ben ik gecrasht en is er schade op gekomen. niet veel maar het materiaal moet 100% zijn. heb eergisteren dan de nieuwe helm opgehaald..

wederom een pista GP project 46 :+

en ja het is veel geld en voor straat is het helemaal niks ( veel te gehorig ) maar op het circuit fenomenaal. na de crash was ik de achterspoiler verloren en voelde ik direct op het rechte stuk de wind aan mijn hoofd rukken. het zicht wat ik er mee heb is perfect en zeer ruim ( vizierruimte is groter en vooral hoger voor als je langs de motor hangt )

[afbeelding]

Mocht je er dus nog eentje zoeken met mooie korting :+ ik heb er nog eentje over haha

Toen had je dus even geen hele dure helm.
 
Zijn er motorfanaten die met een ontzettend dure helm rijden?
Koop je die voor de heb en of is het een verzamel item?
Of rijd je met zo`n helm en maar hopen dat je heelhuids thuis komt?
Of zijn deze dure helmen beter dan de minder dure?

Deze AGV in Rossi stijl kostte eigenlijk €1500,= en is nu afgeprijsd naar €1179,=. :o
Die is al meer waard dan mijn motor. ;(
[afbeelding]

Wel, ik heb hem onlangs gekocht!
Hier naast mijn oude gp-tech Simoncelli Tribute:

30deyiu.jpg
 
ik ben nu aan mijn tweede Arai Doohan bezig. Als deze op is ga ik voor de Arai 'Nicky Hayden' versie.
Wat ie kost weet ik niet, maar die moet ik.
 
Ik vind het prachtig, heb zelf een HJC RHPA 11 omdat ik idd een GSX-R 750 rijdt, bewust voor wit met een donker vizier gegaan omdat dat ook erg mooi is en ik de 150-200 euro meer voor een speciale camo bv gewoon niet heb liggen, blijft wel echt een hele vette helm. Super licht ook!
2017-06-10-14.17.25-Medium-800x449.jpg

En de camo, moet ook een donker vizier op: :P
hjcrpha11_pro_military_monster_helmet_camo_zoom.jpg

De replica's van de bekende namen doen daar nog een schepje bovenop, dat wordt mij echt te gortig.

Maar zo een helm als deze is wel echt top. :) Stukje kwaliteit en veiligheid wat ik ook hier al wel eens gezien heb. :P
 
Laatst bewerkt:
W00T!! Ik heb 't net nog even rustig op de bank geprobeerd. Door tegen de onderste ring aan te duwen komt 'ie alvast een beetje los zodat je meer ruimte hebt! Vet! Rijd er al ruim 3 jaar / 60.000km mee rond en dit trucje kende ik nog niet! :P
Het is net als een BH bandje een paar keer oefenen en je krijgt ze zo los. Het scheelt ook hoe graag je wilt.
 
Voor de één heeft duur een ander cijfertje dan voor de ander;

Toen ik 18 was en begon met lessen vond €200,- voor mijn AGV al heel veel en vond ik alle helmen boven dit bedrag veel te gek. Echter, na een paar jaar een keer een Arai opgehad en ik wilde niet meer terug. Laatst weer een nieuwe gekocht.

De DD sluiting is btw ook echt iets waar ik niet meer vanaf wil. Het is de eerste 5 keer even kutten, maar het is echt niet lastig en je helm zit altijd goed strak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan