Honda FT500 Bratstyle project

Ik heb destijds ook grotere sproeiers gekocht maar die zagen er precies hetzelfde uit als die er in zaten.
Beetje vreemd dit. Voor de hoofdsproeier zal het niet uit maken maar de slowjet betwijfel ik.
 
Ik heb dit setje gekocht bij race-replace.com in de UK:
KEIHIN SLOW PILOT JETS N424-26 - SELECT SIZE : 58
£5.85
1
£5.85

KEIHIN SMALL ROUND JETS - SELECT SIZE : 145
£2.85
1
£2.85
 
@kornfed
Thanks!
ik heb de 424-21 besteld... is dus inderdaad de foute stationair sproeier.

Vandaag heb ik de rempomp en klauwen weer op de motor gezet. Klauwen even met tywraps vast gezet en geprobeerd alles op druk te krijgen.
Doel is om, als de klauwen op druk kunnen, ze even in de juiste positie op de schijf vast te klemmen zodat ik zo goed mogelijk kan meten hoe de spacers voor de klauw ophanging moeten komen.

Helaas was het weer 1 stap vooruit 2 stappen terug.... Ik krijg de rem niet op druk.... en trust me, I tried...
Er kwam in het begin veel lucht uit en er komt nu ook flink wat remvloeistof uit maar ik krijg geen enkel moment druk op de hendel. De blokken staan ook nog steeds niet tegen de schijf.
Omdat dit bij beide klauwen zo is heb ik het vermoedde dat de remcilinder lek is.

De leidingen zijn dan ook volgens mijn theorie meer op zwaartekracht en op het beetje druk dat de lekke cilinder genereerd vol gelopen maar er komt bij lange na niet genoeg druk om de cupjes te bewegen.

Is dit een valide theorie of moet ik eerst nog wat anders testen.

Ter informatie, de klauwen, cilinder en leidingen hebben bijna 2 jaar in de buitenlucht gestaan zonder vloeistof er in.... niet heel handig...
 
Even de klauwen op de kop of boven je remcilinder houden en dan ontluchten wil wel eens helpen als je systeem volledig leeg is geweest
 
Even dan een vraagje voor jou.
Bij dei km teller zitten ook twee magneetjes. In de gebrekkige beschrijving staat dat je ze beiden nodig hebt maar een is meestal toch voldoende?
Ben ze trouwens allebei al kwijt dus dat wordt nog zoeken :-(
 
wat ik uit de zeer gebrekkige omschrijving haal is dat je 1 of 2 kunt gebruiken.
Je kunt dan bij het instellen aangeven hoeveel je er hebt gebruikt.
(misschien hebben we een iets andere omschrijving, zal de mijne wel even kopieren en doorsturen via pm, wordt wel pas na het weekend)
 
Het 1 stap vooruit, 2 stappen terug gaat nog even door :(
Door de bovenste banjo te ontluchten uiteindelijk toch druk op m'n remsysteem gekregen! Dit was natuurlijk top dus absoluut een stapje vooruit. Daarna de cover weer over de motor gegooid en de dag erna dit aangetroffen:
IMG_20170627_165628.jpg

IMG_20170627_165936.jpg

Het rempotje heeft gelekt en dit is ten koste gegaan van de lak op m'n kroonplaten... Achjah moest het frame toch nog laten spuiten/poedercoaten...

Daarna de uitlijning van mijn achterwiel gecheckt.
IMG_20170621_194006.jpg

Die staat nu netjes in het midden. Ik vind de kettinglijn nog moeilijk te checken maar het lijkt er op alsof hier wel nog een stukje van de tandwiel drager af moet. (Geprobeerd te checken met een touwtje maar erg moeilijk om goed te krijgen)
Ook kreeg ik net een pakje binnen van onze vriendelijke forum metaal guru Dhr JerryT
IMG_20170628_170914.jpg

Hier ben ik natuurlijk erg blij mee!!
Helaas ben ik dit weekend niet in NL maar daarna kan ik aan de slag met het subframe en het in metaal omzetten van de accubak. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
Inmiddels heb ik mijn magneetjes gevonden en de teller werkt. Ik heb beide magneetjes gebruikt en volgens de beschrijving onder een andere hoek op de remschijf geplakt. Dus niet precies tegenover elkaar.
 
En weer even aan de klus.
Na lang wikken en wegen en 3x meten de frameloop op lengte gezaagd. Het uiteinde komt nu precies tot de achteras. Ga denk ik nog even in het Photoshop topic vragen of iemand er een zadeltje op wil shoppen dan heb ik een iets beter idee of ik de lengte zo goed vind.
IMG_20170704_180237.jpg

De tape is uiteraard alleen om m even op z'n plek te houden.
Ook mijn nieuwe Chinese gashendel binnen. Moest een nieuwe en voor minder dan 10e wil ik de gok wel wagen.
IMG_20170704_184929.jpg

Riders view:
IMG_20170704_185640.jpg

Er komen verder helemaal geen schakelaars of iets anders op t stuur dus t blijft lekker kaal zo.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt al een tijdje stil hier (wegwezen oma) maar er is wel degelijk wat gebeurd.
Eerst de hele accubak afgemaakt en bepaald waar alles moest komen.
IMG_20170719_181339.jpg

En vandaag eindelijk een lasapparaat kunnen regelen en gaan lassen.
Laatste keer dat ik heb gelast voor zover dat een naam mocht hebben was alweer bijna 10 jaar geleden en dat was aan een brommer met zijspan.. maw mijn laswerk is niet bepaald prachtig. Gelukkig bestaat er zoiets als een afbraam en lamellen schijf.
Eerst de 'hoop' vast gelast.
IMG_20170801_103751.jpg

Vervolgens de accubak er aan gemaakt. In het begin vooral door middel van kleine lasjes een stukje uit elkaar.
IMG_20170801_121618.jpg

Daarna ook de stukken er tussen gelast en alles vlak geslepen.
IMG_20170801_144237.jpg

Ook een paar beugeltjes in het bakje gelast voor de electronica.
IMG_20170801_160716.jpg

En zo ziet het er dan uit van de zijkant
IMG_20170801_162407.jpg

Ik ben best blij hoe het gegaan is. Dit was absoluut mijn grootste las klus ooit.
Het is geen topkwaliteit en dat geeft me dan nu ook een klein probleem.
Er zitten nog wat oneffenheden en die krijg ik er ook echt niet uit. Oplossing kan zijn plamuur alleen dan kan ik het frame niet meer laten poedercoaten. Van de andere kant geeft me dat wel weer de mogelijkheid om zelf te gaan spuiten waardoor ik nog meer zelf kan doen aan het motortje.
 
Laatst bewerkt:
Zelf spuiten is veel leuker, doe ik ook altijd.
Ik heb mijn tellertje aangesloten en alles werkt behalve de toerenteller.
Ook nog geprobeerd met een draad om de bougekabel maar dat werkte ook niet.
Ben benieuwd of het bij jou wel gaat werken.
 
@theredone51:
Ah kijk dat zou dan nog een oplossing zijn. Die plamuur moet dan vooral goed tegen temperatuur kunnen neem ik aan.
Ik zal eens opzoek gaan naar een Coater in de buurt van Amsterdam en dan wel daar vragen wat ze aanraden.

@kornfed:
Ik meen mij te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat meer mensen last hebben van een zwak toerenteller signaal als ze alleen de signaal draad gebruiken. Zal t nog even proberen op te zoeken hoe ze dat hebben opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk heb ik 2 opties:
Optie 1:
Plamuren met speciale hittebestendige plamuur (35e) dan hele frame en andere delen laten stralen en coaten (kosten?).
Voordelen: coaten sterker dan spuiten. Minder werk zelf. Alle delen in dezelfde kleur
Nadelen: niet zelf gedaan. Mocht ik nog wat willen aanpassen achteraf dan kan het niet. Minder invloed op het eindresultaat want heb zelf het frame en andere delen niet in handen na het stralen.

Optie 2:
Laten stralen (kosten?). Alles strak maken met gewone plamuur (5e) en zelf spuiten ca 50 aan materialen.
Voordelen: niet alles hoeft tegelijkertijd klaar. Makkelijker bijwerken als er nog dingen veranderen. Na het stralen kan ik zelf beter zien wat de staat van het frame is en hier wat aan doen. Iets goedkoper.
Nadelen: weer veel werk zelf. Mindere kwaliteit (zowel van de lak als doordat ik het zelf doe)

Om een goede beslissing te maken ben ik op zoek naar een betaalbare meedenkende straler/coater. Iemand tips?
 
Sowieso eerst stralen, dan plamuren, dan coaten. Als je plamuur er op zet voor het stralen, dan kun je na het stralen opnieuw beginnen ;)

Adres van een goede coater in je buurt kan ik niet mee helpen :)
 
Ik ga altijd naar haarlem,
doet het prima, wil vaak ook wel stralen (als t niet te groot is)
nooit problemen mee gehad;

DGciKK8.jpg


achterbrug van mijn VT500FT
 
Ik heb de foto's in mijn allereerste post weer zichtbaar gemaakt. Leuk voor het before en after beeld ;).

Verder heb ik het frame even snel met een spuitbus zwart gespoten om te zien hoe slecht/goed mijn lasjes ogen als er een kleurtje op zit.

Ook weer verder gegaan met de electra.
IMG_20170809_194704.jpg

IMG_20170809_194724.jpg


En een achterlichtje gekocht
IMG_20170808_184602.jpg


Klein maar erg fel dus goed zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Opzouten oma!

Het was alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost had. Niet omdat hier niets gebeurde (al ging het niet hard) maar vooral omdat ik jullie niet wilde lastigvallen met allemaal heel kleine updates.
Nu dan ook een grote update :D

Ik was niet helemaal tevreden met mijn lasnaden dus heb de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of er een plamuur bestond die tegen coating kan.
Hier een verslagje -> Link

Ik heb dus mijn frame en dan met name de overgang tussen de onderplaat en de achterframe buis geplamuurd en met wat dikkere lagen de overgang tussen de accubak en het frame
IMG_20170829_200857.jpg

IMG_20170829_175815.jpg


Ook de originele voetsteun houders aangepast zodat er moderne voetsteunen in kunnen.
IMG_20170916_125420.jpg


Ook de achterremklauw plus remankerplaat van een BMW Funduro gekocht (had al het gehele achterwiel) en heb deze eigenlijk heel gemakkelijk passend kunnen maken.
IMG_20170913_154029.jpg


Ook nog een beugel gemaakt waar de cockpit op gemonteerd kan worden (hier geen foto van)

Vorige week de koplamp die door de vorige eigenaar voorzien was van een dikke laag zwarte ratbike prut schoon gemaakt
IMG_20171029_151636.jpg

IMG_20171029_151615.jpg


Ziet er naar mijn idee behoorlijk mooi uit, ben daar wel blij mee, misschien dat ik er niet eens meer kleur op zet.

Vandaag mijn frame kunnen ophalen bij de poedercoater.
Het coaten is mooi en secuur gedaan. Ik had zelf veel afgedopt en oude bouten overal ingedaan. Ook had ik een lijstje meegegeven waarop netjes stond wat nog afgeplakt moest worden. Dit is (bijna) helemaal goed gegaan. Klein dingetje waar ik wat coating vanaf moet krabben maar dat is geen groot probleem.
Helaas is er wel gebeurd waar ik al een beetje bang voor was.
De onderplaat is los gekomen van de framebuis bij het verhitten. Waarschijnlijk omdat het plaatstaal daar erg dun was door het opschuren en door de hitte anders uitgezet heeft als de buis.

Oplossing wordt waarschijnlijk wat zwarte kit of iets dergelijks zodat er geen vocht in kan komen.

De onderdelen terug van de coater (voelde als een vroege sinterklaas)

De foto's doen het resultaat geen eer aan (vooral bij de geplamuurde delen) dit komt doordat de camera van mijn telefoon kapot is en ik nu alles met de (slechte) selfie camera moet doen.

IMG_20171102_192710.jpg

IMG_20171102_192739.jpg

IMG_20171102_192733.jpg


De geplamuurde stukken
IMG_20171102_192833.jpg

IMG_20171102_192815.jpg

En de achterkant die dus helaas heeft losgelaten.
IMG_20171102_202632.jpg


Het opbouwen kan iig gaan beginnen!
 
Laatst bewerkt:
Het opbouwen is begonnen!!

Ik zet m nu eerst voor een groot gedeelte in elkaar. Jammer genoeg woon ik op 2 hoog dus hij moet weer (gedeeltelijk) uit elkaar om naar beneden te krijgen maar dan heb ik de proef passing iig gedaan.

Balhoofd lagers met nieuwe stofkappen:
IMG_20171105_130302.jpg

Gehele balhoofd gemonteerd en ook het cockpitje
IMG_20171105_131636.jpg

Achterbrug etc er in.
IMG_20171105_152358.jpg

Blok er in
IMG_20171105_163407.jpg

Nog zonder wielen
IMG_20171105_164832.jpg

En hoe ze nu midden in de woonkamer staat
IMG-20171105-_WA0007.jpg

IMG-20171105-_WA0008.jpg

IMG-20171105-_WA0009.jpg

Het lijkt nu iets verder dan het is.
Alles moet waarschijnlijk nog een aantal keer uit elkaar en vooral de kabelboom is nog heel veel werk.
 
Laatst bewerkt:
En nu met stuur.

IMG_20171106_183559_01.jpg


Grappig hoe groot verschil dat maakt, ziet er ineens een stuk beter in balans uit.
 
Laatst bewerkt:
Leuk koplampje, zijn daar nog speciale lampen voor nodig? Van een vuurtoren of zo...

Maar het ziet er verder allemaal erg goed uit.

Heb je die teller al aangesloten en de toerenteller werkend gekregen?
Begrijp dat het best moeilijk is om dat ding te laten werken en er in ieder geval een weerstand tussen moet of zoiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan