De Nieuwe Ducati Scrambler

Ik denk dat een R Nine T aan het eind van het liedje wel duurder is.
Bij BMW is het basismodel betaalbaar, maar dan heb je 'm nog niet naar wens.
Spaakwielen bijvoorbeeld kosten al weer een godsvermogen...
Bovendien vindt ik die boxer niet mooi met die uitstekende koppen.

Nee, als ik een keuze moest maken tussen de deze 2 zou ik de Duc kiezen.
Maar nogmaals, ik heb een roze bril op...
En over smaak valt niet te twisten.

Maar ik denk dat ik voorlopig nog wel ff op mijn 803 te spotten ben.
Die gaat er nog lang niet uit, veel te leuk.
Bovendien, het blijft mijn eerste motor... :]

Effe iets anders:
Als ik de knipperbollen vervang door LED exemplaren, heb ik dan zo'n weerstand nodig in de kabel? Of moet ik, als ik dat niet wil, het knipperrelais vervangen?
Ben nog steeds erg gecharmeerd van de MotoGadget knipperlichten op het einde van het stuur.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een R Nine T aan het eind van het liedje wel duurder is.
Bij BMW is het basismodel betaalbaar, maar dan heb je 'm nog niet naar wens.
Spaakwielen bijvoorbeeld kosten al weer een godsvermogen...
Bovendien vindt ik die boxer niet mooi met die uitstekende koppen.

Nee, als ik een keuze moest maken tussen de deze 2 zou ik de Duc kiezen.
Maar nogmaals, ik heb een roze bril op...
En over smaak valt niet te twisten.

Maar ik denk dat ik voorlopig nog wel ff op mijn 803 te spotten ben.
Die gaat er nog lang niet uit, veel te leuk.
Bovendien, het blijft mijn eerste motor... :]

Effe iets anders:
Als ik de knipperbollen vervang door LED exemplaren, heb ik dan zo'n weerstand nodig in de kabel? Of moet ik, als ik dat niet wil, het knipperrelais vervangen?
Ben nog steeds erg gecharmeerd van de MotoGadget knipperlichten op het einde van het stuur.

Tsjaa over smaak valt inderdaad niet te twisten. Misschien dat je in de toekomst wel waardering krijgt voor de boxer ;). Het rijdt wel geweldig en ik heb er ook 3 gehad. Helaas lijkt de kwaliteit van BMW minder dan voorheen en zijn er een hoop problemen waardoor ik niet zo snel meer voor een BMW zou gaan. De waardevastheid is wel weer goed. Maar de boxers zijn wel echt motors met karakter en rijden ook heel goed. Maar de Duc klinkt veel lekkerder. Toch zo'n Urban GS met tubeless spaakwielen... :9~

Als ik het goed begrijp kun je zonder problemen led knipperlichten plaatsen, dit zou volgens de mensen die dit gedaan hebben op het Amerikaanse Scrambler forum geen verschil moeten geven in de knipper interval.
 
Thx.
Ben zoals gezegd wel gecharmeerd van MotoGadget stuureindknippers en Rizoma Club bolletjes achter.
 
Ja die M-gadget Disc is erg fraai. Die combinatie is ook mooi.
Hier iemand die de Disc monteerd icm volgens mij de originele Ducati led achter knippers.

Dat is zeker een mooie combi van led achter met die bar-end knipperlichten. En natuurlijk is daar een YouTube filmpje van te vinden, het zal ook niet. Goed gevonden Skippy!

Maarre MacJunk, jij gaat deze combinatie fixen? Dat is zeker een leuke upgrade. Ben benieuwd of de montage ongeveer zo soepel gaat als in het filmpje. Je kan zo maar eens een uurtje of twee bezig zijn schat ik zo in.
 
Livestreams en Italianen...dat moest natuurlijk wel misgaan. Eerst 20 minuten introductie met wat Moto GP sterren e.d. en toen was het tijd voor de 1100 Scrambler en liep de boel vast. Volgens het verhaal heb ik een mooi filmpje gemist waarbij een jonge dame op een Scrambler ontkomt aan de politie mer muziek van de Fun Lov'n Criminals.
Toch toen het echte nieuws kwam had ik weer even beeld en heb nog net wat screenshots kunnen maken. De Scrambler 1100 Sport! Voor en achter Öhlins (48mm voorvork!) en een Suède zadel...
De achterbrug van de 1100 Special (die met de spaakwielen en de grondverfgrijze tank)heeft een geborstelde aluminium afwerking met dito spatborden en chromen uitlaatbochten.
De gele en de zwarte zijn zeg maar de nieuwe Icon modellen en hier is de achterbrug zwart.
Screenshot_20171105-213153-1.jpg

Screenshot_20171105-213148-2.jpg

Screenshot_20171105-213148-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker een mooie combi van led achter met die bar-end knipperlichten. En natuurlijk is daar een YouTube filmpje van te vinden, het zal ook niet. Goed gevonden Skippy!

Maarre MacJunk, jij gaat deze combinatie fixen? Dat is zeker een leuke upgrade. Ben benieuwd of de montage ongeveer zo soepel gaat als in het filmpje. Je kan zo maar eens een uurtje of twee bezig zijn schat ik zo in.

Nou, ik kijk er al langer naar.
Toen ik nog geen Scrambler had ben ik op YT een filmpje tegen gekomen van een Fransman met een rode Icon met o.a. die knippers op het stuureinde.
Ik vindt ze retegaaf, maar helaas ook behoorlijk aan de prijs.
Achter de orginele van Ducati of de Club’s van Rizoma.
Dan ben je bij elkaar weer een kleine 350 euro’s lichter....
En ja, 2 uurtjes ben je zo kwijt.
Nog maar eens een nachtje over slapen.
 
Livestreams en Italianen...dat moest natuurlijk wel misgaan. Eerst 20 minuten introductie met wat Moto GP sterren e.d. en toen was het tijd voor de 1100 Scrambler en liep de boel vast. Volgens het verhaal heb ik een mooi filmpje gemist waarbij een jonge dame op een Scrambler ontkomt aan de politie mer muziek van de Fun Lov'n Criminals.
Toch toen het echte nieuws kwam had ik weer even beeld enbheb nog net wat screenshots kunnen maken. De Scrambler 1100 Sport! Voor en achter Öhlins (48mm voorvork!) en een Suède zadel...
De achtervork heeft een geborstelde aluminium afwerking op de nieuwe 1100 modellen.

Nou, ik heb dat filmpje wel gezien, maar het gaat met horten en stoten.
Ben afgehaakt. Kijk het later nog wel ff terug.
Ja, die Sport zit goed in zijn spullen.
Het prijskaartje zal wel klein zijn.
Maar meestal staan daar behoorlijke bedragen op....
 
Nou, ik kijk er al langer naar.
Toen ik nog geen Scrambler had ben ik op YT een filmpje tegen gekomen van een Fransman met een rode Icon met o.a. die knippers op het stuureinde.
Ik vindt ze retegaaf, maar helaas ook behoorlijk aan de prijs.
Achter de orginele van Ducati of de Club’s van Rizoma.
Dan ben je bij elkaar weer een kleine 350 euro’s lichter....
En ja, 2 uurtjes ben je zo kwijt.
Nog maar eens een nachtje over slapen.

Best fraai hoor die knippers maar dat geld zou ik persoonlijk dan liever in die Andreani cartridges steken voor de voorvork. Zo ingrijpend is de verandering optisch nu ook niet al heb ik die M-disc wel meerdere malen in levende lijve gezien op een Moto-Guzzi custom en BMW R van Ace 13 en ze zijn wel fraai. Maar das puur persoonlijk natuurlijk maar denk dat je van zo'n vork kit meer verschil gaat merken. Die twee uurtjes moet je wel over houden ergens met dat slechte weer ;) .
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar plaatjes van de presentatie:
Screenshot_20171105-215738-1.jpg

Screenshot_20171105-215823-1.jpg

Screenshot_20171105-215827-1.jpg

Screenshot_20171105-215841-1.jpg

Screenshot_20171105-215845-1.jpg


Moet eerlijk bekennen dat ik best een rondje op die Sport zou willen rijden maar maakt me verder nog niet echt hebberig.
 
Laatst bewerkt:

En de nieuwe 1100 Scrambler promo video.

https://ultimatemotorcycling.com/2017/11/05/2018-ducati-scrambler-1100-first-look-14-fast-facts/

En de specs. 10 pk meer valt me een beetje tegen eerlijk gezegd maar koppel zal wel merkbaar zijn al is hij wel wat zwaarder(ruim 15 a 20 kg droog). Een 15 liter tank is ook niet al te wild. Al vind ik 17nm 1000 toeren eerder ook niet wereld schokkend.

Wel mooi zijn de instelbare vering op alle modellen en het cornering ABS.
Ik gok dat het basis model rond de 12.400 gaat kosten de Special rond de 14.000 en de Sport zo'n beetje 15.000. Maar ik kan er uiteraard volledig naast zitten.
 
Laatst bewerkt:
Sow, die zwarte Desert Sled vindt ik dan wel weer gaaf.
Die wordt dan wss op de EICMA gepresenteerd, maar natuurlijk eerst op motor forum... 8-)

Wat is overigens ‘Cornering ABS’...?

Hoe langer ik er naar kijk, en er een lage uitlaat bij bedenk, vindt ik de 1100 er wel beter uit zien. Die uitlaten zijn een vlag op een modderschuit.
 
Laatst bewerkt:
Sow, die zwarte Desert Sled vindt ik dan wel weer gaaf.
Die wordt dan wss op de EICMA gepresenteerd, maar natuurlijk eerst op motor forum... 8-)

Wat is overigens ‘Concerning ABS’...?

Hoe langer ik er naar kijk, en er een lage uitlaat bij bedenk, vindt ik de 1100 er wel beter uit zien. Die uitlaten zijn een vlag op een modderschuit.

Zo lijkt het net of je de uitlaten wel mooi vind en de 1100 Scrambler lelijk ;)
Maar absoluut die uitlaat vind ik ook een misser. En de prestatie cijfers zijn ook niet wat ik er van verwacht had. Zeker als je die naast de cijfers van de R nineT range legt. Maar getallen zeggen ook niet alles.

Cornering ABS werkt dus in de bochten. Dat doet normaal ABS nattuurlijk ook maar dan wil de motor direct alleen nog maar recht uit. Dit filmpje legt het haarfijn uit:
 
Dat was een duidelijk filmpje. De techniek staat niet stil en is soms niet bij te houden...

Ik heb de presentatie van Ducati nog als filmpje teruggekeken.
Er zaten nog steeds een paar hikken in, maar ik vond het rommelig en slecht in beeld gebracht.
Hoe het ook kan, kijk eens naar een presentatie van Jobs van Apple...
Hoop dat ze het zelf in Italië ook nog eens terugkijken en er van leren voor volgend jaar.

Heb ook die van Yamaha gezien, en die is eigenlijk altijd goed.
Je moet alleen eerst ff 20 minuten met een saaie Japanner overslaan en dan gaat het los.
De nieuwe MT09-SP zag er trouwens ook goed uit met nieuwe kleurstelling en Ohlins rearshock.
 
Laatst bewerkt:
Precies: Die uitlaatjes deugen van geen kanten!

En Cornering ABS: Dat werkt inderdaad in de bochten, maar omdat je in een bocht nu eenmaal eerder onderuit gaat, houdt het rekening met de hellingshoek en zal dus minder heftig ingrijpen.
Sow, die zwarte Desert Sled vindt ik dan wel weer gaaf.
Die wordt dan wss op de EICMA gepresenteerd, maar natuurlijk eerst op motor forum... 8-)

Wat is overigens ‘Cornering ABS’...?

Hoe langer ik er naar kijk, en er een lage uitlaat bij bedenk, vindt ik de 1100 er wel beter uit zien. Die uitlaten zijn een vlag op een modderschuit.
 
Zo, net het K&N filter opgehaald.
Als de tijd en zin het toelaten van het weekend eens kijken of ik hem gemonteerd krijg.
 
Zit net naar een filmpje te kijken op YT van 1000PS vanaf de EICMA.
Daar staan natuurlijk de 3 types Scramblers 1100.
Bij de Sport miste ik aan 1 kant de uitlaat.
Daar hebben ze dus al een aftermarket hoge uitlaat voor.
Dit is ook een dubbele, maar wel aan 1 kant.
Het ziet er al gelijk beter uit.
Een veel meer retro.
 
Laatst bewerkt:
Zit net naar een filmpje te kijken op YT van 1000PS vanaf de Eicma...

Zat ik dus ook net te doen maar dan van Visorsdown en ineens kwam er wel een gevoel van hebberigheid toen ik daar de door mij al een beetje gedroomde uitlaat zag (ik had alleen een routing buiten om in mijn hoofd). :9~
Vooral het zwarte basis model met de Termi vind ik er buitengewoon geslaagd uitzien.
Screenshot_20171108-234048-1.jpg

Screenshot_20171108-234113-1.jpg

Screenshot_20171108-234844-1.jpg

Screenshot_20171108-235434-1.jpg

En in een flits zag ik ook deze smaakvolle interpretatie van de Desert Sled voorbij komen:
Screenshot_20171108-235418-1.jpg


Mocht ik onverhoeds de Staats winnen zaterdag dan wist ik het wel... :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan