Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wederom zijn die stukken ijzerdraad in mijn voorwiel rijkelijk bedekt met roest '( '( '( Moet ik weer aan het poetsen :( :( :( Misschien toch maar nieuw draad in laten zetten? :Y :Y :Y
Wie weet raad.
Groet Jan :W
 
Ik denk dat jij gewoon een heel slecht voorwiel hebt ;) , ik heb er geen last van en ik vraag mij dan ook af waarom jij wel . :?
Zijn jouw spaken dan van ander materiaal als de mijne ? :? :?
Wat weet je van de geschiedenis van jouw motor ? :] :]
Heeft ie weleens een aanrijding gehad o.i.d. ? |( |(
Misschien is het te overwegen om rvs spaken te zetten ! :t
Die kunnen wel aanslaan maar in ieder geval niet roesten :) :) :)
:W
 
En wederom zijn die stukken ijzerdraad in mijn voorwiel rijkelijk bedekt met roest '( '( '( Moet ik weer aan het poetsen :( :( :( Misschien toch maar nieuw draad in laten zetten? :Y :Y :Y
Wie weet raad.
Groet Jan :W

Hoi Jan, het was zeker een pekelfiets _O- _O- _O- maar je kunt altijd zo een :] Rat Bike van maken _O- _O- _O- en geen gepoetst |( |( op zondag :o

full
 
Nu effen serieus, het is balen :o voor je Jan, en ik ben het eens met Ed aangezien ik ook geen problemen heb met die verschijnsel :/ :N
Als je ze toch laat verspaken, http://85.92.140.110/~oudebrfold/Downloads/Het%20spaken%20van%20een%20wiel.pdf

Trouwens, heb ik wel vandaag :] :] :] naar Vinkeveen :] om een motorrugzak te halen :t
Groetjes en nog een fijne weekend
Iwan
 
Ik ken de geschiedenis van de motor zoals Nol Bikker mij heeft verteld. Altijd van en oud baasje geweest en altijd in de woonkamer naast de kachel gestaan. :$ :$ :$ Hij had pas 8k gelopen. Ik heb nergens roest alleen de spaken van het voorwiel. Zal wel geen garantie meer zijn vermoed ik :N :N :N zal eens vragen bij Nol :} :} :} Ik denk dat ik maar een tube chroompoets aanschaf dat is voordeliger dan nieuwe spaken. }) }) })
Groet Jan :W
 
Nou ,Jan , als ik in jouw schoenen stond zou ik toch de importeur aanschrijven :Y , het is volgens mij nl. niet goed als ze gaan roesten bij het gebruik zoals wij dat doen :N ,ik zou schrijven .(e-mailen) :t :t
Je kan wel naar Nol Bikker gaan maar daar krijg je gegarandeerd 0 op reqest want punt een zoals je zegt de garantie is voorbij en punt twee hij kan ook niks meer bewerkstelligen bij de importeur of fabriek want hij is geen kawasaki dealer meer .
:W
 
Nou ,Jan , als ik in jouw schoenen stond zou ik toch de importeur aanschrijven :Y , het is volgens mij nl. niet goed als ze gaan roesten bij het gebruik zoals wij dat doen :N ,ik zou schrijven .(e-mailen) :t :t
Je kan wel naar Nol Bikker gaan maar daar krijg je gegarandeerd 0 op reqest want punt een zoals je zegt de garantie is voorbij en punt twee hij kan ook niks meer bewerkstelligen bij de importeur of fabriek want hij is geen kawasaki dealer meer .
:W

Goed idee Ed :t :t :t Ik ga het proberen, nee :N :N :N heb je en ja :Y :Y :Y kun je krijgen.
Groet Jan :W
 
Nu effen serieus, het is balen :o voor je Jan, en ik ben het eens met Ed aangezien ik ook geen problemen heb met die verschijnsel :/ :N
Als je ze toch laat verspaken, http://85.92.140.110/~oudebrfold/Downloads/Het%20spaken%20van%20een%20wiel.pdf

Trouwens, heb ik wel vandaag :] :] :] naar Vinkeveen :] om een motorrugzak te halen :t
Groetjes en nog een fijne weekend
Iwan
Een zeer verhelderend document maar ik ga daar niet zelf aan beginnen :N :N :N Ik denk dat er toch ook wat vakkennis voor nodig is. Ik heb prijs gevraagd bij haan Wheels en zij berekenen €.1,60 per spaak en €.47,50 aan arbeid dus voor dat bedrag ga ik geen risico nemen |( |( |(
Groet Jan :W
 
Truuk mislukt Ed. Kawasaki is niet echt bereidt iets aan mijn roestige spaken te doen. '( :') :') Hierbij hun antwoord. Dat word toch zelf poetsen. :/ :/ :/

Wij hebben uw bericht ontvangen over uw 16 jaar oude W650 en last heeft van terugkomende corrosie waar blijkbaar (zelfs volgens uw dealer!) niets is aan te doen..

Maar er zijn diverse oplossingen mogelijk zoals:
- Behandelen van de spaken met beschermende middelen zoals blanke lak of tectyl,
- Een ander (tweedehands) voorwiel monteren zonder corrosie op de spaken.
- Het vervangen van de spaken door nieuwe spaken (en deze te beschermen om eventuele herhaling te voorkomen).

Wij kunnen echter niet bepalen wat voor u de beste keuze is.
Voor het vervangen van de spaken, verwijzen wij u naar een Kawasaki-dealer voor een prijsopgave.
Een Kawasaki-dealer vindt op op onze website www.Kawasaki.nl/dealers.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd..

Met vriendelijke groet,

Corné Hogenes

Dealer en Customer Support team
Benelux Technical Service Department

Kawasaki Motors Europe N.V.
 
Ja ,jammer ,Jan maar niet geschoten is altijd mis B| en dan misschien toch maar andere spaken in het wiel steken in een grijs verleden heb ik ook nog eens een nieuw voorwiel ingespaakt van mijn toenmalige motor dat was een Benneli 175 :t off the road fiets waarmee ik over de kop was geslagen tijdens een woeste actie in het bos :} en er staat mij nog bij dat het niet zo moeilijk is als het lijkt maar voor de centen die jij opgeeft valt het ook wel mee en zijn dat dan roestvaste spaken?
:W
 
Ja ,jammer ,Jan maar niet geschoten is altijd mis B| en dan misschien toch maar andere spaken in het wiel steken in een grijs verleden heb ik ook nog eens een nieuw voorwiel ingespaakt van mijn toenmalige motor dat was een Benneli 175 :t off the road fiets waarmee ik over de kop was geslagen tijdens een woeste actie in het bos :} en er staat mij nog bij dat het niet zo moeilijk is als het lijkt maar voor de centen die jij opgeeft valt het ook wel mee en zijn dat dan roestvaste spaken?
:W
Ja dat zijn gepolijste *D *D *D RVS spaken Ed dus voor het geld hoef je het niet te laten :N :N :N . Anderzijds moet je de band zelf verwijderen en weer opleggen en ook weer uitbalanceren dus ik denk dat ik nog maar een keertje de poetskoffer tevoorschijn haal ;( ;( ;( . Misschien mijn vrouw vragen; *O* *O* *O* -O- -O- -O- die kan heel goed poetsen.
 
Dan ben jij bij deze de uitverkorene Ed. O-) O-) O-) Hoe durven ze $.300,00 voor zo,n roestbak. De lorreboer loopt gillend weg :} :} :} Dan is mijn wiel $.500,00 waard. :t :t :t
Groet Jan :W
 
Kwam dit tegen op internet, en zal dit onze W650 vervangen :/ :N :Y of komt Kawa met een passend antwoord op de vintage / retro motors vraag O-) O-) O-)

full
 
Kwam dit tegen op internet, en zal dit onze W650 vervangen :/ :N :Y of komt Kawa met een passend antwoord op de vintage / retro motors vraag O-) O-) O-)

[afbeelding]
Die motor doet qua looks :9~ :9~ :9~ zeker niet onder voor onze Kawa maar de kwaliteit van het chroom is werkelijk waardeloos ;( ;( ;( alle losse delen worden eerst verchroomd vervolgens aan elkaar gelast en met zilvermenie bijgewerkt. Die Indiërs snappen daar werkelijk niets van. Ik heb met een dealer gesproken daarover en die vertelde mij dat een klacht indienen daarover totaal geen zin heeft want zij zien er de noodzaak niet van in. Ze antwoorden heel simpel : als we er geen menie op smeren dan gaat het roesten. :t :t
Groet Jan :W
 
Even kijken waar deze verkocht gaan worden en dan een testrit van een halve dag maken , }) }) vergelijkend waren onderzoek zeg maar . :} :}
Misschien rijdt het wel goed ! :P :P
:W
 
Die Enfield ziet er toch best aardig uit, Kawasaki moet met een antwoord komen. :Y
De nieuwe z900 is toch ook retro op z'n best. Misschien blok door midden zagen! Voor een leuke 2cilinder. *O*
 
Die Enfield ziet er toch best aardig uit, Kawasaki moet met een antwoord komen. :Y
De nieuwe z900 is toch ook retro op z'n best. Misschien blok door midden zagen! Voor een leuke 2cilinder. *O*
Dat ben ik niet helemaal met jou eens omdat.
1 Geen spaakwielen. ;( ;( ;(
2 Geen staande twin. ;( ;( ;(
3 Geen achterspatbord. ;( ;( ;(
4 Geen verchroomde delen. ;( ;( ;(
5 Kun je geen fatsoenlijke caferacer van maken. :N :N :N
Dus al bij al kan niet tippen aan onze W650 :N :N :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan