Trial

Heb ff op de Wheelie in Europoort website gekeken, maar zag tussen de clubtrialfoto s al een aantal bekende gezichten.[mensen die ik bij msc breda dus ook welleens zie, namen ben ik erg slecht in]

Mbt het rijden,
Die txt280 uit 2000 start lekker, remt goed.
Ik rijd in zijn 2 over het terrein, en de koppeling is goed te doseren.
Kan er ook goed mijn balans op vinden.
Heb zo n 2,5 uur gereden, en toen moest hij op reserve[ikzelf ook ;) ]
We hebben een mooie baan, met veel mogelijkheden dus de combinaties zijn eindeloos.
Het was gisteren erg rustig op de vereniging, dus weinig aanspraak.
En ja, we hebben al behoorlijk wat grenzen weten te verleggen.
Voorlopig nog wat vrij rijden, en in de toekomst eens kijken of ik wat extra lessen neem.
Ook eens kijken naar het onderhoud vd gasgas, het luchtfilterelement zag er nogal vuil uit.
Deze is inmiddels besteld, alsmede nieuwe handvatjes. Ook zal er nog een benzinefilter tussen moeten, deze ontbreekt.
Waar halen/bestellen jullie je onderdelen?
Mooi fietsje Basman! Ziet er nog netjes uit, mijn broer had er ook zo één.

Als het goed is zit er een dell-orto carburateur op toch? Daar zit een benzinefilter ingebouwd bij de aansluiting van het benzineslangetje.

Obstakels in 2x nemen (of wel de double blib technic uit het filmpje) ben ik als trainer altijd voorzichtig mee bij beginners. De timing komt toch wel precies en één gasstand is dan gewoon makkelijker en kan je beter focussen op lichaamsbeweging. Dat laatste is, in mijn ogen, ook veel belangrijker.

Als je een keer een training wil hebben in Nunspeet, de mooiste baan van NL :P, contact me gerust. Heb elke maand wel een groepje waarbij je wellicht kan aansluiten.
 
Ja, nog een fotootje gevonden... _O-

full
 
Nunspeet ?
Belande daar gister toevallig met de mtb.
Mooi terrein !
Vette foto ook.
 
@Bartje_twee-en-halfje

Volgens mij dellorto ja. Zit een rond/schijf-filter in de carb, en 1 in de tank.
Desondanks alles gereinigd en er kwam toch wat zand uit.
Luchtfilterhuis was gescheurd, en het filter zelf was zwaar verstopt.
De txt kwam niet op toeren als ik doortrok, hier kwam ik wat later achter.
Een ander filterhuis en nieuw filter aangeschaft welke ik volgende week ga monteren.
Alles is nu al wel schoon en er kan nu goed doorgeademd worden.
Op maandag geeft Alex vd Broek vaak training bij ons, ik zal daar eens een x aansluiten.
En een keer naar Nunspeet zal er ook wel inzitten, wanneer dat is weet ik nog niet.
Weet niet wanneer de foto s zijn gemaakt, maar de txt ziet er nog fris uit.
Heb me er nog niet in verdiept, maar is van de achterveer de ingaande demping instelbaar?
Kon zo gauw geen schroef oid ontdekken.
Beetje slapjes is dat ding volgens mij, of ik kan nog niet zo goed landen :')

Morgen gaan we weer rijden :t

edit,
full


Vandaag serieus progressie weten te maken.
Toch fijn als je met iemand samen rijd die al wat verder is.
Wat dikkere stammen ed kunnen nemen, dit bied dus veel meer mogelijkheden in het vervolg.
En dus ook meer uitdaging *O*
 
Laatst bewerkt:
@Bartje_twee-en-halfje

Volgens mij dellorto ja. Zit een rond/schijf-filter in de carb, en 1 in de tank.
Desondanks alles gereinigd en er kwam toch wat zand uit.
Luchtfilterhuis was gescheurd, en het filter zelf was zwaar verstopt.
De txt kwam niet op toeren als ik doortrok, hier kwam ik wat later achter.
Een ander filterhuis en nieuw filter aangeschaft welke ik volgende week ga monteren.
Alles is nu al wel schoon en er kan nu goed doorgeademd worden.
Op maandag geeft Alex vd Broek vaak training bij ons, ik zal daar eens een x aansluiten.
En een keer naar Nunspeet zal er ook wel inzitten, wanneer dat is weet ik nog niet.
Weet niet wanneer de foto s zijn gemaakt, maar de txt ziet er nog fris uit.
Heb me er nog niet in verdiept, maar is van de achterveer de ingaande demping instelbaar?
Kon zo gauw geen schroef oid ontdekken.
Beetje slapjes is dat ding volgens mij, of ik kan nog niet zo goed landen :')

Morgen gaan we weer rijden :t

edit,
[afbeelding]

Vandaag serieus progressie weten te maken.
Toch fijn als je met iemand samen rijd die al wat verder is.
Wat dikkere stammen ed kunnen nemen, dit bied dus veel meer mogelijkheden in het vervolg.
En dus ook meer uitdaging *O*
Dat zeg ik: 11 jaar geleden... ;) dus dat kan kloppen! :P

Ingaande demping is bij originele schokkers nooit instelbaar, uitgaande nog wel eens. Hoever zakt tie in als je erop gaat staan? De veer wil over die aantal jaren ook wel z'n sterkte een beetje verliezen. En je bent ook niet te vergelijken met de gemiddelde Spanjaard! :P
 
spatbord raakt net niet het achterwiel als ik plaatsneem ;)
Ik weeg dan ook 95kg schoon aan de haak met mijn bijna 40 jaar.
Ik zal de veervoorspanning wat verhogen, wellicht dat dit ietwat verschil gaat maken.
Of we gaan wat op de lijn letten O-)
 
gisteren tijdens de clubtrial reden er 2 zijspancombinaties mee[duitsers].
Knap wat die mensen kunnen, ik zou zo n bakje eraf rijden waarschijnlijk.
En de bakkenist zou het niet overleven.
 
Zowel mijn huis als mijn bedrijf zitten vlakbij de Kuil. Ik zit er wel eens over te denken om er een met kenteken te nemen. Voor mij is het veel makkelijker om er heen te rijden. Op de ahw zetten duurt langer.
 
Zowel mijn huis als mijn bedrijf zitten vlakbij de Kuil. Ik zit er wel eens over te denken om er een met kenteken te nemen. Voor mij is het veel makkelijker om er heen te rijden. Op de ahw zetten duurt langer.

Jij hebt toch wel een aanhanger of is de kuil zo dichtbij?
Het is lastig lang rijden op een trialbrommerke. :+
 
Ik heb 7 aanhangwagens (ik verhuur ze nl) en ook een bus. Maar het is 5 minuten rijden.
 
Dan met de trialmotor erheen rijden.
Istie op bedrijfstemperatuur bij aankomst 👍
 
Vandaag en morgen op Bilstain spelen.
Had nooit verwacht dat het verschil tussen een trial en enduro motor zo groot is.
Wat een grip heeft zo'n ding !
 
trialbanden,
Iemand een goed adres/aanrader oid?
 
hej basman,

zie ik net dat je ook wel eens rijd in Breda! Op maandag ben ik er af en toe met alex. Heb een GasGas 300 raga pro (ook te koop trouwens :P)

Onderdelen en banden voor gasgas gewoon even alex vragen. Heeft altijd veel onderdelen bij, en zo ook trial kleding en banden voor leuke prijzen.
 
Hallo mannen (en vrouwen natuurlijk),

Ik heb een vraag aan jullie. Ik en en mijn zoon (53 en 28) willen instappen in de trial sport. We hebben wat motor ervaring hebben beide gecrossed. Sterker nog ik heb als tiener wat aan trial gedaan, ik heb toen een Montesa cota 348 en een Fantic 200 gehad. Nooit op echt nivo maar gewoon bij ons in Hilversum op een zekf gemaakt baantje mee geklooid. Aangezien ik toch weer wat met motoren wil gaan doen en natuurlijk inmiddels de conditie van een vaatdoek heb wil ik laagdrempelig instappen.

Nu zijn aan het rondkijken wat wijsheid is, ik heb immers niet het idee dat ik als Tony Bou over de baan zal gaan springen dus lijkt het classic trial mij wel een leuke weg. Maar die motoren zijn schaars en kostbaar. Aangezien wij ook (net zoiets als Basman) alles nog moeten kopen, kleding, aanhanger etc. is het budget voor de motoren beperkt. We willen eigenlijk wel in competitie verband mee doen, op laag nivo natuurlijk maar toch. Nu zijn we afgelopen zaterdag wezen kijken in Nunspeet bij de classic trial en dat zag er erg leuk uit. Pas thuis gekomen zagen we dat er ook een soort mogelijkheid is om met een niet klassieker mee te doen. volgens mij de zogenaamde liefhebbers klasse.

Mijn vraag is eigenlijk of jullie weten hoe dat werkt, wie en met wat mag meedoen met de liefhebbers klasse? Ik heb de vraag ook al gesteld aan iemand van www.classictrial.nl maar heb nog geen antwoord gehad. Ik lijk ongeduldig maar ik heb een motor op het oog en wil gewoon weten of ik daarmee het juiste doe! Ik kan het geld maar 1x uitgeven..

Ik hoop dat jullie wat licht op vraag kunnen schijnen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Peter
 
Hallo mannen (en vrouwen natuurlijk),

Ik heb een vraag aan jullie. Ik en en mijn zoon (53 en 28) willen instappen in de trial sport. We hebben wat motor ervaring hebben beide gecrossed. Sterker nog ik heb als tiener wat aan trial gedaan, ik heb toen een Montesa cota 348 en een Fantic 200 gehad. Nooit op echt nivo maar gewoon bij ons in Hilversum op een zekf gemaakt baantje mee geklooid. Aangezien ik toch weer wat met motoren wil gaan doen en natuurlijk inmiddels de conditie van een vaatdoek heb wil ik laagdrempelig instappen.

Nu zijn aan het rondkijken wat wijsheid is, ik heb immers niet het idee dat ik als Tony Bou over de baan zal gaan springen dus lijkt het classic trial mij wel een leuke weg. Maar die motoren zijn schaars en kostbaar. Aangezien wij ook (net zoiets als Basman) alles nog moeten kopen, kleding, aanhanger etc. is het budget voor de motoren beperkt. We willen eigenlijk wel in competitie verband mee doen, op laag nivo natuurlijk maar toch. Nu zijn we afgelopen zaterdag wezen kijken in Nunspeet bij de classic trial en dat zag er erg leuk uit. Pas thuis gekomen zagen we dat er ook een soort mogelijkheid is om met een niet klassieker mee te doen. volgens mij de zogenaamde liefhebbers klasse.

Mijn vraag is eigenlijk of jullie weten hoe dat werkt, wie en met wat mag meedoen met de liefhebbers klasse? Ik heb de vraag ook al gesteld aan iemand van www.classictrial.nl maar heb nog geen antwoord gehad. Ik lijk ongeduldig maar ik heb een motor op het oog en wil gewoon weten of ik daarmee het juiste doe! Ik kan het geld maar 1x uitgeven..

Ik hoop dat jullie wat licht op vraag kunnen schijnen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Peter
Welkom op MF
 
Welleens...

Momenteel rijdt ik zo n 2 x per week daar. Woensdag en het weekend zijn de dagen waarop mij het beste uitkomt. Alex kent me wel, en zeker onze zoon van bijna 4. Die rijd hem vaak net niet uit zijn schoenen met zijn Oset-fietsje. 😁
Mbt onderdelen ed zal ik hem dan eens contacten.
De Raga centen zijn op, zit allemaal al in de txt280 bj2000, aanhanger en wat klein onderhoudsspul.
Eerstvolgende duurdere aanschaf word een grotere trialmotor voor de zoon. Papa blijft dus voorlopig met de ouwe maar tot op heden prima meuk rijden.
Pracht van een terrein daar in Breda heb ik het idee.

En natuurlijk welkom Wabbit.
hej basman,

zie ik net dat je ook wel eens rijd in Breda! Op maandag ben ik er af en toe met alex. Heb een GasGas 300 raga pro (ook te koop trouwens :P)

Onderdelen en banden voor gasgas gewoon even alex vragen. Heeft altijd veel onderdelen bij, en zo ook trial kleding en banden voor leuke prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen (en vrouwen natuurlijk),

Ik heb een vraag aan jullie. Ik en en mijn zoon (53 en 28) willen instappen in de trial sport. We hebben wat motor ervaring hebben beide gecrossed. Sterker nog ik heb als tiener wat aan trial gedaan, ik heb toen een Montesa cota 348 en een Fantic 200 gehad. Nooit op echt nivo maar gewoon bij ons in Hilversum op een zekf gemaakt baantje mee geklooid. Aangezien ik toch weer wat met motoren wil gaan doen en natuurlijk inmiddels de conditie van een vaatdoek heb wil ik laagdrempelig instappen.

Nu zijn aan het rondkijken wat wijsheid is, ik heb immers niet het idee dat ik als Tony Bou over de baan zal gaan springen dus lijkt het classic trial mij wel een leuke weg. Maar die motoren zijn schaars en kostbaar. Aangezien wij ook (net zoiets als Basman) alles nog moeten kopen, kleding, aanhanger etc. is het budget voor de motoren beperkt. We willen eigenlijk wel in competitie verband mee doen, op laag nivo natuurlijk maar toch. Nu zijn we afgelopen zaterdag wezen kijken in Nunspeet bij de classic trial en dat zag er erg leuk uit. Pas thuis gekomen zagen we dat er ook een soort mogelijkheid is om met een niet klassieker mee te doen. volgens mij de zogenaamde liefhebbers klasse.

Mijn vraag is eigenlijk of jullie weten hoe dat werkt, wie en met wat mag meedoen met de liefhebbers klasse? Ik heb de vraag ook al gesteld aan iemand van www.classictrial.nl maar heb nog geen antwoord gehad. Ik lijk ongeduldig maar ik heb een motor op het oog en wil gewoon weten of ik daarmee het juiste doe! Ik kan het geld maar 1x uitgeven..

Ik hoop dat jullie wat licht op vraag kunnen schijnen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Peter
Welkom Peter. Hier ook omgeving Hillywood ;)

Bartje 2,5 kan je alles vertellen over Nunspeet. Die zal zich hier eerdaags wel melden.
 
@tosie Het gaat me niet zozeer om nunspeet hoor maar gewoon om de deelname aan de classic trial en of ik daar echt een klassieker voor moet aanschaffen of daar ook met een nieuwere terecht kan. Simpelweg omdat de klassiekers veel duurder zijn! Een leuke gebruikte 2e hands trial fiets koop je tussen de 1200,- en 1800,- en een goede leuke classic is veel schaarser en gaat al heel snel boven de 2000.-

Voor ons is goed berijdbaar wat tijd reistijd betreft Apeldoorn, Nunspeet en Wageningen.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een snel vraagje dan, rijden jullie ook competitie of is het alleen vrij trainen en af een toe een club wedstrijd of zo? Zo ja, waar en hoe etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan