Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geef mij dan maar die Honda Africa Twin "adventure sport"

Mooie retro kleuren trouwens. :t
Ik snap weer niet die hang naar nog lomper en nog zwaarder. De gewone AT is al een hele kluif als je er het asfalt mee verlaat. Ik ben wel blij dat ze de "oude" AT niet teveel verbeterd hebben. :P
Ik bied mn R1100GS uit 95 aan
Jammer dat je ons alleen voor de verkoop weet te vinden, je hebt zoveel warmte en positieve voibes gemist, nog niet te spreken over alle diepgaande technische tips en tricks...... :/
vind de lijn van de uitlaat bijzonder onflatteus bij de nieuwe modellen...
Ja, dat ben ik nou eens helemaal met je eens. Maak een keuze, hoog of laag, niet twijfelachtig er tussenin. :')
 
Jammer dat je ons alleen voor de verkoop weet te vinden, je hebt zoveel warmte en positieve voibes gemist, nog niet te spreken over alle diepgaande technische tips en tricks...... :/

...da fuck...?

Moet ik gaan vertellen hoe vaak ik heb meegelezen in alle afzonderlijke GS draadjes, wil je inlog overzichten zien, en hoe vaak ik de like button heb gemist om mensen van complimentjes te voorzien voor hun berichten/comments. En de unlike button voor jouw comment...

Echt seriously...
 
Jammer dat je ons alleen voor de verkoop weet te vinden, je hebt zoveel warmte en positieve voibes gemist, nog niet te spreken over alle diepgaande technische tips en tricks...... :/)

Bof, hij verkoopt zijn GS.... de nood aan ‘warmte en positieve voibs’ zal niet gigantisch groot zijn.... of voortaan net wél...

:z
 
Laatst bewerkt:
...da fuck...?

Moet ik gaan vertellen hoe vaak ik heb meegelezen in alle afzonderlijke GS draadjes, wil je inlog overzichten zien, en hoe vaak ik de like button heb gemist om mensen van complimentjes te voorzien voor hun berichten/comments. En de unlike button voor jouw comment...

Echt seriously...

Kom op Sjef.... niet zo happen.... succes met de verkoop. :t
 
Ja mooi wel happen dus, wat een flapdrol.

Anyways, ik wil m ook helemaal niet wegdoen, maar de laatste reparatie duurde 3 maanden wegens geen geld, en dus ook 3 maanden niet rijden, en geen geld meer voor benzine, dus moet ik gewoon realistisch zijn.

Gelukkig is mn andere vervoer veel cheaperder ;-)
.
IMG-20170522-WA0000-834x469.jpg
 
Ja mooi wel happen dus, wat een flapdrol.

Anyways, ik wil m ook helemaal niet wegdoen, maar de laatste reparatie duurde 3 maanden wegens geen geld, en dus ook 3 maanden niet rijden, en geen geld meer voor benzine, dus moet ik gewoon realistisch zijn.

Gelukkig is mn andere vervoer veel cheaperder ;-)
.
[afbeelding]

heb jij niet ooit een gele stalen tank voor zo'n 1100 in de verkoop gehad?
 
Laatst bewerkt:
hm, meende de omgeving te herkennen. heb mijn kunststof tank verwisseld door een stalen versie en die kwam ook ergens uit die wereld.

iig succes met de verkoop. :Y mijn volgende wordt een 1200 dus ik heb geen belang.
 
De GS foto was in Leiden, de Tomos in Naaldwijk.

Misschien mettertijd alsnog een kleinere motor kopen, maar voor nu ff zo maar.
Of alsnog ook in onderdelen, dr zit genoeg leuks/speciaals op, maar liever zoals ie nu is aan iemand die er lekker op gaat rijden.
 
ik heb lange tijd heul goedkoop op een cb500 gereden. zit voor geen kut, rijdt prima
 
Ik dacht meer aan een:
Tom_product_color_640x480px_quadro_black.jpg

met knippers en e-start en een aanhangertje en een vishengel eigenlijk... :]

Mmm maakt Corbin ook Tomos zadels?
 
Laatst bewerkt:
Bof, hij verkoopt zijn GS.... de nood aan ‘warmte en positieve voibs’ zal niet gigantisch groot zijn.... of voortaan net wél...
:z
Pfff, wie heeft er nou weer met mijn account lopen kloten. B|
...da fuck...?

Echt seriously...
:Y

Je was al die GS topics zo welkom en nu ga je vertellen dat je weg gaat terwijl je hier eigenlijk wel was..... :?

Nou ja, het was leuker geweest als we wisten dat je er wel was. Nu moeten we met z'n allen rouwen om de verkoop van je GS terwijl we je niet kennen. :/
 
Laatst bewerkt:
Ik snap weer niet die hang naar nog lomper en nog zwaarder. De gewone AT is al een hele kluif als je er het asfalt mee verlaat. Ik ben wel blij dat ze de "oude" AT niet teveel verbeterd hebben. :P


Ieder zijn ding he... en ik sprak dan ook vooral voor mezelf en ik zou dus liever die zwaardere Africa Twin (met bijna 10 liter extra brandstof) kiezen boven de nieuwe F 850GS. ;) Hoe zuinig 'm ook mag zijn... 15 liter tank voor een reisenduro??

Als ik al het asfalt verlaat kan dat perfect met dat extra gewicht, veel verder dan een gravelpad kom ik niet.

En dat is dus ook al meteen de reden waarom ik mijn S10 niet ga inruilen voor een Africa Twin, die ik eigenlijk veel mooier vind dan mijn motor.
Het ding is teveel gericht op het offroadwerk... ik heb die grote wielen met binnenbanden en grotere veerweg niet nodig...

De huidige 800 vind ik ook interessanter in "adventure" uitvoering, net als ik ook bij de 1200 zou kiezen voor die zwaardere adventure.
 
Laatst bewerkt:
Ieder zijn ding he... en ik sprak dan ook vooral voor mezelf en ik zou dus liever die zwaardere Africa Twin (met bijna 10 liter extra brandstof) kiezen boven de nieuwe F 850GS. ;) Hoe zuinig 'm ook mag zijn... 15 liter tank voor een reisenduro??

Als ik al het asfalt verlaat kan dat perfect met dat extra gewicht, veel verder dan een gravelpad kom ik niet.

En dat is dus ook al meteen de reden waarom ik mijn S10 niet ga inruilen voor een Africa Twin, die ik eigenlijk veel mooier vind dan mijn motor.
Het ding is teveel gericht op het offroadwerk... ik heb die grote wielen met binnenbanden en grotere veerweg niet nodig...

De huidige 800 vind ik ook interessanter in "adventure" uitvoering, net als ik ook bij de 1200 zou kiezen voor die zwaardere adventure.

Met mijn Adventure moet ik 50% minder vaak gaan tanken dan met mijn GS destijds. Mijn recentste tankbeurten had de tank telkens nog 15 à 20 km alvorens leeg.
 
ik vind de nieuwe F 750GS en F850GS wel mooi ,, heb mooi op tijd m'n F 800GS verkocht, want die reeks zal wel nu iets sneller dalen in prijs....

ze zijn mooier, zien er luxer uit,, mooi instrumentenpaneel ..
wel een stuk duurder dat dan weer wel ,, snap alleen niet waarom ze de F 750 gS niet die 3 pak extra gegeven hebben,, en wat al gezegd is ,, 15 L ??? dat zijn er dus 5 te weinig, want met doorgaanse rijstijl zal ik wel zuinig genoeg rijden om een 300 km ver te komen voor het lampje gaat branden, maar als je met 120 a 130 km/u een snelweg doet dan loop ie geen 1 op 20 meer .... en als je echt sportief rijd sta je met 225 a 250 weer aan de pomp want je heb 3,5 L reserve ..... ze hebben de tank dop toch weer waar je hem verwacht geplaatst , maar waarschijnlijk zit te veel onderdelen als ABS, Accu , ECU , luchtfilter waar eigenlijk benzine had moeten zitten

het blok is behoorlijk anders, niet alleen wat grotere zuigers en wat details, dus ff de kat uit de boom kijken want er kunnen wat aanloop/ontwikkelings foutjes erin zitten....

en over een jaar of wat zal er wel een GSA versie komen ,,

ben wel benieuwd hoe ze in het echt rijden. ,, proefrit maken
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat er een landelijk verbod moet komen op pretproefritten. :/

De eerste serie 800's zal niet in waarde dalen, hooguit een beetje als je het model hebt vanaf 2013. Voor wat betreft de tankinhoud, daar zullen de ingenieurs bij BMW lang en goed over hebben nagedacht. 300 KM is voor mij trouwens ver zat op een tank, want ik moet ook af en toe koffie en een peuk.
 
Voor wat betreft de tankinhoud, daar zullen de ingenieurs bij BMW lang en goed over hebben nagedacht. 300 KM is voor mij trouwens ver zat op een tank, want ik moet ook af en toe koffie en een peuk.


M'n vrouw deed +/- 350km met haar F700GS, die 225km waar verhulst het over heeft moeten dan wel heel sportief afgelegd worden vrees ik.

300km is idd genoeg om in één keer te kunnen rijden, dat klopt. Maar als je je motor ook gebruikt om naar het werk te rijden mag de actieradius toch wel wat hoger zijn om niet een paar keer per week aan de pomp te staan. Een beetje zoals F800 rijder het beschrijft.

Een keer stoppen om iets te drinken of te roken (doet men dat laatste nog tegenwoordig?) kan ook zonder dat je moet tanken natuurlijk en op reis (vooral in Frankrijk tijdens het weekend) vind ik het toch comfortabeler als ik over een grotere tank beschik.


En zo heeft ieder voor zich z'n eigen goesting en noden... :t
 
Laatst bewerkt:
Op de 1200gs vind ik de tank echt te klein. Komt geregeld voor dat ik om de dag moet tanken. Soms ook twee keer op een dag.

Record staat op 5x tanken op één dag en dan ben je er echt wel een beetje klaar mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan