Honda Forza 125

Prijzen verschillen, bij mij kwam het op 73 euro :( Olie, koelvloeistof, etc vervangen .... 54 euro per uur voor het werk ;)

23415554_1700279109993983_8180633344441297658_o.jpg
 
Welom, Ranolman! *O*


73 Euro valt wel mee toch? Bij mijn 125 cc motoren was het altijd boven de 100.
 
1.000 Km koelvloeistof vervangen?

73,00 € voor olie en koelvloeistof etc. is m.i. niet overdreven.

In ga naar Rillaar (22 km o.i.d. enkel) en ben content.
Van wat ik gezien heb, zeer professioneel, correct en volgens Honda schema.

Ook het feit dat er geen geheimen waren (stond erbij en keek ernaar), schept vertrouwen.
Kortom, mannen die weten waar ze mee bezig zijn en dat zie je niet veel meer.

Werkplaatstarief van 54,00 € is m.i. een correcte aanrekening, tenminste als we met pro’s (alle motoren) te maken hebben en niet met sleutelende ‘bromfiets’ streetkids (m/v).
 
Laatst bewerkt:
1.000 Km koelvloeistof vervangen?

73,00 € voor olie en koelvloeistof etc. is m.i. niet overdreven.

In ga naar Rillaar (22 km o.i.d. enkel) en ben content.
Van wat ik gezien heb, zeer professioneel, correct en volgens Honda schema.

Ook het feit dat er geen geheimen waren (stond erbij en keek ernaar), schept vertrouwen.
Kortom, mannen die weten waar ze mee bezig zijn en dat zie je niet veel meer.

Werkplaatstarief van 54,00 € is m.i. een correcte aanrekening, tenminste als we met pro’s (alle motoren) te maken hebben en niet met sleutelende ‘bromfiets’ streetkids (m/v).
Hoelang waren ze bezig?
 
Nu zonet, in het donker moest ik ff iets onder mijn zadel steken, krijg ik toch wel dat zadel nietmeer dichtgeklapt zeker ? Heb meermaals geprobeerd met op de knop te drukken voor release etc maar slot klikt nietmeer dicht of zit dicht en gaat niet open, kan het niet goed zien nu ...

Seffes naar huis rijden op een zadel dat niet ingeklikt zit, ben benieuwd wat dat gaat geven :(
 
Oei, ben benieuwd waardoor dat komt. Zat er niets tussen?

Al vanaf de aankoop, verkoper moest in het begin ook paar keer proberen, ging dat zadel al moeilijk in het slot. Heb nu met een schroevendraaier het slotje opengeklikt, wat kruipolie op gedaan en werkt prima nu ;)


Kzal het bij volgend onderhoud wel vermelden. Trouwens, op wel km-stand moet die nu binnen, want bij mijn 1000km onderhoud werd er niks van gezegd, op 6000 km, dus om de 5000 ? Of om de 6000 en dus op 7000km ?
 
Wil niet voor mijn beurt praten, maar weet eigenlijk wel dat het om de 6000km is.
Dus de eerstvolgende beurt voor jouw mooie Forza is dan op 6000km.
De volgende op 12.000 etc etc.
Bij mijn Xmax250LS is dat eigenlijk net zo.
Maar ik ben een beetje een boefje...
Ik rek het ietwat op die onderhouds-kilometer intervallen.
Waarom?
Omdat ik voor 90% snelweg rijd met miene scootert.
En dan kan je het oprekken met de beurten.
Vr gr
 
Al vanaf de aankoop, verkoper moest in het begin ook paar keer proberen, ging dat zadel al moeilijk in het slot. Heb nu met een schroevendraaier het slotje opengeklikt, wat kruipolie op gedaan en werkt prima nu ;)


Kzal het bij volgend onderhoud wel vermelden. Trouwens, op wel km-stand moet die nu binnen, want bij mijn 1000km onderhoud werd er niks van gezegd, op 6000 km, dus om de 5000 ? Of om de 6000 en dus op 7000km ?
belangrijkste is dat er nog genoeg olie in zit, de eerste 5000 km kan hij wat olie gebruiken, als er nog genoeg in zit bij 5000km gewoon wachten tot 6000km.
 
Gerdien ;)

Content van uw brommert?

Jazeker! :)
Benzineklepje probleem is vanzelf opgelost, blijft nu wel dicht.
Moet wel wennen aan grootte/gewicht en zadelhoogte, maar dat komt goed.
Heb nu 450 km gereden. Het weer is niet echt ideaal deze tijd van het jaar.
 
Ik rijd op euro 95. Ik geloof niet in betere prestaties bij euro 98. Dat zie ik meer als een marketing ding om geld uit onze zakken te kloppen.
Bovendien staat in het boekje dan 91 al kan.
 
Je bent helemaal duidelijk.
Ik heb die dikke 50.000 voorheen met mijn Honda Dylan ook op 95 gereden dus het zal geen enkel probleem zijn.
Tenzij jij de scooter voor maanden stilstaand weg zet, dan zou het wel beter zijn om de tank vol af te vullen met benzine waar geen ethanol in zit.
Euro 95 trekt namelijk vocht aan.
Vr gr
 
Dat zal voor mij wel meevallen, want ik rijd ook in de winter als het weer het toelaat. Ik hoop op een zachte winter. ;)
 
Update: Oude linkjes in de openingspost geupdated en aangevuld.
Iemand suggestie’s voor meer leuke nuttige website’s voor in de openingspost?
 
Ik weet zo geen links.
Startersmotor (Monomuis) heeft de motor (nog) niet getest.
 
Laatst bewerkt:
Nee, kon ook geen verdere tests vinden. Komt wel, de Forza125 is al een tijdje op de markt.
 
Ik ben Erik woon in Vlaams Brabant (BE) en rij sinds 07-2017 ook met een Honda Forza 125cc van 04-2016
Op ogenblik dat ik deze 2e hands aangekocht heb had deze +/- 7000km
Ondertussen 7 maanden later heb ik +/- 12500km.
'k Had oorspronkelijk niet gedacht dat ik er zoveel mee zou rijden
'k Heb er nog geen enkele kost aan gehad, ben er super tevreden van en rij er zeer graag mee.
Is zuinig, betrouwbaar en rijd voor een slechts 125cc te zijn zeer vlot.
Bij eerst volgend onderhoud laat ik er om nog meer bagageruimte ter beschikking te hebben een OEM topkoffer op monteren.
Voor OEM verwarmde handvaten twijfel ik nog een beetje ...
Wie heeft er hier nu allemaal eveneens een Forza 125cc ?
Kilometerstand ?
Van waar zijn jullie ?

GzrmvDn.jpg

XiGczCt.jpg

 
Laatst bewerkt:
Blijft toch de mooiste qua looks.
Ik ben er ook heel tevreden over.

De OEM topkoffer is klein, hoor. Ik heb een 50 ltr Shad. Staat mooier, goedkoper en veel ruimer.
Het Shad rek schroef je er in 5 minuten op, gaat op de beugels voor de duo passagier.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan