BMW S1000rr slaat met regelmaat af

ronz1000abs

MF'er
8 jul 2010
182
0
Omgeving Amsterdam
Hallo,

Nu ben ik in het bezit van een BMW S1000rr uit 2010. De motorfiets heeft nu 3.900km gereden. We hebben deze motor in mei aangeschaft mij de dealer en het was een overjarig model.

Nu komt het met regelmaat voor dat de motorfiets tijdens bv het naderen van een stoplicht dat de motor afslaat. Ook bij stationair in z'n vrij dat het voorkomt dat ie gewoon uitvalt.

Nu is de motorfiets al eens bij de dealer terug geweest on dit te verhelpen. Omdat er maar heel weinig mee gereden wordt komt dit probleem niet vaak voor. Elke keer als er mee gereden wordt komt het voor dat ie zomaar afslaat. Dit gebeurt vaker als er stadritjes mee gemaakt wordt.

Nu afgelopen zaterdag gebeurde het weer waarna de motorfiets helemaal niet meer wilde aanslaan. Het motormanagement lampje knipperde en er gebeurde verder niets.
De motorfiets is daarna in een busje opgehaald waarna bij thuiskomst de motor gewoon weer aansloeg.

Uiteraard heb ik weer contact opgenomen met de dealer per mail omdat deze op maandag gesloten is.

Herkend iemand dit met zijn BMW?
 
Master Tommy@

Ik waardeer jou reactie!!!
Ik kijk verder dan m'n neus lang is.

Ik ga niet aan een motor maar 1 steeksleutel plaatsen als ik er garantie op heb.
Ook ik leer nog elke dag, en ben ook niet bank hulp te vragen.

Wat betreft de accu (als de motorfiets na 10min weer gewoon start kijk je niet direct naar de accu. Althans nu wel, maar toen niet)

Dit doe ik als hobby:

link: Kawasaki ZX12 single sided swingarm project

Facebook link: https://www.facebook.com/pages/Lancia-Thema-832/847196608654050

Techneuten waar ik contact mee heb is bv Jan Smit (hayabusa turbo en dragracebouwer) en nog wat kennissen dat in de race wereld actief zijn.

Nogmaals, heeft nog meer eigenaren met een S1000rr met dit zelfde probleem te maken gehad?

Deze motor is van mijn vriendin.


Hier rijd ikzelf mee Busa turbo 380BHP:

[afbeelding]

Kratje bier is altijd wel welkom ;)

Ah jij...
Je faceboek staat vol met je projecten en ander spul, alleen die turbo Busa waar je vaker mee pocht niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan