Ducati Deel #121 Xmas edition

Ik vertelde iemand over dat het soms wat heet wordt onder de kont van een nieuwe Duc.
Wist hij weer te vertellen dat laatst iemand hetzelfde had na het doen van een burnout op de paddock van Assen.
Het zal toch niet... :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die Euro95 doet mijn tank al groeien, laat staan E10.
Laatst weer de gaten in m'n tanksteun mogen aanpassen want de tank zat tegen balhoofd, fijn
(vraagt zich inmiddels af hoe ver een tank kan groeien zonder *poef* te doen...)

Wel lekker goedkoop tanken, maar om daar nou voor in Duitsland te gaan wonen ;)
 
Die Euro95 doet mijn tank al groeien, laat staan E10.
Laatst weer de gaten in m'n tanksteun mogen aanpassen want de tank zat tegen balhoofd, fijn
(vraagt zich inmiddels af hoe ver een tank kan groeien zonder *poef* te doen...)

Wel lekker goedkoop tanken, maar om daar nou voor in Duitsland te gaan wonen ;)

Niet alleen daarvoor, o.a. ook voor het goedkopere huis, de mooiere omgeving.
Ik ben nog niet veel tegengekomen wat hier (significant) duurder of echt slechter (wegdek daargelaten :+ ) is dan in NL.
Of het moet mijn zorgverzekering zijn: als zelfstandige betaal ik hier ongeveer het drie-viervoudige van wat ik kwijt zou zijn als ik in loondienst zou zijn (in Nl of D).
Geen idee hoe dat in Nl als zelfstandige is?
 
Geen idee hoe dat in Nl als zelfstandige is?
Zijn jullie al zo lang weg uit NL? :P

De basis(zorg)verzekering is hier voor iedereen gelijk, zelfstandig of niet *O*
Je betaalt voor een bepaalde basisdekking die uit te breiden is met aanvullende dekkingen, net als vroegâh (zkf/part -> wie geld heeft, laat zich goed behandelen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn jullie al zo lang weg uit NL? :P

De basis(zorg)verzekering is hier voor iedereen gelijk, zelfstandig of niet *O*
Je betaalt voor een bepaalde basisdekking die uit te breiden is met aanvullende dekkingen, net als vroegâh (zkf/part -> wie geld heeft, laat zich goed behandelen)

Haha, valt wel mee. Ik heb de overgang van ziekenfonds/particulier naar de huidige basisverzekering nog ruimschoots meegemaakt ;)
In zowel Nl als D betaalt de werkgever een deel van de ziektekostenpremie. In D betaal je dat deel als zelfstandige zelf, maar ik heb geen idee hoe dat in Nl geregeld is. Ik ben in Nl nooit (volledig) freelancer geweest.
 
En ik ben al heel lang geen werknemer meer, dus geen idee hoe dat zit.
En daarvoor als werknemer weet ik niet of er een compensatie in zat voor de zorgverzekering; wat overbleef onder de streep was doorgaans ruim voldoende ;)


Maar genoeg off-topic, ofwel back on-topic: heeft Jaap nou die burnout gemaakt of niet? :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet alleen daarvoor, o.a. ook voor het goedkopere huis, de mooiere omgeving.
Ik ben nog niet veel tegengekomen wat hier (significant) duurder of echt slechter (wegdek daargelaten :+ ) is dan in NL.
Of het moet mijn zorgverzekering zijn: als zelfstandige betaal ik hier ongeveer het drie-viervoudige van wat ik kwijt zou zijn als ik in loondienst zou zijn (in Nl of D).
Geen idee hoe dat in Nl als zelfstandige is?

Ik weet niet hoe actueel mijn wetenschap is, maar het komt er op neer dat je in NL, wanneer je meer dan ongeveer 30/k belastbaar inkomen hebt (dat is na heffingskortingen plm 40/k winst uit onderneming) betaal je via de fiscus ongeveer 2200 aan premie en via je zorgverzekeraar ongeveer 1300 euro. Je hebt een eigen risico van plm € 500. Dus 3500€ tot €4000,-- ben je per jaar kwijt aan zorgverzekering/kosten. Dat is de max bij een winst van ongeveer 40/k (DGA loon maar ook als ZZP). Wanneer je meer winst maakt, wordt de premie niet hoger. Wanneer je minder winst maakt, dan is de premie via de fiscus evenredig lager en wanneer de winst nog lager is, dan kan je via Toeslagen weer een tegemoetkoming krijgen. Het kan dan best zijn dat wanneer je winst 25/k is uit de onderneming dat je via toeslagen terugkrijgt en netto 2000€ betaalt voor je zorgverzekering. Dit zo geschreven hebbende, is mijn (leken)conclusie dat het goed mogelijk is dat het feitelijk geen verschil maakt in Nederland of je werknemer of zelfstandig bent.

Ik houd me nooit zo bezig met die bedragen en fiscaliteiten. Ben groot Box3 rendementsliefhebber, maar in Box3 hoef je niet veel bij te houden xD
 
Laatst bewerkt:
En ik ben al heel lang geen werknemer meer, dus geen idee hoe dat zit.
En daarvoor als werknemer weet ik niet of er een compensatie in zat voor de zorgverzekering; wat overbleef onder de streep was doorgaans ruim voldoende ;)


Maar genoeg off-topic, ofwel back on-topic: heeft Jaap nou die burnout gemaakt of niet? :+

Geen slaaf meer van de baas op het werk, maar van de baas thuis. :+
Of slaaf van de lichamelijke behoeften en zucht naar genot. :+
 
Nooit slaaf zijn, ook prettig

(kwestie van een gezonde dosis desinteresse ;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nooit slaaf zijn, ook prettig

(kwestie van een gezonde dosis desinteresse ;) )

Een keuze voor 't leven. Man was born free, but everywhere he is in chains, om maar eens met Rousseau te spreken.

desinteresse is een understatement. Hoorde laatst dat er verkiezingen geweest waren voor de Tweede Kamer
 
Laatst bewerkt:
Een keuze voor 't leven. Man was born free, but everywhere he is in chains, om maar eens met Rousseau te spreken.

desinteresse is een understatement. Hoorde laatst dat er verkiezingen geweest waren voor de Tweede Kamer

Oh, wat leuk.

Wie heeft gewonnen?


;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar aanleiding van dit topic: is Ducati daarin echt zoveel anders dan Harley?

Maar glazenwasser buurman, maar wat doet u nu? :o :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zouden er al mensen met een V4 op de Ducati Club Races gaan rijden?
Waarom niet, zijn genoeg mensen met geld zat.....dus op naar de superklasse.

En aan mijn 100pk vd 888 heb ik voor de openbare weg zat aan, ook geen behoefte aan meer.

Bovendien, ik heb al een V4, betrouwbaar en betaalbaar.... :+

Voor de rest een mooi stukje techniek, ontwerp vind ik niet spannend...meer van hetzelfde.
 
seizoen lekker afgesloten met 25 graden in spanje...

full
 
De specs van de V4 zijn fantastisch... wel een beetje geflatteerd die PK's omdat het geen echte 1000 is, benieuwd hoe de R er uit gaat zien zometeen...

Idd dit is het ultime circuitwapen, lijkt me fantastische fiets!
 
Terug
Bovenaan Onderaan