racen op een pc40 / pc37 2017

Ik haal na elke race de klauwen los en de blokken eruit.
Even met een tanden borstel en een sopje alles schoonmaken rond de remzuigers en dan een klein beetje wd 40 op de zuigers en alles weer monteren, dan staat hij voor een maandtje weer klaar voor de volgende race.
 
Voor het nieuwe seizoen ga ik maar eens op jacht naar een extra setje velgen voor de 600rr (pc40). Mocht iemand een setje aangeboden zien worden, schroom dan niet om hier een linkje te plaatsen O-)

Het heeft geen haast. Ergens eind april zal het pas worden dat er weer de eerste meters gemaakt gaan worden -O- . Wachten op leuke dingen duurt altijd lang :Y
 
Voor het nieuwe seizoen ga ik maar eens op jacht naar een extra setje velgen voor de 600rr (pc40). Mocht iemand een setje aangeboden zien worden, schroom dan niet om hier een linkje te plaatsen O-)

Het heeft geen haast. Ergens eind april zal het pas worden dat er weer de eerste meters gemaakt gaan worden -O- . Wachten op leuke dingen duurt altijd lang :Y

Heb jij een vaste opstelling voor je regenwielen op je kar?
Ik ben nog even aan het denken hoe ik 2 setjes extra velgen fatsoenlijk aan de kar kan knopen
 
Laatst bewerkt:
Heb jij een vaste opstelling voor je regenwielen op je kar?
Ik ben nog even aan het denken hoe ik 2 setjes extra velgen fatsoenlijk aan de kar kan knopen
Nee, helaas niet. Mijn trailer is niet de grootste die je kunt kopen dus de vraag is of ze daar überhaupt op passen. Voorlopig is het plan om ze maar in de auto te gooien.

Bij andere mensen heb ik gezien dat ze aan de voorzijde van de trailer een rek gemaakt hebben waarin ze de extra velgen hebben staan.
 
Nee, helaas niet. Mijn trailer is niet de grootste die je kunt kopen dus de vraag is of ze daar überhaupt op passen. Voorlopig is het plan om ze maar in de auto te gooien.

Bij andere mensen heb ik gezien dat ze aan de voorzijde van de trailer een rek gemaakt hebben waarin ze de extra velgen hebben staan.
Aan de voorkant was een mooie optie, maar daar staat nu de disselbak. Over de volledige breedte van de kar.
Zelf denk ik om ze aan de zijkant te hangen naast de spatborden. Maar dat moet wel een degelijke constructie zijn.
 
Ik heb er 2 voor de PC40 en die zouden voor het 2009+ model moeten zijn, maar ze passen niet op mijn 2010 model. :? :?

Wie kan mij dit uitleggen? Heb ik misschien een 2007 topkuip?

Ik heb wel dichte zijkuipen en dus dat is toch 2009+ ?? (zijn wel racekuipen)
 
Laatst bewerkt:
Heb jij een vaste opstelling voor je regenwielen op je kar?
Ik ben nog even aan het denken hoe ik 2 setjes extra velgen fatsoenlijk aan de kar kan knopen
Nee. De ruitjes die ik heb liggen zijn niet helder en ook niet meer zo netjes.
Maar goed genoeg voor reserve op het circuit
 
Vandaag de motor "winter"klaar gemaakt.

Vloeistof ververst want ik wist niet of er water of koelvloeistof in zat. Het was lichtgroen dus ik weet het eigenlijk nog steeds niet (water met iets er doorheen?).

Zit nu gewoon koelvloeistof in en de accu hangt aan de Optimate.

Kuipen zijn er allemaal af en die gaan wij deze winter eens een nieuwe kleur geven zodat het weer netjes is.

Ik zat zelf te denken aan een Repsol printje aangezien de fiets oranje velgen heeft. Daar ga ik nog eens in duiken. Het moet ook niet te veel gaan kosten, maar ik vind het Ten Kate blauw \ oranje niet zo mooi.

Over 2 weken eerst eens de straatmotor een grote beurt geven. Ik heb dan nog 2 weken de tijd om te bedenken of we meteen de klepspeling meenemen of nog niet. Aangezien ik er mee naar mijn werk moet heeft dat prioriteit en die fiets heeft sowieso wat liefde nodig. Ik verwijt het ding vaak dat het geen CBR is, maar daar kan het ding ook niets aan doen. Maar even wat tijd aan besteden dus.

Als dat gedaan is ga ik de 600RR eens aanpakken. Een complete beurt van A tot Z en ook het optische dus maar eens doen.

Ik heb sinds een paar maanden voor het eerst een eigen woning met tuin. Hier heb ik een grote schuur in laten plaatsen en ik heb er voor het eerst eens zin in! Zo relaxt in de achtertuin ipv telkens naar een garagebox toe moeten rijden.
*O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de motor "winter"klaar gemaakt.

Vloeistof ververst want ik wist niet of er water of koelvloeistof in zat. Het was lichtgroen dus ik weet het eigenlijk nog steeds niet (water met iets er doorheen?).

Zit nu gewoon koelvloeistof in en de accu hangt aan de Optimate.

Kuipen zijn er allemaal af en die gaan wij deze winter eens een nieuwe kleur geven zodat het weer netjes is.

Ik zat zelf te denken aan een Repsol printje aangezien de fiets oranje velgen heeft. Daar ga ik nog eens in duiken. Het moet ook niet te veel gaan kosten, maar ik vind het Ten Kate blauw \ oranje niet zo mooi.

Over 2 weken eerst eens de straatmotor een grote beurt geven. Ik heb dan nog 2 weken de tijd om te bedenken of we meteen de klepspeling meenemen of nog niet. Aangezien ik er mee naar mijn werk moet heeft dat prioriteit en die fiets heeft sowieso wat liefde nodig. Ik verwijt het ding vaak dat het geen CBR is, maar daar kan het ding ook niets aan doen. Maar even wat tijd aan besteden dus.

Als dat gedaan is ga ik de 600RR eens aanpakken. Een complete beurt van A tot Z en ook het optische dus maar eens doen.

Ik heb sinds een paar maanden voor het eerst een eigen woning met tuin. Hier heb ik een grote schuur in laten plaatsen en ik heb er voor het eerst eens zin in! Zo relaxt in de achtertuin ipv telkens naar een garagebox toe moeten rijden.
*O* *O*
Lekker aan de hobby dus.
Idd een verbetering dat je niet meer naar je garage box moet.
De mijne wacht nog geduldig op de winterbeurt. Er is nog tijd tot eind maart
 
Vandaag de motor "winter"klaar gemaakt.

Vloeistof ververst want ik wist niet of er water of koelvloeistof in zat. Het was lichtgroen dus ik weet het eigenlijk nog steeds niet (water met iets er doorheen?).

Zit nu gewoon koelvloeistof in en de accu hangt aan de Optimate.

Kuipen zijn er allemaal af en die gaan wij deze winter eens een nieuwe kleur geven zodat het weer netjes is.

Ik zat zelf te denken aan een Repsol printje aangezien de fiets oranje velgen heeft. Daar ga ik nog eens in duiken. Het moet ook niet te veel gaan kosten, maar ik vind het Ten Kate blauw \ oranje niet zo mooi.

Over 2 weken eerst eens de straatmotor een grote beurt geven. Ik heb dan nog 2 weken de tijd om te bedenken of we meteen de klepspeling meenemen of nog niet. Aangezien ik er mee naar mijn werk moet heeft dat prioriteit en die fiets heeft sowieso wat liefde nodig. Ik verwijt het ding vaak dat het geen CBR is, maar daar kan het ding ook niets aan doen. Maar even wat tijd aan besteden dus.

Als dat gedaan is ga ik de 600RR eens aanpakken. Een complete beurt van A tot Z en ook het optische dus maar eens doen.

Ik heb sinds een paar maanden voor het eerst een eigen woning met tuin. Hier heb ik een grote schuur in laten plaatsen en ik heb er voor het eerst eens zin in! Zo relaxt in de achtertuin ipv telkens naar een garagebox toe moeten rijden.
*O* *O*

Klinkt goed man!
Ik kan me wel vinden in wat je zegt over de kleurstelling, vond de kleuren van je kuipen niet moeders mooiste, gelukkig is er met zo'n dikke machine heel wat van te maken :Y
 
ik heb even stiekem je filmpje gekeken. Op 7.17 kom ik ook nog even om de hoek kijken :]
 
Vet, even kijken. Welke tijden rijden jullie? Voor degene die mijn video niet gekeken hebben ik rij een 2 minuut 11 seconden op Zandvoort. Volledig standaard 2005 CBR600RR met Bridgestone S21 Evo's.
 
Klinkt goed man!
Ik kan me wel vinden in wat je zegt over de kleurstelling, vond de kleuren van je kuipen niet moeders mooiste, gelukkig is er met zo'n dikke machine heel wat van te maken :Y

Inderdaad. Het is een beetje een saaie bedoening zo.

Maar dat komt goed. *D
 
Was jij de 21ste september ook bij MSL in Cup B? Zat pas een video te editen waarbij ik ook ingehaald werd door een blauw oranje filts :P.

Ik was daar wel de 21e, maar heb niet meegedaan met de cup. Ik heb de laatste sessie vrij gereden.

Ik reed in groep 3 en heb nog samen met Oliekan gereden.

Mijn snelste tijd was 2.08 die dag en dat was in een inmense poging van 20 minuten lang om Oliekan in te halen. :] :] _O- *D :+


Nah, dat valt wel mee. Het was gewoon heel leuk samen met hem te rijden. Mede omdat hij iets sneller is en ik dus een mooi punt had om naar toe te rijden de hele sessie.

Waarschijnlijk rij ik zonder mikpunt wat langzamer hoewel ik zelf wel het idee heb dat ik nog véél sneller kan.

Mijn motor is helemaal "circuit ready" met Super Corsa's SP1 of 2 dacht ik. Vorig jaar reed ik met mijn straat 600RR 2.15.

Volgend jaar moeten we naar de 2.00 om mee te beginnen en daarna er onder.
Doelstellingen!! :o

De maat waarmee ik altijd rij die reed vorig jaar 2.14 meen ik en die heeft deze dag 2.00 gereden. Die heeft zichzelf dit jaar enorm verbetert dus dat geeft aan dat het kan en dat motiveert lekker.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net dit filmpje bekeken:

Gaaf gemaakt man! Mooi ge_edit en heel gaaf die camera achterop ook!
Kijkt lekker weg!

Maar leg eens uit.....
De 3e sessie begint en ik zie 2 streepjes bij de benzine indicator. Seconde later is de tank vol. Was je gestopt om te tanken ??? :o


Ik zie mijzelf op 08:37 voorbij komen *D
Oliekan ook een paar keer gespot.

Leuk om te zien! *O*

Het was een leuke dag!
:t :t :t
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het kijken. Nog tips hoe het leuker kan?

Op deze dag heb ik 9 sessies gereden om ook wat beelden te maken van de Motor Circuit Training deelnemers. Maak ook korte videos voor die organisatie. Dus ja, heb wel moeten tanken.

Daarnaast ben ik beelden kwijt geraakt van de 4e sessie en heb ik inderdaad wat beelden van de 3e sessie door moeten schuiven. Niet doorvertellen. Haha. Wel heel jammer, want dat was de sessie waar ik de meeste progressie geboekt heb. Werd al snel ingehaald door een zwarte GSXR die net iets sneller was dan mij. Door hem te volgen heb ik 6 seconden van mijn tijd kunnen rijden.

Deze winter ga ik proberen wat kleine verbeteringen aan de motor door te voeren. Vering afstellen/revisie, remleidingen en blokken en tandwielen. Vooral remmen zijn kritisch laatste rondes Zandvoort flinke brake fading. Omdat Lelystad nog een jaartje open blijft hou ik mijn CBR nog een jaartje in straat trim. Daarna ga ik kijken voor een circuit motor.
 
Nou... niet echt.
Zulke filmpjes kan ik niet maken! :o

Fading had ik met mijn straatmotor ook en ik heb toen de leidingen vervangen voor stalen en de straat sinter blokjes vervangen door carbon blokjes. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad.


En zo snap ik het ja. Ik dacht al, "hu????!!" zou die nou echt de baan af zijn gereden om ff te tanken?? :o

Ik heb ook wel eens gehad dat ik de batterij was vergeten te wisselen van mijn camera. Kwam er pas aan het einde van de sessie achter dat de camera niet meer aan stond. Inderdaad klote is dat.

En die zwarte GSXR heb ik ook nog mee gereden. Die reed lekker door inderdaad!
Er reed ook een blauwe R6 2003 model. Volgens mij een straatmotor, want hij had een kentekenhouder achterop.

Die zag ik ook nog voorbij flitsen. Die kerel was niet bij te houden. Volgens mij was hij ook steeds de snelste in groep.

Anyway, keep up the good work! :t
 
Laatst bewerkt:
Na dat mijn PC37 was gejat begin augustus was ik hier en daar aan het rondkijken naar een nieuwe (circuit)fiets, maar ik wilde eigenlijk toch wel de mogelijkheid hebben om op straat te kunnen rijden voor de komende zomer.
Ik raakte ook mede door dit topic in gesprek met DelMonte, die zijn circuit PC40 van plan was te verkopen, en als kers op de taart had hij zijn kenteken en straat kuipen er bij. Precies wat ik zocht dus,

Vanochtend dan eindelijk bij DelMonte langs geweest om m op te halen! Dikke PC40 uit 2007 met talloze circuit mods die mij ongetwijfeld veel plezier gaan opleveren, kan niet wachten tot komend seizoen!! nog bedankt HJ voor de gastvrijheid :t

WNj1vw8.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan