Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteravond/middag op de provincialeweg (N203) onderweg naar huis zo'n Kangoo-achtige bestelwagen ingehaald. Meneer de bestuurder heeft naast het besturen van zijn auto nog twee dingen nodig. In het midden van het raam, compleet center ongeveer, een TomTom device daar zeg je U tegen. Dat is op zich niet erg, die heb ik ook. Maar links van het stuur tegen het raam ze telefoon. En op die telefoon draait ook nog eens een film of serie of wat dan ook. Meneer had in ieder geval veel aandacht voor ze film/serie die hij niet wilde missen.

Ze?
 
In de file, moest uitwijken voor een auto die plots ging uitvoegen, dit was voor mij het moment om een uitwijk naar links te maken, met vervolg een drift om de auto. Moet erkennen dat het een lekker gevoel was, maar het had ook ander kunnen aflopen.

Voorbeeld hoe het moet ;)
https://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpRQC8
 
Het is vandaag de eerste keer dat ik deze week op de motor stap, kom ik al op m'n terugweg van school een paar idioten tegen. De "niet kijken, gewoon raw aan en gaan" 2x meegemaakt op hetzelfde traject.
 
Verdomme wat was het koud vanavond. Dan zijn die uitstekende cilinderkoppen van de guzzi toch wel handig. Bij ieder stoplicht even de handjes eraan warmen. *O*

Oh en ik reed ergens bij Abbenes, gaat er ineens een verlicht bordje aan voor me met een treurig gezichtje en de text "uw boete bedraagt 249€" eronder. Nou ja zeg. :P
 
Verdomme wat was het koud vanavond. Dan zijn die uitstekende cilinderkoppen van de guzzi toch wel handig. Bij ieder stoplicht even de handjes eraan warmen. *O*

Oh en ik reed ergens bij Abbenes, gaat er ineens een verlicht bordje aan voor me met een treurig gezichtje en de text "uw boete bedraagt 249€" eronder. Nou ja zeg. :P

Aai wat deed je?
 
Vanmorgen A50, middelste baan, ik loop in op een auto, passeer hem netjes en ga/wil weer terug naar eigen baan. Tijdens baan wissel zie ik de auto erg dichtbij, dus gas erbij, hij ook, zit hij gewoon te versnellen terwijl je invoegt. Uiteindelijk voor de auto beland, gaat hij direct mij inhalen, snijd me en gooit hem in een heel krap stukje voor me, direct op de rem, anders paste het niet.
Kon naar de 3e baan, dus maar weer ingehaald en lekker door gereden.

Hij bleef ver achter me en reed daarna veel langzamer.

Soms snap je mensen niet.
 
Listen very carefully, I will tell this only once.... :} O-) _O-

HELGA!!!

b158c2de7f76473390c7607fd62d58be--allo-comedy.jpg


:t
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen ook 2 'ghostriders' gezien! Eerst toen ik de wijk uit reed, kwam er een motor achter me rijden maar die had de gang er al niet erg in... en vanaf het moment dat ik de bocht om was heb ik 'm niet meer gezien. Maar daar zit geen afslag tussen! :?

Later op de A9, voorbij de Wijkertunnel was ik nog aan het filteren toen een, ik geloof een GS, die via de meest linkerbaan die er op dat punt bij komt dacht de rij in te halen. Ik dacht nog: had ik ook wel kunnen doen... maar toen werd 'ie geblokkeerd door een naar links schuivende auto waardoor ik 'm nog voor bleef. Maakt niet uit, even later reden we alsnog bij elkaar en heb ik 'm even laten inhalen. Lief gezwaaid enzo. Nog iets later reed ik hem weer voorbij en kwam 'ie achter me rijden... maar toen ik nog een keer in m'n spiegel keek was 'ie opeens verdwenen. :?

[afbeelding]

Dat gebeurd daar wel vaker :Y Heb ik ook al paar keer gehad. Net alsof ze de afslag van die tijdelijke lus nemen ofzo...
 
Vanmorgen A50, middelste baan, ik loop in op een auto, passeer hem netjes en ga/wil weer terug naar eigen baan. Tijdens baan wissel zie ik de auto erg dichtbij, dus gas erbij, hij ook, zit hij gewoon te versnellen terwijl je invoegt. Uiteindelijk voor de auto beland, gaat hij direct mij inhalen, snijd me en gooit hem in een heel krap stukje voor me, direct op de rem, anders paste het niet.
Kon naar de 3e baan, dus maar weer ingehaald en lekker door gereden.

Hij bleef ver achter me en reed daarna veel langzamer.

Soms snap je mensen niet.

Herkenbaar, had vanmorgen hetzelfde. Haal je een aantal auto's in, je ziet een nieuw plekje tussen overige auto's en je geeft richting aan, op het moment dat je van plek verschuift, begint er 1 achter je te toeteren en met groot licht te seinen. Vermoed dat hij het gat bewust dichtgereden heeft, toen die zag dat ik er tussen wilde.
 
Laatst bewerkt:
Herkenbaar, had vanmorgen hetzelfde. Haal je een aantal auto's in, je ziet een nieuw plekje tussen overige auto's en je geeft richting aan, op het moment dat je van plek verschuift, begint er 1 achter je te toeteren en met groot licht te seinen. Vermoed dat jij het gat bewust dichtgereden heeft, toen die zag dat ik er tussen wilde.

Volgende keer meer gas geven :+

Gister kreeg ik een kriebelhoest aanval tijdens het rijden. Ook minder prettig. Bij de eerste de beste gelegenheid de motor in de kant geparkeerd en een kwartier kapot staan gaan. De longetjes moeten zeker nog even wennen aan het koude weer :+
 
Verscheidene automobilisten en truckers vanmorgen in de file op de A325 maakten duidelijk een uitwijkmanoeuvre om mij ruimte te geven om er tussendoor te gaan. Die krijgen van mij een bedankje, natuurlijk omdat ik dat op prijs stel maar ook omdat ik hoop dat ze het dan een volgende keer weer zullen doen. Ten slotte blijkt het in het verkeer steeds weer niet vanzelfsprekend dat we elkaar ruimte geven en helpen, gezien de meeste verhalen in deze "wat ik onderweg meegemaakt heb" topics ...
 
Herkenbaar, had vanmorgen hetzelfde. Haal je een aantal auto's in, je ziet een nieuw plekje tussen overige auto's en je geeft richting aan, op het moment dat je van plek verschuift, begint er 1 achter je te toeteren en met groot licht te seinen. Vermoed dat jij het gat bewust dichtgereden heeft, toen die zag dat ik er tussen wilde.

Komt inderdaad vaak voor.
Omdat je "hun" plek afpakt. (vooral als je van rechts iemand wil inhalen en dan links moet invoegen)

Meestal is omdat ik 1 auto wil inhalen: dan ga ik gelijk weer terug naar rechts (om vervolgens (weer) 10 auto's via de rechterstrook te passeren en het grapje nog 4x onderweg herhalen)
 
Vandaag bij thuis vertrekken in de ochtend (05:00u), merk ik dat mijn achterlicht niet werkt.
Is een dubbel lampje, zo een 21/5W lampje.
Geen probleem, denk ik, mijd de snelweg, bij achteropkomend verkeer stoplicht wat doen pinken, en halfweg het werk is er op de snelweg een grote Texaco, die je ook zonder snelweg kan bereiken.

Zo gezegd zo gedaan. Kom aan en ga naar binnen ... hoezo geen afzonderlijke lampjes meer te koop??? O ja, toch wel, maar die hangen achter de kassa, achter het kogelwerend glas (ja, ze gaan hier een roofoverval plegen voor enkele gloeilampjes ... alhoewel, met de bende van Nijvel zou het me niet verbaast hebben ...). Maar goed, ik vraag een 21/5W lampje. Oei, die blijken op te zijn. Ook nergens in de stock of zo mijnheer? Nee, helemaal niets ...

Tja, zonder achterlicht verder rijden zag ik niet zitten.
Dan maar zo een heel set op H7 gebasseerd.
full

De 3x 21/5W lampjes die erin zitten kan ik voor de motor houden want die heb ik niet in mijn auto, en al de rest kan ik in de auto gebruiken, is het niet verloren. Daarom ook voor een H7 setje gekozen.

Blij dat ik weer een achterlicht heb :t , liever 15€ aan dat gehele set betaald dan zonder achterlicht verder :]
 
Lekker goedkoop setje. Laatst even langs de Brezan.

Ik had laatst 2x H7 lampjes nodig.
"De standaard of de Extreem Vision meneer" "Ehh wat kosten twee de standaard lampjes"
"€ 27,50 meneer."

Wat een oplichters.. maar zonder licht rijden doe ik niet dus toch maar gedaan. De Extreem Vision gingen richten de € 50 samen dus dat was echt bezopen.
 
Lekker goedkoop setje. Laatst even langs de Brezan.

Ik had laatst 2x H7 lampjes nodig.
"De standaard of de Extreem Vision meneer" "Ehh wat kosten twee de standaard lampjes"
"€ 27,50 meneer."

Wat een oplichters.. maar zonder licht rijden doe ik niet dus toch maar gedaan. De Extreem Vision gingen richten de € 50 samen dus dat was echt bezopen.
De lampjes die in deze set zitten zullen uiteraard de laagste klasse zijn. Want ook hier in eender welke automaterialen zaak betaal je voor 1 (goede) H7 ook alngouw rond de 12€.
Die speciale versies als blue vision, extreme vision enz, gaan hier ook voor 20€ en meer per stuk.
H4 is altijd goedkoper, wat ik gek vind, die zit complexer in elkaar.

En 50€ ... daar heb ik mijn hele xenon set voor gekocht :')
(excl de projectors wel, die waren apart).
 
Net op weg naar huis werd ik door een mede motorrijder gewaarschuwd dat mijn achterlicht niet werkte.Als je toevallig hier meeleest bedankt voor de waarschuwing :W
 
zojuist van utrecht naar tilburg gereden , :] :] veel file , regelmatig duimpje opgestoken naar automobilisten die ruimte maakte voor motorrijders :Y :Y :Y toch ook af en toe mijn strebelhoorn gebruikt om andere personen dsn weer wakker te schudden *O* *O*
 
zojuist van utrecht naar tilburg gereden , :] :] veel file , regelmatig duimpje opgestoken naar automobilisten die ruimte maakte voor motorrijders :Y :Y :Y toch ook af en toe mijn strebelhoorn gebruikt om andere personen dsn weer wakker te schudden *O* *O*

Ik word blij van mensen die ruimte maken. Maak ook gemoedelijke gebaren naar ze.
Ik sta er elke keer weer verbaasd van hoeveel mensen op soms idioot lage snelheden links blijven plakken. En dan geirriteerd lopen flikkeren met hun lampen als ik er rechts voorbij ga. Damn...

Oh ja... vorige week, een heel stuk samen met een andere motorrijder door de file gecrosst. Toen we weer reden, ging ik hem voorbij en wilde even zwaaien. In mijn ooghoek zag ik nog net dat de auto voor mij zonder aanwijsbare reden VOL in de rem ging. Wat een $%%%^^^&$##@@#@!!!!!
Met een zwaai kon ik er nog om heen. Snel gas bij en weg wezen.. Tjonge.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan