Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, de Suuz net afgetankt met Competition102, accu eruit, Verheul erover, accu op zolder aan de druppellader. Wachten tot het voorjaar. :W

Wat me wel opviel was dat de motor nu een maand stilgestaan had en hij niet wou starten. Uiteindelijk aan de startkabels gehangen en na heel lang elke keer even starten kwam hij pas weer tot leven. Wat zou dit kunnen zijn en hebben jullie dat ook .

Ik hoop dat ik hem in het voorjaar nog weer aan de praat krijg als het nu al na een maand zoveel moeite kost! :$
Na 6,5 weken Filipijnen (3,5 jaar geleden intussen), had ik er ook problemen mee. Carbu's en zelfs brandstofleidingen staan droog. Duurt effe voordat er het juiste mengsel in de cilinders terecht komt.

Competition 102 ... ik vind onze E10 prijs al de pan uitswingen. Waar ik tot over enkele weken geleden nog aan 1,254€/L tankte, is dat nu 1,297£/L, en er worden nog (forse prijs stijgingen verwacht. De diesel nu ook al 1,215€/L ...
Ik vrees dat de E10 2018 zal ingaan met ongeveer 1,400€/L ... krijg er het sch**t van :(
 
Ik kom erachter dat mijn benzinekraan een beetje begint te lekken als hij op de jiffy staat. Wat is wijsheid. Nieuwe erin of reviseren. En is eventueel reviseren erg lastig?
Gr peter
Kan je uitmaken of het het kraantje zelf is dat lekt, of dat het lekt aan een van de externe dichtingen?
Externe dichtingen is volgens mij een eitje om te vervangen.

Komt de lek van uit het kraantje zelf, dat is niet goedkoop.

Als ik de motor niet dagelijks nodig had zou ik in dat geval het geheel demonteren en kijken of het inwendig te reviseren valt, en/of er iets van dichting inwendig vervangen moet en kan worden. Gaat daar niks van zou ik dan een nieuwe (of tweedehands) bestellen en enkele dagen geduld hebben.

Suzuki GSX750F KATANA 2001 (K1) USA (E03) FUEL COCK - buy original FUEL COCK spares online

1x ring nr.2
2x ring nr.4
Samen een kleine 10€, onderdeelnummers noteren, en bestellen bij een Suzuki dealer.
Als hij daar ergens aan lekt tenminste. Ale ja, als je het kraantje eraf haalt zou ik die dichtingetjes sowieso vervangen.
 
Ik heb intussen mijn witte pinkerglaasjes voor achteraan binnen.
Ze zien eruit alsof ze origineel van Suzuki zouden zijn :t

Wel ben ik blij dat er LED's in komen, want met een oranje bulb erin maakt het niet veel uit dat ze wit zijn.

full


Op beide komt die E13 in de cirkel voor (Europees keursymbool?)
En de nummer eronder begint ook bij beide met 50R, en boven de cirkel hebben ze beide het nummer 11 . 12 staan:
full

full



Het verschil in optisch zicht:
full

verboden om naar de rommel in en buiten de minigarage te kijken, en het vuil op de motor :$

Geprobeerd de werking van de rode pinker in beeld te krijgen, maar de camera in mijn smart phone is niet geschikt om lichtpunten mooi in beeld te krijgen:
full

Het rood van de pinker is ook in werkelijkheid toch net iets minder rood dan het achterlicht, maar het middelpunt van de pinker lichtbundel is niet zo flets als in de foto ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DKP ik zag dat je dit gezegd had

Bij een GSX F is de verbinding tussen uitlaatcollector en eindbuis echt een zwak punt

Wat bedoel je hier precies mee?
Ps Zorg je er wel voor dat het duidelijke led knippers zijn en niet die je niet ziet.
 
DKP ik zag dat je dit gezegd had

Bij een GSX F is de verbinding tussen uitlaatcollector en eindbuis echt een zwak punt

Wat bedoel je hier precies mee?
Ps Zorg je er wel voor dat het duidelijke led knippers zijn en niet die je niet ziet.
Op het einde van de uitlaatcollector zit een klem met een aangelaste beugel. Daarin komt de buis van de einddemper.

Het zijn die lippen met die beugel errond die het eerst weg roesten. Heb daardoor eens een uitlaatcollector moeten vervangen. Bij mijn volgende motor besloot ik het te behandelen voor het te laat was ... maar de beugel was al waardeloos, dus twee stevige spanringen errond na de behandeling met hittebestendige alulak.
Die krijgt gewoon al het water (en zout) dat van het voorwiel afkomt te verwerken.
full

full





En wat ik niet wist ... ik heb een eigen transport bedrijf :o :+
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fender eliminator gemaakt , nieuwe cockpit met 1 klok en led lampjes , andere koplamp, andere spiegels, helemaal kaal gehad behalve motor , frame mat zwart gespoten , Remklauwen rood gespoten , achter vering bevestiging zwart veer rood . Was in iedergeval genoeg werk 😂😂
 
Hij is er leuk van opgeknapt in ieder geval. De mijne gaat ook helemaal uit elkaar, wil er komende winter wat leuks van maken, maar ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden. Het is in ieder geval een leuke basis om wat van te maken.
 
Morgen ga ik een gsx600F ophalen uit 94 , deze fiets gaat dienen als woon werk verkeer naast de R6(had ook een trackday in m`n hoofd zitten maar weet niet of deze daar geschikt voor is).
Een nieuw achterbandje en nieuwe schijfjes en blokken voor moeten er voor zorgen dat ik er weer zorgeloos mee kan rijden , ben benieuwd!

suzuki-gsx600f-1994-1444-1.jpg
 
@ Jefgtturbo: Welkom in het GSX F topic *O*

Leuke motor voor woon werk, heeft alles wat die nodig heeft en doet wat die moet doen :]

Btw, je nickname bevat "gt turbo", iets te maken met Renault R5 GT Turbo? :9~
 
haha nee , heb vroeger een Subaru gehad vandaar :)

Zijn er nog specifieke dingen waar je op moeten letten bij deze motor?
 
haha nee , heb vroeger een Subaru gehad vandaar :)

Zijn er nog specifieke dingen waar je op moeten letten bij deze motor?
Jammer ... ik heb wel wat met R5. Mijn eerste auto was een R5. Een Renaul R5 Super Car *D
Eentje zoals deze, niet deze zelf dus, maar wel echt exact zoals deze, tot op de horizontale strepen op de flanken aan toe.
En de GT Turbo was een droom.
Of meer nog de Alpine Turbo :9~

De jongere GT Turbo

De oudere Alpine Turbo


Krijg op MF ook steeds randreclame van een veiling die in old timers doet, en kom nu deze tegen:
Renault - 5TL - 1974 - Catawiki
... hmmmmm ..... kwijl kwijl kwijl ...
 
Welkom in het GSX-topic Jeff!


Jammer ... ik heb wel wat met R5. Mijn eerste auto was een R5. Een Renaul R5 Super Car *D
Hele mooie wagens. Ik heb de grotere broer van de 5 GT-Turbo gehad. De 11-Turbo. Zit dezelfde motor in als in de 5. Wat een pocketrockets die dingen.

Was ook Zender uitgevoerd, exact zoals deze hieronder:
full
 
Ja de R11, ook leuke auto's ja :t

Mijn moeder heeft ooit nog een R9 gehad, vond ik ook een leuk autootje, en nog eerder een R4. Daar deden we een krantenronde mee, tot enkele maanden na het afvallen van de kofferklep, want de jaarlijkse technische keuring (APK bij jullie) zonder kofferklep zagen mijn mamie em papie niet zitten, en de R4 werd voor een appel en een ei aan een boer verkocht, die de auto nog jaren gebruikt heeft om van en naar het veld te rijden ... zonder nummerplaat (niet ingeschreven dus :X ).

Renault heeft tijdelijk aan een reïncarnatie van de R4 gedacht, en van mij mag die er komen!
full

Als die er in dat uiterlijk zou komen, wat mijns inziens erg gelijk is, zou het de beste reincarnatie zijn in de autowereld. De enige ietwat gelijkaardige reïncarnatie opmdit moment vind ik de Fiat 500, maar ik denk dat als deze R4 zo weer op de markt gesmeten zou worden, er toch veel liefhebbers van Franse old timers een nostalgisch traantje zouden laten *D
 
Zolang de reïncarnatie net zo zwaar, veiliger, en niet groter is dan het origineel. Bij de Fiat 500 hebben ze een panda chassis gebruikt en die is toch groter dan de originele cinquecento.

Alhoewel de oude panda 4x4 naar mijn mening nog steeds de beste offroad is en het een mooie koekblik blijft.
 
Zolang de reïncarnatie net zo zwaar, veiliger, en niet groter is dan het origineel. Bij de Fiat 500 hebben ze een panda chassis gebruikt en die is toch groter dan de originele cinquecento.

Alhoewel de oude panda 4x4 naar mijn mening nog steeds de beste offroad is en het een mooie koekblik blijft.
:^
Vooral veiliger, en met de moderne(re) technologieën erin, maar ook een "economy" uitvoering, zodat er een goed betaalbare maar goede auto voor handen is.

Dat de reïncarnatie groter zou zijn dan de originele vind ik niet zo erg, maar idd niet te veel, anders gaat de vergelijking mank.

De Fiat 500 en de Mini zijn overmaats vergeleken met hun voorvader.

En in de New Beetle van VW is dan wel een kever te herkennen, maar buiten wat ronde vormen is er totaal geen stijl en design aan te zien ...

In de afbeelding van die R4 weet ik niet of beide afbeeldingen op dezelfde schaal zijn uitgetekend, maar indien wel, dan is de vermeerdering in grootte niet te veel.

Maar ik vermoed dat het project "R4 reïncarnatie" al lang ergens in de onderste schuif ligt ...

... jammer '(

Bij Citroën had ik gehoopt dat er ooit een échte DS reïncarnatie zou gekomen zijn. De termen DS op de speciale 3, 4 en 5 reeksen (voordat DS een apart merk binnen de PSA werd), zijn in mijn ogen gewoon een misbruik B|
Maar Citroën heeft al helemaal bewezen totaal niet te kunnen reïncarneren. Ten eerste door de te termen DS te gebruiken als symbool voor hun aparte design, die je niet bepaald terug vind op de modellen met die term, en geen idee hoe je in de eerste C3 (en met name de C3 pluriël) een geitje (2CV6, of eendje zoals bij jullie) kunt zien. De C6 moest de reïncarnatie van de CX worden ... een beetje is het wel zo, een héél klein beetje ...
 
Wat mij betreft mogen ze de 4 wel weer exact zo maken als hij was (maar dan wel technisch beter, dikker plaatwerk en voorzien van de moderne veiligheids-systemen). Dat zou echt nostalgisch reïncarneren zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan