Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onlangs gezien: een politiebusje dat een kruispunt met verkeerslichten naderde, zette zijn zwaailichten en sirene aan, reed het kruispunt over en zette alles toen weer uit. Dat waren duidelijk agenten die geen zin hadden om te wachten voor rood.
Op zich, als ze daarvóór konden doorrijden en het risico op conflicten laag was, snap ik dat wel.

Het punt van vanochtend was dat ik denk dat die twee zwarte auto's sneller door hadden kunnen rijden als ze gewoon meegereden waren met het verkeer zonder blauw blauw en tutaa, want nu ging iedereen vóór ze op de rem om aan de kant te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Van de week kwam ik het volgende tegen. Ik reed op de linkerbaan, rechterbaan was druk en snelheid daar 20km/h onder de max. Het was tegen de avond en ik keek in mijn spiegel, zie in de schemer een beste hoeveelheid blauwe zwaailichten achter mij, dacht aan ambulance of brandweer. Dus ik voeg natuurlijk snel in op de trage rechterbaan om plaats te maken, krappe plek tussen 2 bestelbussen in maar okey. Dus ik rij daar, maar die blauwe zwaailichten halen maar niet in.
Ik volg de zwaailichten via mijn spiegel. Mondjesmaat komt het dichterbij. Ik denk nog bij mijzelf "die hebben blijkbaar nou ook weer niet zoveel haast"
Is het eindelijk dichtbij genoeg om te zien wat voor hulpdienst het is, is het een fucking vrachtwagen met blauwe zwaailichten die met 80km/h over de snelweg scheurt....
nee jha das de AT hun mercedes was kapot :+ :+ :+ :+
 
Of wel haast en prio 1 ritje, maar 's avonds of zwaailicht en sirene niet constant nodig. Als het niet nodig is zetten ze hem niet aan. Daarnaast schijn je knettergek te worden van dat gejank om je heen.

En als extra bonus: politieauto's zitten stampvol met dataloggers etc. Je kunt niet zomaar even een sirene aan zetten zonder dat je op je donder krijgt van de baas.
Nu je het zegt moet ik mijn bericht corrigeren: ze gebruikten alleen het zwaailicht, niet de sirene. Toch is dit het soort gedrag dat het gezag van de politie ondermijnt omdat het de suggestie wekt dat de agenten hun persoonlijke belang dienen (warme kroketjes en zo, je kent dat wel ...).
 
Laatst bewerkt:
Nu je het zegt moet ik mijn bericht corrigeren: ze gebruikten alleen het zwaailicht, niet de sirene. Toch is dit het soort gedrag dat het gezag van de politie ondermijnt omdat het de suggestie wekt dat de agenten hun persoonlijke belang dienen (warme kroketjes en zo, je kent dat wel ...).

Tja, het zegt ook wat over je eigen kijk op dingen..... '(

Geeft niks hoor. Hele volksstammen oordelen zonder de feiten te kennen/kennis van zaken te hebben. :Y
 
Laatst bewerkt:
Nu je het zegt moet ik mijn bericht corrigeren: ze gebruikten alleen het zwaailicht, niet de sirene. Toch is dit het soort gedrag dat het gezag van de politie ondermijnt omdat het de suggestie wekt dat de agenten hun persoonlijke belang dienen (warme kroketjes en zo, je kent dat wel ...).

Gebeurde vroeger ook wel eens. Maar tegenwoordig komen ze er niet zomaar mee weg. Ze worden gauw genoeg op de vingers getikt als ze wat verkeerd doen met die knopjes.
 
Onlangs gezien: een politiebusje dat een kruispunt met verkeerslichten naderde, zette zijn zwaailichten en sirene aan, reed het kruispunt over en zette alles toen weer uit. Dat waren duidelijk agenten die geen zin hadden om te wachten voor rood.

In veel gevallen zijn ze dan op weg naar een melding waar het niet handig is als ze met toeters en bellen aan komen zetten. Een inbraak bijvoorbeeld, die nog gaande is.
 
Oh ja en die keer dat ik ze loeihard door R'dam zag rijden (met zwaailicht over twee kruispunten) over de Dorpsweg om 200 m verder op af te slaan naar.... de Shoarma tent (nog een slechte ook), toen ik er langs kwam namen de heren net plaats.
En nee er was geen overval op de Shoarmatent..
Het excuus is dan altijd dat ze inmiddels bericht hadden gekregen dat het niet meer nodig was. :+
 
Oh ja en die keer dat ik ze loeihard door R'dam zag rijden (met zwaailicht over twee kruispunten) over de Dorpsweg om 200 m verder op af te slaan naar.... de Shoarma tent (nog een slechte ook), toen ik er langs kwam namen de heren net plaats.
En nee er was geen overval op de Shoarmatent..
Het excuus is dan altijd dat ze inmiddels bericht hadden gekregen dat het niet meer nodig was. :+
Het zijn ook maar gewone jongens en meiden. Je wordt geen beter mens als je een uniform aan krijgt '(
 
Oh ja en die keer dat ik ze loeihard door R'dam zag rijden (met zwaailicht over twee kruispunten) over de Dorpsweg om 200 m verder op af te slaan naar.... de Shoarma tent (nog een slechte ook), toen ik er langs kwam namen de heren net plaats.
En nee er was geen overval op de Shoarmatent..
Het excuus is dan altijd dat ze inmiddels bericht hadden gekregen dat het niet meer nodig was. :+


Misschien een dringend gesprek B| ...................over de bestelling,kan de vorige keer fout gegaan zijn :+
 
Zelfs al hebben ze een prio1 dan nog is er geen excuus om pas een meter voor de kruising de toeters en bellen aan te zetten zodat je ze alleen nog kan ontwijken door vol in de ankers te gaan en een uitwijkmanoeuvre moet maken. Ik heb dit in Rotterdam al meerdere keren met het koekblik meegemaakt.

Hiermee creëren ze opnieuw een prio1 als het mis gaat. Het is verder ook niet goed voor het vertrouwen en de professionaliteit die men dient uit te stralen.
 
Ging ik eens lekker doortrekken om een vrij stukje, 6de versnelling vanaf 4000 toeren schieten ze omhoog zonder snelheid te krijgen.
Geloof dat ik de koppeling heb verbrand |( |(
Maar bij nader inzien is dit toch wel raar, in de 1ste tot 5de slipt ie helemaal niet, maar in de 6de wel. Is het toch een kwestie van afstellen :?
 
Ik de hoogste versnelling slipt hij als eerste door als de koppeling versleten is.
Dus ik gok dat je conclusie juist is dat de koppeling is gaan hemelen.
 
Ik de hoogste versnelling slipt hij als eerste door als de koppeling versleten is.
Dus ik gok dat je conclusie juist is dat de koppeling is gaan hemelen.

Brrr... ik hoop van niet ;(
Ondertussen ook wel weer de koppelingskabel afgesteld, zal morgen wel zien of het iets uitmaakt -O-
 
Brrr... ik hoop van niet ;(
Ondertussen ook wel weer de koppelingskabel afgesteld, zal morgen wel zien of het iets uitmaakt -O-

Als het wat uitmaakt, dan heeft hij niet helemaal goed gestaan.
Dat is op zich al niet bevorderlijk voor de koppeling.

De kabel kan ook slecht worden zodat hij wat blijft hangen. Daar moet je ook niet mee doorrijden want dan is je koppeling ook zo weg.
 
Als het wat uitmaakt, dan heeft hij niet helemaal goed gestaan.
Dat is op zich al niet bevorderlijk voor de koppeling.

De kabel kan ook slecht worden zodat hij wat blijft hangen. Daar moet je ook niet mee doorrijden want dan is je koppeling ook zo weg.

Dat is inderdaad juist. Zou me wel echt verbazen dat m'n koppeling het dan maar 14000km volhoudt zonder "wheelie attempts" en weetikveelwat voor een gekke toeren.
Ik hoop toch dat het gewoon slechte afstelling is... Nieuwe koppelingsplaten kosten ongeveer 80€, met werkuren zou ik denken aan een 280€ voor vervanging incl. olie en filter.
 
^ nieuwe kabel kan ook wonderen doen. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Slecht lopende kabel was het probleem.
 
Vanmiddag A1 naar huis,erg druk,dus file filteren.

Voor mij,ik denk een yamaha (stond op de koffer),had alarm lichten aan,hij deed ze boven de 100 km/h pas uit als het een stukje weer wel door reed,spijt me,maar stik iritant die knippers aan.

Had ook een kudde koffers achterop. Hij stond vaak te wachten,omdat hij dacht dat het niet paste,of het paste echt niet. Al paar keer geprobeerd te passeren,maar lukt niet, hij geeft echt geen ruimte.
Na een paar keer ff baantje naar rechts,en een paar auto's tussen 1e en 2e baan voorbij ipv tussen 2e en 3e,ja ik weet het.......... maar was hem wel kwijt.

Dat je met koffers rijdt,best,maar als je door hebt dat achter je wel past,en jij niet,geef dan ff ruimte of laat die koffers thuis als je er niet mee kan rijden
 
Of wel haast en prio 1 ritje, maar 's avonds of zwaailicht en sirene niet constant nodig. Als het niet nodig is zetten ze hem niet aan. Daarnaast schijn je knettergek te worden van dat gejank om je heen.

En als extra bonus: politieauto's zitten stampvol met dataloggers etc. Je kunt niet zomaar even een sirene aan zetten zonder dat je op je donder krijgt van de baas.

Je krijgt van je baas nog veel meer op je kop als je op die manier met O&G om gaat.
O&G = optisch + geluid, zwaailicht en sirene.

Bij een spoedrit, dus prio 1, gaat O&G aan of uit. Af en toe even aan is not done. Op het moment dat het O&G uit is heb je (uitsluitend politie ) wel nog een volledige ontheffing van het RVV maar je bent dan geen vooorrangsvoertuig en men hoeft je niet voor te laten gaan.

Nachtrust, daar wil een bestuurder van een voorrangsvoertuig best rekening mee houden, maar als er ook maar iets gebeurd snijdt hij zichzelf daarmee in de vingers. Hij bestuurd dan domweg geen voorrangsvoertuig en kan daar ook de rechten niet aan ontlenen. Bij een aanrijding zou dat grote gevolgen voor de bestuurder kunnen hebben.

Knettergek word je er ook niet meer van tegenwoordig hoor :+
10 jaar geleden zaten de sirene's nog op het dak van de auto's. Dan gilden die dus op 20 cm van je oor. Arbotechnisch vond men dat niet verantwoord. De sirenes zitten tegenwoordig achter de grille. De inzittenden horen er nu veel minder van. Helaas de rest van de weggebruikers ook.
Op de motor heb je er ook wel last van bij bv lange begeleidingen, maar de gehoorbescherming die je dan sowieso graag draagt helpt ook tegen dat lawaai ;)
 
Vandaag bij thuis vertrekken in de ochtend (05:00u), merk ik dat mijn achterlicht niet werkt.


Zo gezegd zo gedaan. Kom aan en ga naar binnen ... hoezo geen afzonderlijke lampjes meer te koop??? O ja, toch wel, maar die hangen achter de kassa, achter het kogelwerend glas (ja, ze gaan hier een roofoverval plegen voor enkele gloeilampjes ... alhoewel, met de bende van Nijvel zou het me niet verbaast hebben ...). Maar goed, ik vraag een 21/5W lampje. Oei, die blijken op te zijn. Ook nergens in de stock of zo mijnheer? Nee, helemaal niets ...

Je kan er grappen over maken, maar het is gewoon triest dat het nodig is '(

Bovendien, als B dezelfde wetgeving aanhoudt als NL, dan zijn tankstations wettelijk verplicht om tussen 21.00 en 06.00/07.00 hun personeel te beschermen middels zo'n glazen scheidingswand. Of jij of zij dat nu belachelijk vinden of niet ;)
 
Onlangs gezien: een politiebusje dat een kruispunt met verkeerslichten naderde, zette zijn zwaailichten en sirene aan, reed het kruispunt over en zette alles toen weer uit. Dat waren duidelijk agenten die geen zin hadden om te wachten voor rood.

Geen zin ? Of vanwege hun werkzaamheden op dat moment geen tijd ?


Zij hebben geen zwaailicht en sirene nodig om door rood te rijden, daar hebben ze al vrijstelling voor, ook zonder "O&G"





Nu je het zegt moet ik mijn bericht corrigeren: ze gebruikten alleen het zwaailicht, niet de sirene. Toch is dit het soort gedrag dat het gezag van de politie ondermijnt omdat het de suggestie wekt dat de agenten hun persoonlijke belang dienen (warme kroketjes en zo, je kent dat wel ...).

Zoals gezegd, dat mag hij al zonder zwaailicht en/of sirene.

De enige die dus een suggestie wekt die 'het gezag' van de politie ondermijnt .... ben jij ! ;)







Oh ja en die keer dat ik ze loeihard door R'dam zag rijden (met zwaailicht over twee kruispunten) over de Dorpsweg om 200 m verder op af te slaan naar.... de Shoarma tent (nog een slechte ook), toen ik er langs kwam namen de heren net plaats.
En nee er was geen overval op de Shoarmatent..
Het excuus is dan altijd dat ze inmiddels bericht hadden gekregen dat het niet meer nodig was. :+

Dit verhaal is onmogelijk !











Politieagenten eten nogal eens een snelle hap, gehaald of op locatie.
Die weten hun plekjes dus wel te vinden,( handig om te onthouden in een vreemde stad ;) ) die zouden nooit bij een slechte shoarma plaats nemen :N :+





Het zijn ook maar gewone jongens en meiden. Je wordt geen beter mens als je een uniform aan krijgt '(

Zeker niet, dan zouden heel wat problemen vrij eenvoudig opgelost kunnen worden O-)

( het hoeft niet per sé een politie uniform te zijn he ? Ik ontwerp wel wat :+ )







Misschien een dringend gesprek B| ...................over de bestelling,kan de vorige keer fout gegaan zijn :+

HHmm... legitieme reden :+
 
Laatst bewerkt:
:W
zooo iemand moest even 17 berichten multi-quoten om alles weer recht te zetten! :X

Maar wat ik vandaag meegemaakt heb!?!
14 auto's waarin de bestuurder aan het appen was.
19 auto's met defecte verlichting
1 auto zelfs zonder zn lampen aan terwijl het alweer donker was
8 auto's die onnodig gingen remmen
471 auto's die onnodig links bleven rijden
daarna nog 763 auto's die vergaten naar rechts te gaan terwijl het wel kon
en één motor die ze bijna allemaal rechts inhaalde O-)
2 auto's die door rood reden
3 auto's die met 80 gingen invoegen op een 130km weg
41 auto's die geen richting aangaven bij verlaten rotonde
1 politieauto met zwaailicht maar zonder sirene (VOA busje)
2 auto's die zonder te kijken of richting aan te geven even mijn baan op kwamen schuiven
1 auto die zn spiegels nog ingeklapt had zitten :?
en 2 auto's met pech langs de weg.
En dan op de terugweg nog regen ook.

Nou niets meegemaakt vandaag dus, doorsnee donderdag. -O- :+

(en highking een smiley betekent dat je me niet helemaal serieus moet nemen, wat sowieso verstandig is)
 
Laatst bewerkt:
Je kan er grappen over maken, maar het is gewoon triest dat het nodig is '(

Bovendien, als B dezelfde wetgeving aanhoudt als NL, dan zijn tankstations wettelijk verplicht om tussen 21.00 en 06.00/07.00 hun personeel te beschermen middels zo'n glazen scheidingswand. Of jij of zij dat nu belachelijk vinden of niet ;)

Het ging niet over het nut van de glazen wand, maar waarom producten met een relatief lage waarde daar achter moeten hangen. In plaats van in de winkel bij de rest van de lampen.
 
(en highking een smiley betekent dat je me niet helemaal serieus moet nemen, wat sowieso verstandig is)
OK. Hij viel even goed verkeerd omdat ik nog in de stress zat van een voor mij levensbedreigende situatie. Dan verdwijnt mijn gevoel voor humor.
 
:W
zooo iemand moest even 17 berichten multi-quoten om alles weer recht te zetten! :X

Maar wat ik vandaag meegemaakt heb!?!
14 auto's waarin de bestuurder aan het appen was.
19 auto's met defecte verlichting
1 auto zelfs zonder zn lampen aan terwijl het alweer donker was
8 auto's die onnodig gingen remmen
471 auto's die onnodig links bleven rijden
daarna nog 763 auto's die vergaten naar rechts te gaan terwijl het wel kon
en één motor die ze bijna allemaal rechts inhaalde O-)
2 auto's die door rood reden
3 auto's die met 80 gingen invoegen op een 130km weg
41 auto's die geen richting aangaven bij verlaten rotonde
1 politieauto met zwaailicht maar zonder sirene (VOA busje)
2 auto's die zonder te kijken of richting aan te geven even mijn baan op kwamen schuiven
1 auto die zn spiegels nog ingeklapt had zitten :?
en 2 auto's met pech langs de weg.
En dan op de terugweg nog regen ook.

Nou niets meegemaakt vandaag dus, doorsnee donderdag. -O- :+

(en highking een smiley betekent dat je me niet helemaal serieus moet nemen, wat sowieso verstandig is)

Klinkt ongeveer hetzelfde als een dagje bij mij op de weg. Rijdt jij ook A27/A2? :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan