H2SX?

Nou.... doe mij dan toch maar de Z1000SX :] Deze kuip vind ik nou niet echt mooi.
:^

Ik vind die H2(R) zo'n lelijk ding. Indrukwekkend en vast functioneel als die gaten en vleugels, maar mooi is toch echt anders.

Terwijl de Z serie 1 van de mooiere naked series is vind ik.

Ik snap best dat ze meer met die H2 trend willen, maar dat uiterlijk mogen ze best achterwege laten.

Z1000(s) met supercharger ofzo zie ik wel een doelgroep voor. :Y (al ben ik die doelgroep vast in mn uppie)
 
Laatst bewerkt:
Er zit wel een kettingaandrijving op.
Nou en, dat heeft de KTM ook, soms is het tijd om concessies te doen... daarbij: ketting smeren is hooguit een paar minuutjes werk, en [wijsneusmodus aan] geeft mooi de gelegenheid om de hele motor even snel te inspecteren [/wijsneusmodus uit]
 
Nou en, dat heeft de KTM ook, soms is het tijd om concessies te doen... daarbij: ketting smeren is hooguit een paar minuutjes werk, en [wijsneusmodus aan] geeft mooi de gelegenheid om de hele motor even snel te inspecteren [/wijsneusmodus uit]
Ik houd niet van cardanaandrijving, maar de vergelijking met cardanmotoren gaat mank, die worden door een ander publiek gekocht.
 
Nee hoor, is er nog gewoon voor 2018:
https://www.kawasaki.nl/nl/products...38WlAJDF0NXF0LW1BbXF5QWFFRW1kMWFALXV1dW1sKDQo

Denk dat de H2SX tussen de Z1000SX en ZZR1400 komt: iets minder toer dan de Z1000SX, iets minder sportief dan de ZZR1400?
Qua prijs zal ie wel boven beide uitkomen :P
Hij is er nog wel, maar is uitlopend.
Door de nieuwe emissienormen (waar hij niet aan voldoet) wordt hij uit het programma genomen. Maar zolang de importeur nog voorraad heeft mogen ze verkocht worden (ik meen tot eind 2019).
 
Hij voldoet wel aan de emissienormen. Volgens de Kawa site:
"Een technisch hoogstandje is het feit dat de prestaties op hetzelfde hoge niveau zijn
gehouden (210pk met RAM air) en dat de motor nu nog steeds aan de strenge Euro4
normen weet te voldoen."
Ik zie alleen geen euro4 reflector op de voorvork. Misschien dat ie er daarom uit moet? :+
 
Dit is de nieuwe beste beginnersmotorfiets voor mensen die vermogen zoeken. Nog beter dan een Hayabusa. Wel is het jammer dat de H2 SX een tankinhoud van maar 19L heeft, daar doe je niet veel touring mee!
 
Vanmiddag maar een aanbetaling gedaan bij de dealer :)

Al jaren vraag ik me af of er leven na de zzr1400 is. Ik heb dat leven nu gevonden.
 
Jawel.
Je bent er zo!
_O- Precies, en het blijft een hobby, dat touring, dus al te lang moet dat allemaal niet duren. Overigens claimed Kawasaki dat de H2SX uitzonderlijk zuinig is, ben benieuwd wat ze daaronder verstaan.

Ik wacht nog even met de aanbetaling: eerst rijden en zien of het een beetje leuk wil sturen i.p.v. stoomlocomotiefsensatie (alleen hard rechtuit). Geeft ook wat tijd om te beslissen welke fiets het veld moet ruimen: FJR (praktisch wolfje in schaapskostuum) of KTM (knotsgek dus leuk).
 
Ik houd niet van cardanaandrijving, maar de vergelijking met cardanmotoren gaat mank, die worden door een ander publiek gekocht.
Moderne cardanfiets proberen, merk je namelijk niets meer van ;) :+

Maar goed, ik denk dat RushLane gewoon een beetje van het padje was toen ze verwees naar GTL-en en GoldWings als concurrenten van de H2SX, dus gaf ik aan niet te geloven in die vergelijking. Evenmin geloof ik dat cardanfietsen in algemene zin door "een ander publiek" gekocht worden, want ik zou niet weten wat voor publiek dat is, ook al omdat er nogal wat uiteenlopende cardanfietsen te koop zijn. Ik "versleet" o.a. 6 FJR-en, althans met de 6e bezig, en die dingen kocht ik niet vanwege de cardan...
 
Moderne cardanfiets proberen, merk je namelijk niets meer van ;) :+

Maar goed, ik denk dat RushLane gewoon een beetje van het padje was toen ze verwees naar GTL-en en GoldWings als concurrenten van de H2SX, dus gaf ik aan niet te geloven in die vergelijking. Evenmin geloof ik dat cardanfietsen in algemene zin door "een ander publiek" gekocht worden, want ik zou niet weten wat voor publiek dat is, ook al omdat er nogal wat uiteenlopende cardanfietsen te koop zijn. Ik "versleet" o.a. 6 FJR-en, althans met de 6e bezig, en die dingen kocht ik niet vanwege de cardan...
Ik rij bijna elke dag op klantmotoren.
En inderdaad merk je weinig van moderne cardans, en dat is dus precies wat ik er op tegen heb.
Ik hou juist van het in de ketting klimmen wat een kettingaangedreven motor doet. Cardan is saai en zwaar.
 
De kuip van de zzr1400 vind ik dan eigenlijk wel 1 van de mooiere.
:^

Ik vind de ZZR1400 vele malen mooier dan de Hayabusa.
Maar qua zithouding vind ik mijn weg niet op de ZZR, terwijl ik heel goed zit op de Busa.

Over het rijden ermee mag ik dan weer niet oordelen, heb met nog geen van beiden gereden.
 
weet jij wat die gaat kosten? weet jij toevallig ook wat de eindoverbrenging (tandwielverhouding) is?

De SE kost iets minder dan 25.000. De 'gewone' weet ik niet. Nog minderder :P

Meteen al tuningsplannen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan