Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja de R11, ook leuke auto's ja :t

Mijn moeder heeft ooit nog een R9 gehad, vond ik ook een leuk autootje, en nog eerder een R4. Daar deden we een krantenronde mee, tot enkele maanden na het afvallen van de kofferklep, want de jaarlijkse technische keuring (APK bij jullie) zonder kofferklep zagen mijn mamie em papie niet zitten, en de R4 werd voor een appel en een ei aan een boer verkocht, die de auto nog jaren gebruikt heeft om van en naar het veld te rijden ... zonder nummerplaat (niet ingeschreven dus :X ).

Renault heeft tijdelijk aan een reïncarnatie van de R4 gedacht, en van mij mag die er komen!
[afbeelding]
Als die er in dat uiterlijk zou komen, wat mijns inziens erg gelijk is, zou het de beste reincarnatie zijn in de autowereld. De enige ietwat gelijkaardige reïncarnatie opmdit moment vind ik de Fiat 500, maar ik denk dat als deze R4 zo weer op de markt gesmeten zou worden, er toch veel liefhebbers van Franse old timers een nostalgisch traantje zouden laten *D
Leuk, die R4 stamt uit de tijd dat mijn ouders niet veel geld hadden maar wel ieder jaar een nieuwe auto kochten.
Met de vierde deden ze dan maar een keer drie jaar om door te sparen voor iets anders en prompt vielen de gaten in de bodem. _O-

Blijft wel nostalgie zo'n ding, wat afgereden van Nl naar Frankrijk.
Soms wel bang op de achterband, bij windkracht zes trok de motor en het koetswerk het niet helemaal. _O-
En als er geen straatverlichting was dan reed je letterlijk in het donker zo slecht waren de koplampen.

Ik dacht dat Renault ook eens verklaard heeft dat de R4 geen echte Renault was. :?
De R9 en R11 hadden wij later ook.. Fuego was mijn jeugd droom..R11 vond ik ook al sportief..
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik een gsx600F ophalen uit 94 , deze fiets gaat dienen als woon werk verkeer naast de R6(had ook een trackday in m`n hoofd zitten maar weet niet of deze daar geschikt voor is).
De R6 is er voor gemaakt. 8-)

Maar een frisse GSX600F (olie, banden en vering) zal ook wel lol geven. ;) (DKP kom er maar in met de pics.. ) :+
 
Laatst bewerkt:
De R6 is er voor gemaakt. 8-)

Maar een frisse GSX600F (olie, banden en vering) zal ook wel lol geven. ;) (DKP kom er maar in met de pics.. ) :+
U vraagt, wij draaien!
naar het schijnt wordt deze uitdrukking ook gebruik ivm steekschoppen :+
full

full

full
 
U vraagt, wij draaien!
naar het schijnt wordt deze uitdrukking ook gebruik ivm steekschoppen :+
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die laatste twee plaatjes is zoiets als: zoek de vijf verschillen! :+ :t
Ja, die was ook heel mooi.

Maar de meest sportieve Renault die ik ooit af en toe mocht rijden was de Über-Renault:

[afbeelding]

Manoman, wat een bak, en een enorme nekkentrekker! :}
Alpine was/is natuurlijk wel een hele andere league. :Y

Maar die kwam ik als peuter dan weer niet tegen achter het raampje van de achterbank. :+
Die kende ik pas later..
 
Weet iemand van jullie wat de maat van de de 4 bouten in de kroonplaat is? Ik wil even een RAM-mount voor een navigatiebevestiging kopen die met zo'n bolletje hierop te bevestigen is.

Ik heb al in de wpl.manual gekeken maar daar staat niets. Is het M6 of M8? Het gaat om onderstaande boutjes:
full
 
Had ik nog niet, maar nu wel. Staat ook niks bij. Alleen "Bolt".

Wel dank voor de site, mooi om onderdelen terug te zoeken! :t
Ik kende die site nog niet.
Ik houd ook enorm van die site :Y

Handig om onderdelen nummers op te zoeken, en een prijsindicatie te hebben, maar ook om een idee te krijgen hoe iets in elkaar zit :t

Idd wel een minpuntje, bij bouten staat er geen maat bij -O-
 
Whoohoo! Het laatste rolletje werkt blijkbaar ook nog *O*

Gisteren op 10005 km geëindigt. zag hem naar 10.000 springen op een rotonde en dacht.. ja eh dat wordt ff geen foto :P
 
Mijn ervaring is dat bij 'oudere' voertuigen de gekste dingen stuk gaan/zijn.
Zo kan ik bijvoorbeeld bij de 33 de dagteller niet resetten, dan loopt het hele mechaniek (van de dagteller, niet de lange teller) vast en moet die eerst naar 0 geholpen worden door bij elke 4 op de hectometerteller op het knopje te drukken. Pas als de 2e rol voorbij 9 is begint het hele zaakje weer te lopen.
 
Ik moest meteen aan DKP denken.

Hoe zorg je ervoor dat je zo zuinig mogelijk rijdt en op het laatst mogelijk moment gaat tanken?

Juist, als je de tank in kan kijken!

Het internet dua afspeuren en ik kwam tegen dat er wel benzinetanken bestaan van Pyrex glas dat helaas niet zo veilig is als een metaal dat indeukt. Dan maar kijken of er iets anders wat doorzichtig is in plaats van glas.

Gevonden. Doorzichtig aluminium dat zelfs kogelwerend is.

Helaas nog niet bestaand voor andere dingen dan wat op hun website vermeld staat, maar het zou wel tof zijn om je benzine te zien klotsen. :+
 
Ik moest meteen aan DKP denken.

Hoe zorg je ervoor dat je zo zuinig mogelijk rijdt en op het laatst mogelijk moment gaat tanken?

Juist, als je de tank in kan kijken!

Het internet dua afspeuren en ik kwam tegen dat er wel benzinetanken bestaan van Pyrex glas dat helaas niet zo veilig is als een metaal dat indeukt. Dan maar kijken of er iets anders wat doorzichtig is in plaats van glas.

Gevonden. Doorzichtig aluminium dat zelfs kogelwerend is.

Helaas nog niet bestaand voor andere dingen dan wat op hun website vermeld staat, maar het zou wel tof zijn om je benzine te zien klotsen. :+
Ik heb er lang aan gedacht iemand te zoeken die mijn tank kan vergroten. Uitrekken naar boven toe. Dus eigenlijk hetzelfde model, maar uitgerokken in opwaartse zin, zo dat het de plaats van een tanktas inneemt. Een tanktas kan dan wel niet meer, maar heb daar ook geen behoefte aan. Een inhoud van 32L is mijn (droom)doel :9
Maar met ongeveer 27,5L (is al veel haalbaarder) zou ik ook al super tevreden zijn. Dan kan je zelfs in de winter en bij sportiever rijden vlot over de 500km heen :]

Maar het moet mooi gedaan kunnen worden, lasnaden (zo goed als) weggewerkt, en geen lelijke hoeken, maar bij de tank en het model passende rondingen.

Doorzichtig zou leuk zijn idd 8-)
Maar een stukje aan de bovenkant (een kijkglaasje van pakweg 5cm doorsnee) en een inwendig lichtje dat je enkele sec laat branden dmv een drukknopje zou ook al leuk zijn :t

Echt man ... hebt gij een speciale gave of zo? Gij weet gewoon wat ik wil! _O-
 
Ja, die was ook heel mooi.

Maar de meest sportieve Renault die ik ooit af en toe mocht rijden was de Über-Renault:

[afbeelding]

Manoman, wat een bak, en een enorme nekkentrekker! :}
Beestig he! Die Renault Alpine!!!

De ouders van een klasgenoot van mij lang geleden hebben ooit een Fuego gehad.
De moeder droomde van Porsche, en zij noemde dit "ne Franse Porsche" :P
En die konden ze betalen :+
Het was een coupe, met een gigantische glazen achterklep, wat idd, met voldoemde fantasie op een bepaalde Porsche van die tijd leek ...
Ze hebben er 17 jaar lang mee gereden! :}
 
Ik heb er lang aan gedacht iemand te zoeken die mijn tank kan vergroten. Uitrekken naar boven toe. Dus eigenlijk hetzelfde model, maar uitgerokken in opwaartse zin, zo dat het de plaats van een tanktas inneemt. Een tanktas kan dan wel niet meer, maar heb daar ook geen behoefte aan. Een inhoud van 32L is mijn (droom)doel :9
Maar met ongeveer 27,5L (is al veel haalbaarder) zou ik ook al super tevreden zijn. Dan kan je zelfs in de winter en bij sportiever rijden vlot over de 500km heen :]

Maar het moet mooi gedaan kunnen worden, lasnaden (zo goed als) weggewerkt, en geen lelijke hoeken, maar bij de tank en het model passende rondingen.

Doorzichtig zou leuk zijn idd 8-)
Maar een stukje aan de bovenkant (een kijkglaasje van pakweg 5cm doorsnee) en een inwendig lichtje dat je enkele sec laat branden dmv een drukknopje zou ook al leuk zijn :t

Echt man ... hebt gij een speciale gave of zo? Gij weet gewoon wat ik wil! _O-

Grotere tank is ook wel een idee inderdaad. Maar vrij zicht hebben ovrr hoeveel er nog in zit is ook wel aangenaam. Wie weet kan het allebeide samen.

Ik ga meteen Aftermarket opzoeken.
 
Grotere tank is ook wel een idee inderdaad. Maar vrij zicht hebben ovrr hoeveel er nog in zit is ook wel aangenaam. Wie weet kan het allebeide samen.

Ik ga meteen Aftermarket opzoeken.
Mammout tank
probeer verschillende schrijfwijzes in google ;)

Edit: zelf even gegoogeld, maar kom enkel op leger tanks uit. Ik meen nochttans ooit de term mammout tanks te hebben gehoord/gelezen ivm after market grotere benzine tanks voor (sommige) motoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Start motor is het zelfde voor alle 1250 blokken, kost nieuw helaas €600,- bij Suzuki.
Jawadde ... dat is prijzig :o

Best tweedehands zoeken dan ;)
Dan moet je er ook voor betalen, maar zal toch pakken minder zijn ;)

En idd, ondanks hier in dit topic alles wat maar GSX F is, origineel of verbouwd, zijn hier op dit moment geen 1250's actief, en de 650's ook niet erg.
Die hebben idd een eigen topic: Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4
Je kan je vraag daar ook eens stellen uiteraard ;)

Maar je blijft hier ook steeds welkom hoor :t

Edit: idd ... lekker duur ... Suzuki GSX1250FA 2011 (L1) USA (E03) STARTING MOTOR - buy original STARTING MOTOR spares online
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan