KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Heeft iemand van jullie ervaring met de Avon Trailrider band? (opvolger van de Distanzia)
 
Sinds kort trots in het bezit van een 690 enduro r uit 2010, 23k km. Zag daar geen eigen topic voor dus vandaar dat ik hier terecht kom. Het rijdt super, lekker veel vermogen in verhouding tot het gewicht. Het frequentere onderhoud wil ik er zelf aan doen. Waar bestellen jullie de olie en oliefilters en andere onderdelen? Bij de ktm-shop kom ik uit op 90 euro voor 2 liter motorex en de 2 oliefilters, lijkt mij best veel. Is er nog ander relatief makkelijk onderhoud wat ik gelijk mee kan pakken als ik toch bezig ben met vervangen van olie en oliefilter? De vorige eigenaar kom hier niet zo veel over vertellen
 
Sowieso ff het benzinefiltertje in je tank meepakken. Als je daarop zoekt binnen dit forum moet je daar genoeg over vinden
 
Sinds kort trots in het bezit van een 690 enduro r uit 2010, 23k km. Zag daar geen eigen topic voor dus vandaar dat ik hier terecht kom. Het rijdt super, lekker veel vermogen in verhouding tot het gewicht. Het frequentere onderhoud wil ik er zelf aan doen. Waar bestellen jullie de olie en oliefilters en andere onderdelen? Bij de ktm-shop kom ik uit op 90 euro voor 2 liter motorex en de 2 oliefilters, lijkt mij best veel. Is er nog ander relatief makkelijk onderhoud wat ik gelijk mee kan pakken als ik toch bezig ben met vervangen van olie en oliefilter? De vorige eigenaar kom hier niet zo veel over vertellen
Olie en filters kan je gewoon bij een automaterialen zaak kopen, incl. het benzine filter wat in de tank zit.
Benzine- en lucht-filter alleen van het merk Mahle. voor de 2 oliefilters gebruik ik MANN filters.
 
Met het verschijnen van de 790 Duke en Enduro zullen toch wel meer sm(c) bezitters nieuwsgierig zijn of er een sm versie van komt. Wat mij verbaast is dat op de KTM site de rubriek SM helemaal verdwenen is bij het motorenoverzicht.
Dus geen SM's meer bij KTM?
Weet iemand meer?
 
Wat mij verbaast is dat op de KTM site de rubriek SM helemaal verdwenen is bij het motorenoverzicht.
Dus geen SM's meer bij KTM?
Weet iemand meer?

Denk dat ze de supermotolijn alleen bij Husqvarna gaan voortzetten en dat KTM zich meer op straat/cross/enduro gaat richten.
 
Jup, de SM modellen gaan verder bij Husqvarna onder de 701. Ik las ook ergens dat de 790 Duke een prijskaartje had van €9500. Is zonder btw neem ik aan, maar dan vind ik 'm nog steeds behoorlijk goedkoop... iemand die hier al meer nieuws over heeft?
 
Zijn er hier ook mensen die sterk overwegen hun KTM SMC-R te verkopen en een Husq 701 terug te kopen? Desnoods ook 2e hands?

Hoewel ik dol ben op mijn 2015 SMC-R, vind ik de 701 een stuk frisser ogen. Keer geen oranje en zwart.

Ze komen nu ook wat meer beschikbaar op de 2e hands markt. Moet wel zeggen dat de KTM's redelijk goed hun waarde vasthouden. Wat zeggen jullie?
 
Neuh, ik kijk juist eerder naar die 790-apparaten. Misschien dat ik 'm daar te zijner tijd wel op inruil.
 
Zijn er hier ook mensen die sterk overwegen hun KTM SMC-R te verkopen en een Husq 701 terug te kopen? Desnoods ook 2e hands?

Hoewel ik dol ben op mijn 2015 SMC-R, vind ik de 701 een stuk frisser ogen. Keer geen oranje en zwart.

Ze komen nu ook wat meer beschikbaar op de 2e hands markt. Moet wel zeggen dat de KTM's redelijk goed hun waarde vasthouden. Wat zeggen jullie?

Een 701 heeft wel het blok van de Duke R 2017, paar PK's meer tov de 2017 SMC. Welleswaar in een hoger toeren gebied.
Of je daar wat aan hebt.................

Wat anders kopen? ik heb er al 10.....

Wil nog eens een BMW 6 cilinder kopen, voor de fun.
 
Een 701 heeft wel het blok van de Duke R 2017, paar PK's meer tov de 2017 SMC. Welleswaar in een hoger toeren gebied.
Of je daar wat aan hebt.................

Wat anders kopen? ik heb er al 10.....

Wil nog eens een BMW 6 cilinder kopen, voor de fun.


haha! Ja ach, je kan ook overdrijven _O- ;)

Misschien volgend jaar kijken naar een Hypermotard. Lijkt me ook lekker!
 
Aangezien de meningen verdeeld zijn, vind ik de 701 echt oerlelijk! Een motor is pas een motor als er een oranje frame onder zit :) nu vindt ik het Duke 690 blok my 2016 en 2017 geweldig lopen. Nauwelijks trillingen dankzij de dubbele balansas. Nu ben ik voornemens om als winterprojectje om het nieuwe 690 blok onder een SMC-R te leggen, incl. TFT display en uitgebreide stuurbediening. Iemand hier ervaring mee of al gezien..? Alle info is welkom.
 
Aangezien de meningen verdeeld zijn, vind ik de 701 echt oerlelijk! Een motor is pas een motor als er een oranje frame onder zit :) nu vindt ik het Duke 690 blok my 2016 en 2017 geweldig lopen. Nauwelijks trillingen dankzij de dubbele balansas. Nu ben ik voornemens om als winterprojectje om het nieuwe 690 blok onder een SMC-R te leggen, incl. TFT display en uitgebreide stuurbediening. Iemand hier ervaring mee of al gezien..? Alle info is welkom.

Complete kabelboom met computers zien te scoren.

Ik heb destijds een 2012 naar 2014+ gebouwd
 
Ja had ik ook aangedacht, maar ook de ontstekingsdeksel wisselen en de 701 heeft geen uitgebreid display met mapping etc. Ik denk dat ik een duke kabelboom ga ombouwen en op de smc proberen. leuk een supermoto met traction controle haha.
 
Tja dat is idd wel mooier. Lijkt me een super project. Al een idee hoe je dat economisch verantwoord gaat doen? Duke erbij kopen en die downgraden en daar dan wat verlies op pakken? Alles in losse onderdelen via de fabriek ga je failliet aan denk ik.
 
Ik heb uit Duitsland een nieuw type blok gekocht, compleet met kabelboom, stuurbediending en display (gewone Duke 690). Was weer even diep in de buidel tasten inderdaad, maar ach ja het is bijna kerst en dan mag dat :) ben alles aan het ombouwen, oude kabelboom eruit, nieuwe zo goed als mogelijk erin en passen meten en nog eens passen. Diverse stekkers moeten eraf en andere weer erop, stuurbediening al op het stuur etc. Alleen de benzine meter wordt wel een probleem..denk dat ik een vaste weerstandswaarde over de draden moet zetten. het reserve lampje van de smc zal een binair contact zijn? Nog niet in verdiept. jammer trouwens dat KTM de software volledig heeft dicht getimmerd. Binnenkort eens proberen bij een dealer of er de Duke R software op kan worden gezet, dan kan ik met een sensor uitbreiden naar bochten ABS. Ook een SAS remove kit gekocht want voor al die extra slangen en kleppen is niet veel ruimte :+ Benieuwd of het allemaal gaat lukken...
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan