Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Dat lijkt me gewoon de kabel die van het handvat naar de motor toe loopt. Op de vork bovenaan zie je toch dat zilveren stukje (stelschroef?) en geen kabel die er uit komt?
 
Dat lijkt me gewoon de kabel die van het handvat naar de motor toe loopt. Op de vork bovenaan zie je toch dat zilveren stukje (stelschroef?) en geen kabel die er uit komt?
Ja, ik zie het nu. Ik ben het met je eens inderdaad. Ik kan concluderen dat er geen elektrisch veerpakket op zit. Ik hoop dat de prijsstijging daarom mee valt. Hoef ik niks bij te leggen _O-
 
Laatst bewerkt:
Tegelijkertijd hebben ze het in dat bericht van Motorfreaks(goede vondst Vino) er over dat de voorzijde diezelfde is als op de gewone MT-09. Dat lijkt mij wel een gevalletje half werk als dat zo is. De fotos suggereren ook wat anders.
Dan moet je dat eens opnieuw lezen,want ik lees toch iets anders.
 
Dan moet je dat eens opnieuw lezen,want ik lees toch iets anders.

Klopt beide poten instellen ipv 1 poot ;)


Om aan die sportieve motorrijder die op zondagochtend even lekker wil gaan vlammen als de rest van Nederland nog op een oor ligt tegemoet te komen heeft Yamaha nu de MT-09 met een SP versie uitgebreid. De MT-09 SP is net als de standaard MT-09 aan de voorkant met een Kayaba upside down voorvork uitgerust, maar waar de standaard versie gescheiden demping heeft (een vormpoot voor ingaande en een vormpoot voor uitgaande demping), kunnen bij de SP beide voorpoten zowel ingaand als uitgaand worden gesteld, waardoor een fijnere afstelling mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, mag ik weten wat daar de reden van is?(het weg doen van de 10)
Dat mag jij zeker. Kort samengevat is in mijn optiek de MT-10 een recreatie motorfiets. Ik gebruik mijn motoren zelden voor recreatieve doeleinden.

Lange versie:
-De MT-10 manoeuvreert op lage snelheden lomp en ongevoelig, zeker in vergelijking met een 09.
-17 liter benzine ga je 140-170 kilometer ver mee, ook een drama in vergelijking met een 09.
-De CP4 genereert in de stad heel veel warmte. 3x stoppen voor een stoplicht in een korte poos en de temperatuurmeter staat al gauw rond de 110 graden. Iets wat ik nooit heb gehad met de CP3.
-De CP4 gedraagt zich vrij bokkig. Bijna als een KTM of iets dergelijks. Dit is iets wat ik niet als prettig ervaar.

Volgens mij is dat het wel een beetje. Overigens, met niets van bovenstaande probeer ik te beweren dat de MT-10 een slechte fiets is, het is gewoon niet de juiste motorfiets voor mij gebleken.
 
Ik vind de mt09 en xsr900 ook leuker dan de mt10, maar dat wil niet zeggen dat ik niet drie keer genoten heb van een mt-10 testrit.
 
Laatst bewerkt:
Ah ja precies. Thnx Vino. Ben benieuwd naar het prijsje.

Ik denk dat we hier de prijs hebben ...

full
 
Indd, 1300 euro voor een vering upgrade als de normale dezelfde prijs blijft. Misschien die van mij ook maar inruilen, ik denk dat je meer kwijt bent met een losse ohlins+montage :)
 
Laatst bewerkt:
Ze zetten hem mooi tegen over de streettriple r.
De rs is nog wat duurder maar daar zitten dan ook nog wat duurdere remmen etc. op.
Denk dat dit een goede zet is!
 
Omdat iemand het had over hetzelfde als conventionele vork, dat is wat ik meerdere malen gezien heb bij mn sleutelmaat zo'n half uur werk. Die heeft helaas geen tijd meer nu.

Het is al gedaan maar vroeg me af hoeveel werk er nou voor staat want vond 'een middag werk' vrij riant bemeten gezien mijn dealer en 2uur voor had gerekend. Heb er nu Ohlins street onder en in, geweldig! Orgineel is juist keiterhard op de xsr en nieuwe mt9 overigens.


ik denk dat als een dealer twee uur rekent...om vorkveren te wisselen.
dat dat redelijk normaal is.. remtangen los, wiel eruit..vorkje eruit..vorkje open etc etc

Ik kan het in een half uur als het écht moet..maar heb het ook al vaak gedaan bij MT09/ Tracer
Doe het echter nooit in een half uur...maar neem er ruim de tijd voor.. (wat de klant niet betaald..maak vooraf prijs...als ik er een hele dag over doe is dat niet de klant zijn probleem)

Het is idd niet hetzelfde als in een conventionele "non cartridge / damping rod" vork omdat je daar geen spindle hebt die van de dop gescheiden moet.

Als de Ohlins emulsie shock eronder hebt! topspul!

;)
 
Dat mag jij zeker. Kort samengevat is in mijn optiek de MT-10 een recreatie motorfiets. Ik gebruik mijn motoren zelden voor recreatieve doeleinden.

Lange versie:
-De MT-10 manoeuvreert op lage snelheden lomp en ongevoelig, zeker in vergelijking met een 09.
-17 liter benzine ga je 140-170 kilometer ver mee, ook een drama in vergelijking met een 09.
-De CP4 genereert in de stad heel veel warmte. 3x stoppen voor een stoplicht in een korte poos en de temperatuurmeter staat al gauw rond de 110 graden. Iets wat ik nooit heb gehad met de CP3.
-De CP4 gedraagt zich vrij bokkig. Bijna als een KTM of iets dergelijks. Dit is iets wat ik niet als prettig ervaar.

Volgens mij is dat het wel een beetje. Overigens, met niets van bovenstaande probeer ik te beweren dat de MT-10 een slechte fiets is, het is gewoon niet de juiste motorfiets voor mij gebleken.

Dank je voor je antwoord :t
 
Jullie hebben blijkbaar niet onderhandeld bij aankoop :P ... maar voor € 2000 meer,voor betere vering ,blijf ik lekker de '17 rijden, voor die paar duizend km per jaar.
Klopt. Ik koop ze bij een dealer, niet op een markt. Grinnik.
Zijn er trouwens nieuwe kleuren bekend gemaakt? Ik kan hier namelijk niets over vinden. Ik hoop dat ze hem in Lava Red gaan leveren.

Kleuren zijn links en rechts een tikkeltje aangepast. Meest voornaamste verschil is dat de stickers op de luchthappers weer terug zijn. De 'aangepaste kleuren' staan op de site.
 
Inmiddels al een poosje aan het meelezen. Ik heb dit najaar mijn FJR1300 verkocht om van het voorjaar weer over te stappen naar iets sportiever. Ik heb de hele tijd de mt10 in gedachten gehad, maar begin nu te twijfelen. Nieuwe MT09SP of tweedehands MT10 die zal dan ongeveer de prijs hebben van de mt09 nieuw. Waar zit het verschil in de motors. Gebruik motor 1x motorvakantie in het jaar en verder fun gebruik. MT10 heb ik wel op proef gereden. De MT09 niet omdat ik dit toen niet als een optie zag. Voor de fjr1300 een fazer 1000 gereden ongveer 10jaar. Hier veel plezier aan beleefd. Is de mt09 hier een beetje mee te vergelijken. Iemand hier wat ervaring.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan