Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Ook maar eens ff een plaatje van mijn Guzzi. Dit jaar volledig gestript en opnieuw opgebouwd. Krukas geslepen en nieuwe krukaslagers, nieuwe cilinders met zuigers, alle verdere lagers en afdichtingen in de hele Guzzi vernieuwd. Alle zwarte delen nieuw in de coating, dus gewoon een splinternieuwe Van Gent V700!! Ik heb er nu 950km mee gereden na revisie en hij loopt en rijdt fantastisch! Ze staat nu wel te koop... restaureren blijk ik nog wel leuker te vinden als het rijden zelf. Dus mocht je interesse hebben, meer info kan via pm!

full
 
Ziet er heel erg netjes uit, ik hoop dat de mijne ook zo netjes word.
Vind alleen die zwarte klepdeksels niet mooi.
 
Ziet er heel erg netjes uit, ik hoop dat de mijne ook zo netjes word.
Vind alleen die zwarte klepdeksels niet mooi.

Thanks! Klepdeksels waren zo en heb ik bewust ook zo gelaten. "Breekt" het blok wat en vind ik persoonlijk ook mooier dan gepolijste. Ieder z'n smaak!
 
Eens zien of er nog bijzonder Guzzi nieuws is op de Eicma volgende week! Als het goed is wordt er een nieuw motorblok gepresenteerd! Ben benieuwd!
 
Heeft ooit de fabriek verlaten als 1000sp. Voorvork is idd stevig doorgestoken, maar e.e.a. lijkt allemaal extremer doordat ik de tellerpartij en koplamp ook flink naar beneden heb gebracht. Het kan allemaal net zo. Bij stevig stuurwerk kost het je wel je tenen en rem-schakelset. Wie mooi wil zijn...
 
Heeft ooit de fabriek verlaten als 1000sp. Voorvork is idd stevig doorgestoken, maar e.e.a. lijkt allemaal extremer doordat ik de tellerpartij en koplamp ook flink naar beneden heb gebracht. Het kan allemaal net zo. Bij stevig stuurwerk kost het je wel je tenen en rem-schakelset. Wie mooi wil zijn...

Dank je, leuk om te weten
 
Tarozzi heeft naast universele rem-schakelsets ook sets met een montageplaat die direct op de bevestigingspunten van specifieke modellen past. Er is een set die geschikt is voor de Le Mans IV (1000). Nou moet dat frame bijna hetzelfde zijn als het frame van mijn California 1994, alleen weet ik niet of deze montagepunten ook precies gelijk zijn.

Heeft iemand informatie of de Le Mans schakelset past; of de montagepunten gelijk zijn; of andere info die mij verder kan helpen?

Ik bedoel o.a. deze set http://www.tarozzipaolo.com/inglese/home.htm.

Op internet is niets te vinden, en het contactformulier op de website van Tarozzi werkt niet.
 
...past een Le Mans Tarozzi set op een California 1100i uit 1994?...

Voor het geval iemand later dezelfde vraag heeft: De Tarozzi set 03-0090 voor de Le Mans IV past deels. De voetsteunen passen. Het schakelpedaal is aan te sluiten met meegeleverd stangetje door de een bus/gewricht buiten het frame in plaats van erbinnen te monteren. Daarvoor zou je echter ook een simpel kniegewricht stangetje kunnen pakken met de goedkopere universele Tarozzi set. Het rempedaal is niet goed aan te sluiten. Ik laat hiervoor een vriend een meegeleverd onderdeel afdraaien.

Kortom: je kunt beter een goedkopere universele set halen, en die pas maken.
 
Laatst bewerkt:
Eerder in dit topic heb ik al iets gepost over de problemen met mijn v50c.

Na vandaag weer een hele dag aan het kreng gesleuteld te hebben, ben ik er eigenlijk klaar mee en ook radeloos.

De motor wil niet lopen.

Gloednieuwe elektrische ontsteking
Nieuwe bobines
Carburateurs ultrasoon gereinigd en gereviseerd

De compressie was laag, 9 bar per cilinder, maar gaf nog geen plofje met direct inspuiten van remmenreiniger.
Met olie op de zuigers kwam de compressie op bijna 13 bar.
De zuigerslot speling zat vrij dicht bij de millimeter.

Vandaag heb ik de zuigerveren vervangen. De slotspeling is nu correct.
Na het opbouwen wil de motor nog niet starten. Niet eens een f*cking plof.
Ook niet met remmenreiniger rechtstreeks in het inlaatspruitstuk.
Andere bougies maakt geen verschil. Vonken doet hij echt goed.

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
 
Misschien een hele onnozele opmerking (zo ja,vergeef me) maar zijn de bobine’s gekoppeld aan de juiste bougie’s? Maw linker/rechter?
 
Ik gok ook dat je vonk niet op het juiste moment aanwezig is.Met 9bar loopt ie prima hoor.
 
Eerder in dit topic heb ik al iets gepost over de problemen met mijn v50c.

Na vandaag weer een hele dag aan het kreng gesleuteld te hebben, ben ik er eigenlijk klaar mee en ook radeloos.

De motor wil niet lopen.

Gloednieuwe elektrische ontsteking
Nieuwe bobines
Carburateurs ultrasoon gereinigd en gereviseerd

De compressie was laag, 9 bar per cilinder, maar gaf nog geen plofje met direct inspuiten van remmenreiniger.
Met olie op de zuigers kwam de compressie op bijna 13 bar.
De zuigerslot speling zat vrij dicht bij de millimeter.

Vandaag heb ik de zuigerveren vervangen. De slotspeling is nu correct.
Na het opbouwen wil de motor nog niet starten. Niet eens een f*cking plof.
Ook niet met remmenreiniger rechtstreeks in het inlaatspruitstuk.
Andere bougies maakt geen verschil. Vonken doet hij echt goed.

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
vonk, mengsel, compressie

Mengsel heb je getest, dat is wss niet
compressie is met 9 bar al ruim voldoende om te lopen
Dan blijft vonk over. Timing in dit geval controleren
 
Duidelijk! Ik zal vanavond de stekkers van de bobines eens omwisselen.

Mocht dat nog niet werken, dan laat ik de ontsteking opnieuw afstellen.

Bedankt voor het mee denken!


19:24
:

De ontsteking (zdg3) staat keurig op tijd en is correct aangesloten op de bobines.

De vonk zonder bougiedop is blauw en vonkt nog bij 2cm afstand van een massapunt.

Het gekke vind ik dat de motor geen enkele plof geeft bij inspuiting van remmenreiniger rechtstreeks in de carburateur of benzine door het bougie gat.
 
Laatst bewerkt:
Hij leeft :)

De nieuwe bougies heb ik eruit gehaald en vervangen voor de gebruikte uit mijn v50 nato. Letterlijk starten -> lopen.
Apart dat beide nieuwe bougies niet werkten.

Enerzijds schaam ik mij een beetje voor de eenvoud van het probleem; anderzijds vind ik het vermelden van de oplossing wel noodzakelijk.
 
Hij leeft :)

De nieuwe bougies heb ik eruit gehaald en vervangen voor de gebruikte uit mijn v50 nato. Letterlijk starten -> lopen.
Apart dat beide nieuwe bougies niet werkten.

Enerzijds schaam ik mij een beetje voor de eenvoud van het probleem; anderzijds vind ik het vermelden van de oplossing wel noodzakelijk.
Juist het melden van de oplossing is belangrijk voor hen die met een zelfde probleem zitten .
Dat van nieuwe bougies die kapot in de doos zitten ben ik al meer tegen gekomen vroeger en later .
Als de verpakking een keer gevallen is voordat jij hem koopt kunnen ze al kapot zijn .
Gewoon pech maar je kan het proberen bij de verkoper of ze om te ruilen zijn .
 
Terug
Bovenaan Onderaan