KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens Visordown komt hij echt op de Eicma als productiemodel.
Ik lees iets anders: “It should be pointed out that the design here seems to show a concept model, not a production model, so that will at least give BMW, Ducati, and Triumph a year or so before they have to worry about the KTM 790 Adventure hitting showroom floors.”
~[edit] Sorry, had niet gezien dat je aan visordown refereert. Ik citeerde asphaltandrubber.com. Ben benieuwd wie het bij het rechte eind heeft.
 
Laatst bewerkt:
Eerste videobeelden (en het geluid) van de 790 Adventure. De specs van de Duke 790 zijn trouwens veelbelovend: 105 PK bij 9000 toeren en 68 NM bij 8000 toeren. KTM geeft een drooggewicht van 169 kilo op, waarbij de 14 liter benzinetank dus nog gevuld moet worden (dat maakt een rijklaar gewicht van pakweg 180 kg). De adventure versie zal ongetwijfeld iets zwaarder worden, maar meer dan 5 kg zwaarder zal het vast niet zijn. Dat scheelt toch zo’n 40 kg met het 225 kg rijklaar gewicht van de 1090 (en slechts 20 pk).
 
Mijn 990 adventure r weegt volgens het boekje 207kg en wil hem graag wat lichter hebben. Deze is dus ruim 20% lichter, dat is nogal een beetje. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat!
 
Ik heb een aantal jaren 990 Adventure gereden, met véél plezier!
Omdat mijn vrouw steeds vaker mee ging, deze verruild voor een Tiger Explorer.
Fijne motor om te toeren, mega comfortabel, maar geen optimaal ding om lekker offroad mee te gaan.

Nu loop ik steeds vaker over de 1190 Adventure na te denken.
Ik denk een perfect compromis.

Waar moet ik op letten bij aanschaf en wat zijn de valkuilen/zwakke punten etc?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Ik heb sinds een paar maanden een adv 1190.
Nog geen spijt van gehad. *O*

Wel een setje schildjes laten monteren tegen de warmte.
Standaard wordt het zadel erg warm.
De schildjes zijn niet duur, laat deze voor aflevering monteren.
 
Ik heb sinds een paar maanden een adv 1190.
Nog geen spijt van gehad. *O*

Wel een setje schildjes laten monteren tegen de warmte.
Standaard wordt het zadel erg warm.
De schildjes zijn niet duur, laat deze voor aflevering monteren.
Welke schiltjes bedoel je ? Ff een foto ?
 
Dit zitten volgens mij standaard op de 1290 Super Adventure. Wings heeft iets soortgelijks aftermarket (http://wings.si/ver4/index.html?page=1190_adv&subpage=cooler#)
 
Die van Wings zijn nogal prijzig, via ebay kun je ze ook in Turkije kopen, snelle levering en voor de helft van de prijs. :)


full
 
Deze heb ik laten monteren.
Materiaal kostte € 13.-
Montage wat meer ;)
set :
air deflector kit seat
air deflector kit fan
retaining sleeve
collar screw.

foto is van een 1290, maar past dus ook op een 1190.

deze set dwingt de hitte naar beneden, daardoor heb je er minder last van.
full
 
Deze heb ik laten monteren.
Materiaal kostte € 13.-
Montage wat meer ;)
set :
air deflector kit seat
air deflector kit fan
retaining sleeve
collar screw.

foto is van een 1290, maar past dus ook op een 1190.

deze set dwingt de hitte naar beneden, daardoor heb je er minder last van.
[afbeelding]


Dat bovenste stukje zat al standaard op de 1090 maar hielp nauwelijks (veel te klein).

Overigens heb ik de onderkant van het mijn Touratech aftermarket-zadel weer bekleed met hittewerende folie. Ik heb een hele rol gekocht. Mocht iemand een stuk willen overnemen dan kan dat.
 
De eerlijkheid gebiedt me toch om te zeggen dat ook die grotere schilden geen wereld van verschil maken op mijn 1290 SAS... ik vraag me dan ook nog steeds tevergeefs af wat me bezielde toen ik nog een flinke hap bijbetaalde voor VERWARMDE zadels.....

Is zoiets als een straalkacheltje voor Bedouïnen kopen... :P
 
_O-

Heeft me altijd al de meest overbodige accessoire geleken. :z

En is standaard op de SA, tevens de optie die ik nog nooit heb gebruikt.
Volgens zeggen is een verwarmt zadel wel prettig als je lang in de regen moet rijden.
De keren dat ik in de regen heb gereden vergeet ik de zadel verwarming. |(
 
Ik heb ook nog de carbon panelen, denk dat het juist voor de warmte afvoer ook geen verbetering is. :X

540.jpg
 
Ik heb een aantal jaren 990 Adventure gereden, met véél plezier!
Omdat mijn vrouw steeds vaker mee ging, deze verruild voor een Tiger Explorer.
Fijne motor om te toeren, mega comfortabel, maar geen optimaal ding om lekker offroad mee te gaan.

Nu loop ik steeds vaker over de 1190 Adventure na te denken.
Ik denk een perfect compromis.

Waar moet ik op letten bij aanschaf en wat zijn de valkuilen/zwakke punten etc?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

De bouwjaren 2013 en 2014 hadden een andere startmotor, deze was te zwak, kon onder garantie vervangen worden. Dus opletten of dit is uitgevoerd.
 
Mooi filmpje met de 790 adventure (en de Rally-ktm). Die gast gaat er flink mee te keer (maar goed, dat doet Chris Birch ook met de dikke adventures). :}
 
Vond bij een garage opruiming deze SMT bagage rekken, zo goed als nieuw. PM bij interesse ;)

$_86.JPG
 
Klopt, maar de leden van dit topic rijden -naar het schijnt - uitsluitend met stomazakken, getooid met HEMA-leesbrilletjes en lullen voornamelijk over hun GPS en de soorten reinigingsproducten van hun "ADVENTURE" LC 8...

De echte Halb-Starken met een LC 8 hebben zich afgescheiden met hun blanke "pi(e)t" en tonen op het nieuwe topic thans voornamelijk Vladimir POETIN-geïnspireerde foto's van hun blote bast op hun respectievelijke SMT's en aanverwante voertuigen... :P :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan