Honda PCX Electric en PCX Hybride

Wat zou de prijs zijn en hoeveel willen jullie er voor betalen. Wetende dat de benzine versie +-3000€ kost
 
...Stel je doet 10000 km per jaar verbruik je 290€ benzine + 15€ olie. De stroom zal ook 150€ kosten. Weet niet als er riemen of dergelijke moeten vervangen worden maar hou rekening dat je na 4 a 5 jaar nieuwe batterijen moet kopen. En de prijs ervan zal dik in orde zijn als je weet dat een batterij voor een Boch e fiets al 500€ kost...


Met het verbruik van de PCX zit het wel snor; waar ik helemaal op afgeknapt ben is het voorschrift om elke 4000 km de kleppen te stellen. Bij mij zou dat 3,5 keer per jaar zijn !

Alleen dáárvoor zou ik absoluut gaan voor een elektrische versie, moet die er wel zíjn natuurlijk.

En wat betreft de batterijen, onlangs heb ik de Zero App weer eens gekoppeld, daarop kun je o.a. de huidige batterijcapaciteit aflezen.
Die is in ongeveer een jaar tijd 5 Wh gezakt. Dat is een kwart promille...
 
Laatst bewerkt:
Voor mij zou 150 a 200 km genoeg zijn. Ik gebruik enkel voor woon werk verkeer 50km per dag. Het voordeel dat je je batterijen kan uithalen is dat je kan opladen op je werk. De prijs zal de doorslag geven als het rendabel is of niet. Verbruik van de pcx is 2,2l/100km.
Stel je doet 10000 km per jaar verbruik je 290€ benzine + 15€ olie. De stroom zal ook 150€ kosten. Weet niet als er riemen of dergelijke moeten vervangen worden maar hou rekening dat je na 4 a 5 jaar nieuwe batterijen moet kopen. En de prijs ervan zal dik in orde zijn als je weet dat een batterij voor een Boch e fiets al 500€ kost

Ik kom uit op €375 benzine kosten.
Hoe kom jij bij €150 stroomkosten?
Ik heb een elektrische snorscooter gehad en een nieuwe lading stroom was maar 30 cent. Daar kon ik 80 km mee vooruit. Een bezine snorscooter zou €3 kosten voor die afstand. En dat is 10x meer.
 
De c evolution heeft een batterij van 8 kWh en daarmee kom je +-100 km mee ver.
Dus 8 x 0,30€ = 2,4 per 100km 240€ per 10000km
Je moet ook nog rekening houden dat het meer energie kost om die 8kWh op te laden ( verlies van de lader)

De pcx is een heel andere soort scooter wat je mss op de helft mag rekenen

Het is inderdaad gissen en als ik mis ben mag je het ook zeggen maar met de veronderstelling dat je met 50 a 100€ zal toe komen om 10000 km te rijden zal je er naast zitten.

Je kan het maar 100% weten als je er een kWh meter er tussen zet en na 100km hem weer vol laad.

+ In België mag je zeker 0,30€ rekenen per kWh
 
Met het verbruik van de PCX zit het wel snor; waar ik helemaal op afgeknapt ben is het voorschrift om elke 4000 km de kleppen te stellen. Bij mij zou dat 3,5 keer ~per jaar...


Ik rij nu 25000km met de pcx en de kleppen zijn nog nooit gesteld is ook niet nodig volgens de verdeler.
Wat ik doe is om de 4000 km olie verversen
 
De c evolution heeft een batterij van 8 kWh en daarmee kom je +-100 km mee ver.
Dus 8 x 0,30€ = 2,4 per 100km 240€ per 10000km
Je moet ook nog rekening houden dat het meer energie kost om die 8kWh op te laden ( verlies van de lader)

De pcx is een heel andere soort scooter wat je mss op de helft mag rekenen

Het is inderdaad gissen en als ik mis ben mag je het ook zeggen maar met de veronderstelling dat je met 50 a 100€ zal toe komen om 10000 km te rijden zal je er naast zitten.

Je kan het maar 100% weten als je er een kWh meter er tussen zet en na 100km hem weer vol laad.

+ In België mag je zeker 0,30€ rekenen per kWh

Bedankt voor de uitleg.
 
www.egear.be/subsidie-elektrische-scooter

Misschien een reden voor Honda om dit model wel op de Europese markt te brengen
 
Vanaf 15 april 2018 kan je als inwoner van Vlaanderen een premie krijgen voor de aankoop van elektrische scooters of motorfietsen.

De Vlaamse subsidie voor elektrische wagens bestaat ondertussen al twee jaar en werd begin dit jaar verruimd. Aangezien het budget voor deze EV-premies (€5 miljoen per jaar) verre van opgebruikt wordt, heeft de Vlaamse regering vandaag beslist om de subsidie uit te breiden naar bromfietsen klasse B en motorfietsen.

Maximaal 1500€
De premie zal gelden voor nieuwe inschrijvingen vanaf 15 april 2018. Ze bedraagt maximaal 1.500€ voor elektrische motorfietsen en 750€ voor elektrische bromfietsen klasse B. Het premiebedrag kan maximaal 25% van de totale aankoopsom zijn.

De premie kan enkel verkregen worden door particuliere kopers, vzw’s en deelautobedrijven (en dus niet door zelfstandigen of vennootschappen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan