Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Even een vraag voor de kenners hier.
Ik kon op de site van het rdw zo gauw niets vinden hierover namelijk.
Is het verplicht een gordel te hebben/ dragen in een open zijspan ?
 
Even een vraag voor de kenners hier.
Ik kon op de site van het rdw zo gauw niets vinden hierover namelijk.
Is het verplicht een gordel te hebben/ dragen in een open zijspan ?

Volgens mij ook niet, maar als ie erin zit moet ie wel gebruikt worden.
Persoonlijk doen wij dat niet, mijn zoontje heeft hem wel aan. Als mijn vrouw meerijdt wordt de gordel niet gebruikt.
 
Even een vraag voor de kenners hier.
Ik kon op de site van het rdw zo gauw niets vinden hierover namelijk.
Is het verplicht een gordel te hebben/ dragen in een open zijspan ?

ja de wet van OMA; je maakt een gordel in dat bakje of je neemt de kleinkinderen niet mee!!
Dus ben ik een vierpunts gordel aan het inbouwen, als alles uit elkaar ligt vrij eenvoudig te realiseren.
 
Ben daar een keer of 15 geweest.
En dan een heel weekend in je tent rond de velodrome tussen de brandnetels.
En dan met zn allen op de Moto naar de kade om sint af te halen, dan een toer door de stad, alle verkeer werd dan stil gezet, op naar een stevige borrel op het stadhuis daar en weer verder naar de vismijn om nog meer pinten en dan kon daar toen gewoon.
De dienders daar die de stoet begeleide dronken ook gewoon een stevige pint mee.
En daar kwamen toen wel meer dan 800 solo’s op, af de meeste alleen voor de toer en een stempel in hun boekje.
Ik heb daar goede herinneringen aan.

Het meeste is nog steeds hetzelfde,helaas de borrel op stadhuis is niet meer.
En het eerste vat bier word niet meer betaald door de "zwaantjes" ,dit omdat iedereen met die kut telefoons foto,s op het net zet...en men niet gezien wil worden met een glas bier in de handen..

Maar feest is weer in Velodrome(fiets cicuit) ,na een aantal jaren op een ander plek geweest te zijn.Nu kun je weer even de stad in te voet om in "kiekenhof"even kip met brood en bier te eten!
Ik zou zeggen,kom weer een keer :+
 
Iedereen bedankt voor de reacties op de gordel vraag, ik ga ff nadenken of ik het ga doen of niet, lijkt erop dat het dus niet verplicht is.
 
Een gordel is vooral fijn voor de kids. Ik heb ook twee vierpuntsgordels er in zitten.
Zonder verdwijnen ze nogal snel bij een beetje enthousiaste rem aktie voor onder in de neus van het bakkie...
 
Remmen is angst......

Daarom heb ik geen gordel in de bak.
:+

Het heeft er niks mee te maken dat ik eigenlijk gewoon geen zin heb om hem in te bouwen, echt niet hoor.

Ik heb overigens heel toevallig een geheel compleet setje automatisch oprollende driepunts gordel liggen waar ik niks mee doe. Heeft er iemand interesse in?
 
Bij ons in de zijspan hadden we ook gordels eerst om de zitjes van de kids vast te zetten en later om de kids zelf op zn plaats te houden.
Wij letten op tijdens de rit en houden ons vast, kinderen letten nog niet op en begrijpen dat ook nog niet en kunnen dan ook niet opstaan als je voor het stoplicht staat.
 
Even een vraag voor de kenners hier.
Ik kon op de site van het rdw zo gauw niets vinden hierover namelijk.
Is het verplicht een gordel te hebben/ dragen in een open zijspan ?

Mijn bakkie heeft 2 4 punt gordels, maar daar passen alleen kinderen in.
Meestal doe ik het zo, past de gordel niet... Helm op ;) (of geen van 2 :9 )
 
540.jpg


Ik heb van de 4punt gordel zelfs een 5 punt gordel gemaakt omdat ons dat een beter gevoel gaf!

Zo zit onze kleine meid dus naast moeders in de bak! En prachtig dat ze en wij het vinden!
 
[afbeelding]

Ik heb van de 4punt gordel zelfs een 5 punt gordel gemaakt omdat ons dat een beter gevoel gaf!

Zo zit onze kleine meid dus naast moeders in de bak! En prachtig dat ze en wij het vinden!

Wat is nu dar zwarte kokertje voorop de foto?

Hier ook twee 4-puntsgordels en allebei helm op
 
Laatst bewerkt:
Zijspan gerelateerd: Het algemene zijspan topic

NIET zijspan gerelateerd is hier juist on topic 👍

Na verhuizing en verbouwing vorig jaar is nu de buiten boel aan de beurt. Hout ingeslagen en de bedoeling is deze winter een mooie veranda te bouwen. Die missen we nogal vergeleken met de vorige stek. Het krijgt een mooi kraaldeel plafond en de wanden van potdeksel zwart. Veel afwerking met zink. Incl straatwerk en beplanting hoop ik het voorjaar klaar te zijn. Mooi klussie, zin an!
 
Zijspan gerelateerd: Het algemene zijspan topic

NIET zijspan gerelateerd is hier juist on topic 👍

Na verhuizing en verbouwing vorig jaar is nu de buiten boel aan de beurt. Hout ingeslagen en de bedoeling is deze winter een mooie veranda te bouwen. Die missen we nogal vergeleken met de vorige stek. Het krijgt een mooi kraaldeel plafond en de wanden van potdeksel zwart. Veel afwerking met zink. Incl straatwerk en beplanting hoop ik het voorjaar klaar te zijn. Mooi klussie, zin an!


Mooi, dan graag foto's en denk aan je rug. Sterkte :t
 
Gaat goed komen 👍 thanks. Rug gaat aardig voorspoedig gelukkig.
 
De winter nadert en dan moet je toch wat te sleutelen hebben. Meer dan 50 jaar geleden met 2-tacten aan de gang geweest, daarna altijd 4-takt. Dus weer eens tijd voor een echte tweecilinder Jawa 350cc.
(Zelfs de spelling is in die tijd veranderd. :+)
full
 
Toen ik in april naar het treffen van Genemuiden ging zag ik er bij Zwolle eentje rijden.
Ik wist niet wat het was, mijn maat wel.

Ik vind het geinige dingen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan