Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

:^
Da's ook wat mij weerhoudt om een EVA te kopen.

Idd even Eva samengesteld met parel wit optie, koffers, ruitje, standaard en ohlins veren

€ 29,509.00 ex btw en andere eventuele kosten.

Maar dan heb je wel een erg gave volwassen fiets.

Nog maar even sparen.
 
Veel e-bikes hebben tegenwoordig ook zo'n "loopondersteuning". Wel handig als je je fiets, of je motor, uit een keldertje omhoog moet duwen! En voor ons, in de stalling, ook fijn!
 
Idd even Eva samengesteld met parel wit optie, koffers, ruitje, standaard en ohlins veren

€ 29,509.00 ex btw en andere eventuele kosten.

Maar dan heb je wel een erg gave volwassen fiets.

Nog maar even sparen.
Serieus? 30K, dat is me toch echt een brug te ver, zelfs als liefhebber van het genre... :X Daar heb je 3 vergelijkbare Honda's voor oid... Neem er twee: een voor de winter en een voor de zomer. En dan heb je nog 10.000 over om aan benzine te spenderen...:X
 
Ik kan voor ongeveer 6500 euro een Zero DS 11.4 kW kopen
(komt nog zo'n 800 bij om hem voor de deur te krijgen, dus zeg maar 7500 voor het gemak)
Een model 2014, maar pas begin 2016 op de weg gekomen

Doen?

(oh 6500km en goede staat met wat accessoires voor woon/werk, komt goed uit)
 
Laatst bewerkt:
Als ík 7500 te besteden had op dit moment zou ik het zeker doen... of jij het moet doen is aan jou lijkt me. ;)
 
:^ De gebruikers hier zijn volgens mij unaniem enthousiast, dus wat dat aangaat ga je geen negatieve geluiden horen...
 
Zojuist voor het eerst de mijne voor onderhoud weggebracht. Ik laat er gelijk een nieuw paar banden onder zetten, wegens totaal geen vertrouwen meer in de Diablo's, na diverse halve slippertjes.
Ik krijg nu een set Continental Road Attack 3. Iets breder dan wat erop hoort, omdat de exacte maat niet beschikbaar was. Geen probleem volgens Motoport Amterdam. Nou, we gaan het zien.
Ik verheug me echt op een motor waarmee ik weer de bocht door durf bij nat weer :X

Als leen-ding een Burgman... dat is raar rijden zeg! Rare zithouding, voeten vooruit...
 
En weer terug, nieuwe bandjes. Altijd lekker, van die fijne ronde banden, die blijven plakken, ook al ga je schuin... nog maar 5 minuten gereden, want weer aan 't werk, maar tot nu toe lijken ze heerlijk :)
 
Zojuist voor het eerst de mijne voor onderhoud weggebracht.

Als leen-ding een Burgman... dat is raar rijden zeg! Rare zithouding, voeten vooruit...
Wat doen ze er dan aan? Remblokjes nameten?

En dat met scooters heb ik nooit begrepen. Automaat, prima maar die rare zithouding. Hoewel ik hier een collega heb die het prima vindt. Rare vent.
 
Ik kan voor ongeveer 6500 euro een Zero DS 11.4 kW kopen
(komt nog zo'n 800 bij om hem voor de deur te krijgen, dus zeg maar 7500 voor het gemak)
Een model 2014, maar pas begin 2016 op de weg gekomen

Doen?

(oh 6500km en goede staat met wat accessoires voor woon/werk, komt goed uit)

Klinkt goed, maar €800 om voor de deur te zetten? is dat een afleverbeurt, krijg je een snellaadpaal voor de deur, of is dat voor extra accessoires
Voor afleveren van een motor heb ik nog nooit betaald 800 is ook een beetje veel.
 
Wat doen ze er dan aan? Remblokjes nameten?

En dat met scooters heb ik nooit begrepen. Automaat, prima maar die rare zithouding. Hoewel ik hier een collega heb die het prima vindt. Rare vent.
Ik denk 't: remmen checken, snaartje checken dat soort dingen.
"Maar dat kan je toch zelf!"

Vast wel, maar de praktijk wijst uit dat ik dat niet doe, en dat heeft me één keer in een potentieel gevaarlijke situatie gebracht (versleten ketting sloeg vast, net nadat ik 140 op de snelweg had gereden), dus ik laat gewoon alles doen.
 
:^

Het gemene is vaak ook dat je garantie krijgt als je die afleverbeurt afneemt en niet als je die laat zitten...
 
Nee totaal niet, geen "gas" geen weerstand, net zo makkelijk als iedere andere motor. In ieder geval de Zero dan.

"PARK ASSISTANT
Energica motorcycles are equipped with a “PARK ASSISTANT” in order to facilitate parking and maneuvers on slopes or into rush traffic.
The VCU limits both the speed and the torque of the vehicle. The PARK ASSISTANT works back and forth (reverse mode) with maximum speed 1.74 miles/hour (mph) and maximum torque 50Nm.
Push “START” for 2 seconds to enter the “PARK ASSISTANT” mode. Further quick push of “START” button, will switch from forward to reverse mode to assist in tough maneuvers and if stuck in the middle of traffic.
Pushing the “START” button for at least 1s when the motorcycle is still will get it back to normal speed. "

Hmm
Verbazingwekkend handig voor in de schuur enzo, je kan makkelijk achteruit steken terwijl je op de motor zit.
 
Vandaag even naar de Electric Motorcycles shop geweest in Krimpen.

Gaaf om bepaalde modellen eindelijk in "real-life" te zien.

Gaan we denk ik vaker langs ;)
 
.....Ik kan voor ongeveer 6500 euro een Zero DS 11.4 kW kopen....

....Doen?...

Ik zou het doen, maar dan spreek ik voor mezelf; ik ken jouw wensen, jouw eisen en jouw situatie niet.

Niet dat het een voordeel is dat ie lang heeft stilgestaan maar je hebt nog twee jaar garantie op de batterij over. De mijne is van hetzelfde bouwjaar.
Beding garantie op de lader... Als die nog niet vervangen is.

Hij wil toch wel links rijden ? ;)
 
Vandaag even naar de Electric Motorcycles shop geweest in Krimpen.

Gaaf om bepaalde modellen eindelijk in "real-life" te zien.

Gaan we denk ik vaker langs ;)

Wilde daar idd ook nog wel eens langs gaan, ze zaten eerst in capelle maar dat was meer kantoor waren ook nooit echt open had ik het idee.
 
Ik kan voor ongeveer 6500 euro een Zero DS 11.4 kW kopen
(komt nog zo'n 800 bij om hem voor de deur te krijgen, dus zeg maar 7500 voor het gemak)
Een model 2014, maar pas begin 2016 op de weg gekomen

Doen?

(oh 6500km en goede staat met wat accessoires voor woon/werk, komt goed uit)
Voor woon/werk is dit wel een goede keuze. Hoezo die €800?
 
de eva is een stuk goedkoper nu dan een jaar of 2 terug O-)

momenteel wacht ik op de resultaten van een laad en rij test.
was met de test rit iets niet in orde mee.

als dat goed is word ik hoogst waarschijnlijk de eigenaar van een Brammo Empulse :)
 
Laatst bewerkt:
Wilde daar idd ook nog wel eens langs gaan, ze zaten eerst in capelle maar dat was meer kantoor waren ook nooit echt open had ik het idee.


Nu staan er wel meerdere modellen.
Zero SR, DRS en FX
De Johammer twee kleuren.
Een Brammo
En twee Energica, die er toch ook wel erg mooi uit zien ;)



Uiteindelijk meer dan een uur staan praten daar, wat niet echt de bedoeling was _O-
 
de eva is een stuk goedkoper nu dan een jaar of 2 terug O-)

momenteel wacht ik op de resultaten van een laad en rij test.
was met de test rit iets niet in orde mee.

als dat goed is word ik hoogst waarschijnlijk de eigenaar van een Brammo Empulse :)
Dus het rijden zelf beviel wel :)

OK, beetje uitleg; ik woon in west Australië en de motor staat in Sydney.
Net ff aan de andere kant, zo'n 4000km verderop.
Ah die zag ik niet aankomen, dat verklaart een hoop :P Er even vanuit gaand dat je in Perth woont, al eens gekeken naar transport per boot? Maar ik zeg doen!
 
Eerste test met de watergekoelde SC is een succes. Dit is een tijdelijke configuratie met maar de helft van het vermogen maar je kan er al aardig mee uit de voeten.

 
ik had al eerder op de Empulse gereden dus wist wat ik kon verwachten.
zit net zo als mijn diversion 900 al lijkt die veel groter door het plastic.

maar stuur echt super. mag ook wel, geometrie is gebaseerd op de street triple en veel onder delen komen van de Monster en MT-03 af.

nu maar hopen dat het inderdaad en te lang niet geladen dus ongebalanceerde batterijen probleem was.
 
Eerste test met de watergekoelde SC is een succes. Dit is een tijdelijke configuratie met maar de helft van het vermogen maar je kan er al aardig mee uit de voeten.


heb je al enig inzicht hoeveel het verbruik met kuip verschilt met een standaard DS?
 
Terug
Bovenaan Onderaan