Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of Enschede/Doetinchem. (Heb je een standaard uitlaat? Maakt het iets vergelijkbaarder voor mij.

Heb zelf een te strakke Klep gehad, die hoor je ook mee tikken. Gaat vaak tegelijk mee met toerental(volgens mij te los ook). En een slappe nokkenasketting wanneer je de spanning er af haalt bijvoorbeeld met gas los laten.
 
Hij heeft 33000 gelopen. Voordat ik 'm kocht, jaren stilgestaan bij een vorige eigenaar (huisje boompje beestje, vrouw en kinderen). Opgekocht door een klusser (werkt bij een bedrijf met een grote vloot voertuigen), die alle vergumde benzine uit het brandstofsysteem heeft gepoetst.
Alle vloeistoffen zijn vervangen, accu is nieuw, vering gereviseerd. Maar over kleppen stellen heb ik 'm niet gehoord en daarom heb ik nog wat van de vraagprijs af kunnen pingelen, wetende dat de kans flink is dat ik dat nog moet laten doen.

Ik heb er nu zo'n 700km op gereden. Ik zal nog twee tankjes leegrijden en dan eens goed luisteren of het getik verdwijnt. Het valt me normaal niet zo op welke geluiden het ding maakt, want ik doe er woon/werk op, dus vooral snelweg met oordoppen in. Lastig.
 
Of Enschede/Doetinchem. (Heb je een standaard uitlaat? Maakt het iets vergelijkbaarder voor mij).
Je kunt het ook met een sportuitlaat duidelijk horen hoor. _O-

Als mijn NAK tikt hoor ik het zelf gewoon met de helm op de motor zittend op stationair toerental draaiend.
Uiteraard kun je dan niet horen waar het exact vandaan komt , maar het is niet zo moeilijk om af te stappen en zonder oordoppen te luisteren waar het vandaan komt. Als je het alleen rijdend hoort neem ik aan dat het niet uit het cilinder gedeelte komt, want dan zou je het stationair draaiend ook zeker moeten horen.
Is het getik gekoppeld aan het toerental? Is het met koude en warme motor?
Voel je het ook of hoor je het alleen? is het in alle versnellingen?
Is het echt duidelijk getik, of meer een mechanisch geluid of gesleep/zacht geratel?
Weet je zeker dat het uit het blok komt?

Het zou ook iets heel anders kunnen zijn.
Versleten kettingtandwielset, verkeerd afgestelde kettingspeling of nieuwe ketting op oude tandwielen??
Ik probeer mee te denken. ....
 
Laatst bewerkt:
Overigens is het vooral een mechanisch geraas, met als je goed luistert een wat minder regelmatig 'Tikke-tik---tik'. Moeilijk uit te leggen, ik vermoed dat de meesten het zelfs niet op zal vallen.
Daarnaast een regelmatig getik dat mee gaat met het toerental, klinkt mij als klepstoterspeling in de oren. Maar ik weet dat sommige motoren gewoon wat meer kleppengeluid hebben dan andere, en dat maakt dus dat ik me af vraag 'is het normaal of niet'.

Maargoed. Ik zal nog een tankje of twee leeg rijden dus, daarna meld ik me weer.
 
Het is ook handig om het geluid eens op te nemen en dat hier te posten.

De mijn tikt ook een beetje, maar dat doet ze al ruim 70.000 km, dus mijn tik kan geen kwaad :P




Ander nieuws, velgen opgehaald, en banden besteld!
Wss volgende week de banden binnen.

Deze banden zijn het geworden:
2v2zhxt.jpg
 
Het is ook handig om het geluid eens op te nemen en dat hier te posten.
De mijn tikt ook een beetje, maar dat doet ze al ruim 70.000 km, dus mijn tik kan geen kwaad :P
Ander nieuws, velgen opgehaald, en banden besteld!
Wss volgende week de banden binnen.
Deze banden zijn het geworden:
Klopt een beetje mechanisch geluid en zacht getik kunnen geen kwaad.
Ik ben heel benieuwd hoe die crossbanden staan op een SV. ;)
Maar jou kennende komt er ook zonder vragen wel een foto. :Y
Is dit jouw versie van een winterband of ben je van plan echt cross country te gaan met de SV?
Op de verharde weg rijden ze voor geen meter toch door veel beweging op de noppen?
Verwachte levensduur??
 
Laatst bewerkt:
Ziet er vet uit zo met die banden! Zijn mijn oude velgen goed terecht gekomen, ipv stof te blijven happen in de garage.
Ben ook benieuwd naar een off-road experience filmpje met een SV, :)
:t
 
Nog best goed te doen!
Maar tot nu toe alleen blubber, diepe waterplassen en zandwegen gehad.
Met scherpe bochten en single tracks wordt het lastiger
 
Na elke crossbeurt naar de wasboxen toen💪🏼
Ik vind dit eigenlijk wel slim. In weilanden, zandverstuivingen, bossen, heidevelden en andere off road terreinen strooien ze geen pekel. En aangezien jij je SV mooi wilt houden en om deze reden niet door de pekel jast, heb je er op deze manier toch óók in de winter wat aan. *O*
Ik wacht het filmpje op de motorcrossbaan vol spanning af. ;)
En leg 'm niet neer hè. Dan zou het mooie er alsnog vanaf zijn.

Zeker nu ook jij een winterbesteding voor de SV hebt gevonden anders dan onderhoud plegen ga ik er vanuit dat die van jou toch als eerste de ton zal zien. :}
Die van mij staat nu op 89.600.

Voor het winterbandje er weer ingezet.
De zomer-achterband mag nog heel even, tot ie helemaal op is (half milimetertje nog)
 
Laatst bewerkt:
Hahaha , mafkees
_O- yup :9


Ik vind dit eigenlijk wel slim. In weilanden, zandverstuivingen, bossen, heidevelden en andere off road terreinen strooien ze geen pekel. En aangezien jij je SV mooi wilt houden en om deze reden niet door de pekel jast, heb je er op deze manier toch óók in de winter wat aan. *O*
Ik wacht het filmpje op de motorcrossbaan vol spanning af. ;)
En leg 'm niet neer hè. Dan zou het mooie er alsnog vanaf zijn.

Zeker nu ook jij een winterbesteding voor de SV hebt gevonden anders dan onderhoud plegen ga ik er vanuit dat die van jou toch als eerste de ton zal zien. :}
Die van mij staat nu op 89.600.

Voor het winterbandje er weer ingezet.
De zomer-achterband mag nog heel even, tot ie helemaal op is (half milimetertje nog)

Mijn op 90.600 ongeveer, dus ik denk wel dat jij sneller op de ton zit.
Het gaat niet super snel bij mij, en het crossen, tja, 35 gemiddeld zet ook geen zoden aan de dijk :')
 
Hopsa!

Een SV gescoord :P

1st gen SV650 uit 2002. Met al de nodige aanpassingen en nog meer op komst *D nog maar een paar Km gereden, maar voelt nu al goed. Snel wat onderhoud doen en dingetjes checken en dan klussen in de winter. Kijken wat het wordt :9

En een topic is natuurlijk waardeloos zonder plaatjes:

20171119_171306.jpg


20171119_171311.jpg


20171119_171327.jpg


Zo, er komt vast meer in niet al te lange tijd...

Later,

Loek
 
Hoi Loek,

Mooie machine hoor?
Hoeveel km's?
Aan hoe het eruit ziet niet al te veel.

Ik ga de vorderingen zeker volgen!
Waar denk je aan?
't Blijft wel een S toch?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan