Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Zo'n 09 zit prima, ben zelf 1.85 maar kan er hele dagen op rijden zonder last te krijgen. Mee naar zuid-duitsland geweest en ook in Nederland vaak ritjes van 2 uur zonder last te krijgen van polsen, rugnof benen oid.

Probeer mijn 09 kwijt te raken maar de hoge km stand (48000) schrikt een hoop mensen af... via ikwilvanmijnmotoraf.nl kreeg ik een bod van 2000 euro, nou dan hou ik hem liever als 2e fiets.

Volgens mij moet je alleen maar zaken doen met die lui als je direct cash nodig hebt, ze bieden altijd het laagst van het laagst.
 
Op een poot helemaal onderin een paar kleine roestplekjes, maar daar komt de voorvork keerring niet. Op de andere poot is gewoon een oneffenheid/deuk te voeren aan de binnenzijde van de onderpoot (tegen het voorwiel aan). Als of er een keer iemand is weggereden terwijl er een schijfremslot op zat. Chroom lijkt wel intact.

Zie foto:

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zit denk niks anders op dan de binnenpoot vervangen.
Een losse voorpoot is wel te koop van Tarozzi, alleen vraag ik me de kwaliteit van de poot af (vooral het chroom)


Ook nog even terugkomend op de NAKS:De ratel was duidelijk de nokkenas ketting die ik hoorde. De NAKS heb ik losgemaakt, schoongemaakt en merkte dat hij niet netjes verspringt. Soms 2 of 3 tikken (tandjes) tegelijk en soms niks. Na het schoonmaken weer gemonteerd. Het was even uitzoeken, want het veermechanisme moet wel los voordat ik hem weer had vast gezet, anders heb je kans dat het palletje in de NAKS te veer zit en de ketting te strak komt te zitten. Was ook duidelijk te horen aan het gierende geluid van de motor. Na juiste montage het ratelende geluid verdwenen, ook hoor ik geen gierend geluid uit het blok. Gewoon een wat rauw kawasaki geluid zoals het hoort. Komt het geluid nog terug dan wordt het wel echt tijd voor een nieuwe originele NAKS. Handmatig kan ook wel, maar het risico dat hij te strak staat is me te groot en als je zo veel moet spannen is het misschien beter om ook eens daadwerkelijk de nokkenas ketting te inspecteren en evt vervangen.

Niet 100% voor dit specifieke geval, maar voor roestplekjes op chroom doe ik altijd het volgende (volgens mij ooit gelezen hier op MF):
  • Chroom goed schoonmaken en afdrogen
  • Voorzichting met stukje aluminiumfolie over roestplekjes wrijven totdat deze zichtbaar bedenkt zijn met een dun laagje aluminium (donkergrijs ipv roestbruin)
  • Inwrijven met vaseline en overtollige vaseline verwijderen met keukenpapier

Blijft 3-6 maanden zitten. Af-en-toe even schoonmaken en nieuwe vaseline toepassen. Stopt de groei van de roestplekjes bijna volledig!
 
Niet 100% voor dit specifieke geval, maar voor roestplekjes op chroom doe ik altijd het volgende (volgens mij ooit gelezen hier op MF):
  • Chroom goed schoonmaken en afdrogen
  • Voorzichting met stukje aluminiumfolie over roestplekjes wrijven totdat deze zichtbaar bedenkt zijn met een dun laagje aluminium (donkergrijs ipv roestbruin)
  • Inwrijven met vaseline en overtollige vaseline verwijderen met keukenpapier

Blijft 3-6 maanden zitten. Af-en-toe even schoonmaken en nieuwe vaseline toepassen. Stopt de groei van de roestplekjes bijna volledig!
Goede tip! :t
 
Niet 100% voor dit specifieke geval, maar voor roestplekjes op chroom doe ik altijd het volgende (volgens mij ooit gelezen hier op MF):
  • Chroom goed schoonmaken en afdrogen
  • Voorzichting met stukje aluminiumfolie over roestplekjes wrijven totdat deze zichtbaar bedenkt zijn met een dun laagje aluminium (donkergrijs ipv roestbruin)
  • Inwrijven met vaseline en overtollige vaseline verwijderen met keukenpapier

Blijft 3-6 maanden zitten. Af-en-toe even schoonmaken en nieuwe vaseline toepassen. Stopt de groei van de roestplekjes bijna volledig!


Bedankt voor de tip. Nu heb ik wel twee roestvrije poten zodra de binnenpoot vervangen is.

Iemand nog tips voor een kuipruit, bepaald model / merk? Tegenwoordig zie ik ze ook in China te koop voor nog geen 40 euro incl verzending, maar of deze ook goed passen weet ik niet.

kuipruit kawasaki zx6r 2003 bubble
 
Die windruis is wel een goeie.....vorig jaar een weekend een 2015 model mee gehad, daar zat ik ook vol in de wind :/Kerel :W :W Oooh...als jij er ook op past :+ :PTsjah...goeie piemel praat voor in de kroeg :Y Ik hoef ook niet perse een 1000, maar als ik daar beter op zit als een 09 zx6r....dan moet het maar O-)
hee Sebas!

Maaruh, als jij een 2015 mee hebt gehad, dan weet je toch hoe je zit op de 09?
 
Weet iemand welke ketting & tandwielen het beste zijn voor een zx6r 05-06?
Ik kan een hele hoop info vinden over bijvoorbeeld DID & Tsubaki, waarbij sommige uitvoeringen weer niet met een standaard klinksetje geklonken kunnen worden ofzo etc?
En over achtertandwielen van aluminium of staal?

Ik zou eigenlijk gewoon graag een goede kettingset willen die ook circuitrijden aankan, en die ik zelf kan klinken, en waarvan het achtertandwiel 45 of 46 tanden heeft (maakt dan de kettinglengte ook nog uit?). Iemand ervaringen/ideeen?
 
Weet iemand welke ketting & tandwielen het beste zijn voor een zx6r 05-06?
Ik kan een hele hoop info vinden over bijvoorbeeld DID & Tsubaki, waarbij sommige uitvoeringen weer niet met een standaard klinksetje geklonken kunnen worden ofzo etc?
En over achtertandwielen van aluminium of staal?

Ik zou eigenlijk gewoon graag een goede kettingset willen die ook circuitrijden aankan, en die ik zelf kan klinken, en waarvan het achtertandwiel 45 of 46 tanden heeft (maakt dan de kettinglengte ook nog uit?). Iemand ervaringen/ideeen?

Hoofdzakelijk circuit of straat?
Theoretisch zijn aluminium tandwielen lichter dus zou dat meer voordeel op het circuit op moeten leveren.
Maar ze slijten ook harder.

Als de ketting met klinkschakel geleverd word dan zal je hem toch op maat moeten maken.
 
Hoofdzakelijk circuit of straat?
Theoretisch zijn aluminium tandwielen lichter dus zou dat meer voordeel op het circuit op moeten leveren.
Maar ze slijten ook harder.

Als de ketting met klinkschakel geleverd word dan zal je hem toch op maat moeten maken.

Een beetje 50/50 circuit/straat. Misschien neem ik wel alu EN staal, zo duur zijn die tandwielen niet namelijk.

Blijkbaar heeft de Tsubaki Sigma ketting een andere klinkstift/pen dan gewoonlijk waardoor je met mn normale klinkset niet kan klinken. Is dit met andere merken misschien ook zo?
 
Ik heb prima ervaring met DID ketting icm stalen JT kettingwielen, is gewoon een complete set dan.
Heb ook wel eens een RK xw-ring gehad, zo'n fancy groene ketting. Stond erg grappig maar de kwaliteit was niet best.

Het verschil tussen alu en staal tandwiel zul je niet snel merken met rijden waarschijnlijk, behalve kwa slijtage.
Wil je het beste van 2 werelden kun je nog een Stealth tandwiel halen, dat is een alu hart, met gehard stalen tanden eromheen.
 
Oh, en heeft of weet iemand hier toevallig nog een goede versnellingsbak van een 03/04 te liggen?

Gaat vooral om de 3e versnelling en de schakelvork, die van mij is kaputt namelijk :/
Ducati-Gearbox-590x399.jpg
 
Ik heb prima ervaring met DID ketting icm stalen JT kettingwielen, is gewoon een complete set dan.
Heb ook wel eens een RK xw-ring gehad, zo'n fancy groene ketting. Stond erg grappig maar de kwaliteit was niet best.

Het verschil tussen alu en staal tandwiel zul je niet snel merken met rijden waarschijnlijk, behalve kwa slijtage.
Wil je het beste van 2 werelden kun je nog een Stealth tandwiel halen, dat is een alu hart, met gehard stalen tanden eromheen.

Zo'n RK ketting is redelijk poep inderdaad. :')
Slijt als een malle....

Ik meen me te herinneren dat iemand een keer zo'n Stealth tandwiel en een normale heeft gewogen.
En die zou zelfs zwaarder zijn. :o

Maar gewoon een setje alu doen met een goede ketting. :t
 
Inmiddels bezig met de voorvork van me zx6r uit 2003. Binnenpoot inmiddels vervangen en nu de hyperpro veren erin.

Weten jullie hoe de progessieve veren gemonteerd moeten worden? Ik dacht zelf het stuk waar de spiralen dichter op elkaar zitten naar onderen, maar weet dit niet zeker.

Voovork olie heb ik in de viscositeit van 7.5, maar las op verschillende sites dat in combinatie met hyperpro op de zx6r een viscositeit van 5 beter zou zijn. Volgens het handboek zou er in 5 in moeten. Wat denken jullie?

Alvast bedankt. :)
 
Inmiddels bezig met de voorvork van me zx6r uit 2003. Binnenpoot inmiddels vervangen en nu de hyperpro veren erin.

Weten jullie hoe de progessieve veren gemonteerd moeten worden? Ik dacht zelf het stuk waar de spiralen dichter op elkaar zitten naar onderen, maar weet dit niet zeker.

Voovork olie heb ik in de viscositeit van 7.5, maar las op verschillende sites dat in combinatie met hyperpro op de zx6r een viscositeit van 5 beter zou zijn. Volgens het handboek zou er in 5 in moeten. Wat denken jullie?

Alvast bedankt. :)

Het progressieve deel naar beneden inderdaad.

De voorpoten van het 2003 hebben standaard al een ruim stel bereik en zijn zeker niet te soft.

Dus je kunt zeker 5w erin doen.
Met 7.5 zou die iets aan de stugge kant kunnen worden.

Nou meen ik dat de achtershock van de 2003 redelijk hard/straf is.
Dus 7.5 is dan ook geen probleem, dan zou het theoretisch gezien beter matchen met elkaar.
 
Het progressieve deel naar beneden inderdaad.

De voorpoten van het 2003 hebben standaard al een ruim stel bereik en zijn zeker niet te soft.

Dus je kunt zeker 5w erin doen.
Met 7.5 zou die iets aan de stugge kant kunnen worden.

Nou meen ik dat de achtershock van de 2003 redelijk hard/straf is.
Dus 7.5 is dan ook geen probleem, dan zou het theoretisch gezien beter matchen met elkaar.

Dan hou ik het voorlopig even op de 5w. Achterveer kan ik misschien nog iets verstellen om hem iets zachter te maken.

Kwam op motorfreaks ook nog een test (zx6r 2003 vs 2013) tegen, waarin ze met een volledige hyperpro set zelfs 2.5w hadden gebruikt.

Zie: (http://www.motorfreaks.nl/artikel/testen/2013/test-10-jaar-kawasaki-ninja-zx-6r-636/op-en-neer/29053/artikel.html)

Dit stukje:
Omdat de originele vering van de 2003/2004-modellen veel en veel te straf is voor op straat – zelfs met rebound en compressie volledig opengedraaid werd ik bij elk bobbeltje in het wegdek uit het zadel gewipt en kregen mijn polsen flinke klappen – heb ik voor en achter zachtere, progressieve veren laten monteren door Hyperpro. Door ook wat dunnere olie (SAE 2,5 i.p.v. SAE 5) te gebruiken en speciale voorvorkseals met minder stictie voelt de motor nu een stuk beter aan op de openbare weg.
 
Dan hou ik het voorlopig even op de 5w. Achterveer kan ik misschien nog iets verstellen om hem iets zachter te maken.

Kwam op motorfreaks ook nog een test (zx6r 2003 vs 2013) tegen, waarin ze met een volledige hyperpro set zelfs 2.5w hadden gebruikt.

Zie: (http://www.motorfreaks.nl/artikel/testen/2013/test-10-jaar-kawasaki-ninja-zx-6r-636/op-en-neer/29053/artikel.html)

Dit stukje:


Er was een tijd dat men (circuit)motoren knetter hard afveerde.
Maar tegenwoordig gaan ze weer voor de zachtere setups.
 
Terug
Bovenaan Onderaan